Syksyllä (-08) Austraaliaan?

Aloittaja jossuv, helmikuu 27, 2008, 22:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vilkku

Kuukauden päästä lähtö, mutta Perthiin vasta 28. elokuuta  :D 8)

Shokata

Ohhoh, ompas siitä aikaa kun täällä viimeeksi kävin :o Toukokuu meni ihan hujauksessa, ja kesäkuu näyttäisi menevän samoin töitä tehdessä ja matkakassaa kartuttaessa :pepsodent

Jossuv, millaset liput päätit sitten hankkia? Itellä ei vielä lippuja ole, päätin että odotan tässä vielä muutaman viikon kunhan saan juteltua yhden Ausseissa 2v olleen tutun tutun kanssa ja kuulen häneltä kommentteja tuosta pelkästä menolipusta.
Ja tuo ostamas 55l rinkka luulis riittävän vallan hyvin, itelläni saman kokonen Haglöfsin Sec Track (no, itseasiassa se on 55+10l) joka toimi viime kesän kolmen viikon reissulla unelmasti (samoin kun lyhemmillä reissuilla tänä keväänä). Oon kuullut että 65/75+ litrasen kanssa tulee helposti ängettyä rinkka liian täyteen tavaraa ja sitä on sitten jo liian hankala raahata mukana, pienemmän kanssa helpompi ;)

Heh, todettakoon tähän vielä että mulla suunnitelmat heitelly melko vuoristorataa - yhdessä vaiheessa olin jo lentämässä USAn kautta ja heittämällä samalla rytinällä bussi road tripin maan halki - se suunnitelma muuttu sen verran että eteen sattunut tilaisuus New Yorkin visiittiin oli liian hyvä ohitettavaksi, joten sinne ensiksi elokuun alussa vähän vauhtia ottamaan, reiluksi kuukaudeksi kotiin ja sitten suuntana Sydney!



jossuv

Matkakassa kasvaa tääläkin  :peukkuy

Minullakin se millaiset liput haluan, vaihteli koko ajan. Olin jo ostamassa yksisuuntaista, mutta äiti sai sitten pään käännettyä, koska ei tiedä miten huimat on lentokenttäverot vuoden päästä.. ne kun tuntuu nousevan koko ajan  :peukkua Eli siis tyydyin aika tylsään ratkaisuun. Lennän Perthiin Lontoon ja Hong Kongin kautta ja takaisin samaa reittiä paitsi lähtö Sydneystä.  :) Eli jätin sen Sydneyn sitten sinne loppureissuun.

Haavailen siitä että kiertäisin lännen kautta pohjoiseen ja sieltä itään ja lopulta Sydneyhin. Jos on rahaa niin sitten myös Uuteen-Seelantiin.  :D Kauheesti oon lukenut aiheesti kirjoja (englanninkielisiä, sitä tässä yritän kovasti treenata, onneks töissä käy aika paljon ulkomaalaisia  :D ) ja kauheesti on kehittynyt haaveita. Mutta olen tullut kuitenkin siihen tulokseen etten hirveästi suunnittele koska ne suunnitelmat menee kuitenkin vielä sekasin  8)

Perhe suhtautuu jo ihan hyvin lähtöön, mummo on ihan kauhuissaan.. Austraaliassa kun on vaikka mitä kannibaaleja jne :D heh. selitäppä sille sitten.

Kiva ois Shokata joskus törmäillä siellä Austraaliassa sitten. Etkö millään vois harkita lentäväsi eka Perthiin? Ois matkakaveri  :pepsodent

 
-Jossu

Naama

Käykää kaikki ihmeessä sielä Uudessa-Seelannissakin ja varatkaa aikaa ainakin kolme viikkoa, mahtava paikka!

Shokata

Kyllä taitaa Jossuv mun suunta olla ensin se Sydney, mutta tiedä vaikka piankin vaihtaisin maisemaa lännemmäksi ;) Juu, olis ihan mahtavaa törmätä jossain matkan varrella! Pitäis jonkunlaisia yhteystietoja tässä vaihtaa että pystyis sitten ilmottelemaan missä päin liikkuu  :D

Mä aattelin viisumihakemuksen pistää vetämään tässä ihan lähipäivinä, iiks =D N. miljoona muutakin asiaa tässä vielä tehtävänä: hankittava uudet silmälasit, käytävä hammaslääkärissä, ostaa uusi puhelin, perua lehtitilauksia, varata hostelli ekaks viikoks/kaheks jajaja - huuuh :o



Hennav

Jee,

itsekkin liityn tähän matkansa jo varanneiden kerhoon, tänään ostin liput ja Perthissä pitäs olla 16.9. Aika halvaksi tuli, 720 euroa menolippu Lontoosta Kuala Lumpurin kautta.
Work and holiday viisumi on hommattu ja muuttokuorma vietynä eli elän tällä hetkellä periaatteessa kodittomana kaverin nurkissa  :pepsodent
Suunnitelma on siis mennä Perthiin, sieltä siirtyä pohjosempaan Darwiniin, sieltä itään ja gold coastille sun muualle.
Apuva...:D ja ihanaa! Matkalle lähden kaverin kanssa ja mukava päästä täältä taas muualle.
Nyt vaan sitä kassaa kartuttamaan lalalaaaa  :XXXX

TiiQ

heips vaan kaikille...  :)
Olen lähdössä Australiaan 31.8. lennot on Brisbaneen, josta sitten bussilla tädin luo QLD. Ei kukaan ois menossa samaan aikaan?
Tarkotus on olla siellä sitten huhtikuuhun saakka. Vierailun aikana ois tietenkin tarkoitus matkallailla ympäriinsä, ehkä käydä Uudessa-Seelannissa.
Matka seuraa ois kiva saada!? :D
Täältä on kyllä saanu hyvin tietoa vakuutusasioista ym. kiitos siitä  :)

jepa

Moikka!
Tssäkin on yks 19-vuotias, tuore ylioppilas, jonka suuntana ois Australia tässä syys-lokakuun aikana :)
Tarkotuksena ois olla siellä sen vuoden verran suunnilleen ja W&H- viisumilla mennä...
Lentoja en oo vielä varannu, enkä viisumiakaan hankkinu... Rinkka ja matkakassaa löytyy ihan mukavasti eli enää on semmosta 'pientä hienosäätöä' jäljellä :D
Mulla on se hyvä puoli tässä reissussa, että oon ollu vaihdossa Ausseissa tossa pari vuotta sitten ni tuttuja löytyy joitten luona saa sitte tarpeen tullen punkata :)

Shokata

Dodiin, nyt pistin sitten kertarytinällä tuulemaan ja tunnin sisään laitoin viisumihakemuksen vetämään ja varasin lentolipun - lähtö 29.9, Lontoon kautta Sydneyyn jossa perillä 1.10 :P Huuh, viisumipäätöstä odotellessa on hyvää aikaa miettiä mihin sitä on ryhtymässä... :pepsodent

Edit: Ohhoh, no johan oli nopeaa toimintaa siellä Australian päässäkin kun myöntävä vastaus viisumihakemukseen kilahti sähköpostiin seittämässä (!) tunnissa :o



Ella

Moi kaikki!

Mä olen Elokuun lopussa muuttamassa Sydneyhin au pairin hommiin. Onko ketään näihin aikoihin menossa? Itse suosin Finnairia ja lento on siis Helsinki - Hong Kong - Sydney. Lähtöpäivä mitä luultavimmin 21.8 torstai...

Jos joku on menos samaan aikaan Finnairilla, ilmotelkaa... :) Hong Kongiinkin asti seura kelpaisi!

pienetpojat

Lainaus käyttäjältä: jossuv - huhtikuu 04, 2008, 21:35
Oon kattonu lentoja Eebokersilta ja Kilroysilta. Siihen tulokseen oon tullut että otan menolennon Helsinki-Lontoo ja sit Lontoo-Australia välin erikseen (välilasku varmaan jossain Aasiassa), koska omien tutkielmien mukaan tulee noin halvemmaks kun Helsinki-Aussit.


Meillä lippuhinnoissa iso ero. Helsinki-lontoo-kuala lumpur-melbourne, ebookers, 6000€ Eli siis 2 aikuista, 1 lapsi ja 1 sylilapsi, pelkkä meno. Ebookers Lontoo-Kuala Lumpur-Melbourne 2200€. ( ja Terminal A:lta Helsinki-Lontoo 350€)

Surffailu kannattaa...

RUU

Lainaus käyttäjältä: pienetpojat - heinäkuu 29, 2008, 12:26
Helsinki-lontoo-kuala lumpur-melbourne, ebookers, 6000€ ... Ebookers Lontoo-Kuala Lumpur-Melbourne 2200€.
Surffailu kannattaa...
Kannattaahan se, toki. Noin itsekin ostin ja vaihtamalla Suomen sitelta Saksaan loytyi viela paremmat hinnat Frankfurtista ulos.

Kun pienten lasten kanssa teette tuota pitkaa matkaa, varatkaa mukaan stopover, tai jotain mielekasta ja hyvaa tekemista valilaskuihin. Singaporeen olisin suositellut uima-allasta, tuosta KL:sta en tieda.
Jostain kumman syysta tata valia kulkevat tuntuvat suosivan mahdollisimman suoraa reittia. Talla hetkella se tietaa useimmiten lentoa Suomesta Japaniin tai Hong Kongiin ja jalkimmainen etappi suoraan perille. Saastaa hermoja ja kehoa kummasti...  :coolh Kulut voivat joskus olla vahan suuremmat mutta on se sen arvoistakin! Etenkin lasten kanssa. Erityisesti pienten.
Meilla oli tullessa kaksi lyhytta ja kaksi pitkaa etappia putkeen mutta sai olla laitimmainen kerta. Tokihan se kasvattaa luonnetta mutta mihin suuntaan...  :confuse
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

pienetpojat

Lainaus käyttäjältä: RUU - heinäkuu 29, 2008, 13:57
Lainaus käyttäjältä: pienetpojat - heinäkuu 29, 2008, 12:26

Kun pienten lasten kanssa teette tuota pitkaa matkaa, varatkaa mukaan stopover, tai jotain mielekasta ja hyvaa tekemista valilaskuihin.

Lontoossa ollaan yön yli ja mennään Legolandiaan, mut Kuala Lumpurissa ei ole kuin 3 tunnin vaihto, ei itseasiassa edes tullut mieleen... Haluaa vaan äkkiä perille. Jos lapset olis niin uupuneita et nukkuis viimeiset 9 tuntia. Aika hurja reissu varmasti edessä. Enää 46 päivää. But hey, who´s counting :)

pienetpojat

Oho, tulipa hassun näköinen vastaus ;)

Opettelee käyttämään tietokonetta...  :nuttu:

Pede

No niin, alkaa meilläkin toi lähtö Ausseihin oleen lähellä, Suomen sateista karkaamme 8.9.-08. Ollaan n.25v pariskunta Tampereen nurkilta. WH-viisumilla lähdetään ja tarkoitus ois reissata n.7kk (Aussit n.5kk).

Matkasuunnitelmia tehdessä ja reittiä pitkään mietittyämme päädyttiin tällaiseen reittiin: Tampereelta Ryanairilla Frankfurtiin, jossa pyöritään yksi päivä. Frankfurtista meno-paluu lento Qantasilla Singaporeen (paluu 31.3.-09), Singaporessa pari viikkoa. Syyskuun lopussa Jetstarilla Singaporesta Darwiniin. Darwinista matkaamme itärannikon kautta etelään, Brisbanen paikkeilla ollaan joulukuun puolivälissä, jolloin lennämme sieltä Uuteen-Seelantiin. Uudessa-Seelannissa ollaan joulu ja uusivuosi, takaisin Brisbaneen tammikuun alussa. Siitä jatkamme taas kohti etelää. Maaliskuun alussa jätämme Australian ja suuntaamme Thaimaahan. Thaimaa n.1kk ja sitten Singaporen ja Frankfurtin kautta kotiin.

Lähes kaikki tavarat yms. asiat alkaa olla kunnossa. Pari lentoa on ostamatta, kun emme vielä tiedä ajankohtaa, matkavakuutukset hommaamme ensi viikolla ja pari piikkiä vielä tulee käsivarteen. Lentojen hinnoista ja hankinnasta sen verran, että kaikki lennot on ostettu suoraan yhtiöiltä ja hintaa kaikille lennoille tulee n.3000€/2hlö.

Töitä on tarkoitus tehdä Darwinin ja Brisbanen seudulla ja mahdollisesti jossain Sydney-Melbourne välillä.

Kyllähän suomeakin olisi mukava kuulla matkalla, joten ehkäpä joku muukin osuu samoille kulmille.



-mardis-

Lainaus käyttäjältä: Pede - elokuu 16, 2008, 18:13

Matkasuunnitelmia tehdessä ja reittiä pitkään mietittyämme päädyttiin tällaiseen reittiin: Tampereelta Ryanairilla Frankfurtiin, jossa pyöritään yksi päivä. Frankfurtista meno-paluu lento Qantasilla Singaporeen (paluu 31.3.-09), Singaporessa pari viikkoa. Syyskuun lopussa Jetstarilla Singaporesta Darwiniin.

Singaporessa pari viikkoa? Siinä ajassa siihen paikkaan voi ehtiä kyllästyä jo aika lailla. Mut voihan siella biitsillä makoilla tietty.  :)

Pede

Singaporessa olo meillä on tarkoitus ottaa ihan lomailumeiningeissä. Ekat päivät varmaan menee ilmastoon totutellessa ja reissun alkua fiilistellessä, sitten on tarkoituksena piipahtaa myös Malesian puolella ja loppuaika seikkallaan esim. Sentosassa ja eiköhän biitsilläkin tule jonkun aikaa maattua. En epäily kyllä lainkaan, että kahdessa viikossa ehtisimme paikkaan kyllästyä.

Minkälaisia kokemuksia sinulla -mardis- sitten on Singaporesta??



Aikis

Hih, vaikkei minulta kysyttykään, niin vuoden kokemuksen syvällä rintaäänellä täältä sivusta huutelen, että joo - kaksi viikkoa voi tuntua melko pitkältä ajalta...Sentosa on äkkiä koluttu ja siinäpä se sitten onkin. Ellei sitten ole vinguttaa kortteja maailman merkkituotteiden hankkimiseksi! Jaa no onhan siellä se (maailman?) suurin maailmanpyörä, voihan sillä ajella.

Ehkä kannattaa kierrellä siellä Malesiassakin enemmän kuin vain piipahtaa. Ja tietysti jokainen viihtyy omalla tyylillään.

Muu osa matkasuunnitelmistanne vaikuttaa oikein mahtavalta.

Shokata

30 päivää ennen kun tämä tyttö hyppää koneeseen ja suuntaa kohti suurta ja tuntematonta :o Tällä hetkellä on hirveän ristiriitaiset fiilikset, odotan ihan hullunlailla ja samalla pelkään kaikkea mahdollista - enkä ole edes kunnolla tajunnut että oikeasti olen lähdössä, että kuukauden päästä istun lentokoneessa nokka kohti Lontoota josta jatkan Sydneyyn, enkä olekaan tulossa parin viikon päästä takaisin tänne. Huhhuh :D



jossuv

Samanlaiset fiilikset minulla  :pepsodent Päässä vaan pyörii että minkähänlaista siellä on ja mitähän mä tuun tekee ja missä asumaan jne jne jne  :o hassua, mutta ei yhtään pelota. Mua vaan naurattaa oikeestaan, sisko on kysynu monta kertaa että mitä sä taas oikein hymyilet itekses  :D ha hah. Lähetkö sinäkin shokata 30pv? Sama katsos minulla  :peukkuy Lontooseen ja sieltä HongKongiin. Varmaan oot jonnekki kirjottanu mutta ei nyt satu silmään.. Ja hei. saako udella että minkälaista budjettia ootte saanu kasaan?
-Jossu

