talvi - 06 australiaan?

Aloittaja mikakorkko, lokakuu 21, 2006, 21:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jongo

Mä oon lähdössä sittenkin jo 1.1 aamukoneella! Jos on täällä joitain jotka olisi kans tulos samaan koneeseen tms..niin ois hauska tutustua..ja muutkin jotka ootte sydneys tai menossa sinne!
täällä kirjottelee siis 21v tyttö :)

VJ

Itse siirryn myos itarannikon puolelle tuossa tammikuun alussa, tarkoituksena kierrella siella ainakin kaikki isommat kaupungit lapi. Mikali kellaan samanlaiset suunnitelmat niin laittakaa ihmeessa viestia tulemaan.

-VJ-

Malla

Minäkin päätin pitää puolen vuoden hengähdystauon opiskeluista ja suunnata tammikuun puolessa välissä kohti Australiaa. :P
Tukikohtana tulee olemaan Townsville. Sieltä käsin on sitten tarkoitus ainakin itärannikkoon tutustua.

Lähtöä odottelen innolla, ainoa huoli on, että tuleekohan se nyt sitten ihan kamala ikävä suomalaisia!?! Eli kaikki Townsvillen seudulla asuvat/oleskelevat/sinne tulevat otattehan yhteyttä! :XXXX

Esmis

Hej kaikki! varasin justiinsa menomatkan sydneyyn, austrian airlinesilla, klo 8 keskiviikkona 7.2.07 starttaa kone ja viennan kautta. Jos joku muu sattumoisin samalla lennolla niin ottakaa yhteyttä!:D

Esmis

niin ja siis hki-vantaan lentokentältä:)

epe

LainaaAlkuperäinen postittaja Kalakukko
Suunnitelma B: Sydneystä ei löydy töitä, joten katseet täytyy kääntää maaseudun suuntaan, kuitenkin New South Walesin suunnalla. Hedelmänpoimintaa voisi tehdä hyvinkin koko kolmen kuukauden jakson, jotta toisen vuoden WH viisumin vaatimukset täyttyisivät.
Yksi vaihtoehto olisi myös Canberra, jossa työllisyystilanne on loistava työnhakijan kannalta. Työttömyys on alle 3 prossaa. Esimerkiksi kaupan alalla näyttää paikkoja olevan tarjolla, etenkin jos on kokemusta. Muillakin aloilla olisi paikkoja tarjolla. Aika paljon paikkoja on government sektorilla jonne ei ole asiaa pääosin ulkomaalaisena. Tietysti jos verrataan Sydneytä ja Canberraa ero on kuin Kuopiolla ja Suonenjoella ;) Jos haluaa reissata Sydneyhin täältä esim viikonloppuina niin bussimatka on 3-4 tuntia ja alkaen 15 taalaa suunta eli ei paha.

LainaaVaihtoehtoja on monia, mutta tässäpä tällä hetkellä kiinnostavimmat: Joko surffaamaan Byron Bayhin tai extreme-kokemuksia hakemaan Uuteen-Seelantiin. Uuden Seelannin Queenstownissa mainostetaan benjihyppyä 400 metristä (?!?) , joten sinne on pakko päästä. Toisaalta, jos oikein ymmärsin, benjihypyn hyppypaikka on neljänsadan metrin korkeudessa, mutta vapaata pudotusta on silti alle 50 metriä. Siis mitä ihmettä?? Sama kuin söisi maailman parhaan kokin valmistamasta annoksesta kaksi haarukallista! Jos asia on todellakin niin, taidan jättää väliin ja hypätä benjini jostain muualta. Kuitenkin Queenstownissa näyttäisi olevan monia herkullisia mahdollisuuksia päästä hengestään! ;)
En ole itse hypännyt Queenstownissa, mutta paikka missä hypyt tehdään on vähintään erikoinen. Vuoren rinteeltä melkein metsän keskelle eli pieni aukko mihin hypätään. Jos laskuvarjohyppy kiinnostaa, niin ei kannata maksaa ylihintaa Queenstownissa vaan suunnata pohjoissaareen Taupoon, jossa taitaa olla lähestulkoon maailman halvimmat tandemit. Alas päästiin ainakin itse... ja vielä hengissä :D

Kalakukko

LainaaAlkuperäinen postittaja epe
Esimerkiksi kaupan alalla näyttää paikkoja olevan tarjolla, etenkin jos on kokemusta.
Mitä tarkoitat kaupan alalla? Ihmisillä tuntuu olevan asiasta eri käsityksiä. Puhutko siis liiketalouden ammateista vai eri työtehtävistä esim. ruokakaupassa? Tradenomiksi valmistuin nyt jouluksi, mutta oman alan hommia en ala edes etsimään Ausseista, sillä ei tuo kielitaito ole (vielä) niin sujuvaa. K-kaupan lihatiskiltä olisi kolmen kuukauden työkokemus, joten työnhakureissu Canberraan saattaa toteutua jossain vaiheessa vuotta!
LainaaTietysti jos verrataan Sydneytä ja Canberraa ero on kuin Kuopiolla ja Suonenjoella ;)
Siis Canberra = Suonenjoki?!? Jotain rajaa siihen Canberran mollaamiseen! Älä vaan kerro tuota paikallisille, suuttuuvat vielä... ;)
LainaaEn ole itse hypännyt Queenstownissa, mutta paikka missä hypyt tehdään on vähintään erikoinen. Vuoren rinteeltä melkein metsän keskelle eli pieni aukko mihin hypätään.
Ahaa, joutuu siis tähtäämään, mihin hyppää! ;) Ei taida olla mun vahva laji. Mutta se korkeus, 134 metriä...*lääh*
LainaaJos laskuvarjohyppy kiinnostaa, niin ei kannata maksaa ylihintaa Queenstownissa vaan suunnata pohjoissaareen Taupoon, jossa taitaa olla lähestulkoon maailman halvimmat tandemit. Alas päästiin ainakin itse... ja vielä hengissä :D
Kiitos vinkistä! Uuden-Seelannin matkakohteisiin en ole vielä ehtinyt tutustua, mutta pohjoisessa pääsee ilmeisesti ihmettelemään geysirejä. Siinähän olisi hyvä tilaisuus kiertää tuotakin maata, alkuun benjihyppy Queenstownissa, jonka jälkeen suuntaisi kohti pohjoisen skydiving -mekkaa. Jostain syystä Uusi-Seelanti kiinnostaa oikeastaan enemmän kuin Australia! :D