IELTS-testistä - pikaista apua kaivataan

Aloittaja ella_, syyskuu 16, 2009, 19:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ella_

Moikka,

Skilled migrant -viisumihakemukseen pitää suorittaa IELTS-testi. Onko kyseessä siis General Training -testi vai Academic -testi? Ymmärsin IELTS:n sivuilta että General Training, mutta Immigrationin sivuilta en oikein löytänyt vastausta.. toivottavasti joku täällä tietää?

Kiitos paljon avusta jo etukäteen!!

Jaaks


ella_

Oon nyt varmaan puusilmä, mutta en mä tuostakaan vielä näe että Academic vai General Training? Finn-Brit Society sanoi että Academicin pitäisi kelvata kaikkialle, General Training ei välttämättä, eli kai se on sitten se turvallinen valinta.

pinkus

General kelpaa mun tietaakseni viisumihakemuksiin ja academicin tarvitsee vain yliopistoon ja joihinkin toihin. Tama on tosin vuoden takaista tietoa eli kannattaa varmaan sahkopostittaa tai soittaa immigration viranomaisille varmistaaksesi asian. Academic on tosiaan se 'haastavampi' osio joka kelpaa sitten varmasti kaikkiin mahdollisiin tarkoituksiin, mutta jos saat alle 7 band scoren jossain osiossa, et voi viisumihakemuksessasi hakea lisapisteita kielitaidosta.

Jaaks

Kuten Pinkus sanoi:
LainaaSkills assessments and English

A higher level of English is required for certain occupations where it forms part of the skills assessment. You can find out if your occupation requires a higher level of English by contacting the assessing authority for your nominated occupation. Contact details for assessing bodies are available at the end of the Skilled Occupation List.   Professionals and other Skilled Migrants English language ability

Sara&Pete

Moi Ella,

oletko lukaissut tuon DIAC:n oppaan Booklet 6. Siellä noita asioita selitetään

Tässä linkki: http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf
lukaiseppa sivu 24  :)

Heh...kerkesit Jaaks ensin  ;)

ella_

hei kiiiiitos tuosta bookletista! Mä olen ihan ulapalla tuolla immin sivuilla, eli tämä varmasti helpottaa elämää suunnattomasti :)

Mesi

Kysyn nyt tässä ketjussa, kun en viitsi aloittaa uutta. Eli haemme jossain vaiheessa puolisoni kanssa viisumia. Hän on sairaanhoitaja ja pystymme kaiketi hakemaan heti permanent visaa. Minut lisätään siihen viisumiin. Itse olen laboratorioalalla ja kysymys kuuluukin, täytyykö minunkin suorittaa academic testi vai riittäisikö general? En ole hakemassa opiskelemaan vaan etsin Ausseista oman alan töitä.

katjamaaria

Mesi, tyoviisumin kanssa ainakin minun piti suorittaa general testi. Silloin kun olin lahdossa opiskelemaan, tein academic testin.
Onnea matkaan!

pienetpojat

Mielestani aina kannattaa tehda academic. Ei oo kovinkaan paljon vaikeampi ja jos haluaa ottaa varman paalle. Jos suoritat general testin ja tarvitsitkin academic testin, muistaakseni pitaa odottaa 3 kk ennen kuin  voit hakea uudestaan.

Mesi

Ahaa. No ehkä sit täytyy yrittää sitä academicia. Mun enkku vaan on niin surkea, että stressaan jo valmiiksi sitä testiä. General varmaan meniskin ihan ok, mut mitä nyt oon katsonut niitä academicin tehtäviä, niin....

Silppu

No jos enkku on oikeesti huono, niin sitten vaan sieltä missä aita on matalin, ja jos myöhemmin tarvitsee academic IELTSiä niin voit maksaa testin uudelleen.

