APUA kaivataan vero asioissa!!!

Aloittaja tinakenkatytto, lokakuu 28, 2008, 05:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tinakenkatytto

Eli nyt kävi näin että tein aika viime tipassa sen veroilmoituksen, kun mulle sanottiin et se on kaikkien sääntöjen mukaan tehtävä, en odottanut että saisin veronpalautuksia kun Darwinissa aikoinaan valoittivat vähän sitä veroasian non resident/resident juttua. No jokatapauksessa ajattelin toimia lain mukaan ja sen täytin, kävi kuitenkin niin että ne nyt pyytää mua ilmeisesti (jos ymmärsin oikein) maksamaan 322,50 dollaria lisää veroja.. miten se on mahdollista? olen koko ajan maksanut 29%veroja, miksi ne laittais maksamaan lisää? ottaa päähän kun olen yksi harvoista joita tunnen joka ei ole valehdellut vaan oon rehellisesti maksanut tuon oikeen summan ja raksittanut rehellisesti minua vastaavat raksit ja nyt pitäis sitten maksaa.. mitä käy jos en maksa? onko mulla enää koskaan asiaa australiaan? pitäiskö yrittää soittaa verotoimistoon ja puhua asiasta, jos joo niin mitä mä niille voin sanoa ettei mun tarvii tuota maksaa? ärsyttäävähän kun siitä on puol vuotta melkeen aikaa kun tulin reissusta ja nyt tulee tällasia ylläreitä..

kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa! :god:

jounij

Vaikeaa tulee olemaan päästä takaisin Australiaan, jos täkäläiselle verottajalle on rästejä maksamatta.

Tarkistapa nyt ensimmäiseksi se jättämäsi veroilmoitus: laske yhteen kaikki ilmoittamasi tulot ja maksamaksi ilmoittamasi verot. Vertaa näitä lukuja työpaikoista saamiisi dokumentteihin. Sitten laske, paljonko verojen pitäisi olla, ja tarkasta, onko verosumma 29% ilmoittamistasi tuloista. Jos ei ole, niin jossakin kohdassa on virhe. Virheen paikallistettuasi kirjoitat kirjeen Australian Tax Officeen (puheluista ei luultavasti ole apua - siellä tarvitaan mustaa valkoisella), jossa pyydät oikaisua ("review"). Olethan sinä myös ilmoittanut kaikki sinulle kuuluvat vähennykset?


Ehdottaa
Jouni
Canberra

tinakenkatytto

Kiitos jounij!
ei kai auta muu kun maksaa tuo, onneksi ei oo isompi. Minulla kun ei ole kaikkia dokumentteja niiltä työnantajilta kun läksin aina ennenku ne tuli, siis ne viimeset, enkä ymmärrä noista asioista sen kummemmin. Tein sen veronpalautuksen sillä e-tax jutulla ja se ohjelma haki suoraan sen verotoimiston sivuilta ne mun verotiedot et kai niiden pitäis ihan oikein olla.