Vinkkeja Airlie Beach / Whitsunday -lomalle?

Aloittaja nicara, lokakuu 22, 2013, 14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nicara

Me asutaan mieheni kanssa Melbournessa ja jouluksi odotetaan miehen porukoita kaymaan tanne.

Olemme jo varanneet lennot ja majoituksen ja aikomuksena on viettaa n. 10 paivaa joululoman yli Airlie Beachilla.

Whitsundayn purjehdus nayttaisi olevan yksi "must"-asia tehda, mutta en ole varma miten se olisi jarkevinta toteuttaa. Netista on vaikea loytaa hyvia tietolahteita aiheesta!!

Olisiko kellaan mitaan suosituksia mita kannattaisi tehda meidan 5:n aikuisen porukalla 10:n paivan loman aikana. Olen huomannut etta tarjolla on useita yli yon purjehduksia (esim 3 tai 2 paivaa), mutta olen vain vahan huolissani siita, etta minkalainen on paattien koko ja mukavuustaso... olen myos kuullut, etta tama seutu on vahan sellaista biletysaluetta, ja toisaalta en haluaisi olla jumissa missaan pikkupaatissa yota myota bilettavien reppureissaajien kanssa, en usko etta anoppikaan arvostaisi!! :) (ei siis millaan pahalla jos joku taalla harrastaa moista :) itse arvostan lomallakin omaa rauhaa, rentoutumista ja hyvia younia!)

Onko kenellakaan toisaalta kokemuksia paivapurjehduksista, ovatko ne hyvia ja paaseeko sita kautta kokemaan saaret hyvin? Vai onko yon yli purjehdukset ainoa tapa nahda "parhaat palat"? Mitka ovat parhaat kohteet saaristossa?

Muitakin vinkkeja alueella matkailuun otetaan ilolla vastaan!
One-Way Ticket to Oz - Blogi Australiasta:
http://www.onewaytickettooz.com

Krizzy

Moikka!
Olette tehneet hyvän valinnan suunnitellessa purjehdusta Whitsundaylle. Kävin itse siellä kolme (apua, onko siitä jo niin kauan  :o) vuotta sitten ja täytyy myöntää sen olevan suurin kohokohta koko Australiassa oleskelun aikana.

Itse Airlie Beach on biletysaluetta ja vieläpä kovin pieni alue; yksi "biletyskatu" ja se on nopeasti nähty. Purjehdukselle lähtiessä kannattaa katsoa ja vertailla, minkä paatin kyytiin päätyy. Voi olla, että osa on biletysveneitä, mutta itse onnistuin tekemään valinnan, joka oli täydellinen. Veneen taso oli hyvä (olisin viihtynyt jopa pidempäänkin, kuin kolme päivää), ihmiset mukavia, eikä purjehduksen aikana käytetty juurikaan alkoholia. Joku saattoi pari tölkkiä nauttia päivällisellä. Illalla miehistö grillasi australialaiseen tyyliin ja katsoimme kuvia päivän sukelluksilta / retkiltä saarille. Oli oikein mukava tunnelma  :)

Käyttämäni yhtiö oli siis Whitsundays Sailing Adventures: http://whitsundayssailingadventures.com.au/

Päiväpurjehduksista en osaa sanoa. Ehkäpä joku muu olisi kokenut sellaisen?
Saaristosta jäi mieleen eniten Whitehaven Beach, jossa kävimme koko ryhmän voimin kävelemässä. Mutta kuten aina ryhmämatkoilla, tiettyyn aikaan täytyi lähteä poiskin, eli olisin viihtynyt pidempäänkin tutkiskellessa saarta. Siinä tapauksessa tosin pitäisi olla oma paatti ominen aikatauluineen  :D

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

nicara

Hei Krizzy, kiitoksia paljon kokemuksiesi jakamisesta! Tsekkaan ehdottomasti tuon mainitsemasi jarjestajan.

Meilla on Airlie Beachin majoituksen lisaksi varattuna maastoauto koko ajalle (tama oli valttamaton, silla lennamme Mackayn kautta... tuli huomattavasti halvemmaksi niin!!), etta jumissa siina kylassa ei olla vaikka ei lahdettaisikaan useamman paivan purjehdukselle. Ymmartaakseeni lahialueella on kaikkea muutakin nahtavaa, kuten luonnonpuistoja.

Mutta tuo saaristo pitaisi kylla siis jollain muotoa kayda katsastamassa.
One-Way Ticket to Oz - Blogi Australiasta:
http://www.onewaytickettooz.com