Majoitusta Sydney'sta vuoden vaihtuessa?

Aloittaja Aliina, lokakuu 24, 2006, 17:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aliina

Heippa-hei!

Kuvittelin olevani kohtalaisen ajoissa uuden vuoden suunnittelun suhteen, mutta oih miten vaarassa olinkaan.... Aloittelijan virhe.

Mina ja ystavani Oliver toivomme saavamme vaihtaa vuotta Sydneyssa. Lentoja on viela tarjolla, majoitusta ei tunnu loytyvan millaan. Kolmena paivana olen nyt googlettanut hostelleja ja hotelleja, eika hyvalta nayta.

Niinpa kaannyn teidan kokeeneempien puoleen.
Olisko vinkkia mista voisi loytaa suht edullisen majoituksen? (max 150$/yo/2hloa) ja suht jarkevan matkan paassa keskustasta... autoa ei ole kaytossa.

Tai kaipaisiko joku paikallinen yllatysseuraa vuoden vaihtuessa? Mielellamme maksaisimme vaikka lattiapaikasta jos vaan saisi katon paan paalle.

Jos joku rohkea Sydneyssa on halukas majoittamaan kaksi matkalaista, laita u2u viestia niin kerron tarkemmin miten mukavaa seuraa ja kaikin puolin ihania ihmisia me kaksi olemme :pyhimys

Terve, Aliina :)

MH

Moi!

Olen itse ollut Sydneyn lentokentällä vastaavassa tilanteessa, siellä on sellainen hotel booking tiski josta kysyttiin ja meille sanottiin että koko sydney on täynnä mutta peruutuksia tulee koko ajan että menkää välillä vaikka kahville ja tulkaa uudelleen. No mentiin tiskille takaisin n. puolen tunnin kuluttua ja silloin olikin tullut peruutus jonka saimme.

Sydneyssä on niin paljon hotelleja että tilanne elää koko ajan ja hankkiutumalla vastaavaan paikkaan oikeaan aikaan voi onnistaa.

Meillä oli tilanne Ystävänpäivän aikaan ja samaan aikaan kaupungissa oli isoja messuja, uusi vuosi on varmaan eri tilanne.

zhea

Nyt siis pienoinen tiedustelu, etta missa itse uutenavuotena orvellat, ja miksi? Minne suosittelet meidankin loytavan tiemme? Meilla ei suunnitelmat uuveeksi ole vielakaan kovin selkeat, ja myonnamme olevamme kovasti myohassa :nuttu:

Kovin moni taitaa olla Bondille lahdossa bilestamaan, mutta kai loytyy muutama hassu, jotka massasta poiketen viettavatkin vuodenvaihteen jossakin muualla?

Aikis

Bondille? Eikohan suurin osa sentaan ole Harbourissa...

Nahdaan 'siella'...

zhea

Itsehan olen kuullut vain Bondin bileista ;o Basement Jaxx ja Bob Sinclair taitavat houkuttaa melko monen biitsille.

Tommi&Piia

Ne Bondin bileet taitaa olla sitten vasta seuraavana päivänä. Niin ainakin muutama vuosi sitten. Aattona kannattaa ilman muuta mennä Harbouriin...

...ja tämä tekee kipeää mun Aussia ikävä -haavoille. :itke Eilen sain ihan kamalan ikäväkohtauksen ja tuli sellainen tunne, et nyt on alettava suunnittelemaan uutta reissua. Saas nähdä, mitä mielikuvitus keksii. :eye:

mikakorkko

hyvä topic, itekki olen uudenvuoden ausseissa, mut en tiedä yhtään missä oon.. ja toi harbour, missäs se sitten on??:?  olis aika nastaa kyl viettää uusi vuosi suomalaisten kans..
opastakaa mutki sinne ni oon mukana !:XXXX

Aikis

Mika, seuraat vaan niita about miljoonaa muuta, jotka kävelee sinne päin..

No vinoilut sikseen, Sydney Harbourissa on (melkein) vuoden ensimmäinen tuli-ilotus, joka useimmiten noteerataan myös kansainvälisessä teeveessä, tulevathan muut hitaasti mutta varmasti jäljessä.

