Viisumin viivyttäminen

Aloittaja Sale_Fin, maaliskuu 07, 2005, 01:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sale_Fin

Moi!
Onko kenelläkään tietoa, että onko mahdollista viivyttää viisumia? Eli mikäli laittaa paperit jo nyt sisään, mutta muutto tapahtuisi vasta elokuussa.

Jaaks

Sale_Fin,

Mita viisumia haet :? ja mitahan tarkoitat viivyttamisella :?

RUU

Eihän joitain viisumeita ehdi millään edes saamaan elokuuksi... :hahhaa

Joissain viisumiluokissahan on viimeinen maahansaapumispäivä, jolloin sinun on ainakin käytävä Australiassa siihen mennessä (vaikka sitten palaisitkin samantien Suomeen ja suorittaisit muuton vasta myöhemmin) mutta sitäkin aikaa taitaa yleensä olla muutama kk. Hae aiemmista ketjuista tai Dimialta detaljit.
Useimmissa viisumiluokissa ei ole mitään erillistä määräpäivää saapumiselle. Jos lähtö viivästyy, ehdit vaan olemaan vähemmän aikaa perillä.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

lottaleena

Kiitos RUU, kun kerroit, että:
"Joissain viisumiluokissahan on viimeinen maahansaapumispäivä, jolloin sinun on ainakin käytävä Australiassa siihen mennessä (vaikka sitten palaisitkin samantien Suomeen ja suorittaisit muuton vasta myöhemmin) mutta sitäkin aikaa taitaa yleensä olla muutama kk. Hae aiemmista ketjuista tai Dimialta detaljit.
Useimmissa viisumiluokissa ei ole mitään erillistä määräpäivää saapumiselle."

Osaisiko joku kertoa tarkemmin, mistä DIMIAsta tai muualta löytyy tieto siitä miten pian maahan pitää saapua viisumin myöntämisen jälkeen. Pahoittelen jos siitä on jo ollut puhetta, mutta en onnistunut sitä itse löytämään DIMIAsta tai tältä loistavalta keskustelupalstalta haullakaan. Itse olen hakemassa General Skilled Migration viisumia ja toivon voivani muuttaa 2006 alkuvuodesta Australiaan. Olen kuitenkin hakenut Suomessa 4-vuotiseen koulutukseen, joka myös alkaisi v. 2006. Mahdollisuuteni päästä koulutukseen ovat olemattomat, mutta jos niin jostain syytä kävisi, voisinko lykätä maahan muuttoa useammalla VUODELLA? Tai auttaisiko lyhyempi reissu maahan, vaikka itse muutto siirtyisi???

Jaaks

Lottaleena :D


Lainaa...löytyy tieto siitä miten pian maahan pitää saapua viisumin myöntämisen jälkeen.

Eipä löydy mistään, koska on tapauskohtaista.  Yleensä antavat  muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen, joskus hieman enemmän siihen ensimmäiseen saapumiseen.
Sen jälkeen kuten aikaisemminkin on keskusteltu on sitten paluuoikeus samalla viisumilla aina 5 vuoteen asti joko viisumin myöntämisestä tai ensimmäisestä maahantulemisesta.

Ymmärrät varmaan hyvin, ettei Australian valtio halua kymmeniä tai satojatuhansia hyväksyttyjä viisuminhakijoita ympari maailmaa vuosittain ja sitten yht'äkkiä joku vuosi tupsahtaakin maahan puolimiljoonaa uutta siirtolaista :o

Kyllä sitä PR viisumia tulee hakea ihan tositarkoituksella eikä vaan siksi, jos joskus tulisi halu muuttaa.

Toivottavasti auttoi :D

RUU

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks
Kyllä sitä PR viisumia tulee hakea ihan tositarkoituksella eikä vaan siksi, jos joskus tulisi halu muuttaa.

Kyllä hakemuksen valmistelutyön massiivisuus, n 1000 ? maksu heti ja liki vuoden odotus sen jälkeen saavat itsessäänkin  itse kunkin miettimään ainakin 1½ kertaa, haluaako nimenomaan PR-viisumin vai ei... Tai odotellessa on ainakin aikaa miettiä päätöksensä järkevyyttä. :?

