tyon haun vaikeus!!!!

Aloittaja meikalainen, elokuu 15, 2005, 09:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meikalainen

Heippa, kuvittelin etta tyon saanti asiakaspalvelu alalla ei olisi onkelma taalla Brisbanessa. Nayteikkunat pursuaa tyonhakijoita,mutta mika sitten meni pieleen haku prosessissa?EN ymmarra, melkein 10 vuoden kokemuksella seka myynti etta myymalapaallikon hommissa, vaateliikkeissa. Ja silti ei tarppaa.Olen kaynyt kysymassa jalkikateen , ja vastaus on aina : etta paikka on jo taytetty, tai myymalapaallikko on harvoin paikalla.Ei oikein kiinnostusta!?Miksi sitten laittaa ikkunaan ilmoitus??Selvitin myos ettei taalla saa kokemuksella tai ialla mitaan lisapalkkioita, aika surkeaa liksaa siis odotettavissa Suomeen verrattuna.HUHHUH! Onko jollain vinkkeja?? Olisin kiitollinen...kohta olen valmis vaikka siivoomaan ;)

Aikis

Meikäläinen, en halua mitenkään olla nuiva enkä latistaa toiveikkuuttasi, mutta totuus on, että aika moni ulkomaalainen, jopa eurooppalainen, joutuu just aloittamaan noista siivoushommista... Muuten on tietysti vaikea kommentoida työnhakuasi, tietämättä taustatekijöitäsi, kielitaitoasi, ominaisuuksiasi, kuinka kauan olet etsinyt, millaisia hommia olet yrittänyt jne...

Mutta tarinoita kuultuani voi sanoa, että jollekin suomalaiselle työnsaanti Ausseissa on ollut helppoa, jollekin tosi vaikeaa. Yksinkertaisesti asia on niin, että ulkomaalainen, not English backgrond tyyppi jää toiseksi, ELLEI ole erittäin sujuvakielinen tai omaa jotain aivan erityistä osaamista! Tai ellei sinulla ole sopivia kontakteja, jotka löytävät sulle sopivan paikan. Tai ellei ole kysymys hommista, joita ei paikalliset viitti tehdä...

Onneksi on toisenlaisiakin kokemuksia, joiden perusteella kannattaa jatkaa sitkeästi yrittämistä. Mutta myös muistaa tämä realistinen puoli. Onnea kuitenkin matkaan, ehkä täältä palstankin kautta voisi tosiaan tulla sulle suoranainen vihje tai tarjous... Sellaista minulla ei valitettavasti ole antaa.

Jaaks

Meikäläinen :D

Ei kai se työhaku niin vaikeaa ole, vaan niiden saaminen.

Onhan sinulla CV tehty täkäläisten mallien mukaan :?

Unohda nuo "ikkunoissa" ilmoittelut, sillä he hakee lähinnä junioreita eli 16-18v, jolloin palkkakin on ihan mitä vaan :peukkua

Oletko kokeillut paikkoja kuten Coles Meyer http://www.careers.colesmyer.com/home.asp?ref=

tai David Jones http://www.davidjones.com.au/stores/queen_st.jsp

Yksi hyvä mahdollisuus olisi erilaiset Duty Free kaupat joko kaupungissa tai lentokentällä.  Kielitaitoisena eli muutakin kuin englantia hallitsevana voisivat olla kiinnostuneita
http://www.dutyfree.com.au/
http://www.bne.com.au/content/standard.asp?name=DutyFreeShopping

Coles Meyer sivuilta voit suoraan anoa työpaikkoja ja noista muistakin saat ainakin yhteydenotto tiedot.

Jos jalokivi-kulta-ala kiinnostaa niin löytyy
http://www.wallacebishop.com.au/  ja saman firman omistama
http://www.hardybros.com.au/

Sieltäkin löytyy "employment" linkki".

Tuo Wallace perhe on hyvin tuttu minulle ja nykyinen toimitusjohtaja on vanhoja hyviä purhjehduskavereita, mutta ennenkuin mennään yhtään sen pidemmälle, niin olisi mukava vaikka tavata.  Soita, e-mailaa tai lähetä u2u, niin sovitaan :D

Aikis

Niin ja jos tarttet vinkkejä täkäläistä työnantajaa kiinnostavaa cv:a tai paremminkin resumeta varten, niin kysy vaan, olen asiaan perehtynyt...

Jaaks

Aikis,

Älä nyt sitten taas heti ala sanomaan, että ryöpytän jotain tai tartun sanoihin tai jotain pilkun ...., mutta pidetäänpäs nämä termit nyt  oikeissa merkityksissään.

Mitähän tarkoitit "resumeta varten" :? ja miksei samantien kunnon CV ?

