Suomalaisia Brisbane bayside area...

Aloittaja Nordman, toukokuu 17, 2007, 01:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nordman

Ajattelin kartoittaa "finnien" laajuutta Bne -> Bayside arealla ;)

Mm. Manly, Lota, Cleveland, Thornlands, Vickypoint, Redlandbay & Bayislands...

Asuimme itse vuositaakseppäin 6kk Macleay is. ja tutustuimme "mantereella" joihinkin suomalaisiin/suomen sukuisiin (työnkautta), mutta kiva olisi saada tietoa myös muista ko. alueella asuvista/asuneista :)
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"

jounij

Arvaisin, että helposti useita satoja suomalaisia löytyy siltä alueelta. Jo pelkästään Thornlandsissa olevasta Finlandia Village -nimisestä vanhusten hoitolaitoksesta ja vieressä olevasta Finlandia Villas (muuten minun keksimäni nimi) -eläkeläiskylästä löytynee pitkälti yli 70 suomalaista.


Laskeskelee
Jouni
Canberra

RUU

Jounin huomioiman Finland Villagen lisäksi itse tiedän näin heti hihasta ravistettuna seitsemän suomalaistaustaista perhettä tai henkilöä, jotka asuvat Baysidella. Enkä minä edes tunne täältä juuri ketään.  ???
Mutta jos muuttoa ajattelit, niin sekaan mahtuu, teretulemast vaan.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Nordman

Jep, jep Village on tuttu paikka, tuo parempi puolikas oli hommissa 3kk siellä joten sitä kautta tuli porukkaa jollain tapaa tutuksi :pepsodent

Mutta paljon varmaan "nuorempaakin" porukkaa alueella asustelee :coolh

Tarkoitus olisi suunnistaa takaisin 1/2008
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"