Skilled Independent Visa - Riittääkö pisteet?

Aloittaja betterman, elokuu 16, 2007, 03:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

betterman

Terve kaikille!

Ensimmäinen viesti tälle alueelle ja heti tiukka kysymys, neuvoja saa antaa :)
Elikäs olen ajatellut pitkään muuttaa Australiaan mutta nyt olisi aika siirtyä tekoihin.. Olen tutkinut hieman nettiä ja nyt kyselisin vahvistusta siihen onko minulla mahdollisuuksia Skilled Independent Viisumiin.

Points test:
Ikä: 28v                                            = 30
Ammatti: Elektroniikan inssi (SOL)          = 60
Työkokemus: Viime 18 kk:aikana yli 12kk mutta vielä ei ole vähintään 3v viime 4v:n aikana. Elikäs ymmärtääkseni nuo molemmat ehdot pitää täyttää jotta saa 10 pistettä. Nämä siis insinöörin töissä, tämäkin on ilmeisesti tärkeää että työkokemus on alalta jonka mukaan hakee SOL pisteitä
-> töitä vielä reilut puoli vuotta ja ehto täyttyy ?             =10

IELTS testi täytyy suorittaa myös jotta saa vähintään 15p, toivottavasti kaikista osioista tulisi vähintään 7 jolloin 1.syyskuuta 2007 muuttuvien ehtojen mukaan saisi 25p!
Lasken tämän kohdan kuitenkin realistisesti eli = 15

Bonus pisteet:
Fluency in community language eli vähintään kandin tasoinen tutkinto suoritettuna listan kielellä, joihin siis suomi lukeutuu. Kandi on bachelor ja Ammattikorkean inssitutkinto on myös bachelor eli käy?
Tästä kohdasta olen kaikkein epävarmin mutta jos oikein ymmärtänyt -> = 5

Yhteensä = 120 pistettä eli riittää?

Jos bonus 5:ttä pistettä ei saa niin ainoa vaihtoehto on kai yrittää IELTS:istä 25p

Auttakee!?

Jos mielestänne nuo riittävät 120pisteeseen on vuorossa hakuprosessin aloitus.. Siihen voinkin sitten toivottavasti pyytää apua myöhemmin.. 8)

Milka

Kasittaakseni tyokokemus ei tarvitse olla samalta alalta, jolla viisumia hakee, mutta se taytyy olla alalta joka on listalla. Eli esimerkiksi jos sinulla on tarvittava tyokokemus vaikkapa sahkomiehen ammatista, niin voit hakea koulutuksesta pisteet elektroniikkainssina ja tyokokemuksen sahkomiehena.

Jaaks on aiemmin laittanut tanne paljonkin tietoa tasta asiasta kannattaa kayttaa hakua.

Lykkya tyko hakuprosessille.  :peukkuy

Kaitlin

Lainaus käyttäjältä: betterman - elokuu 16, 2007, 03:57

IELTS testi täytyy suorittaa myös jotta saa vähintään 15p, toivottavasti kaikista osioista tulisi vähintään 7 jolloin 1.syyskuuta 2007 muuttuvien ehtojen mukaan saisi 25p!
Lasken tämän kohdan kuitenkin realistisesti eli = 15


Immin sivuilla lukee että nousee 6:een? http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/index.htm

The threshold level of English language proficiency will be raised from an International English Language Testing System (IELTS) score of 5 (vocational) to 6 (competent) on all four components. However, applicants applying for trade occupations will be required to meet the current threshold of an IELTS score of 5. Under the points test system, bonus points will be given to applicants who achieve English language scores above the threshold level and additional points will be allocated for skilled work experience in Australia.

Tuon lisäksi kannattaa huomioida mikä vaatimus on enkun kielen IELTS:ssä oikean tahon assessmenttia tehdessä. Sinun tapauksessa varmaan Australian Computer Society (http://www.acs.org.au/). Joillakin on omat vaatimuksensa assessmentin läpi saamiseksi ja bandscoret voi olla korkeammat kuin Immillä. Tuosta jälkimmäisestä bonuspoints jutusta en löytänyt äkkiseltään tietoa, mutta tarkasta tosiaan tuo assessment raja kans, voi olla että joudut joka tapauksessa hankkimaan sen paremman band scoren.

Lykkyä tykö hakuprosessiin ja jaksamista sekä sitkeyttä! Niitä tarvitaan  :peukkuy

Kati &ryhmä rämä


betterman

Jos jollain on kokemusta tuosta 5:stä bonuspisteestä niin olisin kovasti kiitollinen, riittääkö AMK-inssin paperit tuohon?

???

Anssi

Milläköhän kielellä mun maisterintutkinto (Kauppakorkeakoulu) on suoritettu kun suurin osa kursseista, seminaarityö ja gradu tuli väsättyä englanniksi, mutta muistaakseni gradun jälkeen tein kypsyyskokeen suomeksi?

Kypsyyskokeen tarkoituksena oli kai juuri todistaa, että kykenee akateemiseen diskurssiin virallisella kotimaisella kielellä.

betterman

Anssi, sun tapauksessa luulen että valitettavasti kielenä pidetään englantia.

Lähetin omasta tapauksestani kyselyn suoraan immi.gov.au:n kautta, odottelen vastausta, menee luultavasti maanantaille tai tiistaille.

P

Anssi

Kaivelin spettarin esiin(siis sen oikein juhlallisen näköisen tutkintotodistuksen) ja siinä lukee mm."saanut suomenkielisin koulusivistyksen" tai muuta vastaavan spesifiä. Eiköhän se riitä. Tänään tuli käytyä änkyttämässä IELTS:issäkin, kohta lähtee paprut.