Hämmennystä: skilled vs. sponsored-viisumit terveysalalla

Aloittaja Gecko, helmikuu 13, 2007, 21:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gecko

Mitä enemmän luen eri sivuja ja tätä foorumia, sitä sekavammaksi juttu muuttuu. No, tieto lisää tuskaa  :)
Onko terveydenhuoltoalalla aina laillistettava ammatti ensin ja sitten haettava skilled-viisumia? Vai onko mahdollisuus etsiä työnantaja ja mennä töihin sponsoriviisumilla? Vai onko se toinen vaihtoehto ammatin laillistaminen ja sitten sponsoriviisumi?

Jaaks

Gecko,

Ammattisi ja/tai koulutuksesi on aina laillistettava terveydenhuoltoalalla joko ennen tai jälkeen hakemustasi ja yleensä vielä osavaltio kohtaisesti, hait sitten skilled viisumia tai sponssoroitua :)

Gecko

Eli jos sen pystyy tekemään jälkeenkin päin, asiahan helpottuu huomattavasti. Kun logiikka sanoisi, että ammattia ei voi harjoittaa ennen kuin on todettu tutkinnon olevan sopiva. Mutta ei näissä jutuissa aina tunnu olevan logiikkaa  :)

Jaaks

Gecko,

Kyllä niissä on paljonkin logiikkaa, mutta viisumin hakemisella ja työn laillistamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.  Eli siis voit hyvinkin saada viisumin johonkin ammattiin perustuen, mutta et voi laillisesti tehdä töitä Australiassa ennenkuin olet saanut tarvittavat luvat ja rekisteröinnin eg. sähkömies, sairaanhoitaja, lääkäri, putkimies etc, etc...
Nuo vaatimukset myöskin vaihtelevat osavaltioittain.

Paljon hyödyllistä tietoa löydät http://www.immi.gov.au/asri/index.htm

susuli

Heippa!!

Susulin uuvuttava matka kohti odotettua päämäärää alkaa olla loppusuoralla ja voin taas osallistua näihin keskusteluihin :pepsodent

Asiaan, olin ymmärtävinäni tämän asian jo, mutta nämä viestit luettuani, on pakko taas vähän  ??? Siis, esim. nurse registerationin voi hakea netin kautta haluamastaan osavaltiosta? Näin olen pari vuotta alan sivuja lueskeltuani päätellyt. Lisäksi olen törmännyt enempään kuin yhteen paikkaan, joka oikein hakee erilaisia hoitsuja sponssattavakseen, joten olen tuuminut, että saavun turistilla (tietysti tietäen, että yksi reissu suomeen ja takaisin on sitten vielä edessä) ja kokeilen onneani sponsin suhteen. "Syrjemmässähän" on enemmän työpaikkoja terveydenhuollossa kuin tekijöitä. Mitäs olette mieltä? PR: n hakeminen valmiiksi tuntuu nyt vaihtoehto kahdelta. Törmäsin muuten rekrytointitilaisuuteen Suomessakin, joka "jakoi" 24 kk sponsseja..
Mikä tutkinto teilllä on?

:peukkuy
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Milka

Susuli,

Etsi ihmeessa hakusanalla tietoa tuosta rekisteroinnista. Anne ja Jurttis ovat tainneet siita jo pitkat patkat tanne kirjoittaa.  :XXXX