Turkinpippurit

Aloittaja iisukka, joulukuu 17, 2007, 19:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iisukka

Heissan!!

Saako taalta perthista mistaan turkinpippureita tai samankaltaisia namusia..

Kyra

Jep, Ikeasta löytyy, salmiakkia, turkinpippureita, lakua, suklaata, silliä, Kallen mätitahnaa (heh, enpä pentuna tykännyt mutta nyt kelpasi).
Just kävin Osbourne Parkissa lisää hakemassa ...

iisukka

Ihanaa..nyt sit saa hyvii namui ja voin juottaa mun kamuille salmarii...kiitos kiitos..

Elisaah

Kiitos tosta Ikea-vinkistä! Kuulemma puolukkahilloakin löytyy! Itse "kärsin" viime vuonna Australiassa koko vuoden, kun jouduin kaalilaatikkoa ja pinattilättyjä syömään ilman puolukkahilloa! Nyt täytyy kyllä kiittää naapurimaata, sillä mun kulinaariset haaveet voi toteutua Ausseissa!

Nordman

Juu´u..Itse kärvistelin kanssa lähes vuoden ilman kaikkeatuota ihanuutta kunnes "eksyin" Bne:ssa ollessa ikeaan
ja voi sitä ihanuutta sen jälkeen :coolh
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"

Jouko

Ikeaakin parempi paikka on Scandinavian Bakery Brisbanessa Springwoodissa. Ikeasta näyttää löytyvän turkinpippureita sun muita scandi karkkeja aika epäsäännöllisesti, ainakin mun kokemusten mukaan.

Scandinavian Bakerystä saa samalla ruisleipää ja muuta hyvää.



- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

MH

Ainakin viimeviikolla ikean tarjonta oli aika köyhää, Brisbanessa.

Suomalaistyyppistä kahvia löytyi jos joku sitä kaipailee.

Eli  http://www.lofbergslila.se/

Traveller

Sydneyssä käveli Pitt Streetin Myerin alakerrassa Turkinpippurit, Geisha (!) ja Fazerin sininen vastaan. Löytyi Sugarfix -nimisestä kaupasta, alakerran foodcourtin takana perällä. söin juuri äsken Geishaa, voih  :pepsodent

iluvatar

Mitä ei Loganin Ikeassa ole ollu muita ku läkeroleja ja neki jossain neljän pakkauksessa missä yks vaan salmiakkia!

MH

Lainaus käyttäjältä: iluvatar - tammikuu 29, 2008, 07:09
Mitä ei Loganin Ikeassa ole ollu muita ku läkeroleja ja neki jossain neljän pakkauksessa missä yks vaan salmiakkia!

Ei siel olekkaan, lähellä siinä on Scandinavian Bakery sieltä löytyy. Joukolla ainakin on osoite sinne.

jounij

... ja se osoite löytyy toki Dundernewsin haullakin (tai klikkaamalla tuota hieman ylempänä olevassa Joukon viestissä olevaa linkkiä).


Huomauttaa
Jouni
Canberra

arixmel

kylla loganin Ikeassa oli turkinpippureita viela viime viikon oliko se nyt tiistai, kun niita sielta kaksi pussia ostin.
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

iluvatar

Niin sen kerran ku kävin siellä bakeryssä just salmiakkia hakemassa tuli vaan eioota. Ikeassa on surkee valikoima suomalaisten karkkien suhteen. No mitä mä valitan, tulin just Suomesta takas ja pari pussia kaikkee hyvää jäljöllä :D

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: iluvatar - helmikuu 26, 2008, 15:46
Ikeassa on surkee valikoima suomalaisten karkkien suhteen...

Ei kai ihme, kun kyseessä kuitenkin on ruotsalainen firma....  :confuse

Kun asuu täällä usemman vuoden niin oppii olemaan vähemmän kranttu  ;)
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jounij

Oletteko huomanneet, että useimmista karkkikaupoista, joiden valikoimissa on hollantilaisia "salted liquorice" -salmiakkia, on myös aivan turkinpippureita vastaavaa kamaa? Niitä myytiin yhdessäkin sellaisessa kaupassa muistaakseni nimellä salted liquorice ropes. Tuo köysi-nimitys johtuu siitä, että ne on kuin parin sentin mittaisiksi pätkiksi pilkottua köyttä: pinnassa on sellaista köysimäistä poimua. Väriltään ne tosin ovat jokseenkin ikävän ruskeita karkkeja.

Ostin niitä tässä yksi päivä ja käytin kokeeksi salmiakki-Finlandian tekoon. Otin vodkapullosta desin pois (ja koitin parhaani mukaan keksiä sille jotain käyttöä), tiputtelin pulloon tilalle noin 150 grammaa niitä köydenpätkiä (sellaisenaan eli en murskannut) ja jätin seisomaan huoneenlämpöön. Vuorokauden kuluttua kaikki karkit oli sulaneet, mutta jouduin muutamaan kertaan ravistelemaan pulloa oikein kunnolla, sillä pohjalle oli jäänyt salmiakista sakkaa. Hyvää tuli! Ehkä salmiakkia on suomalaisissa versioissa enemmänkin, mutta minulle välttää tämäkin, ei aivan sysimusta liemi.

Ja on ne salmiakkiköydenpätkät sellaisenaankin ihan hyviä!


Suosittelee
Jouni
Canberra

Jouko

Meikin ollaan löydetty noita just tosta hollantilaiskaupasta, pitää kokeilla tuota indiana jonen reseptiä.  :peukkuy


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: jounij
Ja on ne salmiakkiköydenpätkät sellaisenaankin ihan hyviä!

Entäs se vodka sellaisenaakin ?  Vai mitä käyttöä keksit sille "ylimääräiselle" desille  :pepsodent

RUU

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - helmikuu 26, 2008, 22:06
Entäs se vodka sellaisenaakin ?  Vai mitä käyttöä keksit sille "ylimääräiselle" desille  :pepsodent
Juuri tässä tulee esiin kulttuurien ja perinteiden yhdistämisen riemu! Tottahan suomalaistaustainen muistaa miten "pisaranpainikkeeksi" vedetään vähän rapuja. Ja niitähän vielä tarkenee laitella takapihalla.  8)
Jouni todennäköisesti on juuri sekoitellut currybanaanimarinaadit vetäytymään...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Aikis