Juoksukenkien hinnat

Aloittaja ausseihin!, huhtikuu 10, 2008, 01:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ausseihin!

Ajattelin nyt kysyä näinkin pientä asiaa: paljonko siellä maksavat kunnolliset juoksukengät? Tarkoitus on investoida kunnon hölkkävarustukseen ja mietin, että onko kengissä mahdollisuus säästää, jos ne ostaisi vasta siellä? Täällä on tällä hetkellä tarjouksia, joista kunnon kengät saisi 100-150 euron hintaan.

jossuv

Minua kiinnostaa myös. Olen lähdössä tosin wh-reissulle.. en tiedä ostaisinko uudet kengät täältä vai sieltä, uudet on kuitenkin ostettava.  :)
-Jossu

MH

Hintaluokka sama mutta dollareissa, eli kurssin verran halvempia.

jossuv

Eli satasen lenkkarit maksaa siellä??  ???
-Jossu

jossuv

niin siis 100dollaria mutta paljonko euroissa?  :D mikä kurssi on tänä päivänä?
-Jossu


jossuv

Osaan mutta teki vaan mieli jutella jonkun kanssa  :D  :D
-Jossu

Merja

Minä olen ostanut kahdet juoksukengät täällä, Asics DS-Trainerit ja GT-2120:set. Molempien hinta Suomessa oli muistaakseni siinä 170e kieppeillä, täällä ne ovat noin 220$ eli hintaero ei ole kovin suuri.
Täällä on erittäin harvoin kunnon tarjouksia kunnon juoksulenkkareista, Suomessa Intersporteissa ja yllättäen Halosella sai monesti noita ylimmän hintaluokan kenkiä noin satasella. Jos sattui olemaan juuri oikeaa kokoa ja mallia.

En ole ostanut halvempia kenkiä ollenkaan, kun juoksee paljon, kengät on se ainoa asia, johon kannattaa ja pitää satsata, täällä kun erittäin on harvoin paikkoja joissa voi juosta pehmeällä alustalla. Täällä kengät myös kuluvat todella nopeasti, Suomessa Trainereilla juoksin vähintään 800-1000km, täällä ne kestävät juuri ja juuri 400km.

Huomaa myös että jos asetut pohjoiseen, täällä kannattaa opetella juoksemaan aamuisin, joka on käytännössä suuren osan vuotta ainoa aika, jolloin voi juosta. Iltaisin on AINA pimeää ja suuren osan vuotta myös kuuma. Myös maratonit juostaan aamulla, viime vuoden Gold Coastin maraton starttasi seitsemältä.   

usia

Mina olen muutaman vuoden sisaan ostanut neljat parit DS Trainereita (taalla Sydneyssa $220-240) joista yhdet onnistuin loytamaan tarjouksesta ($150) - edellisen vuoden malleja jotka minulle kelpaisivat vallan mainiosti, mutta todella harvoin tarjolla hyville juoksukengille >:(

Tosin esim koripallokengissa kylla tuntuu patevan tuo saanto "sama summa dollareissa kuin euroissa" eli kurssin verran edullisempia taalla. Seka todella hyvia tarjouksia - ja kokojakin on isoimmillekin miehille tarjolla lahes kaikkiin malleihin.

ausseihin!

Lainaus käyttäjältä: Merja - huhtikuu 10, 2008, 07:34

Huomaa myös että jos asetut pohjoiseen, täällä kannattaa opetella juoksemaan aamuisin, joka on käytännössä suuren osan vuotta ainoa aika, jolloin voi juosta. Iltaisin on AINA pimeää ja suuren osan vuotta myös kuuma. Myös maratonit juostaan aamulla, viime vuoden Gold Coastin maraton starttasi seitsemältä.   

