Miten saa tuon superin kätevimmin hoidettua

Aloittaja Dinsq, syyskuu 23, 2008, 03:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dinsq

Tervehdys kaikille:)

Minulle näyttöää nyt olevan ongelmia tuon mtaa super toimiston kanssa. Olen yrittänyt kauniisti pyytää heitä useaan kertaan ilmoittamaan minulle, mitä kautta saisin haettua minun super anuationi takaisin. Heiltä ei kuitenkaan jostain syystä saa lainkaan vastausta takaisin. Todella kurjaa. Nyt minulle on tullut kirje, jossa he ilmoittavat velottavansa minua joka viikko. Ja en missää nimessä haluaisi maksaa, koska en edes asu enään Australiassa (ikävä kyllä).

Osaako kukaan siis kertoa, mitä kautta tuo sujuisi mutkattomimmin tuon superin hakeminen? Sielllä toimistossa kun ei näytetä olevan valmiita auttamaan.:(

Ja toinen kysymys? Kun olin lähdössä pois Australiasta, minun oli tarkoitus ilmoittaa verottajalle tuloistani ja maksamistani veroista. Kuitenkin joulun aikaan kaikki toimistot olivat kiinni. Nyt olen yrittänyt hoitaa vero asioitani erään Tax Back officen kautta. Yritän siis heidän kauttaan hakea mahdollisia veronpalautuksia takaisin. Ilmoittavatko he kenties verottajalle tarpeelliset tiedot, vai kuinka minun tulisi toimia? He toki veloittavat palveluistaan jonkin verran, mutta tuntui tuo vaihtoehto helpommalta kuin ruveta yksin sumplimaan täältä suomen päästä noita asioita.

Huh..suomessa on jotenkin todella kurjaa. Yritän päivisin töissä vaan miettiä keinoja, kuinka päästä Australiaan. Kyllä se maa vei niin minun sydämeni:)

Nauttikaa te ihmiset, jotka asutte siellä..ehkä minäkin joku päivä pääsen muuttamaan sinne=)

-dina