Papuli reissussa!

Aloittaja Papuli, syyskuu 02, 2004, 01:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

riaapa

No hei... mikäs ihmeen hyökkäys täällä on käynnissä Veraa vastaan? Omasta puolestani toivotan sinut Vera tervetulleeksi sekä Australiaan että tänne Dunderiin, älä anna noitten poikien säikäyttää... :D Ne tykkää välillä tarttua sanaan kuin sanaan... ;)

Jouni, olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kuinka sitä voi avoimin mielin tutustua muihin kulttuureihin jos on omaansa kohtaan ylimielinen? Kun hymyilee maailmalle, niin kyllä se maailma yleensä vastaa samoin.

Papuli, yritähän parantua pian! :)
Riina

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja riaapa
No hei... mikäs ihmeen hyökkäys täällä on käynnissä Veraa vastaan?


Ei me Jaaksin kanssa hyökätä ketään vastaa me vaan Kannustetaan:D:D:D

H?rski

Ei me Jaaksin kanssa hyökätä ketään vastaa me vaan Kannustetaan:D:D:D [/quote]

Ei tollaset viestit ainakaan kannusta ja mitä siitä pitää nostaa kauhee "haloo" jos toisella on koti ikävä:mad:

Jaaks

Harski :D

Onkos tama joku hoitokoti vai :?

Kannusta sina tavallasi ja mina teen mita teen - enka ole tietaakseni ketaan henkilokohtaisesti laittanut alas vaan antanut omia mielipiteitani :D

Minna

Papuli :D
Kiva kiva...:)
Niin te aiotte nyt sitten lahtea pohjosempaan??Ainakin paikassa nimelta Mildura on hyvat hetelman-poiminta mahdollisuudet...ja sit jos viel ylemmaks halajatte niin paikka nimelta Bundaberg..:)
Millaset ilmat Sydneyssa??Meian paikallislehti kertoo et teil ois siel sellasta +19'c-astetta.
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja Härski
Ei tollaset viestit ainakaan kannusta ja mitä siitä pitää nostaa kauhee "haloo" jos toisella on koti ikävä:mad:

Koti ikävään auttaa se että lähtee kotiin tai toimii uudessa ympäristössä aktiivisesti niin koti ikävä unohtuu:D:D


härskille: kannattaa opetella lukemaan rivienvälistä ja suhtautua asioihin huumorilla eikä alkaa heti nipottamaan se ei johda mihinkään

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja Minna
Niin te aiotte nyt sitten lahtea pohjosempaan??Ainakin paikassa nimelta Mildura on hyvat hetelman-poiminta mahdollisuudet...ja sit jos viel ylemmaks halajatte...  

Onkohan Minnalla vai mulla nyt maantiedon taidot sekaisin...? :?? Voihan siellä pohjoisempanakin olla Mildura-niminen kaupunki, mutta ainut Mildura jonka minä tiedän on Sydneystä tänne alaspäin, elikkä Luoteis-Victoriassa, NSW:n ja Victorian rajalla -"Food bowl of Victoria". Siellä epäilemättä farmi-hommia riittää: Milduran alue nimittäin tuottaa vuosittain 31% Australian Navel-appelsiineista, 21,4% Valencia-appelsiineista, 54% greipeistä, yli 30% Australian "white wine crush":sta jne... Ja on varmasti muutenkin oikein kiva paikka käydä kylässä! ;)
Riina

Papuli

Hmm...taalla onkin varsinaiset koti-ikava keskustelut meneillaan :roue ...aateltiin menna varmaan Bundabergia kohti...tuota Milduraa vois hyodyntaa myohemmin :) Harski :) lahetin sulle u2u:n...koitahan parjata siella helsingissa sitten, etka unohda mua:D

hmm...mitas taalla on nyt lamminta..
:? varmaan jotain 15-19 valilla se kieppuu, tuntuu kyl kylmemmalta kun on vielakin niin flunssanen olo, ostin eilen jotain flunssa laaketta ja se onneks autto kun otti niita ja nukku vahan aikaa. Illalla olikin sitten hostellissa joku elokuvailta joka oli ihan mukava:)
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Miska

Papuli

Vielako ootte Mazessa? Ollaan kaverin kaa ainakin alkuviikkoon asti heti siina tien toisella puolella footsprintsissa tai ainaskin joku sinnepain :). Tapaillaan joku paiva ? Meilla on alkuviikosta kai tarkoitus lahtea Cairnsiin ja sielta valua sitten takaisinpain, eli jos tavataan niin pidetaan kiiretta :).

