Dundernewsiläisten tapaamisia

Aloittaja jounij, kesäkuu 08, 2003, 18:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Raiwå

Sheila !!! :XXXX

Vierimistä, ei kierimistä :)

Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

jounij

Tsau!

Aloitanpa vaihteeksi uuden aiheen.

Eilen täällä meillä oli Dundernews-sivuston keskusteluihin osallistuneiden immeisten Canberran paikalliskokous. Paikalla oli itseni lisäksi tv56550 (Toni), andreasyan (Anne) sekä meidän kaikkien puolisot. Syötiin, kohtuudella juotiinkin, ja tietysti saunottiin. Ainakin minulla oli oikein mukavaa, eikä kukaan muukaan näyttänyt olevan tylsistynyt. Kiva ilta, jonka aikana selvisi muun muassa, että Anne on kotoisin paikkakunnalta, jolla vaimoni Arjan sisko on asustellut jo varmaan parikymmentä vuotta. Annepa siitä heti äidilleen soittelemaan, ja tuttuja tuntuivat olevan Arjan sisko ja lanko perheineen. Jo vuosia olen sanonut että Australia on pieni suomalainen kylä. Kohta vissiin pitää laajentaa tuota sanontaani koskemaan koko maapalloa.

Kirjoitan lähiaikoina sen lupaamani suositukseni Canberran matkailunähtävyyksistä (kyseisen otsikon alle), mutta nyt on pientä kiirettä saada seuraava Canberran Suomi-Seuran uutislehti Uutukainen valmiiksi.


Pakertamaan taas ryhtyy

Jouni
Canberra
Jouni
Canberra

jounij

Se ensi viikonlopuksi aiottu dundernewsiläisten tapaaminen Melbournessa peruuntuu ainakin meidän canberralaisten osalta. Anne A on tuon viikonlopun työvuorossa, eikä voinut millään vaihtaa vuoroa päästäkseen mukaan. Minä kyllä aion silti ajella sinne Melbourneen sunnuntaiseen Lepokotiyhdistyksen vuosikokoukseen, mutta lauantai-iltani on jo valitettavasti täyttynyt muulla ohjelmalla. Sunnuntaina minulla menee kokouksissa melko tarkasti koko päivä - hyvä jos ehdin takaisin kotiin puoleen yöhön mennessä.

Sen sijaan Taturan tienoilla voisin pysähtyä kahvitauolle lauantaina aamupäivällä. Lienetkö silloin maisemissa, Heidi?


Matkasuunnitelmia muuttelee
Jouni
Canberra

Heidi

Jouni, maisemissa ollaan kylla lauantaina joten tervetuloa kahville! Ilmoittele vaan tarkemmin aikataulustasi, kunhan itse tiedat ja annan sitten ajo-ohjeet tanne (helppo loytaa perille). Kiva yllatys!! :D

jounij

Heippa Heidi!

Aikatauluni on sellainen, että ajelemme vaimo-Arjan kanssa perjantai-iltana Alburyyn, missä yövymme leirintäalueella. Lauantaiaamuna päässemme liikkeelle 10 maissa. Taturassa olemme sitten niin pian kuin sinne ajo kestää lain sallimissa puitteissa. Ilmoitapa minulle puhelinnumerosi, niin voin sitten soitella.


Kehottaa
Jouni
Canberra

Heidi

Jouni, laitoin just U2U:lla puhelinnumeron ja osoitteen tulemaan.

Nakemisiin lauantaina, Heidi :XXXX

Zende

Terve teille Dunderilaiset!

Loysin taman sivuston vasta pari paivaa sitten, ja olen vielakin ihan shokissa siita etta en ole aiemmin loytanyt tata hienoa Aussi-suomalaisten foorumia!  Olen sentaan asunut taalla jo 8 vuotta, kaynyt satunnaisissa suomalaisen seuran ja kirkon tilaisuuksissa, ja perati tilannut Suomi-lehtea.  Ja lahetellyt miljoonittain sahkoposteja ja surffaillut netissa.  Mieleen ei vaan ikina tullut, etta joku olisi saattanut aloittaa tallaiset sivut, taalla kaukana, ihan erityisesti suomalaisille.  Eli kiitos siis sivuista, kuka naita lie yllapitaakaan.