Ja rahaa tulitteisiin vuosittain kuluu...Jaaks varmaan jostakin nappaa, että paljonko aussidollareita lentääkään taivaalle ...Mutta komeaa on.

Ja sinne Sydneyn ytimeen, eli rantalaiturille ja tuhansiin veneisiin merellä, on sitten tosiaan kerääntynyt aika joukko porukkaa. Ikimuistoinen kokemus. Et voi erehtyä paikasta...

Mutta Mika, mene ajoissa jos asut pidemmällä, keskustaan ei illalla sitten enää pääse kuin ampulanssilla! Mutta kyllä se valoshow upealta näyttää vähän kauempaakin, jos ei halua sinne väkijoukkoon pakkautua.

Itse taidan olla onnessani jossain Brighton Le Sandsin hietikolla...

jounij

Sydney Harbour on Parramatta-joen muodostama luonnonlahti, jonka ympärille Sydneyn kaupunki on rakentunut (ja tietysti kaupunki on sittemmin jo kauan sitten levinnyt kauas rannan näköpiiristä). Siinä Performing Arts Centren (joka tunnetaan paremmin Oopperatalona, vaikka samassa kompleksissa on pari-kolme pientä teatteria ja iso konserttisalikin) ja Sydney Harbour Bridge -sillan välissä se suurin väentungos on. Pohjoisella rannalla on jo jonkin verran väljempää, mutta väkeä kyllä riittää jokaiseen mahdolliseen pisteeseen, josta joen varrella muutamasta kohdasta ammuttava ilotulitus näkyy.


Lisää valaisee

Jouni
Canberra


J.K. Kauanpa sinä Aikis maltoit pysyä pois täältä Ossilasta!?
Jouni
Canberra

Rockola

LainaaOriginally posted by jounij
Siinä Performing Arts Centren (joka tunnetaan paremmin Oopperatalona, vaikka samassa kompleksissa on pari-kolme pientä teatteria ja iso konserttisalikin)
Taitaa sen talon nimi silti olla Sydney Opera House, vaikka kaikki duunarit eivat siella olekaan Pavarotteja.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

jounij

Ehkä nykyään onkin, mutta alkuperäinen nimi oli joka tapauksessa  Sydney Performing Arts Centre.


Ko. talon virallisella opaskierroksella käynyt
Jouni
Canberra

Leokatti

Juu on. Osataan täälläkin pistää dollareita savuna ilmaan... Henk. koht. en koskaan ole jaksanut ymmärtää miksi :confuse. Mutta jos kirkkaita värillisiä valoja tykkää taivaalla tuijotella niin joen rannalle vaan muitten sekaan :D.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Aikis

Riita poikki ja voita väliin..IHAN alunperin siinä niemen kärjessä  oli aboriginaalisoturi Bennelongin tiilinen tupa, jonka kenraali kuka-nyt-olikaan hänelle rakennutti kiitokseksi palveluksista joita B. teki engelsmannien ja alkuperäisväestön suhteiden parantamiseksi.

Ja siksi paikan nimi on kai kartalla vieläkin Bennelong Point.

Juu JOuni, ilo on irti kun pääsee taas Ossilan maaperälle ja jo niin tutuiksi ja kotoisiksi käyneisiin maisemiin...kyllä minulla enimmäkseen ikävä sinne on. Olisin kyllä tullut jo aiemminkin jos olisi ollut mahdollisuus.

Saattaapi ollanyt vuodenvaihteessa pitkään aikaan viimonen kerta kun pääsen käymään, jos tässä nyt kotosuomen suuntaan ollaan liikehtimässä...Paitsi nyt ehkä sentään Suomi-päiville huhtikuussa, kun keikkaa pukkaa. Saapas näkee.

Assa

Mutta onko vinkkeja miten loytaa majotus Sydneym uuveeksi?? Kaikki hostellit on taynna tai jos ei ihan niin sitten voi maksaa 100$/yo ja sitahan ei kukaan halua teha??

hanskie

Alkoi kiinnostaa tuo tarina ja kuinka se todella meni ja kaivoin sen Webista ja laitan sen tahan muillekin luettavaksi

http://www.bennelong.com.au/articles/bennelongbio.php

ps. Tervetuloa Syneyhyn Aikkis :pepsodent
Hannu

Aikis

Kiitosta vaan Hanskie, ja näkemisiin!