Minna

LainaaAlkuperäinen postittaja riaapa
Onkohan Minnalla vai mulla nyt maantiedon taidot sekaisin...? :??  

Riaapa :D
Kylla taitaapi minulla olla,ei niin hyvin Australian kaupungit ym.taskussa.No minahan en ikina tuolla Mildurassa itse kaynytkaan joten en tieda sen varsinaista sijaintia.
Kiitos korjauksesta :god:

Papuli :D
Bundabergista pitais loytyy paljon toita.:peukkuy
Viikonloppuja siihen suuntaan!!:XXXX
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

zetax

Ma olen tapasin ilman nettia ja naita "sydney kokoontuu treffeja" vajaassa 6:ssa kuukaudessa 100 suomalaista. Ainoastaan Rockhampton jossa olin vajaa 2 paivaa en ole tavannut suomalaisia. Matkustin tuona aikana siis Sydneysta itarannikon Cairnsiin (port douglasiin) ja takaisin Sydneyyn. Nyt olen tavannut jo varmaan 150 suomalaista...

Papuli:D

Ei kannata varautua siihen, etta rahaa tulisi saastoon ainakaan paljon Bundabergissa.

Itse olen ollut kahdesti siella:

Eka reissu, federal backpackers lupauksista huolimatta toita 2,5 viikossa 3 paivaa. Saldo -500 dollaria

Toka reissu, City centre backpackers 3 viikkoa ja toissa lahes joka paiva. Saldo +100 dollaria
Poimin mm. herneita 4 tuntia ja yritin olla erittain nopea sain rahaa siita 8 dollaria. Zucchiineista sain kasaan parhaimmillaan 30 dollaria paiva.
Kurpitsoista sain vaan saastoon koska se oli tuntipalkalla.

Parhaat muistot aussiajoilta ovat vielakin ekasta Bundabergin reissusta. Hostellissa sattui olemaan "dream team" kaipaan tiettyja ihmisia varmaan viela pitkaan. Mutta tyot puuttui tuolloin maaliskuussa federalista, ainoastaan 20 oli yleensa toissa ja 80 stand by eli ei toissa.

City centresta olen kuullut eniten positiivista Bundyssa

Papuli

Heipa hei pitkasta aikaa, en oo pitkaa aikaa paassy nettiin kun ei oo oikein paikkoja loytyny tai jos on loytyny niin ne on ollu ihan liian kalliita. Miska:) eli ei olla enaan mazessa...muuten ois voinu treffata.

Elikkas keskiviikkona lahdettiin Hegun autolla, mina tiia,sari ja paupa.hiukan vaikeuksia paasta oikealle tielle sydneysta, pari kertaa suunnistettiin vaaralle tielle, ennenku paastiin pacific hwaylle. PortMacquarieen paadyttiin ja mentiin tosi kivaan pikku yha hostelliin. hostellin porukka jarkkas meidat johonkin "trivial pursuit" kilpailuun paikalliseen hotellibaariin, ja siella oli tosi kivaa. lahdettiin kuitenkin seuraavana paivana Goffs harbouriin, jossa viihdyttiinkin 3 yota. hostellilta saatiin lainaks ilmaset boogie boardsit joilla oli kiva pelleilla vedessa. oli tosi hyvat aallotkin. niita virtauksia merelle kannattaa tosiaanki varoa. itse ajelehdin huomaamatta aika etaalle rannasta ja meinas tulla paniikki vaikka yritin uida rantaan pain niin silti tuntui ettei ois paassy oikein mihinkaan...no mutta hengissa viela ollaan:roue siina hostellissa tutustu muihinkin backbackereihin toisin kun sydneyn isoissa hostelleissa. tutustuttiin israelilaiseen ja italialaiseen tyyppiin joitten kanssa kaytiin hieman viihteellakin perjantaina plantationhotellilla, joka oli muuten ihan kiva baari;)