Onko DUndernewsia mainostettu missaan, tai miten naista sivuista saa tietoa, jos on esim. juuri muuttanut Australiaan?  (Ja jos ei itse alya naita etsia?)  Vaikkei tama mikaan virallinen klubi olekaan, luulisin, etta monille tallainen anonyymi kirjoittelu ja satunnainen piknikki tai kahvikupponen on helpoin tapa tutustua muihin suomalaisiin.  Ainakin verrattuna organisoituihin aktiviteetteihin, joissa mun eka kokemus oli, etta uutta tulokasta katsellaan kylla kovin kiinnostuneesti, mutta ei tulla jututtamaan ollenkaan (olisi pitanyt olla rohkeampi itse).  Toisin sanoen minusta infoa tasta foorumista olisi hieno jakaa laajemmaltikin.

Ainakin nain alkumetreilla tama Dundernews ja naa postituslistat tuntuu ekalle suomalaisaktiviteetille, johon minakin ehka jotenkin sopisin mukaan.  Vaikka noihin organisoituihinkin juttuihin voi ihan hyvin menna mukaan, olen kylla kokenut oloni ainoana alle 40-vuotiaana (olen 28v.) hiukkasen orvoksi.  Tottahan on, etta mukaan varmaan paasisi jos aktiivisemmin yrittaisi.  Mua kuitenkin ehka kiinnostaa enemman samantyyppisten kokemusten jakaminen, kuin 'suomalaisuus ja suomalaiset sinansa, ja sen takia ikaryhmalla on jonkinverran valia.  Vaikka tietysti arvostan noiden 'virallisten' suomalaisorganisaatioidenkin tyota, erityisesti ahkeria leipojia joiden ruisleipaa ja karjalanpiirakoita mieluusti markkinoilta ostelen.  :-)

Joku kommentoi nain aikaisemmin:

"Eli kun tullaan toimeen riittävän hyvin valtakielellä, ei kenties ole kaipuuta tilanteisiin, jossa voi luoda syvempiä sosiaalisia kontakteja äidinkielellään?"

Mun kohdalla tama oli ihan totta kun ensin saavuin tanne.  Ekaan pariin vuoteen ei ollut mitaan kiinnostusta tavata muita suomalaisia, kun oli niin kiire yrittaa sopeutua ja australialaistua.  Viimeisen 5 vuoden aikana on tamakin kiinnostus sitten herannyt, ja onkin siis onni etta loysin taman listan!

Tassa teille siis kohtuullisen sekava ja vakavamielinen esittelyviesti.  Pointti kai oli, etta kiva kun on naa sivut.

Zende

Raiwå

Zenda :)

Kiitos :)

Ja tervetuloa :XXXX:coolh:XXXX

Ja varmasti löydät täältä ihmisiä ja ryhmiä, joiden kansa tulet olemaan yhteydessä & ehkä ystävystytkin :)



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

headwind

Zenda - tervetuloa minun puolesta myös. Olen saanut itsekin tältä foorumilta paljon tietoa, huhuja, huumoria ynnä muuta tarpeellista. Pitää varmasti paikkaansa että suurin osa ulkosuomalaisista Australiassa ovat iäkkäämpää porukkaa, mutta kuten tällä foorumilla on aikaisemmin todettu, on nousemassa uusi nuorten sukupolvi, jotka tulevat Australiaan siirtolaisiksi tai vain vähäksi aikaa töihin, ja että Dundernews kytkee keskenään juuri tämäntyyppisiä ihmisiä (toki kaikkia muitakin).

Luulisin että Dundernewsin markkinointi kulkee tehokkaimmin suusta suuhun ja sattuman kautta...

cheers
headwind
Riku Aho

Zende

Kiitos vaan tervetulo toivotuksista Raivo ja headwind!  :) Kuten jo tuli todettua, mukava kun taa lista on nain aktiivinen ja vastauksia satelee nain pikaisesti.

Siis osaisiko kukaan valaista mua siita, etta kenen sivut naa on, ja kuka naita yllapitaa?  :??  Ei silla sinansa niin valia ole, kunhan olen vaan utelias.