Muutamme Newcastleen (NSW), joten pohjoiseen emme ole menossa. Sen huomasin siellä käydessä, että porukka tosiaan kävi lenkillä aamulla. Toisaalta, mikäpä sen mielyttävämpi ajatus, kuin hölkytellä aamuauringon noustessa merenrantaa pitkin. Mistä muuten johtuu, että kengät kuluvat nopeammin? Kuumasta juoksupinnastako? Kannattanee siis hankkia kengät täältä, kovasti niitä nyt sesongin alkaessa kaupitellaan.

jossuv

Voi olla että minä ostan ainakin kengät täältä, koska vanhat ei kestä syksyyn asti. Ehkä ostan sitten toiset sieltä. Aamulenkkeily sopii minulla vallanmainiosti kun kotonakin sitä harrastan. Tosin Wh-laisena kun olen tulossa niin aamulenkkeily on aika paljon kiinni työstä.
-Jossu

RUU

Lainaus käyttäjältä: ausseihin! - huhtikuu 10, 2008, 15:09
Muutamme Newcastleen (NSW), joten pohjoiseen emme ole menossa.

Kyllä Newcastlessakin osaa tarvittaessa olla lämpöistä. Jopa sen verran että liikunta tuntuu kivammalta aamulla.
Tänä vuonna oli ihan tyhmän kylmä kesä, Newcastlessakin oli tammikuussa ylin päivälämpö 34C, alhaisin 15C. Keskimääräinen päivälämpötila oli 27C.
Parempana kesänä paremmat lämmötkin.  :pepsodent
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

ausseihin!

Kiitti RUU tuosta linkistä, en ole laiskana jaksanut tietoja itse etsiä. Sinisen taivaan -syndrooman vaivaamassa maassa oli kyllä ihmeellisen paljon mustaa taivasta siellä joulukuussa käydessämme ;). Jos nyt sopii rupatella ja kysyä, miten nuo vuoden ajat karkeasti siellä menee?

Jaaks

Sen juoksukenkienkin hinnan saa takaisin jos on Private Health Insurance  :D

Tietysti firmasta ja sopimuksen kattavuudesta riippuen, mutta ainakin Medibank Private on meillä toiminut ihan hyvin.

Merja

Lainaus käyttäjältä: jossuv - huhtikuu 10, 2008, 16:56
Tosin Wh-laisena kun olen tulossa niin aamulenkkeily on aika paljon kiinni työstä.

Miten niin työstä kiinni? Se on lähinnä heräämisen ajankohdasta kiinni  ;)
Itse herään noin viideltä (kuten aika iso osa ausseistakin), käyn lenkillä ja menen töihin seitsemän jälkeen.

Jaaks, tuon privatesta hinta takaisin olenkin kuullut lääkärikollegalta, heti kun siirryn privaten piiriin aion kyllä todellakin hyödyntää tuon  edun :peukkuy

R?yh?

Hei Jaaks!

Minakin sain aikaiseksi liittya Medibank Privateen. Mutta mistas kohtaa pienella painetusta loytyy se, etta lenkkikengat saisi heidan laskuun hommata?

Ihmettelee,

Rayha

usia

Lainaus käyttäjältä: Räyhä - huhtikuu 11, 2008, 12:51
Hei Jaaks!

Mutta mistas kohtaa pienella painetusta loytyy se, etta lenkkikengat saisi heidan laskuun hommata?

Todellakin Jaaks, yhdyn Rayhan kyselyyn. Kaipa sita pitaa seuraavan kerran kenkia ostaessa menna kuitin kera Medibankin tiskille. Meiltakin jaa varmaan paljon rahaa silta firmalta saamatta, kun ei olla tarkemmin perehdytty, mutta laiskuudesta on "karsittava". Eli muitakin hyvia vinkkeja vastaanotetaan - saadaanpa taas paivitella etta kunpa olisi otettu tuostakin selvaa aikaisemmin :confuse

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: JaaksSen juoksukenkienkin hinnan saa takaisin jos on Private Health Insurance

Nyt täytyy pyytää ihan vilpittömästi anteeksi virheellisestä tiedosta  :(

Sen verran minäkin tiedän näköjään asioiden nykytilasta  :nuttu:

Piti oikein soittaa omalle vakuutusyhtiölle tarkistaakseni asian ja nythän onkin niin, että he eivät saa enään maksaa urheilukenkien tai muiden urheiluvälineiden hintaa siitä extras cover kuten aikaisemmin.  Syynä on Liittovaltion asettamat uudet lait yksityislle vakuutuksille.  Vakuutusyhtiön mukaan Liittovaltion hallitus päätti näin, koska liian monet vakuutetut ostivat ihan tavalliset tai vaikka tanssi- tai työkengät ja sitten hakivat rahat takaisin vakuutusyhtiöstä kenkäkuitin kanssa muka urheilukenkinä.  He jopa uhkasivat ottaa pois nykyisen 30% rebate jonka he nykyään maksaa.
Nykyään sen extras cover saa käyttää hoitoihin kuten fysioon, hierontaan, akupunktioon, silmälaseihin, extra hammaslääkäri kuluihin etc, etc... ja ainoastaan lääkärin määräämiin erikois varustuksiin.

