Takaisin, mutta milla viisumilla?!

Aloittaja ann0, tammikuu 19, 2011, 22:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ann0

Hi!

Palasin viikko sitten 4kk working holiday reissulta aussesista. It was amazing, ja tosiaan paatos tulla takas ei ollut mikaan helppo. Kotielama tuntuu tosi sekavalta kaiken taman jalkeen, ja muutenkin koulukin alkaamassa vasta ensi syksyna. Olin toissa yli 2kk upeassa kahvilassa jota ikavoin kollegoiden ja hyvien ystavien takia kovasti. Olen ollut yhteyksissa sydneyyn ja voipi olla etta paikka olisi mulle vapaana taas. Nyt vain mietin mita viisumia pystyn enaan hakemaan. Turisti viisumi on 3kk, mutta sillon ei taxoja paljon makseta. Tyo viisumista entieda mita siihen vaaditaan? Olen kiitollinen avusta suuresti, thanks mates!

heart wants to go back..

Mesi

Älä ainakaan missään nimessä turistiviisumilla tee päivääkään töitä. Saattaa tulla työviisumiin karenssi moisesta rikkeestä  :) Pystyisikö kahvila sponsaamaan sut? Tuosta eteenpäin: http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/

joon3

Sa paaset takas viel samal viisumil. Sun working holiday viisumi astu voimaa 4kk sitte ku astuit maahan ja on voimassa 12kk siita eteepain. Jos poistut maasta ni sita aikaa ei vahenneta viisumin voimassaoloajasta. En sit tiia kuinka pitkan aikaa saa olla pois. Tosin kaikist parashan ois jos se tyopaikka sponssaa sut. Sita kautta ois parhaimmat mahollisuudet pyrkii myohemmin hakemaa pysyvaa oleskelulupaa jos ei haluu enaa takasin suomee. Ku ei noil working holiday viisumeitten kaa loppujen lopuks pitkalle paase. Kylhan niil hyvin alkuu paasee, mut niitten jalkee taytyy tosiaa saada vahan parempii papereita ittelleen.

ann0

hei siis tosiaanko pitaako paikkansa etta vaikka maasta on poistunut working holiday on silti viela voimassa jos maahan palaa? Laittakaapa infoa, voiko ton varmistaa jostain? kun olen luullut etta kun lahtee pois viisumin menettää myos ajasta huolimatta

Hammersmith

Immin sivuilla sanotaan aika selkeästi, että samalla viisumilla voi palata Australiaan sen voimassaoloaikana

Lainaa
http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/
What does this visa let me do?

If you are granted this visa you can:

    * enter Australia within 12 months of grant
    * stay up to 12 months
    * leave and re-enter Australia any number of times while the visa is valid
    * work in Australia for up to six months with each employer
    * study for up to four months.

Mesi

Me käytiin working holiday viisumin aikana Uudessa-Seelannissa ja kyllähän nuo Aussit takaisin vielä huoli  :D

lissu

juu minakin menny ja tullu WH:n aikana ties kuinka monta kertaa millon minnekin...kylla se siina sahkopostissa (viisumi myonnetty) pitais lukee etta maasta saa lahtee ja tulla takasin sen 12 kk:n aikana vaikka huru mykke kertaa :) itse kavin ameriikoissa, thaimaassa ja indonesiassa :) kyselivat vaan sillon vahan immigrationissa, kun tulin just ennen ekan viisumin paatyttya thaimaasta takaisin etta kait tiiat etta viisumis on menossa umpeen neiti??? kertoivat vaan kohteliaasti etta kai tiiat vaihtoehtos...ei muuta :) en jaksanu ruveta unenpopperossa selittelemaan etta joo joo haen toista vuotta ihan just...Tanne takasin vaan !!!