Shokata

Jossuv, mulla lähtee lento 29.9 mutta perillä olen vasta 1.10 aamulla puoli seitsemän - taatusti olen hehkeimmilläni tullimiesten tentattavana, hah :'D Onks sulla tuolla Hong Kongissa ihan koneenvaihto vai vaan tekninen välilasku? Mulla jälkimmäinen xP
Budjetti on vieläkin tässä vähän auki, kolmisen tonnia noin suunnilleen - tässä kun tuli vielä isompia hankintoja ennen reissua, mm. uudet silmälasit & kännykkä niin tuo pääsi vähän kosahtamaan =P Muuten, löytääkö sua esim Facebookista tms, olis kiva pitää yhteyttä ja vaihella kuulumisia reissun päältä ja jos vaikka tosiaan törmäiskin jossain matkan varrella?  :)



jossuv

Mulla on ihan koneenvaihto siellä HongKongissa :) Muistaakseni.. pitää ehkä tarkistaa asia.. Mä oon perillä yöllä, joskus klo. 23.30 paikallista aikaa.

Ootko katellu jo majoitusta valmiiksi? Tai tehnyt reittisuunnitelmia? Lähetkö heti lampsimaan pohjoista kohti vai kenties Melbourneen?  :)

Mulla on vielä vakuutus hankkimatta, piilareita tilasin (kuukaus), ne riittää ehke jouluun asti. Pitää vielä miettiä tilaisko lisää vai luottaisko että sieltä löytyy hyviä. Ja rahaa menee kyllä vielä vaikka mihinkä...

Mut löytyy Facebookista nimellä Johanna Väätäinen. Pidetään vaan yhteyttä ja jos ois tosi kiva nähä jossain vaiheessa tai ainakin vaihdella kuulumisia. Samassa veneessä kun ollaan, kummatkin yksin reissussa ja silleen  :peukkuy  :)

-Jossu

Shokata

Majotusta olen alustavasti katellu josko johonkin keskustan hostelliin majottuis viikoksi-pariksi ja sitten kattois mihin lähtee. Reittisuunnitelmia en oo tehny enkä varmaan teekään ennenko reissun päällä ;D

Mulla pitäis pankissa käydä uusimassa Visa Electron, se kun menee vanhaksi ens heinäkuussa jolloin toiv. olen vielä reissussa. Rinnakkaiskortti isän Visaankin on hankinnan alla, ihan noin hätävarana.
Mulla on jatkuva matkavakuutus olemassa mutta se on voimassa vaan max. kolmen kuukauden yhtäjaksoisilla matkoilla, eli pitää ostaa siihen lisäkuukausia - se siitä "jatkuvasta".. Piilarit tosiaan, niitä jonkun verran hankin varastoon ja toivon että tilaamalla onnistuu hankkia lisää x) Heh, tuntuu että oon ihan rahaton ennen ko edes pääsen maahan kun jotain pakollisia hankintoja on tehtävä jo ennen lähtöä :D

FBsta löytyi tuolla nimellä kolme henkilöä, onkohan sulla millanen profiilikuva niin osaisin oikean henkilön lisäillä? :D



jossuv

Ai vitsi Johanna Väätäisiähän on monta  :o Joo eli minä oon se jonka kuvassa on monta ihmistä ja minä oon jossain siellä seassa  8)

Tuntuu kyllä hirveeltä tää rahanmeno ku pitäs ostaa vaatteitakin, onneks ostin sen rinkan jo aikasemmin.