Tanaan tultiin sitten byron bayhin:D otettiin nomandsin main beach hostelli ja meidan huoneessa 3 ruotsalaista...ihan mukavilta vaikutti. 1 yo 20 dollarii ja ihan main beachin lahella joten ihan jees.  Lammintakin on tanaan ollu varmaan lahentelee 30 astetta:peukkuy

Vai etta bundabergissa on hieman ehka huono tyotarjonta. toivottavasti meita onnistaa ja paastaan hyville apajille.:roue mutta nyt ostamaan ruokaa...
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Lotta

Heippa Pauli ja Tiia!
Mie taalta Darwinista viimeisia viesteja laittelen. Mulla on tana yona Cairnsiin lento ja siella hostelli muutamaksi paivaksi. Oliko joku muuki tulossa Cairnsiin? Jos siella on kivaa niin ajattelin myos katsoa sielta jotain hommaa vahaksi aikaa ennen alaspain eastcostia lahtoa.
Mailailkaa tytot! en tiia yhtaan mita ootte muuta puuhaillu ku nama mita taalla foorumissa on!
Ansku ja Hanksi lahti jo torstaina muistaakseni autolla muutaman brittipojan kanssa Townsvillea kohti.
Parjailkaa ja ilmoitelkaa itsestanne!

Papuli

Heippa Lotta!

Eipa meille sen kummempaa oo tapahtunu kuin mita tassa on (siis mita kehtaa kirjottaa) Niin olet cairnsiin menossa :) ehka me tormataan kun olet tulossa alaspain ja me ylospain. Mutta ilmotteleppa valilla missa olet :) ja onnea tyonhakuun :peukkuy

Tanaan on ollu kuuma paiva, lahinna makoiltiin rannalla ja otettiin arskaa ja kaytiin uimassa...ihanaa:D taisin saada viimein nuo rusketusraidatkin.
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Minna

Papuli :eye:
Minäkin yövyin tuolla Port Macquirien YHA-hostellissa ja se oli ihanan kodikas ja pieni.Vieläköhän siellä oli samat henkilöt töissä??
Byron Bay on ihan luksus..love that place!!Tehkää ihmeessä pyörä-retki Cape Byroniin.Suosittelen!!Ihanat näkymät!!:XXXXMä itse viivyin Byronissa 5 päivää..paikka oli niin rento!!;)
Pistäthän postia taas kun ehdit!:)
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Papuli

Heipa hei:D

Minna:D siella port macquarien hostellissa oli toissa tai vaikutti ainakin omistajalta sellainen mies..hehe, en paremmin muista yksityiskohtia..Byron oli tosi ihana paikka, ja varsinkin oli tosi hyva kun saat suosi meita. Byronista lahdettiin kumminkin jo kolmen yon jalkeen ja pienen mutkan kautta(nimbinin...huh mika mesta) jatkettiin Brisbaneen ja taalla ollaan:) vaikuttaa mukavemmalta kaupungilta kuin Sydney. Ei olla paljon mitaan tehty, paitsi etta eilen kaytiin hiukan shoppailemassa..vaihteeks, sita vois todellakin vahentaa, mutta siita tulee niiin hyva mieli:roue

Majoiduttiin sellaseen hostelliin kuin city backbackers, on aika iso hostelli, mutta kivan siisti ja viihtyisa. Meidan huoneessa on oma kylppari ja se on jo aika luksusta...otettiin hieman parempi huone 24 dollaria/yo. Sunnuntaina lahdetaan taalta sinne Bundabergiin etsimaan toita.:peukkuy
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Papuli

No niin nyt olen Bundabergissa:) mentiin paikalliseen working hostelliin (Bundaberg backpackers & travellers lodge) ihan...kiva paikka:D meidan hostelli on ihan taynna etta oli tosi taparalla etta me kaikki 5 mahduttiin sisaan. maksettiin 1 viikosta 120 dollarii. Huomenna sitten heti toihin jos vaan nimi nakyy listalla, toivottavasti. Pitaa kylla nyt asennoitua kun kuukausi ollaan vaan lomailtu...
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Minna

Papuli :)
Mukava kuulla etta olette paasseet jo sinne asti.
Oliko Brisbanessa hyvatkin ilmat??Ystavani joka asuu siella kertoi etta ilmat ovat muuttuneet ihanan lampimiksi ja aurinkoisiksi..:eye:
Pidan teille taalla peukkuja toiden suhteen!:peukkuy
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Papuli

Minna:D Ilmat oli Brisbanessa mita parhaimmat...kerran vissiin hiukan tihkutti, mutta muuten oli aurinkoista ja ihanan lamminta
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Minna

Papuli :D
Missä meette??Joko on onnistanut töiden suhteen?:peukkuy
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

zetax

Bundabergin kirjastossa on muuten ilmainen netti, jos ette ole loytaneet... Nettikahviloissa torkean hintaista..

