Täältä tullaan Brisbane!

Aloittaja Merja, joulukuu 02, 2004, 21:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Merja

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Nyt vihdoinkin suunnitelmamme ovat niin pitkällä että alkaa viisumien kanssa pähkäily. Lähtölaukaukseen 1.5v.
Eli tarkoitus on lähteä täältä palkkana omat apurahat. Ja tarkoitus on saada viisumi n. 2 vuodeksi, joka kattaa perheen siten että mieskin voi tehdä töitä.
Me sitten varmaan muutamme Woolloongabbaan (miten se on kuin tähtien sodasta :o) tai lähistölle.


Näin kirjoitti proffa, jolle menen töihin:
"There are three sorts of visas that you can be given for a working trip to Australia. One is a short term visa for visiting scholars - in essence for these visas you are paid by your own university (from a grant is fine) rather than in Australia and we're NOT allowed topay you here. A second type is for a short term working visit to Australia (2-4 years) where you are paid in Australia.  The third type is for a more permanent move (at least in principle).  You need to check with the Australian Consulate, but it's my understanding that if you're coming with a family then if you use the second type of (2-4 years) visa,  you're seen as visitors to the country rather than residents. In consequence you all have to pay for health care, your partner is NOT allowed to work here, and your children have to pay for their education.   This has not been much of a problem for the people we've had before as postdocs because they have come alone.  However it's more of a problem for people with families. The same may apply for the visiting scholars visa - you need to check with the consulate - but they may be handled slightly differently in that I think your partner may be allowed to work.  These problems certainly don't  apply for the more permanent visa, but they are harder to get, and in contrast to the other two sponsorship,  while helpful, doesn't ensure that you'll be granted one.  Also, they take consdierably longer to process.  So while I'm writing a project for you, could you please read the information at  http://www.immi.gov.au/e_visa/index.htm , contact the consulate and find out about what visa you could use - we can sponsor the application for either of the short term visa types if that's the way to go, as we've done in the past for others.

Eli summa summarum: ilman perhettä olisi helpompaa... (muttei mukavampaa ;))

Eli meidän varmaan pitää hakea permanent residence visaa :? jota lapset pääsevät kouluun ilmaiseksi? Onneksi miespuoliset perheenjäsenet varmaan osaavat pähkäillä oikeita vastauksia, pitänee itse keskittyä väitöskirjan tekoon, jotta koko homma toteutuu.

Terkkuja eritoten Eevikselle, olisi kiva päästä Turkumeetingiin....

terveisin,
Merja

eevis

Merja :D

Hieno juttu jos Brisbane alkaa varmistua! :peukkuy :peukkuy Ja tuo vaihtoehto 2 ilmeisesti on tämä 457 eli Business Long Stay, jolla mä olen lähdössä. Se on tosiaan helppo vaihtoehto, jos mukaan ei tule perhettä kuten mulla. Vakuutukset ei tosiaan kuulu automaattisesti pakettiin (siis sen reciprocal health care agreementin takaaman "hätäterveydenhuollon" lisäksi) , mutta ainakin mulle työnantaja on ilmoittanut maksavansa IMAN-vakuutuksen, joka kattaa "kaiken". Ilmeisesti tässä käytännöt vaihtelee yliopistoittain/laitoksittain, sillä ainakin joillekin oli ilmoitettu (Työnantaja vaatii vakuutusta -ketjun mukaan) että IMAN on hankittava itse. Enemmän työtähän tuollainen pysyvämpi viisumi vaatii, mutta jos olisitte parikin vuotta perillä, varmaan kannattaisi juuri noiden mainitsemiesi syiden kannalta. No, siinäpä Ruulla surffailtavaa pariksi illaksi! :D

Hei koskas olet suunnitellut väitteleväsi? Tsemppiä ja sitkeyttä kirjoittamiseen! :sormetr Yks kaveri sai just tällä viikolla oman kirjansa valmiiksi, nyt sitten vielä se rundaa tarkastajat läpi. Mutta mahtaa olla hieno tunne! No tietty sitten on vielä se pikku muodollisuus se itse väitös... :D

No, näkyy sitten dundertapaamisessa! :D :XXXX :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


RUU

LainaaAlkuperäinen postittaja eevis
Enemmän työtähän tuollainen pysyvämpi viisumi vaatii, mutta jos olisitte parikin vuotta perillä, varmaan kannattaisi juuri noiden mainitsemiesi syiden kannalta. No, siinäpä Ruulla surffailtavaa pariksi illaksi! :D

No niinpä sitä viisumishowta tässä nyt riittääkin. :?

Yhtälössä on seuraavia muuttujia:
* UQ ei maksa palkkaa (tämän hetken suunnitelmien mukaan) vaan rahoituksena on Suomesta saatu monthly grant.
* Lapsille pitää saada koulupaikat eikä se saisi maksaa (ainakaan mitään merkittäviä summia ettei tule vararikkoa).
Samoin tietty terveydenhoito pitäisi olla olemassa koko perheelle.
* Melkein kaikissa selaamissani oman alani työpaikkailmoituksissa ehtona on 'AU or NZ permanent resident status'. Skilled migration olisi ehkä paras minulle mutta toisiko jokin Merjalle myönnettävä viisumi minulle vastaavan statuksen (tuskinpa, luulen mä)? Etenkin kun näytän saavan points testissä vain 115 pistettä, joka ei ihan riitä independent SM:iin (tämä olettaen, että ammattini on 60 pistettä ja Spouse-ehto ei täyty).
Jaaksille muuten tiedoksi, että 422 näyttää olevan out of question: ko. viisumissa pitää selvästi olla lääkäri ja se ehto ei täyty.
Onhan tässä tietty sekin vaihtoehto, että minä ryhdyn koti-isäksi (ja sitähän on koitettu aiemminkin :peukkuy) mutta tuo kahden vuoden elämisen rahoitus pitäisi sitten järjestää jotenkin... Toisaalta ei tarvitsisi miettiä pienimmän päivähoitoa tai au-pairia. Tähän sopisi WH mutta sehän ei enää tällä kunnianarvoisella iällä onnistu, sorry. :D
* Siitä, suostuuko UQ sponsoriksi, ei ole takeita. Proffalta saatu vastaus antaa ymmärtää että he sponsoroisivat (ainakin ilman perhettä tulevat hakijat) mutta sen luulon varaan ei vielä voi laittaa koko juttua. Tämä tietty saadaan tarkennettua varmaan aika pian.
* Henkisesti (ainakin me aikuiset) varaudumme siihen, että matka voi kestää pidempäänkin kuin alunperin suunnitellaan. Sitä ei kuitenkaan oteta nyt huomioon viisumissa vaan tehdään uudet hakemukset sitten aikanaan, jos tarvis on. Silloinhan kyse olisi sitten jo PR-statuksesta. Onneksi on bridging visa, jotta voidaan rauhassa jatkaa eteenpäin odotteluajan.

Dimian webbisivuilta tuollaisen kattavan listan kerääminen eri viisumien "ominaisuuksista" on melkoisen työn takana. Olisipa siellä matriisi, jossa olisi nämä eri näkökohdat listattuina!
No, bookletit vain printteriin ja niistä sitten sitä valintaa tekemään. Kyllä se siitä hiljalleen aukeaa kun vaan saa rauhassa keskittyä siihen.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates