Melbournen tapahtumat

Aloittaja Zende, lokakuu 05, 2003, 21:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arixmel

saako olla utelias riina kuis sä tiedät niin paljon melbournen jutuista, ja kuis sä jaksat olla aktiivisena keskusteluissa mukana, jopa moderaatoriksi asti,,oletko ehkä asunut aiemmin melbournessa, vai muutamassa sinne?
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Jouko

arimex,

Näyttää että noita paikkoja löytyy vähän joka kaupungista joihin ei ole juurikaan kannata mennä hiippaileen Rolexit ja muut helyt rantessa auringon laskettua jos silloinkaan. :eye:


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

monster

Hei mulla olis yks kysymys noista Suomi-kirkon paasiaismyyjaisista: Missa ne pidetaan?? Olisko jollain vaikka Melway Reference tai kadunnimi tai jotain.. Kiitos!
monster

sanna77

Monster, se suomi kirkko sijaitsee Melbournen Heidelbergissä. Katu osoite on 143 Brown Street. Kannattaa mennä ajoissa sillä kaikki hyvät herkut menee aikaisin....:D yritän saada itseni sinne kirkolle vähän aikaisemmin tällä kertaa sillä viimeksi jäimme melkein ilman....

Sanna

Zende

Paivaa taas hetken hiljaiselon jalkeen. Vanhemmat on saateltu Suomeen paluulennolle, ja nyt voi taas tama australiansuomalainen elama alkaa. Jo tassa ehtikin tuohon Presidentti kahviin ja ainaiseen perunansyontiin kyllastyakin... :-) No ei, aiskan laittamana nekin oli ihan hyvia.

Minakin toivottavasti ehdin sinne kirkolle lauantaina, joten Sanna77, Iines ja uudemmat tuttavuudet, siella kenties tavataan.

Eevis vai kuka se oli kun kyseli Claytonista - en tunne kaupungin kaakkoislaitaa kovin hyvin, mutten ole kylla mitaan huonoakaan siita kuullut.  Itse asuisin mielummin melko lahella keskustaa, esim. sun tyopaikalle kulkevan junan/ratikan/bussi linjan lahettyvilla.  Ei olis sitten vaikea paasta toihin, mutta olisi lyhempi matka sisakaupungin rientoihin etc.  Netista kannattaa varmaan katsella joitain real estate sivuja, sielta saa varmaan hinnoista kasitysta.  Nain akkiseltaan loytyi loogisesti nimetty www.realestate.com.au, ja sielta "For rent" osasto, missa voi etsia vuokrakamppia koon, hinnan ja alueen mukaan.  Jostain netista varmaan loytyy melbournen karttakin, esim. http://www.victrip.com.au/ sivut sisaltaa kulkuneuvokartan.  

Kaikenlaista yleista melbournesta ja victoriasta kannattaa googlen lisaksi etsia osavaltion sivuilta http://www.vic.gov.au/index.jsp

Tapaamisiin,

Zende

eevis

Kiitos vastauksesta Zende! :D

Ihmeellistä, ettei netistä oikein tunnu löytyvän kunnon karttaa Melbournesta. Mutta nyt sekin järjestyi kun postisetä toi Brittilän Amazonilta vanhanaikaisen paperisen Melbourne City Mapin. Siinäkään ei ole koko metropolia katukarttana, mutta näkyypä lähiöiden, asuinalueiden ja kaupunginosien nimet ja sijainti, niin voin helpommin tajuta, missä päin vaikka Glen Waverly on (ilmeisesti aika hienoa aluetta, kun proffani asuu siellä...:roue). Helpottuu vuokrakämppien sijaintien arvailu... Tähän asti on täytynyt valita vuokrakämppäsivujen hauista vaan Melbourne East tai South East yms.

Onko netissä Suomen keltaisten sivujen osoitekarttoja vastaavaa karttahakupalvelua Melbournesta? Palveluhaku tietty on, mutta entä sellainen, johon voisi lätkäistä minkä vaan osoitteen? Pikavisiitti yellowpages.com.au-sivuille ei sellaista paljastanut.  Mutta ehkä olin vaan sokea, täytyypä tarkastaa vielä. Sen hyvän paperisen Melbournen kartaston nimi onkin jo mainittu täällä foorumissa jossain, etsinpä siis senkin.

Aurinkoista syksyä sinne Melbourneen (jaa muuallekin tietty!) :cool:

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Eevis :D


Ei yellowpages, mutta tama loytyy jossa voit zoomata sisaan ja ulos:

http://www.whereis.com.au/whereis/home.jsp

Cheers

eevis

Jaaks :D:D:D:D

Kiitti, juuri sitä mitä kaipasin! :god::god:

Ai niin, lisäänpä tähän isolla KARTTA niin löytyy varmaan tämäkin ketju haulla myöhemmin.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


arixmel

viime vuonna oli tuttu opettaja jossain vaihdossa Monashin kanssa, hän mainitsi että junayhteys toimii mainiosti, ja taisi siellä olla shuttle bussiyhteys kampukselle. Yhdyn zenden mielipiteeseen tuosta asumisesta lähempänä keskustaa, hmmm, no se riippuu mistä pitää, olet varmaan käynyt monashin sivuilla: http://www.monash.edu.au/campuses/clayton/ siellä on pikaiset ohjeet.
ja sitten victoria railways ja vastaavat auttaa sua ehkä suunitelemaan

http://www.victrip.com.au/
http://www.alphalink.com.au/~parkerp/meltrip.htm

ja täällä on hieno kartta jossa on junat ja raitsikat merkattuna
http://www.railpage.org.au/railmaps/melbourn.htm

ai niin se kaveri otti asunnon jostain toorakin prahan ympäristöstä jotka ovat todella kallista aluetta (toorak roadilla on melbournen kalleimat asunnot) mutta hän oli ilmeisesti saanut sen kohtuuhinnalla.
eli minun suositukseni on että etsit kämpän ihan tuosta melbournen kakkoispuolelta juna radan läheisyydestä...siis siten että voit sitten aamulla kävellä unissaan asemalle...asuntojen hinnat tietenkin laskee mitä kauemmaksi menet
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

arixmel

musta tuntuu että suomalaiset on tarkempia myöhästelyn suhteen,,,ainakin mitä olen omissa työpaikoissani huomannut...tiijä tuota
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

mette

LainaaOriginally posted by eevis
[quote[/i]

 Ja aussit ei ainakaan jonkun lukemani jutun mukaan tykkää hyvää myöhästelystä (paha tapahan se on :sorry).

Aussitko punctu-holics :?Täällähän on käytössä akateeminen vartti.Never show up early:hahhaa

eevis

Oho, olenpa saanut väärää tietoa! Kyllä vähän ihmettelinkin kun täällä palstoilla joku valitti jostain aussiputkimiehistä tms. jotka ei koskaan ilmesty paikalle. Mutta uskoin vaan sitkeästi aiemmin muualla lukemaani, koska TÄYTYYHÄN sen olla totta, kun se on kirjoitettu paperille! :??:D

No joo, onneksi täältä palstoilta saa niitä oikeita kokemuksia. Taisi olla joku jenkki kun väitti tuota täsmällisyyttä...se taitaakin selittää kaiken. Jenkithän on tunnetusti maailman parhaiten muita kulttuureja kuin omaansa tuntevia...:D:hahhaa:hahhaa

Eli akateeminen vartti sitten vaan käyttöön!

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

Joku vois vaikka avatarin perusteella päätellä, että musta nokkaeläimet on symppiksiä...ja näinhän se onkin. Löysin hienon sivuston, jossa Australian Platypus Conservancyn kautta vois sponssata omaa nokkaeläintä:

http://www.totalretail.com/platypus

Sivuilla myös mm. kerrottiin, että Melbournen urbaaneissa joissakin näitä otuksia uiskentelee. Oletteko paikalliset nähneet?

taas jotain kivaa odotettavaa... :eye:
Heh, mahtaiskohan auttaa viisumihakemusta, jos laittais maininnan, että on Lucky-nimisen nokkaeläimen sponsori...:hahhaa

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Zara

Moikka!

En päässytkään Suomi-kirkon pääsiäismyyjäisiin... Ketkäs teistä oli paikalla? Ja haluan "kiduttaa" itseäni kuulemalla mitä kaikkea hyvää saitte ostettua???

sanna77

Moikka Zara, me oltiin siellä kirkolla jo klo 9 aamulla :o kun ajattelin, että tällä kertaa ei lähdetä ilman karjalanpiirakoita ja ruisleipää.  Myyjäiset alkoi vasta klo 10 joten odoteltiin sitten kultamokkaa juoden :D ja kymmeneltä siellä olikin sitten jo jonoa ovella! Sain pakkaseen ruisleipää, karjalanpiirakoita ja pullapitkon. Ruisleipää oli pakko maistaa heti kun päästiin kotiin ja se oli taivaallista :god:  Me lähdettiin pois heti melkein klo 10 jälkeen enkä nähnyt ketään tuttuja sielä vielä siihen aikaan, joten en tiedä ketkä muut olivat paikalla.

Sanna

Terhi

Heippa vaan kaikille..

Ma oon jo konkari taalla Australiassa ja Melbournessa asumisessa, mutta ei ole kavereiden painostuksesta huolimatta (Zende:) tullut kaytya nailla sivuilla ennen tata paivaa...

Esittelyt taman ilmoitustaulun vakkari ilmoittelijoilla taisi tulla hoidettua jo viime vuoden puolella, mutta kun kerran jain siita paitsi, niin kerron nyt muutamalla sanalla itsestani...

Oon 30-vuotias Tampereelta kotoisin oleva tytto ja oon asunut nyt Australiassa yli 7 vuotta. Ensimmaiset vuodet asuin Murray joen varrella Victorian pohjois-osissa, mutta viimeiset vuodet on kuluneet Melbournessa (Werribeessa talla hetkella). Opiskelen Melbounen yliopistossa ja samalla teen toita ja harratelen kaikkea kivaa...

Vahan on ollut puhetta jarjestaa jotain juhannukseksi meille Melbournen "nuorekkaille" suomalaisille... Olisiko kenellakaan ideoita tai mielipiteita jo nain hyvissa ajoin juhannuksen varalle??:XXXX

arixmel

ja hauska tutustua,
hienoa että olet uskaltautunut sekaan:peukkuy, ilmeisesti olet tänään kiireisenä mellakoimassa yliopistomaksujen nousua vastaan. mutta hyvä että maltoit laskea bandarellasi ja astua pois barrikaadeilta.
kohteliaisuudesta heitän oman esittelyni kehiin; 34 vuotias, naimisissa aussin kanssa yksi poika 4 v. talo collingwoodissa. 5 vuotta täällä, parhaillaan jenkeissä, insinööri (auto/lento-suunittelu) ajattelin kyllä jäädä eläkkeelle ja kotiisäksi.

juhannus tekemistä jotain kuulostaa minun puolesta hienolta,,,ikäväkseni olen siinä vaiheessa päässyt vasta brisbaneen asti kotimatakallani,,kuuntelen sitten kateelisena teidän tarinoitanne..ai niin mä olin joskus vuonna 99 altonan suomitalolla juhannusjuhlilla lähinnä siellä oli eläkeläisiä (ja arvaa kun ne innostu hakemaan valssiin huh huh) mutta saatin iso pöydällinen nuorempia kasaan ja tunnelmakin kohtalaisen rennoksi,,,:roue
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Jouko

Sorry :sorry aihe jatkuu t??ll?, ketju halkaustu latautumisen nopeuttamiseksi...

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1122


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Zende

Tassa listaa tulevista suomalaistapahtumista Melbournessa, niin ei keltaan jaa osallistumatta tiedon puutteen vuoksi:

24.7. - 5.8. Melbourne International Film Festival.  Naytilla esim. joukko skandinavialaisia elokuvia, ja suomalaiset elokuvat "Helmia ja sikoja", "Honey Baby", ja "Jumalan morsian".  Lisainfoa ja tarkat ajat loytynee festarin sivuilta http://www.melbournefilmfestival.com.au/search.asp

Sunnuntai 25.7. alkaen klo 10.00 - biljardimestaruuskilpailut Suomi-talolla Altonassa.

Sunnuntai 1.8. klo 11.00 - Lettulounas klo 11.00 alkavan jumalanpalveluksen jalkeen suomalaisella kirkolla Heidelbergissa.

Sunnuntai 8.8. klo 11.00 - Molkyn pelaamista Suomi-talolla.

Lauantai 14.8. - Talvimyyjaiset Suomalaisella kirkolla.

Sunnuntai 12.9. klo 13.00 - Melbournen Suomi-seuran saantomaarainen vuosikokous.

Itse suunnittelen menevani ainakin festareille katsomaan Helmia ja sikoja, seka talvimyyjaisiin leivonnaisostoksille seka pullakahveille.  

Zende

Tuipa

Hei Zende!
Kiva kun laitoit nuo Melbournen ohjelmat kaikki ylös!
Lisään sihen vielä yhden, tosin nyt en olekaan ihan varma päivämäärästä...
Eli seuraavalla leivotakurssilla tehdään pipareita, ja piparitaloja. Ylhäällä on päivämäärä 8.8, klo 10, mutta silloinhan on se mölkky...
Tähän leivontaan on erityisesti lapset tervetulleita, joten samalla voin välittää alkuperäistä viestiäni - Melbournen taaperot mukaan!
Varmistan sen päivämäärän Annelin kanssa, vai onko jollain muulla tietoa?

riaapa

Tuipa,

jäljellä olevien leivontakurssien päivämäärät on seuraavat:

15.8. klo 10: pipareita
19.9. klo 10: laatikkoruokia (porkkana ja lanttu)
Riina

Zende

Riaapa ja muutkin,
Mulla on aikeissa menna katsomaan Helmia ja Sikoja ensi launtaina 31/7 klo. 11.00.  Vahan pohko aika menna leffaan, mutta toisena naytospaivana olen paistattelemassa aurinkoisessa QLD'ssa Brampton Islandilla.  Tuolloin on tulossa mukaan muutamia muitakin, jotka saatoit tavata Juhannustansseissa, ja mennaan varmaan lounaalle jonnekin filmin jalkeen.  Eli jos tama aika sopii, Riaapa, niin tervetuloa mukaan!  Laheta vaikka privaattipostia, tai U2U niin voidaan sopia yksityiskohdista.

Tulisin mielellani molkkyilemaan, mutta olen silloin viela lomalla.  Harmillista, silla tuohon pelaamiseenhan voisi aussipuolisotkin osallistua, kun pelaamistaidot ei varmaan ole sen kummemmat kellaan, oli sitten suomalainen tai jostain muualta :)

Zende

TC

Oisko kukaan menossa 4.8. keskiviikkona kattomaan helmia ja sikoja? Me ollaan menossa. Ottakaa yhteytta jos ootte, olis kiva nahda vaikka leffan jalkeen ja kayda jossain drinksilla. Laittakaa viestia palstan kautta, niin otan yhteytta..!

Katariina

Zende

Hyva kysymys Riaapa.  Muistaakseni nuo myyjaiset on ennen alkaneet joko 9am tai 10am.  Yleensa yritan olla siella joskus kymmenen kieppeissa, ja silloin on useinmiten viela jotain ostettavaa jaljella.

Lisaksi Film Festivalille menijoille - pankaapa merkille, etta lippuja ei voi ostaa naytosteatterista kuin 30 minuuttia ennen esitysta, ja jotkut naytokset myydaan loppuun jo ennen naytospaivaa.  Tama ei liene todennakoista suomalaisvfilmien kohdalla, mutta suosittelen lippujen ostamista etukateen.  Se onnistuu Forum teatterissa, mika on Flinders ja Collins Streetien kulmassa.  Lisaohjeita taalta:  http://www.melbournefilmfestival.com.au/default.asp

Senja

riaapa

Laitetaanpas tämä tännekin... Sain tietooni että Melbournessa Altonan Suomi-talolla järjestetään ensi lauantaina hyväntekeväisyyskonsertti. Tuotot menevät opaskoiratoimintaan (Guide Dogs for the Blind).

Tuolloin lauantai-aamunahan on myyjäiset suomalaisella kirkolla, joten ei muuta kuin sitten illalla kuuntelemaan musiikkia Altonaan!

LainaaHi y'all
     
One final fundraising event from me and we have a couple of bands, drawing inspiration from all the bands that have reformed in recent times to comeback and say farewell.  Unlike them, these guys are not doing it for the money but for the music and for charity.  So it's a last chance to have a bit of fun, see some live music and raise money for the Guide Dogs at the same time.
     
    When: Sat 14 August from 7pm til late
    Where:  Finnish Society Hall 119 Pier Street Altona
    How much: $10 with first drink free (beer, wine, soft drink)
    Drinks at cheap bar prices plus great munchies available as well.
     
Who are these leviathons of rock, may you ask?  Das Umlauts and Parsons Nose...containing musicians who have been ARIA award nominated, appeared with Rove McManus, Torquay Music festival favourites, and papally blessed to top it all off.  What more can you ask for when seeing live music?  The place will be rocking, guitars sacrificed and if only we could fit the giant pig in the place, the stage show would be electrifying and complete.
     
    Hope to see you there, rock on!
     
    Cheers
     
    Terry
Riina

Zende

Kavin juuri kuulemassa Australian Chamber Orchestran konserttia, jossa vierailevana tahtena oli Pekka Kuusisto, nuori suomalainen viulisti.  Soittivat mm. Tshaikovskin ja Bartokin musiikkia, ja loppuhuipennukseksi pohjalaisen kansansavelman.

Melbournessa on konsertti viela huomenna maanantaina 16.8. klo 20.00, jos jotakuta kiinnostaa korkeakulttuuri.  Paikkana Concert Hall Southbankilla.

Zende

jounij

Minä tsekkasin samaisen esityksen eilen Canberrassa: huippuesitys, jota suosittelen varauksetta kaikille vähänkään klassisesta musiikista kiinnostuneille (Pekan aiemmatkin Ossilan kiertueet ACO:n kanssa ovat olleet lajinsa parhaimmistoa).

Kiertueen loput (yllä mainitsemattomat) konsertit ovat

- Sydneyssä City Recital Hall, Angel Place,
tiistaina 17.8. klo 20,
keskiviikkona 18.8 klo 19 ja
lauantaina 21.8.04 klo 20

- edelleen Sydneyssä Oopperatalolla,
sunnuntaina 22.8. klo 14.30

- Brisbane (paikka ei ole tiedossani)
maanantaina 23.8.  klo 20.


Täydentää
Jouni
Canberra

wendolene


riaapa

Päivitystä Melbournen Suomi-seuran tapahtumista:

Mölkyn pelaamista
su 26.9. klo 13- Suomi-talolla (119 Pier st., Altona)
grillataan makkaraa yms.
jatkossa sunnuntaisin alk. klo 11: 3.10., 17.10., 31.10., 7.11.
paikkana J.K.Grant Reserve, 115 Civic Parade, Altona
tiedustelut: Marjatta

Uudenmaan Rahvaan Tanssin ja Laulun Ryhmä Suomesta
la 23.10. klo 17-, Altonan Suomi-talolla
ohjelmaa, musiikkia, tanssia, myynnissä ruokaa ja juomaa, liput $10

Pesäpalloa:
alkaen su 7.11. klo 11
J.K.Grant Reserve, 115 Civic Parade, Altona
Tiedustelut: Lauri

Mämmin valmistuksen opetusta
su 14.11. klo 10
ennakkoilmottautuminen sihteerille

Itsenäisyyspäiväjuhla
su 5.12. klo 13-

Joulumyyjäiset
la 11.12. klo 10-13 Suomi-talolla
myyjäiset, ohjelmaa, joululauluja, joulupukki...

Puurojuhlatanssit
la 11.12. klo 19- Suomi-talolla
joulupuuro lipun hintaan $10

Melbournen Suomi-seuran perhejoulujuhla
su 19.12. klo 13-
jouluateria, joululauluja, ohjelmaa...
tilaisuus jäsenille ilmainen, ei-jäsenille jäsenmaksun hintainen
ennakkoilmottautuminen: Pirjo tai Anneli

Lisäksi:
-Tanhu-kerho, ota yhteyttä Sinikkaan.
-Kuoroharjoitukset lauantaisin, ota yhteyttä Anneliin.
-Kirjasto auki Suomi-talolla ma & ke klo 10-12
-Suomi-kauppa auki ma & ke klo 10-12
-Suunnitelmissa lasten leikkikerho, ota yhteyttä Tuireen tai Jaanaan.
-Suomi-seuralle on lahjoitettu tietokone. Tietokonekerholle vapaaehtoinen opettaja haussa. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä Sihteeri-Anneliin.