Papuli

No niin on viikko vierehtany ennenkun saan aikaseks kirjottaa tanne. Bundabergissa ollaan edelleen ja toissa ollaan oltu nyt 6 paivaa maanantaista alkaen. Ma olen nyt ollu toissa kolmessa eri paikkassa. Maanantaina olin keraamassa kurpitsoja aamu kuudesta puoli kahteen paiva, sen jalkeen pakkausta. Kurpitsojen keraaminen on aika rankkaa puuhaa (ja urakkapalkalla :( ...olis ollu hyva jos olis ollu pitkat hihat kun se varsi osaa viillella aika hyvinkin ranteisiin. Tiistaina sain sitten vissiinkin vakituisemman paikan eli keraan kirsikkatomaatteja aamu kuudesta puoli kolmeen. Se on sinaansa hyva homma...tai ainakin helpoimmasta paasta mita taalta tahan aikaan loytyy, pahuksen tylsaa vaan. Eipa oikein muuta ehdi tekemaan taalla paivassa kun tulee aina ihan loppuun kuluneena (ja palaneena) hostellille...siina vaan kay suihkussa sitten syomassa ja sitten kaheksan jalkeen nukkumaan.

Tanaan piti olla vapaapaiva mutta vaikka me kaytiin siita eilen sanomassa, oli nimi listalla eli toihin...perunoita kerailtiin 7 tuntia, ja se vasta oli raskasta, koko ajan piti pitaa kovaa vauhtii paalla kun pikkupomot huusi tasaisin valiajoin etta "vauhtia vauhtia, mita nopeemmn teette, sita pikemmin paastaan kaikki kotiin.." siita raakista olis kylla ansainnu moninkertaisemman palkan kuin sen 14,3 dollaria. Jalat ei meinannu kantaa kun se lopulta oli ohi ja alaselka taynna vesirakkuloita, etta nice...mitakohan oon talla viikolla tienannu. On ollu kyl tosi hyvan pituisii paivia, etta saa rahaa saastoon...joku 500 dollaria verojen jalkeen vai mitenkohan se meni..

Taalla on muuten ihan perkuleesti suomalaisia..meidan hostellilla parhaillaan kymmenen paikkeilla ja pari muuta suomalaista on tullu tavattuu muilla farmeilla. Saksalaiset taalla vie kylla silti aikamoisen voiton...

Huomenna onkin sitten ainut paiva kun saa nukkua pitkaan...taytyykin ottaa siita kaikki irti:D illalla pitais hieman rentoutua ja :XXXX

zetax:) tiedettiin siita netista ei oo vaan ikina keritty kaymaan kirjastossa...taytyy kayttaa tata hostellin omaa konetta eli 4 dollaria/tunti...
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

eevis

Papuli :D

Aloitit sitte työnteon oikeen kunnon rysäyksellä! Huhhuh, mitä päiviä... Ja noitten pikkupomojen "vauhtia vauhtia, mita nopeemmin teette, sita pikemmin paastaan kaikki kotiin.." hokemasta tulee kyllä karsea flashback jostain kaukaa menneisyydestä, kun olin laivasiivouksessa töissä...[puistatus]...siis voiko mikään olla ärsyttävämpää kuin joku nimenomaan pikkupomo, joka itte vetää lonkkaa, ja hokee tota tehkää nyt nopeemmin, että mä pääsen himppeen täältä... No mutta tsemppiä sulle töihin, aika hyvinhän sä oot tienannut, ja sehän sitten tietää taas pidempää aikaa, jonka voi lomailla tms.... :XXXX :cool:
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

LainaaBundabergin kirjastossa on muuten ilmainen netti, jos ette ole loytaneet... Nettikahviloissa torkean hintaista..