Philliphän se tietysti oli tuo kuvernööri ja mielenkiintoinen oli tuo sun linkkisi. Oopperatalon sijaintipaikan historiaa siinä ei kuitenkaan sivuttu, mutta kuuklaamalla Bennelong Point löytyy kyllä montakin lähdettä.

Disturbance

Hei, taalla on jalleen yksi yksinainen Brisbanessa... Seka jouluna (luultavasti) etta Uutena Vuotena... Kaveripiiri on sen verran dramaattisesti taas harventunut, etta bilevarvasta kutitaa ihan hirveesti, en oo paassyt "ulkoilemaan" sitten ikuisuuksiin mukavalla porukalla...

Eli jos joku kaipailee seuraa ja tekemista, ma olen up for it! Numero on 0416778659, saa soitella ja tekstailla! Ja jos voi, niin ilmotelkaahan ajoissa, koska jos niin huonosti kay etta oon viela illan tuntumassa kotona, menee mulla siita viela aikaa etta paasee junalla keskustaan...

Viime uutena vuotenahan oli mulla sama tilanne, ja alotin illan sitten ensin meidan Tomin kanssa, ja sitten nahtiin Nykken kanssa... Ei mennyt kylla se ilta ihan putkeen kun Tomin kanssa pelattiin juomapelia ja meni sitten koko loppuilta vahan heikossa hapessa, mutta hiton hauskaa oli kuitenkin!

Olis kiva jos saatais vaikka kunnon porukka kokoon, ja vois menna johonkin kivaan paikkaan!
Ja sitten tietysti jos jollakulla on yopaikkaa... Muuten joudun odottelemaan aamutunteihin, junia tuskin menee ihan normaaliaikatauluilla...


LainaaAlkuperäinen postittaja Assa
Mutta onko vinkkeja miten loytaa majotus Sydneym uuveeksi?? Kaikki hostellit on taynna tai jos ei ihan niin sitten voi maksaa 100$/yo ja sitahan ei kukaan halua teha??

Ootko katellut semmosia sivustoja kuin HospitalityClub.org, GlobalFreeloaders.com ja CouchSurfing.com? Sita kautta saattaisit saada ilmaisen yopaikan, ja luultavasti myos paikallista bileseuraa! Mulla on hyva kokemus ton jarjestelyn kautta, kun voipi yopya pitemmankin aikaa tilanteesta riippuen ystavallisen matkustelumielisen luona!
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

drifting

Hei Vaan! Toivottavasti kaikilla oli mukava joulu. Ei ole helppoa olla poissa kotoa ja varsinkaan yksin :( mua vahan koti-ikava vaivas vaikka Olin viettamassa joulua kamppikseni perheen luona. Oli oikein mukava italialaisaustraalialainen joulu. En ole elaissani nahnyt saati sitten syonyt niin isoja katkarapuja!!!
Huomenna lahdemme 3 viikon road tripille. Uuden vuoden vietamme Sydneyssa, mutta ystavani on varannut meille liput jonnekin yokerhoon josta naytetaan ilotulitus isolta screenilta. Ois tietty ollu mahtava olla siel harbourissa, mut meneehan se noinkin.
Tammikuun puoles valissa sit takas Melbourneen ja pitais alkaa tekemaan toita,,,kun tietais vaan mita!!! on tultu lomailtua jo kohta kuukausi joten alkaa vahan toi matka kassa huventua.
Mutta anyways...

Hyvaa Uutta Vuotta kaikille!!!

:XXXX

-Niina

MaHa

Muutamia Sydneyn Young Finnsseja menee Kirribilliin katsomaan ilotulitusta klo 9 aamulla. Siis odottelemaan ilotulitusta. Siella on tarkoitus viettaa paiva ja pitaa hauskaa. Kartta paikasta, johon mennaan loytyy NYE 06 sijainti.

Alue aidataan noin puoliltapaivin, jonka jalkeen sinne ei saa tuoda omia juomia. Alueelta tosin saa ostettua ruokaa ja juomaa, mutta se voi olla hintavaa...

Alueelle ei saa vieda lasipulloja!