Sorry vielä kerran tahattomasta harhautuksesta  8)

Toisaalta meillähän on nyt uusi Liittovaltion Hallitus joten ei tiedä jos asiat muuttuvat takaisin  :confuse


RUU

Private Health and Leisure & Hobby Consumables Insurance.  :peukkuy
Terveys- ja harrastevälineiden kulumisvakuutus. Siinähän sitä olisikin vakuutusyhtiöillä maksamista, kuten vissiin olikin aikanaan. Piti jo hetki penkoa sitä Medibankia ja katsoa, että tuliko otettua ihan surkea vakuutus, vai. Mutta kyllä se oma vakuutus nyt tässä valossa ihan siedettävältä taas näyttää. Mitä nyt vakuutusyhtiö oli hukannut Medicare-numeroni mutta se ei enää jaksa kauheasti hämmästyttää näillä leveysasteilla. Onneksi satuin kulkemaan muutenkin konttorin ohi sinä päivänä niin homma hoitui ketterästi kuntoon taas pariksi kuukaudeksi.  :coolh
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Merja

Easy peasy homma jos juoksee paljon.
AINA on jotain kremppaa ja sitten on parasta nähdä podiatrist. Joka voi laittaa tiedoksiannon että jalat ovat sen verran sököt jotta tarvitsee käyttää kalliita hyvin tukevia juoksukenkkareita. Esimerkkinä; plantaarifaskiittiin voi "määrätä" Asics GT-2120 tai vastaavat. Joka on vakuutusyhtiöllekin halpaa lystiä, sillä esim seuraavaksi oireilevan polvikierukan vaihdolla korvaa aika monet juoksukergät...

Muutenkin, vakuutusyhtiöiden - ja työnantajien - olisi hyvä nähdä tällaiset "tukitoimet" positiivisessa valossa sillä pitkällä aikavälillä urheilua aktiivisesti harrastava ihminen on yleensä koko yhteiskunnalle hyödyllinen persoona. Liikuntahan tutkitusti lisää ikää, estää syövän, alentaa riskiä sydän- ja verisuonitauteihin, parantaa potenssia ja tuo vaurautta, ystäviä ja vaikutusvaltaa... Oops. Siis kuitenkin yleisellä tasolla on hyväksi ihmiselle... 

Milka

Merja,

Kuten Jaaks jo sanoikin nainhan se asia olikin aiemmin, eli kaikista urheiluun liittyvista valineista yms. yksityinen terveysvakuutus maksoi osan, koska se oli ns. ennalta ehkaisevaa hoitoa ja he huomasivat etta naita asioita tukemalla tulevaisuudessa maksettavat terveyskustannukset laskevat. Mutta valitettavasti systeemia kaytettiin vaarin ja valtio puuttui asiaan kieltamalla korvaukset kaikilta.  :nuttu: :nuttu: :nuttu: :nuttu:

jossuv

Lainaus käyttäjältä: Merja - huhtikuu 11, 2008, 08:04
Lainaus käyttäjältä: jossuv - huhtikuu 10, 2008, 16:56
Tosin Wh-laisena kun olen tulossa niin aamulenkkeily on aika paljon kiinni työstä.

Miten niin työstä kiinni? Se on lähinnä heräämisen ajankohdasta kiinni  ;)
Itse herään noin viideltä (kuten aika iso osa ausseistakin), käyn lenkillä ja menen töihin seitsemän jälkeen.