Kaikissa valtion kirjastoissa on ilmainen netti :D

Papuli

eevis:D joo se hoputtaminen on todella arsyttavaa:mad: tulee aika orjamainen olo, se etta vetaa ittensa ihan piippuun etta ei jaksa maasta nousta enaan ylos ja vettakaan ei kerkee tarpeeks juomaan ja aurinko paahtaa pilvettomalta taivaalta on aika puuduttava yhdistelma..mutta ma yritan nyt jaksaa niin kauan kuin pystyn. ihan hyvat rahathan siina sitten tienaa kun ei taalla sita niin tuu kulutettuu kun ei jaksa aina kauppaankaan lahtea:hahhaa

terhil:D tule tannepain vaan kirjottelemaan, kai olet mun taman otsikon nahny:confuse klikkaat vaan "vastaa" tuohon viimisen viestin jalkeen...vesimeloneita:) en oo niitten keraamista viela paassy kokeilemaan ja toivottavasti en joudukaan, tuntuu olevan liian rankkaa mun voimille, vaikkakin taitaa olla muutaman viikon paasta enemman voimia kuin miehilla:hahhaa

tanaan oikein lahdettiin rannalle, kun on oikein vapaa paiva, eipa siella kauaa viihtyny kun tuuli niin paljon ja kaikki hiekat lensi suuhun kun vahan yritti rentoutua. pizzatkin kaytiin ostamassa paikallisesta pizzeriasta...oli tayttavaa ja hyvaa vaihtelua. telkkarista tulee aika mielenkiintonen ohjelma "australian 10 vaarallisinta haita"..tms..tarviipa menna kattomaan ettei tarvi enaan uskaltaa menna uimaan..sitten nukkumaan etta paasee huomenna noustua ylos (vaikkakin hostellin toihinkuljettajat onkin aika innokkaita herattajia..)
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

zetax

Kuulostaa aika oudolta, etta naiset poimii kurpitsoita.. Itsellenikin ne oli jo  melkein liian raskaita. Vai oliko ne sitten pienempaa lajiketta. Kylla ne kaikki hommat on aika epamiellyttavia siella bundabergissa mutta sen jalkeen kelpaa lomailla :XXXX

Minna

Papuli ;)
Te oottekin sitten päässeet oikein kunnolla työn touhuun!:peukkuyAinakin hyvät rahat siinä tienaa.:)Niinkuin jo mainitsitkin.Onko alue missä poimitte suurikin??Paljon jengiä töissä samaan aikaan??
Hyvin siinä varmaan palaa ja ruskettuu kun on niin monta tuntia päivässä auringon alla!!Muistakaa suojakertoimet!:peukkuy
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Papuli

Enpa olekaan vahaan aikaan kirjottanu tanne.. Zetax:) miten niin oudolta etta naiset poimii kurpitsoita, heh..no joo oli se kyl aika rankkaa..eika ne kylla mitaan pienempii kurpitsoita ollu, ihan normaaleita ja jotkut aika isojakin, mut aika totta on se etta miehet siina paremmin tienaa. ma kun sain silta paivalta palkkakuitin niin n. 7 tunnin keraamiselta 60 dollarii...ei kauheen hyva.

Minna:) on se alue aika suuri missa poimitaan niita tomaatteja...tosi pitkat rivit niita puskaita ja niita on monta, aika kummallista vaan etta me poimitaan yleensa vaan aina niiita samoja riveja, eika kosketakaan niihin mitka on siella kauempana. meidan farmilla on toissa 9 tyttoo, kaikki meidan hostellilta. Joissakin farmeilla on vain pari tyontekijaa hostellilta ja joissakin on palon eri hostelleilta..tosiaanki 30-suojakertoimista aurinkorasvaa oon kayttany mutta ei se paljoo tunnu auttavan...sita pitais oikeestaan vahan valia lisailla mutta ei sita aina voi kun tauot on 3 tunnin valein, pitais vaan pitaa pitkia vaatteita mutta se on aika tuskastuttavaa siina saassa..
Nyt on ollu muutama paiva tosi sateista ja ukkosta, ja ei tunnu toitakaan riittavan (varmaan just saasta johtuen) eli on tosi paljon paivan paikkoja peruuteltu. on kanssa aika tuuripelia etta minne farmille tuo respan muija hostellin asukkaat sijoittaa...monet on lahteny muutaman paivan paasta jo kun eivat oo toita saaneet :(

mulla oli tanaan extra vapaa kanssa, vahan harmittaa kun ei tule nyt tienattuu vaan kulutettuu..meni ruokiin 50 dollarii  ne kylla pitais riittaa muutaman paivan....:peukkuy

eipa tanne muuta ihmeellisempaa pitais vissiin evaat menna huomiseks tekemaan.
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

terhil

Moi Pauliina!