Siis "Resumé" on se lyhyt muoto :"A brief account of one's professional or work experience and qualifications, often submitted with an employment application."
(French, from past participle of résumer, to summarize, from Old French resumer)

"Curriculum Vitae" eli CV:
A summary of one's education, professional history, and job qualifications, as for a prospective employer.
(Latin, curriculum vitae, the race of life : curriculum, course + vitae, genitive of vita, life)

Teet sitten kumman tahansa, niin se ei saa olla liian pitkä vaan mieluimmin lyhyt ja asiallinen ja ennenkaikkea mielenkiintoa herättävä.  Kysehän on itsensä myymisestä paperilla eli kasvottomana persoonana.

Lukuisia CV'tä ja Resumeita lukeneena ....

Aikis

Jaaks hyvä, olen aivan samaa mieltä kanssasi ansioluettelon (perussuomeksi) luonteesta...

Mutta minulle on täällä suuressa Sydneyssä opetettu, että Ausseissa käytetään käsitettä resume - ja aivan erityisen akateemisia tai executive tehtäviä haettaessa tehdään curriculum vitae.

Jopa muistan saaneeni ohjeen, että 'vaatimattomampiin' hommiin haettaessa cv on suorastaan yliampuva ja siten negatiivinen...

Tämä sellaista tietoa, jota olen saanut immigrant employment - tai mikä sen nimi nyt olikaan - valmennuksessa.

Jaaks

Hyvä CV ei ole koskaan yliampuva, jos se on tehty oikein haettavaan työpaikkaan sopien - ehkä se haaste onkin juuri siinä kuinka se hyvä tehdään.

Noista Immigration Employment valmennus hommista ei ole sitten mitään kokemusta, joten en voi kommentoida.
Enkä kyllä usko, että asiat olisi todella niin paljon erilaisia edes siellä suuressa Sydneyssä.

Hyvin tehty, vaikka lyhytkin CV, joka on hakemaasi työpaikkaan ja tehtävään kohdistettu saa kyllä heti huomioni huomattavasti paremmin kuin vaatimaton lista (Resumé) työkokemuksesta.
Onhan työnhakija ainakin edes nähnyt vaivaa työpaikan hakemiseen, eikä vaan lähetä niitä samoja "sataan" yritykseen.

Meillä myöskin arvostetaan ns "selection criteria" (joka on jokaisessa työpaikkailmoituksessa tai toimitetaan pyynnöstä) vastaamiseen eli kerrot meille miksi olet hyvä juuri siihen hakemaasi tehtävään ja kokemuksiasi aikaisemmista vastaavanlaisista tehtävistä.

Aikis

Meikalainen, sina tietysti itse paatat millaisen tyopaikkahakemuksen teet ja mita siihen liitat mukaan. Toivottavasti tama keskustelu inspiroi sinua hakemaan tietoa myos muualta...

Mutta esimerkiksi kuuklaamalla hakusanoilla resume+curriculum vitae tai resume+curriculum vitae+Australia loydat lukuisia linkkeja jotka osoittavat, etta resumeta kaytetaan yleisesti taalla ja etta HYVA RESUME ei ole koskaan vain vaatimaton lista tyokokemuksesta... vaikkakin sen maksimimitta on juuri tuo kaksi sivua... Ja etta cv:lla haetaan akateemisia ym tehtavia ja se puolestaan on monta sivua...

Kuten Jaakskin tuossa tyoantajan ominaisuudessa totesi, niin tuskin tuolla lapyskan topicilla nyt kuitenkaan on ratkaisevaa merkitysta, enemmankin sisallolla ja noilta samoilta sivuilta saat siihen lisatietoa jos sellaista tarvitset (tai minulta jos laitat viestin).

Ja tarkeinta tietysti on etta paprusi on sellainen etta se tepsii tyonantajan tarpeisiin...

Jaaks

Lainaa...resumeta kaytetaan yleisesti taalla ja etta HYVA RESUME ei ole koskaan vain vaatimaton lista tyokokemuksesta... vaikkakin sen maksimimitta on juuri tuo kaksi sivua... Ja etta cv:lla haetaan akateemisia ym tehtavia ja se puolestaan on monta sivua...

Ei pidä paikkaansa :peukkua

LainaaJa tarkeinta tietysti on etta paprusi on sellainen etta se tepsii tyonantajan tarpeisiin...

Tärkeintähän on, että se työpaikka sopii sinun tarpeisiisi ....



Ainoastaan 17 vuotta maassa asuneena ja satoja ihmisiä työllistäneenä toteaa .....

meikalainen

Kiitos avusta, ja hyvista vinkeista...Valilla vaan tarvitsee pienen "potkaisun persuksiin" etta jaksaa jatkaa! Haen heti noihin kyseisiin paikkoihin. Ehka nyt sain taas vahan voimia, kiitos ja voimia kaikille!!!

eevis

Jaaks :D

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks
Tärkeintähän on, että se työpaikka sopii sinun tarpeisiisi ....