Siks työstä kiinni, jos pääsen heppahommiin siellä töihin. Talleilla kun työt alkaa kuulemma siinä 5:ltä, viimeistään 6:lta. Jos pääsen töihin missä työt alkaa esim 7-8 aikaan niin herääminen ja juokseminen aamulla ei ole ongelma  :peukkuy Kotonaki oon tottunu herää 5 tai 6:lta (koulu- ja työaikoina) että kerkee ennen töihin/kouluun menee käyä lenkillä ja hoitaa hevoset.
-Jossu

Leokatti

Jos hevoshommiin pääset, niin saattaa vähemmän tehdä mieli vielä hölkätä sen päälle. 4-5 hevosta kun aamussa ratsastat/ajat niin sitä urheilua tulee kyllä siinä ihan tarpeeksi. Joku ratsastustalli saattaa alottaa noin myöhään (7-8) mutta ammattilaiset laukka- ja ravitallit aloittavat klo 4-6 aamulla.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jossuv

Niinpä  :D voi jäädä hölkkäilyt vähemmälle. On kyllä kotonakin ollut 3 hevosta liikutettavana ja hoidettavana ja sen lisäks oon ajanu kouluun pyörällä eli 25km/pv (pitihän se koulu käydä..) ja käyny salilla pari kertaa/vk ja hyvin jaksanu.
Mutta täälä ei ookkaan ollu 30-40asteen hellettä joka verottaa varmaan aika mukavasti  8) Jos heppa hommiin siellä pääsen ni ehkä pidän kuntoani yllä (tallitöiden lisäksi) vaikka uimalla.  8)
-Jossu

ausseihin!

Ostin sitten kengät, Adidaksen täysvaimennetut popot hintaan 59,90!! Viime vuoden mallia ja väittävät myyneensä niitä 159 euroon. Aikaisempaa kokemusta juoksukengistä ei ole, mutta tuntuivat tosi hyviltä ja mukavan pehmeiltä jaloissa, Asicsen ilmeisesti aikalailla vastaavat olisivat maksaneet parikymppiä enemmän (ovh 179), mutta ne eivät tuntuneet jalassa yhtä mielyttäviltä. Aika näyttää tuliko hankittua riittävän hyvät jalkineet. Reilun viikon päästä pääsen jo testailemaan sinnepäin maailmaa :)

Merja

Lainaus käyttäjältä: ausseihin! - huhtikuu 13, 2008, 00:57
Ostin sitten kengät, Adidaksen täysvaimennetut popot hintaan 59,90!! Viime vuoden mallia ja väittävät myyneensä niitä 159 euroon. Aikaisempaa kokemusta juoksukengistä ei ole, mutta tuntuivat tosi hyviltä ja mukavan pehmeiltä jaloissa, Asicsen ilmeisesti aikalailla vastaavat olisivat maksaneet parikymppiä enemmän (ovh 179), mutta ne eivät tuntuneet jalassa yhtä mielyttäviltä. Aika näyttää tuliko hankittua riittävän hyvät jalkineet. Reilun viikon päästä pääsen jo testailemaan sinnepäin maailmaa :)

Mistä ihmeestä sait huippukenkiä noin halvalla? 
Juoksukengässä hinta ei niinkään ratkaise vaan se aiheuttaako se ongelmia pitkässä juoksussa. Eli jos juokset yli 30km viikossa ja pitkiä lenkkejä (yli15km), on ihan sama mitä kenkä maksaa jos se ei aiheuta ongelmia. Juoksu on kuitenkin tosi halpa harrastus. :peukkuy

Milka, onko tämä siis ihan viimeaikainen käänne, sillä lääkärikollegani sanoi saaneensa noita juoksukenkiä vielä alle 2 v sitten "reseptillä"?

jossuv

Nyt näkyy olevan vähä kaikki juoksu kengät kaupoissa puoleen hintaan tai vähä yli. Pitää kai se itekkin lähtee kaupunkiin ostoksille  :peukkuy
-Jossu

ausseihin!

Lainaus käyttäjältä: Merja - huhtikuu 13, 2008, 07:51
Lainaus käyttäjältä: ausseihin! - huhtikuu 13, 2008, 00:57
Ostin sitten kengät, Adidaksen täysvaimennetut popot hintaan 59,90!! Viime vuoden mallia ja väittävät myyneensä niitä 159 euroon. Aikaisempaa kokemusta juoksukengistä ei ole, mutta tuntuivat tosi hyviltä ja mukavan pehmeiltä jaloissa, Asicsen ilmeisesti aikalailla vastaavat olisivat maksaneet parikymppiä enemmän (ovh 179), mutta ne eivät tuntuneet jalassa yhtä mielyttäviltä. Aika näyttää tuliko hankittua riittävän hyvät jalkineet. Reilun viikon päästä pääsen jo testailemaan sinnepäin maailmaa :)

Mistä ihmeestä sait huippukenkiä noin halvalla? 
Espoossa Suomenojan InterSportissa on avajaistarjouksena juoksukenkiä edullisesti, viime vuoden malleja.