Mä otin rinnakkaiskortin äitin korttiin. Onpahan sitten varalle ja äitikin saa välillä vähän miettiä mun rahanmenoa  :D

Vitsi.. pitää toivoo että ois hyvät ilmat siellä Perthissä ja muutenkin siellä. On ollu aika kurja tää Suomen kesä. On kyllä ruvennu himottamaan se Uusi-Seelanti myös vielä enemmän, toivottavasti rahat riittää sielläkin käymiseen... niin Ja Fiji.. aah... sinnekkin haluaisin...


-Jossu

Shokata

Dodiin, nyt löyty oikea henkilö ;)

Mulla on itseasiassa vaatetilanne yllättävän hyvällä mallilla, ts. mukaan lähtee kevyempää vaatetta koska kesä siellä on ensimmäisenä tulossa, jos tulee villapaidalle tarvetta niin sen hankin sitten jostain :D Kuoritakki lähtee kyllä mukaan tollasista paksummista vaatteista. Ja jos jotain todella oleellista huomaa puuttuvan niin ostan sitten sieltä, en ole koko vaatekertaani mukaan ottamassa =P

Mä ajattelin että tuo rinnakkaiskortin hommaamien voi olla ihan hyvä siltä varalta että jos joku esim. lentoyhtiö ei hyväksykään Electronia nettimaksuissa niin ei sitten jää rannalle ruikuttamaan jos tarttis jonnekin päästä lähtemään :P

Meinaatko muuten Perthiin asettua miten pitkäksi aikaa? Ts. oleksä majotusta ajatellu miten varailla? Ja meinaatko heti ettiä sieltä töitä vai hoitaa virastoasiat siellä ja suunnata jonnekin muualle työnhakuun? Mulla on yllättäen taas tämäkin homma ihan levällään xP
Uuteen-Seelantiin olen kyllä lähdössä vaikka asuisin reissua edeltävän kuukauden sillan alla, sen olen päättänyt ;D Mua on ruvennu polttelemaan myös Cookin saaret, mitä enemmän luen niin sitä mielenkiintosemmalta vaikuttaa, mutta se raha se raha..



jossuv

Joo mä kävin sun kuvia ihastelemassa jo, on varmaan ollu mahtava reissu sulla Jenkeissä  :)

En minäkään oikeen tiiä että mitä tekisin.. Oon kyllä suunnitellu, että haluaisin pohjoisen kautta kiertää itään. Mua ei kauheesti kiinnosta se Australian etelä rannikko, mielummin lähtisin ylöspäin (krokotiilien syötäväks) ja sit sieltä idästä kohti Sydneytä.

Majoitusta en oo minäkään vielä varannut ja aattelin sen varata pariks ekaks päiväks Perthistä, hoidella niitä virastojuttuja (veikkaan että oon ihan kusessa siinä vaiheessa....) ja sit ruveta ettimään työtä. En usko että viihdyn kovin kauaa niin isossa kaupungissa kuin Perth, mielummin suuntaisin heti pohjoiseen ja kiva jos löytäs jonkun pienemmän kivan kaupungin. Mutta toki pitää Fremantlessa käydä ja Rottnes Islandilla ja vaikka missä, että voi siellä Perthin seudulla kuitenkin pyörähtää aikaa  :D

Haaveilen tosiaan, että löytäisin jonkun kivan tallin jonne pääsis hevoshommiin. Toisaalta se on huonompi homma jos löydän, koska sitten en malta lähteä sieltä pois  :D Oon kuitenkin kuullut että lännestä löytää paljon helpommin töitä, joten jos koittaisin ihan ahkerasti työskennellä silloin kun ole lännessä, että sitten idässä ja muualla ollessa on vähä rahaa taskussa eikä tarvii stressata töistä, jos niitä ei heti löydy.

Mutta ehkä on kuitenkin parempi että en suunnittelu kauheesti kun ne suunnitelmat muuttuu kuitenkin vielä 100 kertaa  :pepsodent

Oikeesti kun nuin kauas lähtee niin on se Uusi-Seelanti vaan nähtävä ja jotkut paratiisisaaret myös  8)
-Jossu

Pede

Wuhuu!! Tänään on sitten lähtö mualimalle. Ei ymmärrä vieläkään, on aika mennyt vaan niin nopeasti ja kaikkea puuhaa ollut niin paljon. Tai on sitä puuhaa kyllä vieläkin, mutta onhan tässä koko päivä aikaa.

