iik! Muutto Australiaan kuukauden p??st?..

Aloittaja LauraK, kesäkuu 10, 2004, 05:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

riaapa

Laura,

kun saavut Melbourneen, niin tsekkaa u2u. Laitoin sulle viestiä siitä ajokorttiasiasta. :D
Riina

LauraK

iiik! Perille paastiin Melbourneen ja ensimmainen viikko on nyt takana. Paljon on totuttelemista ja kait se kunnon totutteleminen kaikkeen alkaa vasta sitten kun saamme asunnon ja 'normaali' elama alkaa. LaudaAir oli aivan mahtava, koneessa oli jokaisella se oma tv-ruutu jossa pyori elokuvia eri kanavilla koko matkan ajan. Se kylla teki lennoista kivat! Kissaamme olemme kayneet katsomassa karanteeniasemalla nyt kaksi kertaa ja on se vain vaikea lahtea sielta pois kun toinen kovalla aanella mouruaa meita takaisin. Ja pikkuvaavi paasee sielta kotiin vasta marraskuun 6.paiva :(

Talla hetkella ainakin asuinpaikkana Mornington.. viela ei varmuutta jaammeko tanne vai suunnistammeko lahemmas citya.

Hennu

Hienoa, että olette päässeet perille ja koko perhe voi hyvin ;)

Omaan lähtöön on vielä aikaa joten en voi muuta kun fiilistellä teidän muiden kautta. Mutta enää ei tartte hirmusen kauaa odottaa. ONNEKSI...

eevis

LauraK :D

Kiva että pääsitte hyvin perille! Sitten vaan tutkimaan, mitä kaikkea upeeta Melbournella on tarjottavaa...voi kun pääsis itsekin pian...no vielä reilut 4 kk... Ja koittakaa kestää eroa "vaavista", varmasti rankkaa on. Tosi pitkä kyllä toi karanteeni, jos marraskuuhun asti siellä joutuu kissaparka kyhjöttämään. Onneksi pääsette häntä sinne moikkailemaan, ja kaipa siihenkin jollain tavalla vähitellen tottuu... :?? Hyviä jatkoja!

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Hanski

Me saavuimme tanna jo tosiaan 3 kuukautta sitten ja aika on hurahtanut ihan alyttoman nopeasti. Suurenmoiset kiitokset kaikista vinkeista, joita taalta palstalta ennen lahtoa sai. Viikonloppuna ajattelimme suunnata kesakauden avajaisiin suomi-talolle, joten siella varmasti nakee muitakin palstalaisia. Ainoastaan Taitsuun olen tormannyt taalla kampuksella!

Taitsu

Taalla tosiaan ollaan ja minakin ihmettelen miten toi aika voi menna noin nopeasti. Mulla tosin vasta reilu kuukausi takana.

Viikot menee toissa todella nopeasti ja sitten viikonloppuisin on kaikkea muuta ohjelmaa. No viime vkoloppu meni Great ocean roadilla ja phillip island on jo tullut nahtya.

:itke Ma en paase mukaan suomi talon bileisiin nyt viikonloppuna. Luvassa on Grampians ja kaikkea kivaa esim. kiipeilya, maastopyorailya, melontaa yms. Toivotaan vain etta ei sada. On nimittain teltta majoitus.

Sitten seuraava viikonloppunu vahan pidennetty meneekin sitten Darwinissa, eli ohjelmaa riittaa.

Taitsu

riaapa

Mikäs tänne on kotiutuessa kun on niin mukava kaupunki... :D Kiva kuulla että sekä Hanski että Taitsu olette kotiutuneet hyvin.

Hanskin kanssa tapaamme sitten Suomi-talolla lauantaina. Toivottavasti tulee hyvät bileet, ainakin kiinnostusta vaikuttaa olevan paljon! Äläkä Taitsu huoli, eiköhän näitä tilaisuuksia tule jatkossa enemmänkin, ja viimeistään pääsiäisenä sitten on Suomipäivät. Joten pidähän pääsiäinen vapaana!

Mitenkäs Laura, oletko tulossa lauantaina? Teidänhän olisi helppo tulla siitä vaan soutaen lahden poikki Altonaan...? Ei vais, en suosittele. Ensi viikollahan kissakin pääsee vihdoin viimein kotiin! :)
Riina

Hennu

Pitakaahan hauskaa lauantaina!!! Olis niin kiva tulla paikalle tapaamaan teita kaikkia mutta mutkien jalkeen olen viela Perthissa lauantaina (sinansa mukavaa olla taalla mutta :itke kun en paase grillaamaan kanssanne)... vaikka virallinen majapaikkani onkin siis Melbourne.