Listan markkinoinnista kommentoisin viela sen verran, etta 'suusta suuhun' markkinointi ei saavuta niita, jotka tuleevat tanne tuntematta muita suomalaisia.  Ja se on tietysti ihan OK, jos listan tarkoitus ei olekaan saavuttaa kaikkia, jos taman on tarkoitus olla vaan pienimuotoinen juttu.  Siinakin on puolensa.

Taisimpa alkaa heti ryminoimaan taalla uudella listalla heti alkuunsa - taidampa nyt olla kohteliaasti kuuntelupuolella hetkisen ;)

Zende

riaapa

Tervetuloa, Zende!!

niinkuin foorumin etusivulta käy ilmi, ylihallitsijamme on Jouko :god::god::god::god:

En tiedä markkinoinnista, itse törmäsin sivustoon kun laitoin Googleen hakusanoiksi jotain "Australian Suomalaiset" tai jotain... Googlesta on moni muukin tänne löytänyt, kuka milläkin hakusanoilla...

Joko olet bongannut täältä Heidin viestin missä hän mainostaa Victorian Dunderilaisten tapaavan Melbournessa 27.9.? He ovat kaikki suurinpiirtein ikäisiäsi, joten jos ikätovereita kaipaat...

Riina.
Riina

Jaaks

Tervetuloa :D joukkoon tummaan Zenda minunkin puolestani :D:D

Vaikka olethan taalla jo kerran kaynytkin ja sitten pidit pienen tauon :D

Joukon (ylihallitsijamme :god: ) kanssa on tuosta markkinoinnista jo puhuttu useampaankin kertaan, mutta kuten varmaan ymmarrat markkinointi maksaa ja Jouko tekee tata taysin omin voimin :D

Jos toiminta maksaa, niin se taytyy tietysti jakaa kayttajille ja Jouko ei halua asettaa mitaan "paasymaksuja" Dundernewsin kayttajille.  Sehan tosiaan pilaisi koko vapaaehtoistouhun :?? mita tama tosiaankin on aina ollut :cool:

Tietysti ei koskaan tieda jos jostain loytyy jokin hyva sponssori joka haluaa maksaa "mainos- tai muusta tilasta" :??

We're working on it :D:D:D

Cheers Queenslandista
Jaaks

Tiikeli

jaa-a, kuulostaa huonolta tuo mainostaminen siinä mielessä että aina kun tulisi tänne niin pomppaisi pintaan joku mainos :(
ja eksyinhän minäkin tänne kun tarpeeksi Aussilandiin haikailin ;):D

Jouko

Zenda tervetuloa virtuaaliseen joukkoomme :D

Foorumiin on muodostunut kiva aussi-suomalainen yhteisö jossa on paljon tosi mukavia suomalaisia (tai entisiä suomalaisia).
Kuten useat muutkin foorumilaiset olen paljon saanut hyviä ystäviä, joita ei ehkä olisi ilman sivustoa olisi tullut tavattua. Ylläpidossa fyysisesti itseni (Jouko) lisäksi ovat mukana Jaakko ja Raivo, kuten monet ovat huomanneet niin näillä kaverilla (ja tietysti muillakin Dunderilaisilla) jos jollain on Australia tieto hallussa.

Sivuja ei ole sen kummemmin mainostettu, mutta Hesarissa ja oliko se nyt Iltasanomissa oli jokin aika sitten juttua tästä meidän Aussi-suomalaisten sivustosta, ja samoin Kiss FM radioasema teki myös toiminnasta pienimuotoisen haastattelun.

Oikeassa olet tuon ilmoittelun suhteen ei varmasti tekisi pahaa ilmoitella sivustosta vaikkapa Finlandia Newsissä ja Suomilehdessä. Tietysti hyvin tuo google ja muut halumoottorin näyttävät sivuston löytävän.

Kuten Raivokin jo totesi toivon myös että, löydät sivulta jotain uutta joko ystävien tai muun toiminnan muodossa.

Ei ole mitään syytä olla kuuntelu oppilaana, kaikki rakentava keskustelu on tervetullutta.
:XXXX



- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

riaapa

Niin, kyllähän meitä olisi varmasti vähemmän jos tästä jotain jäsenmaksua perittäisi... Itse en panisi pahakseni sitäkään vaihtoehtoa, kunhan hinta olisi kohtuullinen. Kyllä niin upeaa työtä tekee Jouko & co., ja vielä pelkällä hyvän mielen palkkiolla (joskus varmasti vähän huonommankin mielen?). Mainoksista saan tarpeekseni kun käytän yahoota ja varsinkaan pop-upeista en tykkaa yhtään.