Tunnelmia reissusta luultavasti kirjoittelen tännekin jokusen kerran ja blogia kirjoitetaan myöskin, mutta sen julkaisuhetki on vielä epämääräinen. Ja kun tämä on tällainen Aussi-saitti, niin tiedoksi että ensimmäiset askeleet Australian maaperällä(Darwin) otamme 25.9.




minno

Nyt on vihdoin sanottu pomolle että ei kovin pitkään jatka työsopimusta, kun tämä neiti lähtee australiaan:)25.11 reissu alkaa ja kun lippu vihdoin ostettu niin kyllä rupes heti jänskättää. Yksin ja kauas mutta silti positiivinen meininki päällä:)Kerran sitä vaan eletään:)



Kaitlin

Onnea päätöksestä! Sit kun on lippu takataskussa niin se kummasti kutkuttaa :) Kyllä täällä näin 5vkon jälkeen ainakin vielä hyvin viihtyy ;)

Kati

paulas

Heipsan,

Liityn tähän iloiseen Syksyllä Australiaan -porukkaan. Mulla koittaa lähtö 4.11. reittiä Frankfurt - Singapore - Perth. Perthiin saapuminen 6.11. klo 01.55 paikallista aikaa, voipi olla mielenkiintoinen fiilis tuohon aikaan täysin vieraassa paikassa.  :)
Enään 7 viikkoa näitä Suomen kylmeneviä ja pimeneviä iltoja jäljellä  :pepsodent

No mutta...jos jollakin sattuisi olemaan sama suunta tuolloin 4.11. niin matkaseura ei olisi pahitteeksi. Olen siis yksin matkaan lähdössä.


li_nda

mooi,

Oon lähdössä 29.9 kohti Australiaa, reitti on Lontoo-Hongkong-Sydney ja yksin oon reissuun lähdössä. Vähän jo jännittää kun on enää reilu viikko lähtöön ja yhtään en oo miettiny mitä mukaan tarviin.
Mahtaako ketään olla lähdössä samoihin aikoihin Sydneyn päin :)

Shokata

Lainaus käyttäjältä: li_nda - syyskuu 18, 2008, 18:25
mooi,

Oon lähdössä 29.9 kohti Australiaa, reitti on Lontoo-Hongkong-Sydney ja yksin oon reissuun lähdössä. Vähän jo jännittää kun on enää reilu viikko lähtöön ja yhtään en oo miettiny mitä mukaan tarviin.
Mahtaako ketään olla lähdössä samoihin aikoihin Sydneyn päin :)
Voihan vinkula, SAMA päivä ja tasan sama reitti ko mulla! :D Ei sun lento satu lähteen Hesasta klo 16:00 ja Lontoosta 22:30? Honkkarissa on mulla vaan tekninen välilasku.. Missä majotut Sydneyssa? Ite olen pari ekaa viikkoa varannu Backpackers Headquartersista, ja siis yksin olen myöskin matkassa x)



li_nda

Voi vitsit, siistiä! :) joo lento lähtee Hesasta 16.00 ja Lontoosta 22.30, en muista nyt onko Hongkongissa vaan tekninen välilasku, täytyy tarkistaa:)
Meen tonne ausseihin work&travel companyn kautta ni ne on neljäks ensimmäiseks päiväks järjestäny majotuksen siellä mut siitä eteenpäin en sitten tiiä missä yöni nukun:) Ootko aikasemmin käyny ausseissa tai ollu yksin reissussa jossain? meinaa mä en yhtään tiiä mitä kaikkee tarvii ottaa mukaan ja kuinka paljon :)

Shokata

li_nda, hey, mahtavaa! =D Mä oon menossa ihan soolona, ilman järjestöjä ja näin. En oo Ausseissa ollu koskaan aikasemmin, reissannu muuten jonkun verran mutta yksin en ole ollut - aina joko vanhemmat tai kaveri mukana x) Heh joo, melko pihalla tässä on varmaan ite kukin, sen näkee sitten mihin Sydneyssa päätyy ;D



jossuv

Juu ihan hukassa ollaan kaikki varmasti  :D mutta pitäähän sitä vähä ollakki.