p.s. Pirjon, Annelin, Jaanan ynnä muiden puhelinnumerot saa vaikkapa minulta u2u:lla, en viitsinyt julkaista niitä täällä.
Riina

Kirsio

Tässä 28-vuotias suomalaistyttönen...olen asunut Melbournessa maaliskuusta asti törmäämättä yhteenkään suomalaiseen ja nyt tuntuu, että olisi aika tavata muita suomalaissieluja - olisi siis kivaa kuulla mahdollisista suomi-illoista tms:sta.

eevis

Kirsio :D

Mukavia suomalaisiahan Melbournessa riittää. Tässä muutamia ketjuja, joissa löytyy tietoa:

Melbournen tapahtumia

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1321

Aleksis Kiven päivän tapahtumia

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1462

Melbournen suomalaiset 2 (linkki vanhempaan M.S. 1 -ketjuun myös tässä)

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1122

Ja eiköhän tähänkin ketjuun viestejä paikallisilta tule, kunhan heräävät sunnuntaiaamuun... :D Mukavaa kevättä sinne Melbourneen!
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

Hei Kirsio!

Kyllähän meitä täällä tosiaan riittää, niin kuin Eevis jo informoi (miten niin "sunnuntaiaamuun"? Vastahan tässä päästiin baarista kotiin... :D oli sentään Grand Final Weekend...)

Itse olen asunut Melbournessa vasta toukokuun lopusta lähtien, ja tunnen jo 11 suomalaista henk.koht sekä tiedän monta muuta. (ja ennen kuin Jaaks tai MH hyökkää kimppuun, niin pitää kertoa että aussikavereiden määrä on vähintään triplasti tuo... :roue )

Rohkeasti vaan mukaan noihin tapahtumiin mitä Eeviksen laittamissa linkeissä löytyy, ja jos haluat mukaan "nuorekkaiden suomalaisten" sähköpostilistalle, niin laita postia tai u2u Zendelle tai mulle, niin tulee varmasti tieto perille...

Näkymisiin!
Riina

Zara

Hei Kirsio,

Kiva saada Melbourneen lisää itseni ikäisiä! :)
Lähde vaan reippaasti mukaan suomalaisten touhuihin, kuten Eevis ja Riina kehoittivat. Itse olin Melbournessa yli puolitoista vuotta, tapaamatta juuri lainkaan suomalaisia. Sitten viimein juhannuksena Zenden kehoituksesta lähdin Suomi-talolla pidettyyn juhannusjuhlaan ja tapasin paljon nuoria ja meillä oli hauskaa.

Valitettavasti olin sen jälkeen maassa enää viikon verran, kunnes opiskeluviisumini umpeutui. Nyt olen taas syksyisessä Suomessa, mutta paluu Melbourneen on todennäköinen ensi vuoden alussa. Joten ollaan ihmeessä yhteydessä. Missä päin Melbournea muuten asut?

Terveisiä muuten kaikille, jotka juhannuksena tapasin, etenkin Senjalle, Milkalle ja Terhille!

Terveiset Suomesta!

Paula

eevis

Riina :D

Ai niin, kuulinhan mä tosta footysta, no joo ois pitänyt arvata, että kyllä joku ainakin on riehumassa sen kunniaks baarissa...heh :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Riina :D


Lainaaja ennen kuin Jaaks tai MH hyökkää kimppuun, niin pitää kertoa että aussikavereiden määrä on vähintään triplasti tuo...

Miten niin hyokkaa :?

Enhan mina ole koskaan ollut suomalaisia ystavia vastaan :?

Itsellakin on monia lahes paivittaisia suomalaisia ystavia eika haittaa ollenkaan.  Oikeastaan minullakin on tietysti naiden vuosien jalkeen suurin osa ystavista "Ausseja" - mista he sitten ovatkin alkuperaisin - on nimittain koko maailma edustettuna taalla :hahhaa

Se paras asia ystavissa on, etta ne voit valita - sukulaisia et :hahhaa

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja eevis
 kyllä joku ainakin on riehumassa sen kunniaks baarissa...