Juu nainhan se olis kiva joo, mutta kylla ensikontaktia tyonantajaan ottaessa taytyy aikalailla lahtea tyonantajan tarpeista, jos hakee paikkaa, johon on tunkua, ja paljon hyvia hakijoita. :confuse Tietenkaan ei kannata valehdella ja esittaa osaavansa jotain mita hakijalta odotetaan, jos ei sita hallitse, mutta pakkohan ne omat ominaisuudet on muokata tyonantajaa houkuttelevaan muotoon. Jos HR-ihmisella on edessa iso pino hakemuksia, silla omalla hakemuksella on ehka 10 sekuntia aikaa kiinnittaa huomio... (ja tassa lahden sitten oletuksesta etta yleensakin tyopaikka, jota hakee, on jo ainakin jonkunverran hakijaa kiinnostava, i.e. "sopii tarpeisiisi")
Dees - We will bloody bounce back!!!


meikalainen

HEI INTRACTABLE!!! hyvia vinkkeja, mutta viela jos saan yhden tyhman kysymyksen esittaa...Etta mika on paras hakutapa noihin??netissa ei loydy kaikkiin linkkeja- eli kaynko paikan paalla jakelemassa resumeetani, ja palaanko heihin jos ei kuulu mitaan??Onko taalla vahan hidasta toimintaa, vai eiko oikein kiinnostusta, kun eilen kavin "Frontline retail recruitment" toimistolla, niin odotin etta taytan nipun papereita ja ehka minua haastatellaan,mutta minua pyydetaan vaan lahettaa maili heille....outoa??!!!eika kysynyt kysymystakaan/ ja resumeehan mulla olisi ollu laukussa, mutta sen sijaan meen kotiin ja mailaan sen ???huhhuhh. Tallastako taa meininki taal on....huonoa palvelua olen saanut tahan mennessa joka toimistossa! VARMAAN VIKA MINUSSA??

Jaaks

Meikalainen,

Ei mikaan tyhma kysymys, eika vikaa tarvitse olla kenessakaan.
Mihinka noista linkeista ajatteli hakea vai kaikkiinko ?

Coles Meyer sivuilta loytyy suora linkki HR, kuten myos Wallace Bishop sivuilta.
Muista loytyy linkki "Contact Us", josta saat e-mail osoitteen ja/tai puhelin numeron seka osoitteen.  Sitten ei muutakuin mailia menemaan CV liitteena ja esittelet asiasi heille.

Voithan kayda itse paikanpaallakin noissa liikkeissa ja pyytaa paasta jonkun HR ihmisen tai pomon kanssa juttusille ja sitten vaan jatat paperisi hanelle.  Monta kertaa henkilokohtainen visiitti varsinkin palvelualoille haettaessa auttaa jo hyvan ensivaikutelman luomiseksi ja saat hyvan itsesi myyntilaisuuden seka mahdollisuuden kielitaitosi esittamiseen.

Jos toita haluat tosissasi, niin siina joutuu ikava kylla nuo kenganpohjat jonkin verran kulumaan, mutta ahkerasti kun yritat lannistumatta, niin varmasti jotain mieleistakin loytyy.

meikalainen

ok kiva kuulla, ajattelin hakea kaikkiin noihin mainitsemiisi, paisti 2 viimeiseen (koruala). On aika vaikea paasta paallikoitten puheille, he ei vaikuta olevan paikalla koskaan...mutta laitan mailia, ja yritan soittaa!kiitos, jos tulee muuta mieleen niin kerrothan ihmeessa,SUUR-KIITOS, tama oli jo suuri apu.....

Timo

Meikalainen, kovinpa kuullostavat tutuilta nuo sinun tunnelmasi. Eihän omasta epätoivostani ole kulunut vielä vuottakaan. Myötatuntoa saat siis ainakin roppakaupalla täältä, ja myös rohkaisua.  

Minäkin aloin  heti työluvan saatuani kiertelemään työnvälitysfirmoja kaikki asiaan kuuluvat ja -kuulumattomat paperit mukana. Hyvin nöyryytettynä sellaisilta kierroksilta poistuin, eivät kyselleet mitään, eivät haastatelleet, mutta eivät myöskään ihan nenäni alla repineet ja  heittäneet tyrkyttämääni cv:tä ja hakemuskirjettä roskiin, vaan ilmeisesti odottivat sen verran että olin ensin poistunut ovesta. Sama tulos oli firmojen kiertelyllä, sähköpostitse, kirjeitse ja web-sivujen kautta tehdyillä hauilla.  Pahin kohtelu oli valtion tukemassa suuressa työnvälitysfirmassa, jonka asiakkaaksi onnistuin pääsemään Centerlinkin kautta kun kauniisti pyysin. Siellä minua suorastaan nöyryytettiin ja jälkeen päin asiasta kanneltuani valehdeltiin.  Tuo ".kohta olen valmis vaikka siivoomaan" (ja poimintatöihin) oli myös minulla mielessä, mutta sitten kun aloin hakemaan noita töitä, huomasin ettei niihinkään noin vain pääse, vaan joutuu niitäkin anelemaan ja jonottamaan.  

No, minä sitten perustin oman yrityksen, jonka nimiin olsi vähän helpompi tehdä hanttihommia ja kilpailla hinnoilla. Muutaman alihintaan tehdyn "paskahomman" onnistuinkin aluksi saamaan  ja sitä kautta kokemusta ja pari vähän parempaa hommaa. Koko ajan lähettelin myös työhakemuksia lehdessä ja netissä ilmoitettuihin paikkoihin ympäri Pohjois- ja Länsi-Australiaa. Voi mikä riemu tulikaan ensimmäisestä vastauksesta hakemukseen - taisi olla noin kymmenes lähettämäni:  joku vaivautui sanomaan "Kiitos hakemuksestanne, ette tulleet valituksi", oli sentään lukenut hakemukseni ... no, ainakin osoitteeseeni  saakka.

 Jonkin verran työnhakuun liittyviä vinkkejä ja neuvoja sain tuttavilta ja etenkin asiakkailta, joita joskus sattui olemaan. Arvokkaaksi osoittautui neuvo, että kannattaa teettää ammatilaisfirmalla tuo "resume" - siis se pohja, josta voi sitten muokata kulloiseenkin tarpeeseen sopivan. Maksamalla noin nykyisen päiväpalkan verran pääsin vihdoin haastatteluun, jossa joku oli kiinnostunut tekemisistäni ja osaamisestani! Haastattelun perustella hän  kirjoitti luonnoksen, jota yhdessä sitten työstimme sähköpostin välityksellä. Onnistuin näyttämään tuota paperia rinnan itse laatimani kanssa eräälle oman alani (IT) päällikölle, joka teki myös rekrytointeja. Hänen kommenttinsa oli, että hyvä, minun tekstini oli ollut kyllä hyvää, mutta kuullosti ja näytti vieraalle kun taas tuo ammattilaisen versio oli sitä, mitä täällä  odotetaan - ja minusta kun siinä oli kökköä englantia ja jopa mutama selvä kielivirhekin ja asiat ilmaistu epämääräisesti ja valheellisesti.  

Vuoden verran minulla kului työluvan saamisesta kaikenlaisiin hanttihommiin ja puoli-ilmaiseksi, välillä jopa täysin ilmaiseksi,  työskentelyyn. Sitten yhtäkkiä se vain tapahtui, että lähetettyyn hakemukseen tuli vastaus "olemme kiinnostuneet ..." ja  sitten kun olivat kyselleet minusta suosittelijoilta, noilta, joille olin tehnyt töitä ilmaiseksi, tulikin postissa lentoliput haastatteluun saapumista varten...  Ja kaiken tuon seurauksena nyt sitten virutaan "päivävankilassa" kostyymit niskassa umpikengät jalassa katselemassa ikkunalasin läpi kun palmut huojuu ja lomailevat turistit niiden alla. Iholta alkaa rusketus häipymään kun ei aurinkoa juuri näekään. :itke
Ojasta allikkoon,  no sitähän tämä elämä on.

Varsin äkkiä se pohjalta nousu kuitenkin kävi näin jälkeen päin ajatellen, varsinkin kun ottaa huomioon, että minulla oli tänne muuton takia lähes 2 vuoden pakollinen tauko työuralla ja ikääkin jo sen verran, ettei se enää ole eduksi.

 Minulle oli kyllä, kuten yllä sanottu, etua siitä, että teetin tuon "resumen" ammattilaisella, ja tietysti siitä, että tein itseni tunnetuksi ja hankin kokemusta tekemällä aluksi valikoimatta niitä töitä, joita satuin saamaan, ja tietysti yrittämällä tehdä ne niin hyvin kuin osasin. Tilanteesta ja yksilöstähän se on tietysti viime kädessä kiinni, mikä kenellekin ja missäkin tepsii

Tsemppiä!

chilifinn

Timo, olipa hieno kirjoitus! Kiitos siitä ja onnittelut sinulle työpaikasta!

Oma CV:ni on tällä hetkellä karvalakkimallia, ja aionkin jossakin vaiheessa nähdä vaivaa, että teen siitä kunnollisen.
Työnhaku vieraassa maassa on huolettanut itseäni jo etukäteen, joten tällainen ketju on tosi hyvä.

Tähän asti olen elämässäni aina hakenut töitä sillä periaatteella että olen mennyt paikan päälle pomon juttusille enkä ole luottanut pelkkiin papereiden lähettelyyn tai puheluihin. Uskon että henkilökohtainen paikan päälle vaivautuminen antaa jo sinänsä hyvän kuvan ja kertoo motivaatiosta. Jos vielä henkilökemiat pelaavat ja tönantajan tarpeet ja omat taidot kohtaavat niin tilanne on jo aika hyvä. Lisäksi henkilökohtaisen käynnin jälkeen naama ja persoona voivat jäädä työnantajalle mieleen, niin että vaikkei heti paikkaa löytyisikään niin myöhemminkin voi vielä onnistaa.
En tiedä miten siellä suuressa maailmassa pääsee esimiesten puheille ja etäisyydet  ovat toki rajoittava tekijä. Niin, ja tietysti se ala jolle haetaan vaikuttaa tähän. En oletakaan että suurten firmojen työpaikkailmoituksiin voisi vastata marssimalla korkean pomon kansliaan.
Oma lisäni keskusteluun ja aloittajan kysymyksiin olisi kuitenkin se, että aina jos vain mahdollista, kannattaa mennä itse työnantajaa tapaamaan.

Aktiivisuuteen uskoo Chilifinn

Jaaks

Timo :D


Kiva kuulla taas pitkästä aikaa sinunkin tarinoitasi ja tuossa viimeisessä kappaleessa iskit aivan asiaan:

LainaaMinulle oli kyllä, kuten yllä sanottu, etua siitä, että teetin tuon "resumen" ammattilaisella, ja tietysti siitä, että tein itseni tunnetuksi ja hankin kokemusta tekemällä aluksi valikoimatta niitä töitä, joita satuin saamaan, ja tietysti yrittämällä tehdä ne niin hyvin kuin osasin. Tilanteesta ja yksilöstähän se on tietysti viime kädessä kiinni, mikä kenellekin ja missäkin tepsii

Et siis teetä CV tai resume jollain amatöörillä, joka ei tee sitä työkseen :god:  kiitos Timo  vaikka täälä jotkut jonkun työttömyyskurssin tekeneet sitäkin palvelua tarjoavat, eivätkä ehkä ole itse hakeneet ainoatakaan työpaikkaa tai jos ovatkin, niin eivat ehkä ole kuitenkaan vakituisessa työsuhteessa tällä hetkellä.

Itsekin aloitin täällä aivan pohjalta taas uudestaan eli olin tarjoilijana (ja sain työpaikan vain kävelemällä ravintolan ovesta sisään ja kysymällä), mutta kuitenkin parin kuukauden kuluttua olin jo ravintolapäällikkönä ja hyvin pian koko hotellin kaikkien ravintoloiden vastaavana eikä ole sen jälkeen tarvinnut töitä hakea kuin kerran päästäkseni sieltä pois ja sitten se on ollut vain työtarjouksia toisensa jälkeen.

Australiassa (tai ainakin Brisbanessa/Queenslandissa) on kaikki piirit niin pienet, että jos tarvitaan hyvää työntekijää johonkin hommaan, niin kysytään kaikilta ammattikavereilta ensin jos olisi hyviä ehdokkaita ja jos ei niin sitten ilmoitetaan lehdissä. (Ravintola-alalla se sisäpiirin tietoisuus kylläkin kattaa koko maan)

Meikäläiselle sanoisinkin, että aloita mistä pystyt, kunhan saat  "your foot in" ja sitten teet mitä haluat ja mihin pystyt :D

Aikis

Laitttamattomasti sanottu Jaaks, jälleen kerran! Kymmenen pointsia. Minäkin sanoisin lähes 17 vuoden kokemuksella erilaisia työyhteisöjä ja organisaatioita konsultoineena (Suomessa) ja satoja hakemuksia lukeneena ja tässä maassa myös HRM-asioihin perehtyneenä, että aivan hullu ajatus tuo... Kukahan sellaista palvelua onkin tarjonnut? Täällä foorumissa?

Sulla on ollut hieno ura Jaaks, oli kiinnostavaa kuulla siitä ja se on varmasti hyvä esimerkki muille täällä päätään työpaikan kanssa raapiville. Ja kunnioitettavaa, että sinä jaksat tarjota palvelujasi - ei anteeksi, tarkoitin tietysti apuasi - täällä myös.

Hyvä myös että kirjoitit tuosta, että 'jos tarvitaan hyvää työntekijää johonkin hommaan', niin haetaan pienestä piiristä etsimällä ja lehdissä ilmoittelemalla. Aiemmin nimittäin kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että Queenslandissa (se olisikin ollut varmaan ainoa paikka länsimaissa) työntekijä valitsee itse työpaikkansa... Nyt on siis tämäkin väärinkäsitykseni korjattu.

eevis

Jaaks :?

immigration employment = "joku tyottomyyskurssi"????? ...please explain... :? :? :?

Timo :D

mielenkiintoista tekstia, kiitos kokemustesi jakamisesta!
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Eevis,


Lainaaimmigration employment = "joku tyottomyyskurssi"

Mistä moisen vertauksen keksit :confuse

Et ainakaan minun kirjoituksestani, paitsi tietysti taas kerran tulkitsemalla ihan niinkuin haluat.


Aikis,
Lainaa...työntekijä valitsee itse työpaikkansa...

Hyvät valitsee työpaikkansa ihan missä vaan.

