Baari-/ravintolatyöhön vaadittava "anniskelupassi"

Aloittaja Joonatan, kesäkuu 04, 2012, 00:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joonatan

Moikka!

Mikä oli aussilaisten anniskelupassin virallinen nimi? Jostain luin, että Brisbanessa on paikka, jossa voi kyseisen alkoholin anniskeluun oikeuttavan passin hankkia jonkin kurssin avulla? Osaako joku kertoa asiasta tarkemmin? Eli mistä päin Brisbanea tämän kurssipaikan löydän? Miten kurssille ilmottaudutaan ja mitä kurssi maksaa?

Entä vaativatko ravintolat nk. hygieniapassia, kuten Suomessa? Onko sellaiseen olemassa koulutusta/kurssia Brisbanen suunalla?

Olisin erittäin kiitollinen vastauksista!  :) Ja jos joku osaa kertoa, että onko Brisbane hyvä paikka laskeutua syys-lokakuun vaihteessa työtilanteen kannalta, niin sekin auttaisi asiaa sekin! KIITTI!  :)

MH

http://www.onlinersa.com.au/

Esimerkiksi tuolla voi tehdä online, muitakin paikkoja on tuo nyt oli ensimmäinen joka tuli haulla. Mikäli ravintolassa on rahapeli automaatteja tarvitset todennäköisesti lisäksi myös RSG:n.


Jaaks


Joonatan

Kiitos kovasti linkeistä! Onko kenelläkään kokemusta, miten tarkkoja työnantajat ovat siitä, että passit löytyy?

sanna88

Hei. Olen itse tällähetkellä Perthissä ja etsiskelen töitä tavintolasta. Suosittelen hommaamaan anniskelupassin eli responsible service of alcohol (RSA) En tiedä sanoa kuinka tarkkoja ovat, mutta mitä olen työpaikkailmoituksia lukenut monet vaativat, että kortti on oltava jos paikassa myydään alkoholia. Itse löysin täältä Perthistä yhden toimiston missä voi suorittaa kaikki tarvittavat kurssit, mitä työntekoon tarvii. Maksoi 50 aud ja sain paperit kotiin viikonlopuksi ( koska oli perjantai kun ne sain ) ja palautus oli vasta maanantaina, joten sain perehtyä kysymyksiin kunnolla. Kortin voi suorittaa myös netissä ja varsinkin jos hyvä englanninkielen taito niin ei tarvi kuin mennä nettiin ja varata n. 1-2 h. Ystäväni on myös ollut Australiassa ja hän sai kyseisen passin suorittaa työpaikallaan ilmaiseksi, mutta passi oli kuulemma voimassa vain länsi Australiassa. Tämä passi mikä minulla on toimii kuulemma ihan koko Australiassa :)

Jaaks

Nyt Saa halvalla Get a Responsible Service of Alcohol (RSA) Certificate. Complete the course at your own pace and receive a Certificate of Attainment upon completion. Only $25 instead of $59

turisti

Lainaus käyttäjältä: Joonatan - kesäkuu 04, 2012, 21:59
Kiitos kovasti linkeistä! Onko kenelläkään kokemusta, miten tarkkoja työnantajat ovat siitä, että passit löytyy?

Se passi on oltava siitä ovat tosi tarkkoja, mutta sen suorittaminen on iha heleppo homma ja hintakin melkeen ilmanen.

Joonatan

Kiitos infosta. Taidanpa suorittaa tentin jo näin koto-Suomesta käsin, niin on sitten valmiina kun syöksyn työnhakuun syyskuussa.  ;)

MH

QLD:ssa laki sanoo että saat alottaa työt ilmankin mutta 30pvän kuluessa RSA on oltava hankittuna ja RSG:n osalta aika on 3kk. Käytännnössä työnantajalle on helpompaa ja vastuuasioiden takia vaatia sitä heti kun muistella kysyä sitä kun nuo ajat ovat kuluneet umpeen.

Joonatan

Aaah.. ok. No koitan ainakin selvitä tosta netissä tehtävästä testistä.. Eiköhän ne sen kortin kuitenkin suostu Suomeen postittamaan? Mutta hyvä tietää, että armon aikaa on hiukan perilläkin.  ;)

MH

Saat printattua paperin ulos heti kun läpäset kurssin online. Mitat, ikärajat ja eri sanktioiden määrät on ne mitä pääasiassa pitää osata. Aika helppo se on muuten. Aikaa menee kyllä joku tunti sitä tehdessä. Tein itse siten aikoinaan että kirjotin kaikki em asiat paperille itelle sitä mukaa kun asia etenee, sit vaan kysymyksissä kopsasin paperista. Toinen tapa on printata ulos aineisto aina ennen kysymyksiin vastaamista ja kopsata niistä :)

Joonatan

Hahaha! Eikös tuo mene lunttamisen puolelle?  ;)

Mut iso kiitos vinkistä, todennäköisesti menen samalla metodilla kun sinäkin teit! Jos on hyväksi koettuja keinoja, niin miksi niitä ei käyttäisi!  :XXXX

sidekick

Mikäs tuo oli tuo RSG kun en siitä löytänyt mitään tietoa? Varmaan tällaista noviisia auttaisi sekin jos joku tietäisi suositella vaikka nettisivua josta löytyis mahdollisimman paljon noita työhön liittyviä lyhenteitä :)
Niin ja tietääkö kukaan onko Aussien RSA-passilla jotain yhteyttä suomen anniskelupassiin? lähinnä että aussipassi ei varmaan ole kelvollinen enää suomeen palatessa?

MH

http://www.qha.org.au/content/Gaming_RSG.asp

Ei ole tietoa minkälainen on Suomessa anniskelupassi mutta täällä se käytännössä tarkoittaa että osaat alkoholin anniskeluun liittyvän lainsäädännön ainakin jollakin tasolla. Kun kyseessä on Australian jonkun osavaltion tai valtion lait en voi mitenkään uskoa että sillä olisi käyttöä muualla kuin täällä.

Joonatan

Suomessa on eri lainsäädäntö kun ausseissa, joten ei päde. Olisi kyllä kätevää, jos lait olis jokapaikassa samat, niin mulla olis jo vastaavanpaperit! ;)

Joonatan

Onko kukaan tehnyt suomesta käsin RSA-kurssia??? Kokemuksia? Nyt meinaa tökkiä, kun hölmöt Aussit ei tajua, että mulla on Suomessa osoite, eikä ausseissa.. HELP!!  :(

RUU

Lainaus käyttäjältä: Joonatan - elokuu 16, 2012, 07:00
Onko kukaan tehnyt suomesta käsin RSA-kurssia??? Kokemuksia? Nyt meinaa tökkiä, kun hölmöt Aussit ei tajua, että mulla on Suomessa osoite, eikä ausseissa.. HELP!!
Ehkä ne eivät tajua miksi hankkisit passin Suomessa, etkä Australiassa...  :confuse
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Joonatan

Oli väärä hälytys.. meni hetki ennen kun tajusin, että hehän eivät ymmärrä ääkkösiä ja öökkösiä.  :pepsodent