Virkatodistus

Aloittaja hmclehto, maaliskuu 18, 2009, 16:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hmclehto

Heips,

Olisiko kellaan kokemusta mista saisin virkatodistusta vastaavan paperin perunkirjoitusta varten Suomessa. En siis ole Suomessa kirjoilla ja en ole vaihtanut osoitetta sitten Lontoon jalkeen eli sekin vaarin (oho ;)
Todistuksen tarkoitus on siis selvittaa, etta olen elossa. Taalla Sydneyssa Suomen konsuli sellaisen kirjoittaa ja hintaa $60 joka minusta tyyrista kun virkatodistus 3,35 egea!!! Aattelin jopa ilmaantua poliisilaitokselle tms ja nayttaa passin ja pyytaa heita todistamaan, etta joo siina edessa seison, mutta olisiko jotain muuta parempaa ideaa???

Kiitokset

Silppu

Verottajalta saa paperin joka todistaa sen, että kuulut tämän maan verojärjestelmään (ja mistä lähtien). Lomake (esim. verohallinnon kaksoisverotuksen poistoon liittyvä) pitää itse tulostaa allekirjoittaa ja täyttää, jonka jälkeen kestää n. kuukausi saada se takaisin leimoineen.

Pitää tietty varmistaa että tuo paperi käy tarkoitukseesi.

Silppu

hmclehto

Kiitos Silppu, tuo kuukausi on kuitenkin valitettavasti liian pitka aika. Paperi olisi saatava postiin asap. Jos ei muita vinkkeja tule kai sinne Konsulille on mentava hammasta kiristellen  ;)

arixmel

Soitat viimeisimman kotikuntasi (suomessa) (tai jos olet pienesta kylasta niin lahikaupunkisi) Maistraattiin ja pyydat heilta sita, he kylla lahettavat sen tanne ja englaninkielisena niin halutessasi. Muistaakseni kesti viikon kun hain vastaavaa joskus vuonna yksi. (itse mailasin heille kun ei ollut kiire, ja jouduin muistuttamaan etta mailini ei jaanyt jonnekin infoon notkumaan).

ja joo se maksoi sen muutaman euron,,,muistaakseni en maksanut luottokortilla vaan pyysin jotakuta maksamaan sen puolestani suomessa.
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

RUU

Lainaus käyttäjältä: arixmel - maaliskuu 19, 2009, 07:12
Soitat viimeisimman kotikuntasi (suomessa) (tai jos olet pienesta kylasta niin lahikaupunkisi) Maistraattiin ja pyydat heilta sita
Minulla tuo on hoitunut ihan s-postillakin ne pari kertaa kun olen niita kaivannut.
Tavallinen todistus taisi olla viime vuonna tyyliin 3,70 e ja apostillen kera +12 e, tms. Paperit olivat lähteneet väestörekisteriin merkittyyn osoitteeseen parissa päivässä ja mukana seurasi suomalainen pankkisiirto. Erinomaisen kätevästi hoitui.  :peukkuy
HMC:llä toki on pieni ongelma nyt tuon osoitteen kanssa, joka taitaa hankaloittaa asioita melkoisesti.  >:(
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: RUU - maaliskuu 19, 2009, 08:03
HMC:llä toki on pieni ongelma nyt tuon osoitteen kanssa, joka taitaa hankaloittaa asioita melkoisesti.  >:(

Ei kai se niin iso ongelma ole? Muuttoilmoituksenhan voi tehdä netissä maistraatin sivulla. Itse meinasin unohtaa päivittää osoitteeni passin uudistusta ennen. Taisi olla torstai, kun tein muuttoilmoituksen ja tiistaiaamuna konsulaatissa oli kyllä jo ihan oikeat tiedot.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Kyra

Lainaus käyttäjältä: hmclehto - maaliskuu 18, 2009, 16:31
Heips,

Olisiko kellaan kokemusta mista saisin virkatodistusta vastaavan paperin perunkirjoitusta varten Suomessa. En siis ole Suomessa kirjoilla ja en ole vaihtanut osoitetta sitten Lontoon jalkeen eli sekin vaarin (oho ;)
Todistuksen tarkoitus on siis selvittaa, etta olen elossa. Taalla Sydneyssa Suomen konsuli sellaisen kirjoittaa ja hintaa $60 joka minusta tyyrista kun virkatodistus 3,35 egea!!! Aattelin jopa ilmaantua poliisilaitokselle tms ja nayttaa passin ja pyytaa heita todistamaan, etta joo siina edessa seison, mutta olisiko jotain muuta parempaa ideaa???

Kiitokset

Minun ei tarvinnut lähettää mitään vastaavaa äitini perunkirjoitusta varten, veljelle jätin oikeuden hoitaa minun asioita ja hän haki Suomesta vaan virkatodistuksen. Voit tehdä Statutory declaration jos on tarpeeseen mutta minulle ilmoittettiin perunkirjasta ettei tarvinnut lähettää mitään vaikken Suomessa ole 10 v ollut kirjoilla.
Toivottavasti tämä auttaa.

RUU

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - maaliskuu 19, 2009, 08:41
Ei kai se niin iso ongelma ole? Muuttoilmoituksenhan voi tehdä netissä maistraatin sivulla.
Nainhan sen pitaisikin menna. Kun viimeksi tein muutoksen, perassa tuli muutaman viikon kuluttua kirje, jossa pyydettiin vahvistamaan etta muutosimoitus on aito kun tunnistautuminen ei tyydyttanyt heidan tarpeitaan. ??? No, se olikin suomalaisen verkkopankin tunnistautumispalvelulla hoidettu identifiointi.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Urul

Minä käytin seuraavanlaista kaavaketta.Löytyy täältä http://www.courts.qld.gov.au/Forms/General/Qldstatdec.pdf
Sitten vaan etsimään A Justice of the Peace mukaan kaasu,puhelinlasku,paikallinen ajokortti tai vastaava henkilöllisyyspaperi.

hmclehto

Kiitoksia kovasti vastauksista. Tajusin yhtakkia, etta entisessa duunissa on Justice of Peace ja han lupasi kirjoittaa "todistuksen" taalla olosta ja etta elavanakin viela  :D
Tosiaan sain jo Suomesta sukuselvityksen. Virkatodistusta eivat antaneet kun olen merkitty poissa olevaksi kansalaiseksi. Olen ennenkin pyytanyt ja hyvin on luonannut, en tieda mika nyt matti. Maistraatti vaihtoi osoitteen Lontoosta tanne ihan mailin avulla eilen, mutta kuulemma siltikin olisi oltava se paperi joka todistaa, etta se olen mina taalla eika joku muu joka perintoja vaatii. Vaikka enemman tama haslinki varmasti maksaa kuin tulevat perinnot  :pepsodent