On se vaan kumma kun noita väärinkäsityksiä syntyy vaikka kirjoitetaankin selvällä suomenkielellä, mutta onhan se aina mahdollista kun vastauksia luetaan ja tulkitaan niinkuin halutaan ja aina ei  ymmärryskään ehkä riitä.

eevis

Jaaks,

enpa tieda, kuulosti vaan hiukan niinku, mites se nyt englanniksi sanottiinkaan...joo nainhan se meni:

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks

Tuohan on jo Derogatory kommentti täysin toista ihmistä tuntematta, joka on asia mitä en missään hyväksy ja vähiten palstalla, jossa keskustellaan kasvottomina :mad:

enpa tieda, tuli vaan semmoinen kuva, etta olikohan kenties edellisessa postituksessasi viittaus Aikikseen ja hanen kaymaansa immigrant/immigration employment -kurssiin? ...korjaa toki jos olen vaarassa!
Dees - We will bloody bounce back!!!


Aikis

On se vaan niin hienoa olla itteään fiksumpien seurassa!!

Nykke

Heh kova kovaa vasten :) Tuntuu että otsat kupristelevat nyt yhdellä jos toisellakin joten pakko antaa pieni kommentti..

Mielestäni tämänkin foorumin sisältö on idean hakemista ja jakamista muiden kanssa. Kuitenkin yksi mitä olen huomannut aika monesta tekstistä (rivien välissä) on pieni nahjailu - kai se kuuluu asiaan, mutta onko se pakollista. Tuntuu kuin osa ihmisistä haluaisi välillä ymmärtää väärin tai vastaavasti piikittää takaisin heti kun siihen on mahdollisuus...

Eikö kaikki väittämät olisi syytä tarkistaa itse ennenkuin tekee oman postituksen, jottei tule näitä väärinkäsityksiä. Myöskin vastauksissa, kuinka suurella tunteella reagoi asiaan, vaikka tietääkin toisten olevan väärässä..Tuskinpa täällä ketään haluaa tietyn tahtoen toisia ärsyttää :)

Tästäkin kommentista voisi varmasti vääntää vitsaa, mutta jokainen varmasti ymmärtää pointtini :)

Rennomman foorumin puolesta :XXXX

// Nykke

Andreasyan

Nykke:god::XXXX:god:
herneitä tuntuu menevän neniin usein tässä foorumissa...lienee jokseenkin turhaa analysoida toisten tarkoitusperiä ja tehdä omat johtopäätöksensä asiasta ennen seikkojen selventämistä. Tietenkin, jos em. naljailu antaa adrenaliini potkut ja siitä saa passiivis-aggressiiviselle käytökselle syyn takertua pikkuseikkoihin, niin mikäpäs siinä. Coping keino sekin.Antaa vain kyllä hiema huonon vaikutuksen, varsinkin kun kyseessä on aikuisia ihmisiä joilta odottaisi ettei alatyylin sorruta. Jokainen on tietenkin oikeutettu omaan mielipiteeseensä, eli jos uskoo, että kuu on juustosta tehty niin sitten uskoo...mutta tietty diplomaattisuus on hyvä muistaa, ja omien mielipiteiden pakottaminen ei yleensä tuota toivottua tulosta...:mad:

Toteaa:

AA

jounij

Heh heh, AA, saatkin siis täältä foorumista hyviä(?) esimerkkejä psykologian luennoillasi käytettäväksi, vai?!

Minäkinpä kommentoin tuota Resume - Curriculum Vitae -juupas-eipäs-väittelyä: On aivan samantekevää, mikä noiden sanojen alkuperäinen tarkoitus on (paitsi ehkä ravintola-alalla ja akateemisissa piireissä, joita minä en tunne). Yleiskielessä nuo sanat kuitenkin yhdistetään samaa tarkoittavaksi. Olen vuoren varma siitä, että kun joku hakee töihin vaikkapa minun työnantajani palvelukseen, hakemuksen läpimenoa ei vähäisimmässäkään määrin ratkaise se, kummanko sanan kirjoittaa ansioluettelon yläpuoliseksi otsikoksi.


Väittää
Jouni
Canberra

Raiwå

Aikis ja Jaaks ne yhteen soppii :roue

Huomenna Hmmmmmmmm :o




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Aikis

Raivo, pelastit paivani... jaan odottamaan huomista.

Andreasyan

:cool:Raivo,
meinaatko että rakkaudesta potkii? Enpä oikein tiedä...mulle tulee mieleen se vanha kunnon sidostesukka mainos jossa 2 terrieriä veti sukkaparkaa apinan raivolla kumpikin omaan suuntaansa...koskaan ei sitten selvinnyt, menikö rikki? Varmaan vieläkin telkkuavat jos elossa ovat:eye:

ja taas aiheen vierestä:
AA

Aikis

AA - ehka tiedatkin eraan teorian parisuhteista, etta ihmisia on kahdenlaisia, alistuvia ja hallitsevia. Parisuhteessa naista syntyy kolme variaatiota: kun kaksi alistuvaa menee yhteen niin siitahan ei synny eli lasta ei p-kaa, kuten meilla pain sanotaan. Niin tuiki tavallista taas on,e tta toinen hallitsee ja toinen alistuu ja kaikilla on paha olla. Mutta entas kun kaksi vahvaa ja hallitsevaa pannaan samaan koppiiin - kauhea kilpailu. Mutta kummasti vain vetavat toisiaan puoleensa... Niin etta ei sita tieda mita tasta viela kehittyy.