Mita enemman porukkaa sinne tulee, sen hauskempaa meilla on. :XXXX

Tervetuloa.

Jos kysymiysia, laita emailia minulle.

Marko
marko (at) hallikainen . net

Reija

Voi että miten sydäntä puristaa :D

Salakavalasti hiipii muistot 2004 uudesta vuodesta mieliin ja tuosta ikimuistoisesta illasta sillan kupeessa silloinkin Kirribilissä n. 40 suomalaisen kanssa..

Aatto aamu tosiaan alkoi yhdeksän maissa aurinkoisissa tunnelmissa ja vallatessa kivaa pientä aluetta itsellemme. Nauru, yhdessä olo ja suomilipun kiinnittäminen lähimpään palmuun on syöpynyt muistiin niin vahvasti ettei sitä varmaan mitkään muut muistot pysty pyyhkimään alleen :D

Suosittelen lämpimästi Young Finns porukkaan liittymistä.. et varmasti tule katumaan :D (salaa toivoo että voisi itsekkin olla paikalla)

Uuden Vuoden toivotuksia lähettelee ja mukavaa iltaa kaikille toivottelee! ( itse viettää Uutta Vuotta Helsingissä)

zetax

Mäkin suosittelen tuota sillankupeen uudenvuoden juhlaa. Ainakin se 2004-2005 vuoden palmussa liehuva lippu on tuolla mun kaapissa :D Ja minä olen nyt muualla kuin Sydneyssä. Mutta kyllä sen porukan helposti löytää sieltä, silloin kun minä olin paikalla, sen tunsi suomea puhuvista uimareista. Nämä oli kännissä siellä meressä ja huuteli olevansa Ruotsista :hahhaa Mutta kiva kokemus se silloin oli, itse menin jo aamu 8 aikaan aattona paikalle. Mutta kyllä hyvin ehtii siinä puolen päivänkin aikaan.

Laurita

Terve!

Laskeudutaan kaverin kanssa 30.12.2008 (if all goes well) Sydneyn maankamaralle Working Holiday -viisumeilla. Kilroyn kautta piti järjestyä majoitus muutamaksi yöksi hostellissa mutta se oli täynnä, ja kun lähdin asiaa tutkailemaan niin niin näkyvät olevan kaikki muutkin bidjettiimme sopivat huoneet Sydneyssa! Pelisilmä olisi taas voinut käyttää...

Olisiko kellään/tietääkö kukaan vapaata, kohtuuhintaista yöpymispaikkaa Sydneyssa muutamaksi yöksi alkaen 30.12.? Jos on pitempiaikaisia kämppiä vapaana silloin niin tarjouksia otetaan mieluusti vastaan! Kiitos!



 

lissu

huh huh

Onkos se Sydney nyt niiiiiiiiiin suosittu uutena vuotena, että jo nyt 'kaikki' majapaikat on buukattu täyteen? kuulostaa aika hurjalta...tiesin kyllä että paljon siellä on silloin porukkaa, mutta että jo nyt niitä majapaikkoja pitää varata :( Ja kurjaa jos jo teille luvatut majapaikat ei onnistunutkaan...

Mitenköhän muuallapäin Aussilaa, siis näissä isommissa kaupungeissa? Itse kun en vielä tiedä missäpäin maata sitä joulu/uusivuosi menee...ehkä Perthissä. Pitäiskö sitä jo nyt varata majapaikka sieltäkin :D

Anteeksi nyt kun en osaa sinulle vastata, pölisen täällä vain omiani ja taidanpa vielä lisätä tähän yhden lisäkymysyksenkin...Helmikuussahan Sydneyssä on ne International Furniture fair:it. Olen ymmärtänyt että suositut ovat, mutta onko silloin sama tilanne kuin esmes joulu/uusivuosi, että majotusta voi olla hankala löytää? Helmikuuhan on vielä vissiin aussilaisten kesälomaa..?

