maahanmuutto lakitoimistoja???

Aloittaja Rocco, joulukuu 05, 2007, 07:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rocco

Moikka!
Nyt kaipaan kovasti neuvoa. Mistä löytää luotettava lakitoimisto joka hoitaa viisumi asioita :confuse??
Ollaan perehdytty itse asioihin aika perinpohjaisesti, siksipä haluaisimme jonkun joka konsultoisi. Sydneyläinen Parish patience on jo tullut tutuksi, tuntuu vaan olevan kovin hintava mesta 15 000 AUD plus kertyvät viisumi kulut.. -- Tuli maili tänään että niillä oli tapahtunut pieni kirjoitusvirhe. Koikonaishinta olisi 6500AUD johon sisältyy DIAC ja TRA.---
Realistinen summako??
Skilld visa olis kiikarissa..
foorumi on ollut korvaamaton, kiitokset jo etukäteen  :god:!!!

MH

Miksi käyttää kallista lakimiestä kun kaikki tiedot saa ilmaiseksi täältä http://www.immi.gov.au
Varsinkaan kun se lakitoimisto ei pysty sitä viisumia sinulle takaamaan vaikka paperit olisi kunnossakin.


Rocco

On nii perhanan monimutkainen homma toi viisumi hakemus että haluisin jonkun tarkistavan että kaikki paperit on kasassa. Tunnetusti sieltä tulee hakemus takaisin mikäli ihan kaikkia pikku asiat ole nipussa!
mukava rahastus keino kun on..

MH

Tiedätkö mitä se maksaa kun ne lakimiehen paperit tulee takas :pepsodent :pepsodent :pepsodent

Mikäli jotain puuttuu ne pyytävät kyllä lisä selvityksiä.

Leokatti

Huh! Hyvän rahastuskeinon on joku keksinyt... Tee vain hakemus itse, ei se niin vaikea ole. Kaitlin on ainakin samassa jamassa, joten sieltä saa varmaan vinkkejä  ;)
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

maailmalla79

Lainaus käyttäjältä: Rocco - joulukuu 05, 2007, 07:28
On nii perhanan monimutkainen homma toi viisumi hakemus että haluisin jonkun tarkistavan että kaikki paperit on kasassa. Tunnetusti sieltä tulee hakemus takaisin mikäli ihan kaikkia pikku asiat ole nipussa!


ei se viisumihakemus niin monimutkanen asia sitten loppujen lopuksi ole. Se tuntuu kyllä vähän mahdottomalta urakalta mutta loppujen lopuksi prosessi on tosi yksinkertainen. Tarkistat immin sivuilta mitkä dokumentit ne haluaa ja sitten vaan hankit ne ja pistät postiin. helppoa ja yksinkertaista vaikkakin ehkä vähän työlästä joskus. Mitä jotkut lakimiehet sinun puolestasi voi tehdä on että ne lähettää listan niistä dokumenteista jotka tarvitaan ja sitten pistää hakemuksen eteenpäin. Huomaa että sun täytyy silti hommata ne dokumentit (eli hoitaa hakemuksen työläin osa) aivan itse. Ja tuskin se hakemu takaisin tulee. ittelle vaan tuli lappu jossa sanottiin että tarvitaan vielä dokumentti x. Lakimiehet käyttö tuskin normi skilled visa hakemusta avittaa ,mutta jos vielä haluat maksaa avusta niin 5000 dollarilla lähetän itte sulle mielellään listan hakemukseen tarvittavista dokumenteista ja sitten pisän paketin puolestasi postiin.

Rocco

kokemuksia Trades Recognition? Oliko se vaikea? Tuntuu olevan jonkin näköinen kompastuskivi!

MH

Siis hetkinen ettehän te jokainen omaa viisumia hae. vaan se jolla on parhaat mahollisuudet saada se visa. Se on päähakija ja muu perhe tulee siivellä. Kunhan pystyt vakuuttamaan että olette perhe kun ette ole naimisissa.

Wilmina

Juuri eilen töissä törmäsin erääseen, joka oli virallisesti laittomasti maassa koska oli kuunnellut registered migration agentin neuvoja - oli sähköposti näyttää neuvoista. No, oikeestaan tuo oli tekninen juttu ja DIAC oli inhimillen ja auttoi immeistä, joten ei se niin vakavaa ollut ku miltä kuulostaa aluksi. Mutta kuitenkin, koska tämä ei ollut ensimmäinen kerta, jolloin agentti ei oo ihan peirllä asioista ollut kehoittaisin ehdottomasti ihmisiä tarkistelemaan itse myös nettisivuilta että pitävätkö ne ohjeet nyt paikkaansa. Siis jos agenttia haluaa käyttää.

Työn puolesta kävin juuri DIACin pitämässä infoseminaarissa skilled migrationista. He totesivat, että juuri kaikki tarvitseva löytyy netistä. Jos jostain ei puhuta, ei sitä tarvita. Jos jotain pyydetään, täytyy se olla. Piste. Lisäksi he kuulemma ottavat mieluummin scannattuja kuin paperihakemuksia vastaan niiden viisumien osalta, joita voi scannaamalla dokumentit lähettää (ja jos näin voi tehdä, löytyy kuulemma tieto immin sivuilta kyseiseen viisumiin liittyen)

TR toimii periaatteessa niinkuin immi siinä mielessä, että sinulla täytyy olla näyttää juuri se mitä he tarvitsevat. Jos ei ole, niin ei tuu mitään. Eli ei se ole kompastuskivi jos on sitä kokemusta ja koulutusta, kandee tarkistaa tarkkaan heidän vaatimuksensa.

Suomi on siinä mielessä hyvä maa, että kaiken saa suhteellisen helposti englanniksi ja kaikesta on todisteita. On esim maita, joissa ei palkkatodistuksia ole eikä veroja -ainakaan kaikissa tilanteissa - makseta eli huomattavasti hankalempaa esim osoittaa työkokemuksensa (yleisesti ottaen pelkkä kirje työnantajalta todisteena tehdystä työstä ei kuulemma yleensä riitä). Jos on TR:sta kysyttävää, voi aina TRAhin pirauttaa! Eivät ne mielellään paljoa tietoa anna jos ei vielä ole TRia hakenut, mutta kyllä mä oon ainakin muille sitkeydellä tiedot saanut - jopa kirjallisena :o 

Käytännön huomioita toistellen ja onnea toivotellen,

W

usia


Mekin olimme virallisesti laittomasti maassa reilun vuoden paivat :confuse Minulle tuli DIACilta ikava sahkoposti reilu vuosi sitten, kun aika tiukkaan savyyn ilmoittivat, etta olen "illegal immigrant" ja paree hoitaa hommat kuntoon nyt eika heti, tai tulee ongelmia. Olimme kylla ihan normaalisti hakeneet 457 employer sponsored visaa, mutta rahat tulivat Suomesta, jolloin emme olleet oikeasti oikeutettuja tahan viisumiin vaikka se meille myonnettiinkin. Onneksi tilanteemme oli juuri vuoden vaihteessa muuttumassa ja ei tarvinnut ryhtya uutta viisumia hakemaan. Eli vaikka sen viisumin hieman vaarin perustein saisikin niin kylla ne niita viisumeja valilla tarkastelee ja sanomistahan siita sitten tulee. Ja taytyy nain jalkikateen myontaa, etta kylla tamakin saanto siella ohjeissa oli selvasti esilla.