Lainaa
Juoksukengässä hinta ei niinkään ratkaise vaan se aiheuttaako se ongelmia pitkässä juoksussa. Eli jos juokset yli 30km viikossa ja pitkiä lenkkejä (yli15km), on ihan sama mitä kenkä maksaa jos se ei aiheuta ongelmia. Juoksu on kuitenkin tosi halpa harrastus. :peukkuy
Tämä selviää tosiaan vasta kun alan kenkiä käyttää, aikaisempaa kokemusta juoksuharrastuksesta ei tosiaan ole. Toivottavasti oli hyvä ostos.

pinkus

Kavin talla viikolla hakemassa Sportsmartista uudet x-trainerit ja siella nayttivat hinnat olevan muita urheilukauppoja hieman alhaisemmat. Nama Asicset jotka ostin (tosi mukavat perus gel cross trainerit) maksoivat $99, ja johonkin klubiin liittymalla $89. Hintahaitari seka juoksukengissa etta x-trainereissa naytti olevan n. $70-$170. Suurin osa naytti nopeasti katsottuna olevan Asicseja ja jonkun verran Nikeja.

Laitetaan nyt viela urheiluun liittyva vinkki jakoon talla suunnalla Melbournea kun itse olin niin iloinen tasta loydosta. 
http://www.fitness405.com.au/
Kuntosali ja kaikki ryhmaliikuntatunnit $3.95/kaynti  :pepsodent  :XXXX

ekisally

Hei,

Uusimman Runner´s World ( Australian ) juoksukenkäesittelyn hintahaitari on 160AUD - 260AUD ( tämän päivän kurssin mukaan94,50Euro - 153,50Euro ). Brisbanen "The Run Inn" Shop on erikoistunut Asics-kenkiin ja sieltä saa myös 15%seura-alennuksen ( Brisbane Roadrunners Club). Edellisen vuoden mallistosta voi löytää vieläkin edullisempia, hyviä lenkkareita( on kyllä makuasia, millaiset ovat hyvät juoksukengät ).
Ei kun lenkille !!

heizqu

heppahommien jälkeen ei itellä ainakaan energia riittäny juoksemiseen, eikä kyllä aikakaan. aamulla auringon nousun aikaan ylös ja töihin, ja iltapimeään asti töitä tehden. koko päivä piti vielä kävellä pihatietä pitkien hevosie hakien/vieden takaisin tarhoihin. ei kyllä todellakaan enää tehnyt mieli lähtä illalla juoksemaan :D

jossuv

Missäs päin Aussilaa heizqu oli heppahommissa ja mitä teit?  :)

Musta tuntuu että mulle ei oikeen sovi toi Austraalian lämmössä juokseminen (jollen sitten juokse tosi aikasiin aamulla). Koska nyt kun Suomessakin on ollut näitä +20 lämpötiloja ja arska paistaa ni oon jättäny juoksulenkit jo ihan iltaan... entäs sitten kun lämpöö on ainakin +30  8) Siihen lämpöön tottuminen vie tietysti oman aikansa, toivottavasti kykenen jossain vaiheessa juoksemaan.. ainakin sitten Austraalian talvessa ehkäpä.
-Jossu

heizqu

olin hunter valleyssä, maitlandin lähettivillä syksyn 2006. kova hinku olis mennä takasin :D oon nyt tässä suunnitellu matkaa elokuulle, mut lennot on jostain syystä tosi kalliita sillon... :(

jounij

Lainaus käyttäjältä: heizqu - toukokuu 11, 2008, 23:18
oon nyt tässä suunnitellu matkaa elokuulle, mut lennot on jostain syystä tosi kalliita sillon... :(

...koska Euroopassa talvea paossa olleet ossit ovat palaamassa kotiin silloin.


Syyn kertoo
Jouni
Canberra

MH

itse olen havainnut että lennot halvimmillaan maalis-toukukuu, muuna aikana korkeat hinnat.