Mutta voisihan täällä olla joku "vapaaehtoinen lahjoitus" -painike, jolloin esim. Zende ja minä (ja varmasti moni muu vakkari) voisimme lahjoittaa pienen summan kukin, joka sitten käytettäisi vaikka siihen että mainostetaan Finlandia Newsissä. Vai? Silloin ei kuitenkaan karkotettaisi satunnaisia tiedonetsijöitä joukostamme (no pun intended) pakollisella jäsenmaksulla. En kyllä tunne tekniikkaa, voihan se olla vaikea järjestää tuollainen luottokorttilahjoitus-systeemi... mutta ajatus vain.

Riina.
Riina

Heidi

Vastaanpa tassa aikani kuluksi Riinan kysymykseen Zenden puolesta, olemme olleet yhteydessa ja han on myos innoissaan tulossa tapaamiseemme, kuten myos juuri Melbourneen muuttanut Sanna!

En voi muuta minakaan sanoa, kuin yhtya kaikkien muidenkin aikaisempiin kommentteihin siita, miten upea tama dunderi on, kun taalta loytaa niin ihania ihmisia ja uusia ystavyyssuhteita tuntuu muodostuvat joka puolella! Nimenomaan siis myos ihan "ilmielavia" eika vain virtuaalisuhteita... ;)

mette

Samaa mieltä,tämä foorumi on FAB :D:D:D

Tuosta dunderpääsymaksusta :??Ihan kaunis ajatus,mutta miten se toimisi :?? luottokorttimaksutoiminnoista ainakin tulisi kuluja ylläpitäjälle :?? eli menoja,sekä kaikki tuo tietäisi enemmän ja enemmän työtä ylläpitäjälle ,rekisteröintiä,maksaa veroja tuloista ,täytellä kaavakkeita,myös foorumin jäsenmäärä (aktiivisten) tulisi olla vakaa jne...

Uskon,että foorumi tällaisena kuin se nyt on toimii parhaiten :D

riaapa

Juuri tuota, Mette, minäkin arvelin, että voipi olla vaikea järjestää sitä luottokorttihommelia... Mutta mikäs muu ratkaisu siihen sitten että jos haluamme mainostaa? (miettii kuumeisesti) Tietysti ken haluaa toimintaa kannattaa, voi maksaa omasta pussistaan sen mainoksen Finlandia Newsiin tai vastaavaan?

Tosi asiassa uskon että jos tarpeeksi "haikailee" (niinkuin Tiikeli), niin tänne löytää myös hakukoneitten kautta...

Riina.
Riina

Tiikeli

Enpä tiedä noista verotuskäytännöistä tai muista mutta josko kerran kaksi vuodessa järjestäisitte jonkin keräyksen/arpajaiset/tms. jossa ihmiset voisivat lahjoittaa rahaa toiminnan tukemiseksi ja mainostamiseksi? :??

Jaaks

Tiikeli :D

Hyva idea :D , mutta melkoinen homma toteuttaa laillisesti ja valttamatta myoskin mainitsemiasi veroja.

Mahdollinen kylla ja ehka kannattavakin sitten kun foorumissa on pari tuhatta vakituista kayttajaa :??

Kaikki aikanaan, mutta laitetaan "korvan taakse" :D:D:D

Zende

Terve taas!

Dunder-paivittelyista ja -ihailusta selvittyani ujuttauduin tosiaan mukaan Heidin, Milkan ja muiden Victorialaisten porukkaan, jolla oli onnistunut tapaaminen eilen! :XXXX

Sugarloaf Reservoir Parkiin kokoontui noin 25 hengen porukka, joista ehka kaksi kolmannesta oli suomalaisia, ja loput suomalaisten av(i)osiippoja.  Joukossa oli vanhempia jo parikymmenta vuotta Ausseissa olleita seka ihka uusia maahanmuuttajia, vasta kuukauden taalla asuneita, seka monia silta valilta.  Suurin osa porukasta ymmartaakseni tapasi vasta ensimmaista kertaa, ja taustatarinoita jaettiinkin innokkaasti.  