Andreasyan

Aikis:P
Mielenkiinnolla jään odottamaan:roue Josko tästä vielä kesähäihin pääsis:D

AA

Ps. musiikiksi tilaisuuteen sopisi oivallisesti modifoitu versio Lapinlahden Lintujen "Tero&Minä" kappaleesta :peukkuy
"tero ja minä, olemme ystäviä, vaikka täysin erilaisia, tykkäämme eri asioista, Tero on tyhmä, minä olen joviaali jne..lalalalllllaaaa..."

eevis

Anne :D

juu eikohan taalta esimerkkeja psykan luennoille saisi! :D ja se yksi antropologihan oli joskus ihan "innoissaan" juureton sukupolvi -ketjusta...ha
Dees - We will bloody bounce back!!!


Andreasyan

Eevis&Jouni:D
Totta, aiheita luennoille löytyisi kyllä(ja muistan antropologin innostuksen:P) Tulisittekohan  Aikis ja Jaaks meille sinne luentosaliin pitämään ihan käytännön esityksen? Olisi kerrankin "actionia":D Kun ei toi Freud ja Erikson oikein sytytä:XXXX Vositte tulla vaikka nimellä "Mr.&Mrs Smith." Tai suomeksi "Seppäset"...pohtii täällä aikanssa kuluksi:

AA

Disturbance

Ei tuo vielä mitään, verrattuna työnhaun vaikeuteen Suomessa... Kahden kuukauden työttömyyden [helppoa, eihän tuohon tavoitteeseen pääsemiseen tarvita kuin juuri sitä aktiivista työnetsintää, paljon työkokemusta kotimaasta ja ulkomailta sekä kielitaitoa!] jälkeen voidaan "pakottaa" hakemaan johonkin ammatilliseen koulutukseen, tai ei saa minkäänlaista tukea. Koita siinä sitten kerätä varoja ulkomaille muuttoa varten. :(
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

meikalainen

no olet sentaan saanut tukea.....mutta kun taalla ei sitakaan :(

Disturbance

Niin siis en ole saanut, juuri noiden kiemuroiden takia...
Mutta ymmärrän kyllä pointtisi, hyvä kun olisi jotain toivoa toimeentulosta...!
Mites siellä pärjää ilman minkäänlaisia tuloja? Onko kukaan joutunut ihan oikeesti makuupussissa biitsille / tunteeko kyseisen kohtalon kokeneita?
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

RUU

LainaaAlkuperäinen postittaja Timo
Meikalainen, kovinpa kuullostavat tutuilta nuo sinun tunnelmasi. Eihän omasta epätoivostani ole kulunut vielä vuottakaan...

Minäkin aloin  heti työluvan saatuani kiertelemään työnvälitysfirmoja...

Vuoden verran minulla kului työluvan saamisesta kaikenlaisiin hanttihommiin ja puoli-ilmaiseksi, välillä jopa täysin ilmaiseksi,  työskentelyyn. Sitten yhtäkkiä se vain tapahtui, että lähetettyyn hakemukseen tuli vastaus "olemme kiinnostuneet ..."

Varsin äkkiä se pohjalta nousu kuitenkin kävi näin jälkeen päin ajatellen...

Timo, kiitos! :god:

Olen jo henkisesti alkanut varautua siihen, että jotain tuollaista kokee minunkin suuri ja hieno IT-karriäärini. Pitänee laskea yliluonnollisen hienoksi tilaisuudeksi se, jos sattumoisin pääsen suoraan nykyisiä tehtäviäni ja taitojani vastaaviin hommiin Brisbanessa. Onneksi takataskussa on kompetenssia myös pariin muuhun toimenkuvaan ja local support / body hire'kin onnistuu, jos siitä pitää lähteä liikkeelle.

Ymmärrän työnantajia hyvin siinä, että miehestä pitää ottaa mittaa ensin ennenkuin osoitetaan niitä tavoiteltuja tehtäviä, joten paukut tosiaankin pitää laittaa siihen, että saa sen jalan sieltä oven raosta sisään. Sen jälkeenhän on hakuvaihetta paremmat tilaisuudet osoittaa todellinen arvonsa.

