Gold coastille kahden viikon päästä+viisumi+asuminen

Aloittaja kaisaa, joulukuu 28, 2012, 08:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaisaa

Moikka!

Olen parin viikon kuluttua Gold coastille koulun kautta harjoitteluvaihtoon lähtevä nuori nainen.
Matkustan turistiviisumilla. Eikö se riitäkin että tulostaa sähköpostiin tulleen ilmoituksen hyväksytystä viisumista mukaan, ja lentokentällä nähdään mun passin numerosta onko viisumi kunnossa? Kauheeta kun on sellanen olo että oonko muistanut hoitaa kaiken ja oonko hoitanut kaikki järjestelyt oikein!

Ja sitten tuli mieleen kysyä täällä, että oisko jollain täällä neuvoja asuinpaikan hakuun Gold coastilta. Olen tulossa Australiaan kolmeksi kuukaudeksi. Jännää!  :D

-Kaisa

Linnea93

Moikka!
Mä oon myös lähdössä Gold coastille ens helmikuussa au pairiksi 10 kuukaudeksi.
Laitappa tähän sun sähköposti nii voidaan jutella ja törmäillä sielläpäin!
Täällä kirjottelee siis 19vuotias tyttö pk-seudulta.. :)

phoque

Varmuuden vuoksi kannattaa ottaa se sähköpostiin tullut viesti mukaan, mutta tämä on enemmänkin sitä varten jos virkailijat kysyvät onko sulla viisumia Australiaan check-innatessasi lennollesi, koska kun saavut Australiaan heillä on kyllä nämä kaikki viisumitiedot tietokannassa. Sun passi skannataan immigrationissa ja mitä luultavammin kaikki on ok! Älä stressaa turhaan  :)

Itse asun Brisbanessa, mutta mulla on yliopistokavereita paljon Gold Coastilta (Griffithistä) ja kummassakin paikassa ylivoimainen voittaja kämpän haussa on Gumtree.com.au. Mutta maalaisjärki pitää olla mukana, eli älä maksa mitään kellekään etukäteen ja ota aina kaveri messiin kämppää tarkastamaan. Sunbrisbane.com on myös hyvä kimppakämppää metsästäessä.

Laita viestiä, jos tarvit apua huoneen haussa, ehkä voin vinkata jotain =)