Melbournen saa suosi piknikkilaisia niin, etta paastiin kuoriutumaan villapaidoista ja levittelemaan kevaan ensimmaiset aurinkorasvat nenan suojaksi :cool:

Tapaamisesta innostuneena taidan laittaa tuonne lukijoiden ilmoitustaululle uuden osion (mikali osaan), minne voitaisiin postitella tietoja Melbournen ja Victorian suomalaisista.  Sinne Melbournelaiset/Victorialaiset voisivat laittaa esim. vahan esittely tarinaa itsestaan, ilmoituksia tulevista tapaamisista, ja kayttaa sita porukan yleisena chattilistana.  "Melbournen suomalaiset" listalta voisivat uudet maahanmuuttajat tai muut sellaiset, jotka eivat viela ole tuota Melbournen dunderiporukkaa loytaneet, loytaa paikallisia kontakteja, ja voitaisiin saada ehka vahan kuvaa siita, etta kuinka monia meita taalla onkaan.  Olen itse vielakin vahan aimana, kun olen 8 vuotta kuvitellut olevani melkein ainut alle 30/40-vuotias suomalainen Melbournessa, mutta meitahan on ilmeisesti ainakin puolitusinaa, varmaan enemmankin!  

Mitas sanotte?

Zende (tuttujen kesken Senja)

sanna77

Senja, niin kuin puhuttiin lauantaina niin Victoria/Melbourne Chatti olisi hyv? juttu! Ja kiitokset viel? kaikille (Senja, Milka, Anna, Tiina ym) onnistuneesta piknikist? lauantaina. Oli mukava n?hd? muita suomalaisia ja tunnelmakin oli kuin oltaisi oltu takaisin koti suomessa! J?rvi maisema, grilli, ruisleip?....
Uutta tapaamista odotellessa ;)

Heidi

Senja & Sanna! Kiva kuulla, etta teilla oli onnistunut picnic-tapaaminen! Harmittaa, kun en itse loppujen lopuksi paassytkaan mukaan, vaikka olinkin yksi innoikkaimmista tapahtuman jarjestajista... Mutta ensi kerralla paremmalla onnella mukaan! :XXXX

Zende

Moi taas Sanna ja Heidi!
Kiva kun tulit mukaan Sanna, tavataampas taas pian, olipa se sitten koko porukalla tai muuten.  Heidi, odotan innolla sinunkin tapaamista, toivottavasti paaset tannepain lahiaikoina.

Laitoin tuonne Lukijoiden Ilmoitustaulu - osioon "Melbournen suomalaiset" listan, joten kaikki nyt sinne kirjoittelemaan, etta pysyy listan karjessa nakyvilla! :)  Loytyy siis osoitteesta http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=723

Nakemisiin,
Zende

jounij

Tänään Canberrassa saatiin koolle miellyttävissä kevätgrillijuhlan merkeissä ainakin seuraavat dunderilaiset: mikaj, tiikeli, andreasyan &  jounij - puhumattakaan puolisoista ja useasta mahdollisesta tulevasta "jäsenestä".

Olipa hieno iltapäivä! Tiikelillä ainakin on kuvia kamerassaan - jos ne onnistuivat. Minusta näytti, että grillistä leijaillut savu oli kovimmillaan juuri kuvien ottohetkellä. Palokunta ei kuitenkaan osallistunut tällä kertaa. Minun kamerani taas oli jäänyt grilliesiliinan taskuun tai jonnekin!?


Osallistujia kiitellen
Jouni
Canberra

Andreasyan

Jouni&Arja,
kiitos itsellenne hyvästä ateriasta ja seurasta. Oikein mukavaa oli :XXXX

MikaJ

Jep, jep siellä oltiin. Kiitos isäntäparille mukavasta BBQ:sta. :peukkuy Silmä tarkkana koetin seurata Jounin työskentelyä grillin ääressä, jotta osaisin sitten tulevaa omaa grilliä hallita :) Suomessa nuo grillausjutut eivät tainneet edetä edes pallogrilli asteelle, joten harjoitusta tarvittaneen :pyhimys

T: Mika ja muu poppoo