Noooh... enpä tiedä riehumisesta, kun ei näin vanha enää meinaa jaksaa ;) mutta muutama lasi viiniä kantabaarissa hyvien ystävien kera. Pysyttiin kaukana niistä paikoista missä näkyi riehuntaa. Footyn "kunniaksi" oltiin aiemmin päivällä kavereilla BBQ:lla, tosin eipä sitä peliä juurikaan tullut seurattua. Kotimatkalla MCG:n ohi ajaessa olikin sitten kiva väistellä niitä huligaaneja jotka meinas hyppiä alle...

Jaaks :peukkuy
En kato halua että kukaan luulee että oon tullu tänne saakka hengatakseni ainoastaan suomalaisten kanssa ja että jotenkin hangoittelen tähän yhteiskuntaan sopeutumista vastaan, vaikka suomalaisseurassa hyvin viihdynkin. :hahhaa :hahhaa :hahhaa Onnekseni minua on siunattu sekä mahtavilla ystävillä että ihanilla sukulaisilla.
Riina

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja riaapa
 (ja ennen kuin Jaaks tai MH hyökkää kimppuun, niin pitää kertoa että aussikavereiden määrä on vähintään triplasti tuo... :roue )

 

R:D

En minä mihinkään hyökkää paitsi kohta sinne "ossilaan". Itselleni vaan on sopinut aiemmin mainittu tyyli kun tiedät mitä teen työkseni niin lomalla sitten haluan totaalisesti irti kaikesta ja Aussit on tarjonnut siihen hyvän mahdollisuuden. Tällä kertaa vaan reissusta tulee tyystin erilainen kuin aiemmilla kerroilla ja itselläkin on hiukan outo olo kun tietää syyn miksi sinne on tulossa ja lähinnä olenkin miettinyt sitä miltä tuntuu tällä kertaa kun palaa takaisin suomeen järjestelemään asioita sitä lopullista muuttoa varten.

MH


Jaakko:D:D
Se paras asia ystavissa on, etta ne voit valita - sukulaisia et


Pelkkää asiaa

:D:D

Zende

LainaaAlkuperäinen postittaja Kirsio
Tässä 28-vuotias suomalaistyttönen...olen asunut Melbournessa maaliskuusta asti törmäämättä yhteenkään suomalaiseen ja nyt tuntuu, että olisi aika tavata muita suomalaissieluja - olisi siis kivaa kuulla mahdollisista suomi-illoista tms:sta.

Halloota vaan Kirsio!  Minakin olen 28v., tosin olen asunut Melbournessa jo yhdeksan vuotta.  Niinkuin Riaapakin jo kehoitteli, laheta U2U niin saan sun meiliosoitteen, voin sitten lahettaa infoa tapahtumista sulle suoraan.  Mukaan mahtuu kylla!

Zende

Hennu

Jo neljatta paivaa Melbournessa... eli siis jo konkari tosiaan. Eikohan taalta suomalaisia loydy jos niita haluaa tapailla :P

Mielellani minakin siis liityn tuohon nuorekkaaseen listaan... eli meilia saa laittaa. Vai meneeko meiliosoitteeni sinun kauttasi Riina?

Itse asun Malvern Eastissa... nain neljan paivan kokemuksella voin sanoa, etta ei mikaan menomesta mutta ihan kiva varmasti asustella... ainakin on rauhallista ja kauniita taloja....

Terhi

Heippa Kirsio ja tervetuloa Melbourneen....

Meilla alkaa olla ihan kiva Melbournen suomalaistyttojen seurue koossa ja oot ilman muuta tervetullut porukkaan... (jostain kumman syysta suurin osa "meidan porukasta" on tanne miesten perassa muuttaneita naisia???)

Ma oon 30-vuotias ja oon asunut Ausseissa jo pian 8 vuotta. Ensimmaisten vuosien aikana ei ollut mitaan sen suurempaa tarvetta tuntea muita suomalaisia, mutta mita enemman aikaa kului sen suuremmaksi mun tarve puhua suomea (muutenkin kuin vaan puhelimessa porukoiden kanssa) ja yllapitaa suomalaisia perinteita kasvoi... Nyt on kivaa, kun suomalaisia kavereita riittaa... (ja toki nain monen vuoden aikana on myos aussi-kavereita kertynyt)..

Paula, kiva kuulla susta! Toivottavasti matka Suomeen sujui hyvin ja oot edes jotenkuten sopeutunut takaisin sikalaiseen elamaan... Otathan yhteytta heti kun palaat tanne...