Jos tykkäsit koulussa kirjoittaa asia-aineita, niin uskon että academic sopii paremmin, jos taas mielikuvitusaiheita, niin general. Ja käy läpi ne IELTs ohjeet (osta vaikka ne, ja myy sitten ne täällä kun olet päässyt läpi). Pidä huoli siitä että laitat kiinnostuksen kohteiksi siihen ilmoittautumislomakkeeseen vain sellaisia aiheita, joiden sanavaraston tunnet läpikotaisin. Noissa kielitesteissä pitää osata käyttää erilaisia muotoja (konditionaalia, futuuria, erilaisia lausejärjestyksiä yms.) tasaisesti, jotta saa parhaat pisteet. Tiettyjä tapoja aloittaa lauseita tai sanontoja voi opetella ulkoa, ja käyttää niitä sitten vaikka jollain aasinsillalla. Nopeus on valttia, ja että saa paljon hienoja lauseita aikaiseksi. Samaa mieltä ei tarvitse itse olla siitä mitä kirjoittaa.


pienetpojat

Niin ja australiassa ei kannata mollata paaministeria, siita ne ei tykkaa... ( kokemuksen syvalla rinta aanella)

Inkaa

pienetpojat
:pepsodent saisko vähän lisäinformaatiota?  :pepsodent
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

jounij

Lainaus käyttäjältä: pienetpojat - helmikuu 26, 2010, 01:11
Niin ja australiassa ei kannata mollata paaministeria, siita ne ei tykkaa...

Pääministeriä tai mitään muutakaan australialaista instituutiota ei saa mollata ennen kuin mollaaja itse on australialainen. Sen jälkeen pääministerin ja vallassa olevan puolueen mollaamisesta tulee suorastaan kansallisvelvollisuus.


Maan tavoille opettaa
Jouni
Canberra

Inkaa

jounij,

tuli vaan mieleen kun pienetpojat niin syvällä rintaäänellä puheli, että on tainut tulla testeissä sitten vähän mollailtua  :pepsodent
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

jounij

Lainaus käyttäjältä: Inkaa - helmikuu 26, 2010, 08:25
tuli vaan mieleen kun pienetpojat niin syvällä rintaäänellä puheli, että on tainut tulla testeissä sitten vähän mollailtua  :pepsodent

Niin minäkin oletan. Saapa nähdä saammeko kuulla lisää!


Uteliaana odottamaan jää myös
Jouni
Canberra

pienetpojat


pienetpojat

taidan olla yhtä hyvä tietokoneen käytössä kuin kirjoittamises... Siis missään nimessähän mun kirjoitus- tai kielioppitaidot ei vaikuttanu IELTS testin tulokseen. Ehkä mainitsin John Howardin johtamistaidoista jotain ja kirjoittamisosio jäi puolen pisteen päähän... Heh.

Boomerang

Me laitoimme viisumihakemuksen sisään joulukuussa 2009, kävimme molemmat IELTS testeissä General tasolla keväällä 2009 ja nyt meille on myönnetty työviisumit. Eli general kelpasi joulukuussa 2009.

Mesi

Lainaus käyttäjältä: Silppu - helmikuu 25, 2010, 20:58
Pidä huoli siitä että laitat kiinnostuksen kohteiksi siihen ilmoittautumislomakkeeseen vain sellaisia aiheita, joiden sanavaraston tunnet läpikotaisin



Ai sinne saa laittaa aihetoiveita! No tuohan on hyvä :) Mun enkku on sellaista, että pystyn lukemaan esim. dekkaria englanniksi (jos ei ole kovin hankalaa englantia), ulkomailla pärjään englannillani turistina ihan hyvin ja pysyn suht ok kärryillä leffoissa ilman tekstejä. Töissä jonkun verran olen joutunut englannin kielisiä ohjeita lueskelemaan ja suht ok sekin onnistuu. Hankalammat aiheet ja asiatekstit on sitten jo haastavampia.

Mesi

Lainaus käyttäjältä: Boomerang - helmikuu 27, 2010, 05:59
Me laitoimme viisumihakemuksen sisään joulukuussa 2009, kävimme molemmat IELTS testeissä General tasolla keväällä 2009 ja nyt meille on myönnetty työviisumit. Eli general kelpasi joulukuussa 2009.

Puolisoni tulee tekemään sairaanhoitajan töitä Ausseissa ja hänen siis tarvitsee ainakin tehdä se academic. Liekköhän permanent visaa hakiessa tarvitaan molemmilta se academic..hmmm...Millaisen viisumin te saitte? Aika nopeasti on teille myönnetty viisumi!

Mesi

Onkos testi voimassa vuoden vai kaksi? Jossain puhuttiin kahdesta vuodesta ja jossain spouse visa- tekstissä vuodesta. Että mitenhän on?