Mulla oli suuria ongelmia sisäänkirjautumisessa, et en päässy kirjottamaan, vaan lukemaan. Nyt sain sen onneks onnistumaan.

Vai oot sä ollu kurpitsoja poimimassa. Mä oon koittanu metsästää täältä Loimaalta isoa kurpitsaa, et sais tehtyy halloween kynttilän, mut eipä oo vielä löytyny.. Et viittis lähettää mulle sieltä!!;D =D Ei vaiskaan taitas tulla hieman arvokas kynttilän alusta..

Sun täytyy varmaan käydä ruskettaa mahaa biitsillä, ku se ei taida pellolla kunnol ruskettuu, eikä kyl varmaan palaakkaan.. Pääsispä itekin lämpimään auringon paisteeseen, ei kylläkään töitä tekee vaan drinksui juomaan.

Onko suunnitelmissa olla sillä bundabergissa vielä kauan, vai onko jo suunnitelmia lähtee jonnekin muualle.. Täytyykin käydä kartalta kattoo, et missä sä oot.

Mä oon nyt ylläri ylläri lauantai ehtoon töissä. Toivottavasti sä oot jossain hauskassa paikassa pitämäs hauskaa!!! =)

Terhi
Terhi

Papuli

Terhi:D
Hyva etta sait sen lahettamisen nyt kumminkin onnistumaan:peukkuy ei taitais naa kurpitsat oikein halloweeniin soveltua kun naa on naita kesakurpitsoita mita oon ollu keraamassa :D Niin biitsille...kun paasiskin..aika mahdotonta..sunnuntaisin taalta hostellilta lahtis meidan pikkubussi mut sinne ei mahdu ku jotain 7 ihmista ja kun lista tulee joskus aamulla seinalle niin 2 minuutin paasta on paikat viety.......:( no ei se kyl niin haittaa etta sunnuntaina sisatiloissa tulee aika vietettyy, ihan kiva vaan kattoo telkkaa ja syoda jatskia, niin kuin esimerkiks tanaa oli kunnon syopottelyt tyttojen kanssa:D

Niin millon lahtis taalta...ei mitaan tietoo..oikeestaan ma elan taalla ihan paiva kerrallaan ja sitten ku ma saan tomaateista tarpeekseni niin lahden ylospain varmaan Airlie Beachille..tai en tieda..ei taalla niin paljoo parane suunnitelmia tehda kun ne muuttuu aika tiuhaan tahtiin:D

Eilen oltiinkin taas tuolla vakio central pubiss :XXXX tutustuttiin pariin tanskalaiseen ja ihan mukavia mutta niiden puheesta ei kyl ottanu mitaan selvaa...kanssa kay taalla tuon sukelluskurssin joka onkin taalla kuulemma halvinta kuin missaan muualla Australiassa :?, 169 dollaria + ne muut kulut (laakarintarkastus tms.)
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Papuli

On hiukan aikaa kun viimeksi kirjoitin Nyt on tyonteot tehty ja aika lomailla muutama paiva elikka eilen hyppasin yksikseni yobussiin Bundabergista ja tana aamulla saavuin tanne Airlie Beachille. Hiukan jannitti kun nyt on sitten taysipaivaisesti alotettava puhumaan englantia hiukan oli haikea lahtea bundabergista, kun siella oli kumminkin tosi hyva ilmapiiri ja ihmisiin kerinny tutustumaan aika hyvin...mutta kylla myohemmin nahdaan:P