Ihan omasta mielestäni järkevämpää voisi olla tilapäisen viisumin hankkiminen: se on yleensä halvempaa ja nopeampaa, etenkin jos onnistuu saamaan sponsorin. Kahden - kolmen vuoden kuluessa hitaampikin ehtii hoksaamaan, haluaako oikeasti pysyä maassa vai olisiko sittenkin parempi palata takaisin tai jatkaa jonnekin muualle. Nuorimmille tuo WH on todella mainio keksintö! Kelpaisi varmaan joillekin ikääntyneemmillekin.
Tämä näin yleisenä huomiona, ei mitenkään Lottaleenan tapaukseen liittyen.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Sale_Fin

Hei!
Taisi olla enter-sormi ajatusta nopeampi...:) joten tarkennan!

Eli...

Olemme menossa naimisiin maalliskuussa 2006 Sydneys:ssä. Puolisoni on australialainen. Eli kyseessä on Partner Imigration ja siihen liittyvä Prospective Marriage- viisumi. Muuttoni olemme suunnitelleet tämän vuoden elokuulle.
Kaikki paperit ovat jo valmiina lähettämistä odottamassa.

Varsinainen kysymykseni oli...

Mikäli jätämme paperit vetämään heti tässä lähiaikoina ja saamme vastauksen (puoltavan):D vaikka kuukaudessa, niin miten käy "9- kuukauden säännön" kanssa? Eli voinko laittaa paperit sisään ja jollain tapaa pyytää viranomaisia leimaamaan viisumin vasta muuton lähestyessä?
Jos laitan paperit jo nyt ja viisumikäsittelyssä ei mene aikaa kuin muutama viikko, niin ensi vuoden maaliskuu on liian myöhäinen naimisiin menon kannalta. (ja kaikki häävalmistelut paikkavarauksista pappeihin ja morsiammen kenkiin on jo tehty! :) )
Kaikesta päätellen ton viisumin saaminen ei todellakan vie aikaa kuin muutamia viikkoja.

kati80

MOI

Mina hain prospective marriage viisumia toukokuussa 2003, olin sita ennen ollut WH-viisumilla ja 2 kertaa Student-viisumilla Ausseissa joten mulla oli kaikki paperit, laakarintodistukset, valokuvat jne jarjestyksessa ja kuvittelin itsekin etta jo heinakuussa viimeistaan paasisin lahtemaan ja olin jo ostanut lentolipunkin. Viisumissa vaan kesti ja kesti ja sitten paivaa paria ennen kuin se heinakuun lentoni olisi mennyt soittelin Saksaan DIMAan eika ne siella kovin avuliaita olleet. Sitten meni tietenkin lippu vaihtoon ja odottelu jatkui.
Vihdoin lokakuun viimeinen paiva sain puhelin soiton etta ovat myontaneet viisumini. Sitten akkia passi postissa Saksaan ja pikana takaisin. Marraskuun 9 paiva lensin Ausseihin.

Halusin kertoa tarinani siksi etta tiedat ettei se valttamatta niin herkasti sielta tule. Voihan olla etta jostain syysta mulla oli vaan huono tuuri, mutta kuitenkin.

Sitten siita viivyttelemisesta. Eli ainakin minun viisumiini kirjattiin etta viimeinen "entry" paiva Ausseihin oli 9 kk siita paivasta jona ne sen myonsivat. No tuon taisit jo tietaakin, ja sina viisumin voimassa olo aikana on mentava naimisiin. Minakin kyselin etta josko saisi edes kuukauden pari lisa-aikaa mutta ovat tiukkoja sen saannon kanssa, kavin takalaisessa DIMAssa kysymassa. Ehka jos kuitenkin laitat siihen hakemus pakettiisi ilmoituksen kuinka tarkalleen olette haapaivasi jarjestelyt hoitaneet ja laitat hakemukset sisaan jo nyt, niin ne varmaan myontavat viisumin sitten silla tavalla etta haapaivasi osuu siihen 9 kk sisaan.

Ai joo, sitten haiden jalkeen kun haet temporary residet viisumia varaudu taas maksamaan AUD$600 siitakin!! Meille se oli yllatys.

SORI pitkasta viestista. Kosketti vain itseani tama aihe.

Sale_Fin

Kiitos kati80!

Ajattelinkin että kyllä sinne DIMAan voi ilmoitella häiden järjästelyistä.
Kaikki on jo tiedossa papin niemä myöten, kuten tämän viisumin ehtoihin muiden muassa kuuluukin.