Kiitos vinkistä CV:n ammattimaisen koostamisen suhteen. Pitää harkita vakavasti...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Jouko

RUU,

Kannustukseksi , ei työnsaanti IT alalla välttämättä ole vaikeaa, riippuu ihan IT alueesta. Timon tapauksessa, tiedän ettei Pohjois-Queensland ole ihan niitä helpompia alueita IT työn haussa, ja tämä taas nosti Timon suorituksen vaikeusastetta ja samalla siinä onnistumisen ihan omaan luokkaan!!!
 :god::god::god:

Niin kuin jo aikaisemmin on ollut puhetta, täkäläisissä Resumeissa lue "Elvistely kirjeissä" asiat laitetaan paperille hieman epämääräisesti, valheen ja totuuden rajamailla harhaillen, missään kuitenkaan suoranaisesti valehtelematta.  Mulle siitä jäi alkuun vähintäänkin hieman epämukava tunne, kun perussuomalaisena olin tottunut, jopa hieman vähättelemään itseäni jottei tulisi luvattua liikaa.

Suosittelen myös muiden tavoin resumen luontia ammattilaisen avustuksella mutta tämäkään ei takaa sitä että se olisi hyvä. Ongelma vai on siinä että on onnen kauppaa löytää ?lahjakas ja luova kirjailija? joka osaa pistää asiat sujuvasti paperille. Timolla oli mielestäni hyvä tapaus koska hänellä oli mahdollisuus jatkaa resumen hienosäätöä sähköpostilla sen valmistumisen jälkeenkin. Ainakin itse huomasin että ?se on nyt siinä? resumessa oli vielä paljon säätämistä ja vääntämistä sen tultua ammattilaiselta.

Tietysti nettihän on pullollaan resumen malleja, joilta sopivasti itse säätämällä varmasti lohkeaa duunia kun osaa alan ja paikkaan on vähän muita hakijoita.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jirvinen

pistetäänpä nyt sitten omia kokemuksia...

elikkäs olen aktiivisesti yrittänyt saada casual/part time töitä siitä asti (puolisen vuotta), kun työluvan sain opiskelija viisumiini, ja olen huomannut, että aikas vaikeaa on, ainakin newcastlen alueella. olen kerennyt RSA+RCG kurssit tekemään, ja "resume:eet" olen vienyt jokaiseen paikalliseen baariin/pubiin/bowling-RSL clubiin, mut ei vaan onnista.

itselläni työkokemusta ei ole hospitality alalta, joten se varmasti vaikuttaa, mutta kun kukaan ei halua edes sitä työkokemusta antaa... ei sillä, olen yrittänyt hakea kaikkiin mahdollisiin, mm. mäkkäri, BigW, Target, Coles-Myer yms. mut kun ei niin ei. suomesta tulee opintotuet, mutta kuukaudessa siitä jää käteen about 200 doltsua (vuokran jälkeen), josta sitten pitää eläminen maksaa. onneksi on tyttöystävä, joka auttaa, mutta tuntuu vaan niin pahalta toisen rahoilla elää, kun on aina tottunut tulemaan toimeen omillaan.

resumeen olen tyttöystäväni kanssa tehnyt ja sen pitäisi olla ainakin kieliopillisesti kunnossa. itse olen jokaiseen resume:hen lisännyt "cover letterin", jossa kerron vähän itsestäni ja lisäksi vielä oman kuvan liitänyt siihen.

jos jollakulla on "kontakteja" (JAAKS ;)) täällä newcastlen suunnalla, niin en pistä pahaksi, jos muutaman mukavan sanan heille sanoisitte minusta! :D voinpa sitten, jos/kun töitä saan tarjota yhden :XXXX... tai sanotaan kaksi!! :hahhaa

mut joo, kaikki jotka, niitä töitä ettii, niin keep on trying... kyl se aurinko sinne risukasaankin joskus paistaa... tai niin ne ainakin sanoo...:coolh

jirvinen

pieni lisäys:

ette arvaakkaan kuinka paljon ärsyttää, kun pääset työhaastatteluun, jonka jälkeen luvataan soittaa sinulle, mutta koskaan et sitten kuulekkaan heistä. :mad: muutaman kerran olen peräänkin soittanut, mutta koskaan en ole päässyt enää managerin juttusille! ymmärrän kyllä, että he ovat kiireisiä, mutta ainakin suomessa, jos jotain luvataan tehdä, niin se lupaus yleensä pidetään!

että semmosta...

susuli

Disturbance, kysyit miten Ausseissa selviää jos ei toimeentulon lähdettä löydykään.. Visaa myönnettäessä lähdetään siitä että hankilöllä on tarpeeksi rahaa elämisensä ym kattamiseen 24 kk ajaksi. Jos on vaikka spouse statuksella visansa saanut, silloin lähdetään siitä että se puoliso elättää 24 kk tätä spousea mikäli hän ei löydä toimeentulon lähdettä.
Itse aiomme myydä asunnon, mökin ja autot tietenkin ennen lähtöä.. Ei taida kuitenkaan olla edes vaihtoehto tuo makuupussi..? Eihän..:sorry
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-