Bussimatka meni mukavasti varsinkin kun Rockhamptonista mun viereen tupsahti joku mummeli joka varoitteli kauheasti australialaisista miehista ja meduusoista.:D perille kun paasin menin Magnums backpacker hostelliin ja otin nelja yota 10 hengen dormista..tosi halpa 14 dollaria/yo...nyt pitais hiukan kattella hintoja jos vaikka lahtis perjantaina whitsunday sailingille. vaikeinta onkin valita mista matkatoimistosta sen reissun valitsee kun taalla on aivan liian iso valikoima:D

oli muuten tosi jarkytys huomata kuin paljon mun rinkka paino kun ei ollu pakannu sita 4 viikkoon..pitais ehka heittaa jotain turhaa pois...paitsi ettei mulla oo mitaan turhaa:roue:D

nyt kyl nukkumaan kun on ihan toot olo...
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Minna

Terve Papuli :D
Kiva kuulla sinusta.:)Mitäs tykkäät Arlie Beachista?:eye:Mun mielestä paikka oli aivan liian pieni,mutta sehän onkin varmaan sen tarkotus,ettei porukka jäis sinne vaan ostaisivat purjehduksen whitsundaylle.:DKun minä olin siellä niin ilmat eivät sopineet purjehdukseen lainkaan niin jouduin paistattelemaan päivää paikallisen laguunin reunalla:nuttu:No kokemus sekin.:confuse
Toivottavasti sinulla on hauskaa!:peukkuy
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Papuli

Minna, kiva kuulla sustakin:D Mita tykkaan Airlie Beachista...aivan ihana paikka:) aika pieni ..mutta yleensa tosiaankin porukka ostaa vaan purjehduksen whitsundaylle ja lahtee sitten pois..taalla on nyt ilmat suosinu tosi hyvin purjehduksen kannalla ja niinpa ma lahdin purjehtimaan jo keskiviikkona...Krackerjack tais olla paatin nimi...se halvin ja raihnasin mutta ihan kelpo:D

iltapaivalla tosiaankin lahdettiin menemaan satamasta, meita taisi olla 18 henkee + kippari,kokki ja pari apupoikaa. aluksi tietysti esiteltiin itsemme ja tutustuttiin..illansuussa pysahdyttiin ja syotiin jonka jalkeen kaikki avas viinitonikat ja ruvettiin pelaamaan juomapeleja..kylla oli hauskaa. Seuraavana aamuna oli kiva herata kuuden aikaan pikkasessa hang overissa. Aamupalan jalkeen meidat vietiin pikku kumiveneella oliskohan whitehaven beachille. mahtava kokemus nahda se valkoinen hiekka (oikein silmia sarki..:D) ja turkoosi vesi...puettiin stinger suitit paalle ja lilluttiin aalloissa ja maattiin rannalla..aika lomalta rupes tuntumaan:) iltapaivalla purjehdettiin poukamaan missa paastiin snorklaamaan ja kokeilemaan sukellusta. sukelluksessa paasi nakemaan todella hyvin koralleja ja kaloja, jotkut naki jopa hain ja kilpikonnia.....aivan mahtava kokemus! hieman tuntu paine korvissa ja taisinpa hengitella liian nopeesti, mutta laitetaan ekan kerran piikkiin! sukelluksen jalkeen kaytiin nopeasti suihkussa...2 minuuttia sai olla kerrallaan..paitsi jos meni 2 yhta aikaa niin 4 min, 3 yhta aikaa niin 6 min, jne...kipparin kova saanto :hahhaa

Viimeisena paivana mentiin taas johonkin saareen, en nyt muista nimea...paastiin snorklailemaan ja kalat ja korallit naki tosi paljon paremmin kuin ekana paivana...muutama tyyppi naki kuuluisan Elvis kalankin joka on aika iso harmaa kala ja tulee mielellaan siliteltavaksi:D

kaiken kaikkiaan tosi hieno reissu ja taisinpa ruskettua aika paljon, eilen illalla kaytiin viela meidan seilausporukan kanssa ulkona:XXXX

Nyt pitais katsoa bussiaikatauluja, kun pitais toihin taas lahtea, joko Boweniin, Home Hilliin tai Ayriin...katala paikka tama Airlie Beach kun rahaa tulee kulutettuu aika tavalla:itke
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

zetax

Suosittelisin matkan jatkoa Boweniin, tosin heidan 2 hostellia on lahes aina taynna.. Home hill taas alyttoman pieni kyla.. Ayrista en tieda..