Toivottavasti kaikesta huolimatta löydätte majapaikan itsellenne!

hmclehto

Melkeinpa varmasti liian myohaan Sydneyn majoituksen kanssa....se on todella NIIIIN suosittu. Ehka peruutuksia tulee, muttei niiden varaan kannata laskea. Hinnat hipovat pilvia, jopa dormien suhteen ja yleensa minimi viikon buukkaus. Good luck kuitenkin, jos olet valmis matkustamaan hotelliin / hostelliin niin ehka paremmat mahkut, mutta takseja tietty mahdoton saada, yleiset kulkuneuvot tosin kulkevat koko yon.
Perth ei tod ongelmia majoituksen suhteen :) taalla kun ei mielettomia pippaloita jarjesteta. (olin ekan kerran Sydneyssa viime Uutena Vuotena ja aivan mieletonta eli jos majoitus loytyy ++++)

jounij

Muistakaa, että junat kulkevat uudenvuoden yönäkin. Majoitusta voi näin ollen etsiskellä vaikka pohjoisempaakin, ehkä jopa Newcastlesta saakka. Sieltä sitten vain junalla Sydneyyn katsomaan ja juhlimaan vuoden vaihtumista ja yöllä takaisin.


Ehdottaa
Jouni
Canberra

pinkus

Meilla sujui uuden vuoden vietto Sydneyssa niin etta pari-kolme ensimmaista yota oltiin Sydneyssa ja sitten uuden vuoden yo ja seuraava Cronullassa. Kuten Jouni mainitsikin, junat kulkivat todella myohaan eli ei tarvinnut sen takia juhlintaa keskeyttaa.

the m

Aussila kutsuu piakkoin ja matkan aikana vuoden vaihtumista ihmetellään Australian maaperällä. Ongelmaksi onkin noussut majoituksen löytäminen joulukuun lopulle. Varasimme matkamme kesällä ja huomasin jo silloin, että Sydneystä on miltei mahdoton saada majapaikkaa järkevään hintaan joulukuun lopulle. Miten mahtaa olla muiden isojen kaupunkien kanssa eli onko majoituksen löytäminen yhtä nihkeää vuodenvaihteen tienoille? Saavumme Sydneyhin 26.12. ja tarkoituksemme on jatkaa matkaa jossain vaiheessa Cairnsiin josta tiputtelemme itärannikkoa pitkin Melbourneen asti. Osaisiko joku vinkata minne päin maata kannattaisi suunnata vuodenvaihdetta viettämään ja mistä majapaikan voisi vielä näinkin lyhyellä varoitusajalla saada kyseiseksi ajankohdaksi?

TeroH

Nyt täytyisi ensin tietty kysyä, että mikä on järkevä hinta joulukuun lopulle/uudellevuodelle.

Sydneyn keskustasta voi tosiaan olla jo hankala (mahdotonta) löytää majoitusta, mutta hiukan etäänpää löytyy, jos kuitenkin haluaa Sydneyssä olla.
Oheiset kaksi ei hinnaltaan mitenkään poikkea normaalihinnoista.
Tietty, jos olet yksin matkassa, niin ei noissa hostellihintoihin pääse.

Molemmista löytyi tilaa 26.12. - 2.1. ajalle.
Kummastakin on n. 30-40 minuutin bussi/juna-matka keskustaan.
(Uudenvuoden yönä voi taksin saaminen tosin viedä vähän aikaa. 'vähän' on siis under statement)

Killara Inn
Rooms available between Fri 26-Dec-2008 and Fri 02-Jan-2009
Apartment: Number of Beds  4  Maximum Guests  4 $200.00 Per Night.     
Deluxe Room: Number of Beds  1  Maximum Guests  2 $145.00 Per Night.     

Parramatta City Motel
Rooms available between Fri 26-Dec-2008 and Fri 02-Jan-2009
Family: Number of Beds  3  Maximum Guests  4 $169.00 Per Night.     
Standard: Number of Beds  1  Maximum Guests  2 $129.00 Per Night     

Löytyvät oheisen linkin kautta
http://www.goldenchain.com.au/nsw
Klikkaa karttakuvaketta ja zuumaa Sydneyn alueelle.

Itse olen usein yöpynyt Golden Chainin motelleissa (NSW & QL) ja ovat aina olleet siistejä, hyvätasoisia ja kohtuuhintaisia. Ketjun motellit ovat yksityisten pitämiä (usein perheyrityksiä), ketju on vain markkinointikanava.

Tero