Boomerang

Hain itselleni työviisumin, pohjautuen rakennusinsinöörin koulutukseen ja työkokemukseen. IELTS testinä kelpasi general taso. Muistaakseni IELTS testitulos on voimassa 1 vuoden.

Viisumi on Skilled Independent class VE subclass 175. Eli 5 vuotta voimassa ja maahan saavuttaessa saa permanent resident statuksen. Matkustaa saa Australiasta muuallekin, mutta on viisumi oltava voimassa/haettava matkustukseen oma lupa. Kansalaisuutta voi sitten yrittää, joka on sitten oma prosessinsa.

Viisumi haku hoitui internet-pohjaisen porttaalin kautta, tosin liput ja laput piti skannailla. Alkuperäisiä/oikeaksi todistettuja dokumentteja ei tarvinnut lähettää, vain erikseen pyydettäessä. Kun viimein sai kaikki kasaan ja hakemuksen sisään oli keskiarvo odotusaika viisumin myötämiselle 12kk. Joten nopeasti tuli ja ei ihan oltu varauduttu näin nopeaan toimintaan.. : )

Kovempi työ oli saada oma koulutus ja työkokemus hyväksytettyä paikallisella insinööriliitolla ennen viisumihakua.

Tsemppiä!  ;)

Mesi

Kiitos vastauksesta :) Kauan teillä sitten meni viisumin saannissa? Me todennäköisesti yritetään saada myös tuo samainen viisumi, kuin teillä. Pisteet menevät reippaasti yli vaaditun, joten ei pitäisi olla ongelmaa. Kai  :D Onko viisumihakemuksen hylkäämisellä miten suuri todennäköisyys, jos mitään Aussien mielestä ongelmallista meissä ei ole. Ei rikosrekisteriä ja terveitäkin ollaan ja oikean ikäisiä :F

Puolisoni on sairaanhoitaja ja hän siis hakee pääviisumia ja hänen on tehtävä academic testi. Itse olen laboratorioanalyytikko (AMK) ja teen siis lähinnä tutkimuslabrassa töitä. Mistähän tuon tietäisi, riittäisikö minulle general vai onko minun tehtävä myös academic, koska minut liitetään puolisona päähakemukseen?

Onko kaikilla aloilla hyväksytettävä koulutus ja työkokemus? Eli siis onko se minullakin edessä...Sairaanhoitajan rekisteröinti on tiedossa, mutta tuo olikin uutta tietoa että insinöörinkin tarttee. Jaksaisitko valaista millainen prosessi tämä oli?

Meni vähän ohi aiheen, sorry :P

Boomerang

Moi


Meillä meni noin 3 kuukautta siihen, että viisumi tipahti emailiin. :)

Jos pisteet menee yli, kielitestit ok ja teidän ammatit ovat kysyttyjä Australiassa, niin ei taida olla ongelma saada viisumia. :)
Taitaa molemmille teille löytyä hommia sieltä.

Niin tosiaan, terveystarkastukseen jouduttiin molemmat, ennen viisumin myötämistä.

Tuosta IELTS testistä jäin ihmettelemään, koska IELTS sivuilla on maininta, että general taso on viisumihakemuksia varten.
http://www.ielts.org/test_takers_information/what_is_ielts/academic_or_general_training.aspx
Mutta varmistaa sen voi tietenkin viisumi viranomaisilta.

General Skilled Migration Skilled Occupation Lists (SOL) kautta taisi löytyä ammatit ja hyväksynnän antava instanssi Australiassa.
Vaikka tätä ei tarvitsisi viisumihakemusta varten, työnhaun kannalta varmaan vain plussaa. Vaimoni koulutusta/työkokemusta ei tarvinnut hyväksyttää, koska hän oli secondary applicant ja minä main applicant. Viisumissa on tosin yksi ehto, main applicant must enter Australia before the secondaey applicant. Täytyy pitää mielessä passijonossa sitten Sydneyn lentokentällä. :) Sitten voimmekin mennä nauttimaan kylmän VB:n ja juhlistamaan saapumistamme Australiaan...  :XXXX    8)

Mesi

Eli siis koska minä olen vain siivellä tuleva, niin mun ei tarttis hyväksyttää ammattiani? Tosin mun ammattia ei listalla edes ole...

Onnea teille viisumista  :XXXX Koskas on muutto edessä? Ainiin, koska on muuten viimeistään pakko mennä maahan viisumin myöntämisen jälkeen?