Heidi

Ma suosittelen kanssa Bowenia, jos noista kolmesta pitaa valita :D Itse olen ollut siella kolme sesonkia toissa, joten voin sanoa tuntevani paikan aika hyvin. Aikoinaan siella oli kolme hostellia, Barnacles (jossa asuin itse ekana vuonna n. 5 kk) ja Bowen Backpackers, jotka molemmat ovat ihan keskustassa ja Trinity's, joka on viitisen kilsaa keskustasta rannan lahella. Kaikki ovat usein tietaakseni taynna, joten kannattaa yrittaa varata etukateen paikka. Bowenissa on mahtavat rannat (Horseshoe Bay suosituin) ja siella on hyva uida ja snorklata. Suosituin pubi aikoinaan oli North Australian, siella tapasin nykyisen miehenikin... :P

Hoksasin tassa kirjoittaessani, etta sesonki on siella pain yleensa lopuillaan tahan aikaan vuodesta. Onhan siella tosin mangojen poimintaa muistaakseni joulun aikaan, mutta se kausi ei kauaa kesta. Niin tai nain, toivottavasti duunia loytyy! :peukkuy

Papuli

Kiitti suosituksista, kuulin kanssa kun purjehtimassa oltiin parilta saksalaistytolta etta Bowen on tosi hyva paikka ja toita oli riittany hyvin ja tytot oli saanu pakkaushommia, toinen niista oli tienannu 700 dollaria verojen jalkeen..mutta pitkaa pitkaa paivaa tehny. Mina ja kristiina (jonka tapasin Airlie beachilla..) soitettiin Boweniin ja tosiaanki kun sesonki lopuillaan ei paljoa toita enaa loytyny:(, joten soitettiin Home Hill Backpackers hostelliin ja taalta kuulemma loytyy toita joten taalla nyt sitten ollaan! tosi pieni ja "tomunen" kyla eika hostellikaan oo mikaan luksusmainen. Polttaa saa melkein joka paikassa ja nayttaa olevan avoimet ovet joka huoneeseen ja likasia sukkia lojuu joka paikassa...apuuva...:o No jos taalla kestais kuukauden..okei pari viikkoa:roue

tyolistasta huomasin etta nayttaa olevan 2 muutakin suomalaistyttoo taalla ja toinen tais olla Bundabergissa samaan aikaa jonkin aikaa..kylla on pieni maa:) suurin osa on kuitenkin aasialaisia

No nyt pitais varmaan rientaa kauppaan ja ostaa parit paketit nuudelia ja alkaa saastelemaan okein urakalla...ja huomenna aamulla toihin;)
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

viajera

Heh, tamapa sattui! Taalla toinen niista suomalaisista, jotka oli siina tyolistassa. Eilen juuri lahdettiin pois, kolme viikkoa hikoiltiin melonien ja capsicumien parissa, mutta tienattiin aika hyvin. Tehtiin 9 h tyopaivia. Mukava olla taas lomalla. Paasettekohan meidan tyopaikkaan? (Queenslands Fruit & Vege)

Hostellista viela. Onko muuten bedbugit paasseet viela puremaan? Ainakin meita puri. :( Kenen kanssa olette samassa huoneessa?

Terkut Minnaltakin (se Bundabergin poimija)

Minna

Papuli :D
Seems like you're having a good time!:XXXX
Varo niitä bedbugeja...kun vielä olin ausseissa kaveri kertoi matkallansa saaneen niitä ja niistä oli iljettävä päästä eroon.:?
Kuiteski pidä hauskaa!Ootko jo miettinyt mihin sieltä?:confuse
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

susuli

Kerro lisää bedbugeista...:? Meillä on (onneksi) vielä lähtö edessä ja taas näköjään törmäsin aivan uuteen asiaan. Onko ne niitä, joiden takia on makuupussin käyttö kielletty joissain paikoissa? IU!!!!! Mä teen bugeille näin:mad: mrrrrh.
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Minna

Susuli :)
Bedbug eli lude.:eye:
Jos tietoa niistä kaipailet niin käypä tsekkaamassa seuraava linkki.
http://medent.usyd.edu.au/fact/bedbugs.html
Älä menetä yöuniasi!:peukkuy;)
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-