Nyt pitäs mulla olla kaikki kunnossa matkaa varten.. vakuutus on.. rahat on.. vielä pitää se hostelli varata ekoiks päiviks..  :peukkuy Huh. mä oon miettiny jo sitä tunnetta ku astun Helsinki-Vantaalta koneeseen ja aattelen, että vuoden päästä kaikki täälä voi olla toisin  :) (mutta veikkaan että täälä koti-kylässä ei mikään muutu vaikka oisin 5 vuotta pois  :D)
-Jossu

sanneli

Hei vaan kaikille tanne piakkoin laskeutuville;-)

Itse asustamme 15min. junamatkan paassa sydney citysta, joten jos tarvitsette apuva tai neuvoa niin happy to help you. Olemme perheeni kera ( Mies ja 4 lasta) asuneet taalla nyt nelisen kuukautta ;-) kolmekymppisia olemme,joten aika kalkkiksia varmaan teille ;-))) ei vaan.  Tiedan kuinka hankalaa voi olla hoidella alkuasioita taalla,maassa jossa tarvitaan passi jopa pre-paid liittyman saamiseen...

Satu

045 0560301

Pede

Talla hetkella istuskellaan Singaporen Suntec CityMall:n nettikahvilassa ja odotellaan illan tuloa. Parin tunnin kuluttua hilpastaan lentokentalle ja 21.45 paikallista aikaa lahtee kone kohti Australiaa ja Darwinia.
Eli ensimmainen etappi(Singapore) alkaa olemaan lopuillaan ja se varsinainen seikkailu lahestyy. Aiempiin kirjotuksiin palaten, niin -mardis- oli osittain oikeassa ettei Singaporessa kahta viikkoa jaksa olla. Meidan kokemuksien mukaan Singaporessa on puuhaa kylla kahdeksi viikoksi jos on paksu lompakko mukana, mutta muuten ei pakollisten nahtavyyksien jalkeen ostoskeskuksissa tyhjataskuna montaa paivaa jaksa pyoria. Oishan toki Sentosan biitseilla voinut makailla, mutta kun ei kelit ole olleet kovin aurinkoiset.
Hyvin viihdyttiin kuitenkin ja monta upeaa kokemusta saatiin, vaikkakin koti-ikava jonkun verran vaivasi.

Kirjoitelkaa olinpaikkojanne aina valilla tanne niin tietaa oisko samalla suunnalla muita reissaajia. Me tullaan siis itarannikkoa pohjoisesta etelaanpain. Joulua ennen olisi tarkoitus olla Brisbanen paikkeilla kun lennetaan sielta silloin Uuteen-Seelantiin.



Mesi

Heip! Onkos kukaan tammikuussa Perthissä? Sieltä olisi tarkoitus aloittaa reissu :)

Shokata

Huomenna sitten olis lähtö edessä :pepsodent Heh, jotenkin ihan puskista tulee tämäkin, aika mennyt niin mielettömän nopeasti! Rinkka odottaa levällään lattialla että pyykit kuivaisi ja pääsis pakkaamaan :D Tänä päivänä mulla on kopiokone ja skanneri sauhunnut ja nyt pitäisi olla käsissä kaikki tarvittavat lappuset, kopioineen ja varakopioineen 8) Saa nähdä miten ensi yönä nukuttaa, hui =D

Ainiin, blogia yritän kirjotella reissun päältä, ja jos jotakuta kiinnostaa lueskella niin täältä löytyy:
www.jenni-downunder.blogspot.com



99

Marraskuun alussa määränpäänä Sydney :peukkuy