Toivon siis minakin, etta tapaamisia tulee lisaa etta paasen minakin mukaan. Suomi-talolla ajattelin pistaytya kunhan sinne suunnalle taasen kotiudun...

Ps: kiitos Riina asuntolinkista...:P ilmoittelen kun on aika lahtea katsastamaan parhaat vaihtoehdot paikan paalle
PPS: Laura... en ole kuullut sinusta pitkaan aikaan... missa luuraat :hahhaa

tiiao

Hei australian suomalaiset!
Nyt vasta postaan ensimmäisen viestini, vaikka olen aktiivisesti foorumia seurannutkin. Myös minulla vaihtuu kotimaa tuossa helmikuun lopulla, ja suuntana Australian Sydney. Macquarie hyväksyi opiskelemaan, mutta vielä täytyy mietiskellä rahoitusta, asuntoa ym. Australiassa ei paljon muuta tuttua ole, kuin miesystävä ja vegemite jota sain tuliaisiksi:) ehkä näemme yhteistapaamisissa.

jännittäen helmikuuta, Tiia

Xena

Hei :)
Olisin vain tiedustellut teiltä jotka ovat tehneet rohekan päätöksen ja sinne lähteneet, esim. tyttö/poikaystävän perässä, että onko päätös ollut oikea? itselläni kävi juuri niin, että olin viime vuonna ausseissa W&H ja rakastuin paikalliseen. nyt olisi suuri päätös siis edessä, lähteäkö sinne opiskelemaan..

raisat

Heippa! Opiskeluhan on helkkarin kallista Australiassa...jos siis lähtee koko tutkintoa tekemään, eikä vain vaihtoon... Joten kannaattaa ensin tutustua hintoihin, ennen kuin haaveilee muusta...
Itse olen lähdössä Melbourneen opiskelemaan uutta tutkintoa, mutta toivon, että saan sen australialaisten hintaan, koska olen naimisissa aussin kanssa ja toivon mukaan saan pysyvän olekeluluvan.
Minä olin onnekas ja sain aussimieheni Suomeen asumaan ja menimme naimisiin täällä. Nyt hän ei kyllä haluaisi muuttaa takaisin Australiaan! Saahan Suomessa hiihtää, luistella ja katsoa mäkihyppyä telkkarista!

Annele

Hei Xena!

Lahdin itse suomesta poikaystavan perassa yo kirjoitusten jalkeen, ja olen nyt asunut Melbournessa lahes kaksi vuotta. Omalla kohdallani tuo paatos oli oikea, me mentiin naimisiin viime vuoden tammikuussa ja juhlitaan meidan ensimmaista haapaivaa maanantaina:) Kertaakaan ei ole harmittanut etta lahdin onneani kokeilemaan! Mita tulee opiskeluun, raisat on oikeassa siina etta tutkinnon, yliopisto tai ammattikoulu, suorittaminen taalla on hurjan kallista hommaa. Aloitan maaliskuussa toista vuotta yliopistossa ns. full fee paying opiskelijana, minulla kun on vain opiskelija viisumi. Opiskeleminen siis maksaa tuhansia (tai kymmenia tuhansia!) dollareita vuodessa, mutta mieheni jaksaa onneksi paiskia toita jotta nuo koulumaksutkin saadaan maksetuksi. Omilla saastoilla tai tyonteonteollani en pystyisi opiskeluja rahoittamaan. Mutta, eikohan ne lainatkin saada maksettua ja talo hankittua sitten neljan vuoden paasta kun minusta tulee laakari :)

Xena

Kiitos vastauksista :)  kovasti nyt näyttää siltä, että itsekin suuntaan takas cairnsiin ensi syksynä...ainakin käymään mikäli viisumi ei onnistu ennen sitä! Ainahan pääsee takaisin jos alkaa päätös kaduttamaan.

Mercu

Heips!

Täällä myös yksi Australialaiselle miehelle sydämensä menettänyt, törmättiin kuukausi sitten Thaimaassa ja kahden kuukauden päästä sitten Melbourneen jatkamaan siitä mihin jäätiin. "Vain" kuukauden reissu näin alkuun, täytyy tulla Suomeen päättämään eläinlääkäriopinnot ja töihin muutamaksi kuukaudeksi, että voi sitten lähteä takaisin vähän pidemmäksi aikaa.

Ja jos tuntuu oikein hyvältä niin Victoriassa riittää eläinlääkäreille töitä, jos vain jaksaa kahlata Australian laillistumistentit läpi.

Olisi kyllä kiva sen kuukaudenkin (10.04-09.05) aikana törmätä Suomalaisiin vaikka :XXXX merkeissä...

Laitan viestiä vielä lähempänä ajankohtaa.