äitiysvaatteita melbournessa??

Aloittaja Manna, huhtikuu 28, 2008, 13:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Manna

Onko kukaan muu ausseissa raskaana ollut turhautunut huonoon äitisyvaate valikoimaan?
Suomessa äitisyvaatteita myy kaikki perusvaatekaupat... täällä niitä saa todellakin etsiä!!!
Asun melbournessa ja raskaus alkaa olla siinä vaiheessa ettei tavalliset housut enää käy, mutta äitiysvaatteita vaan ei löydy!!!
Ei edes isoimmista ostoskeskuksista ole löytynyt yhtään mitään.

Tiedän että pikkubutiikkeja on siellä täällä (ei tosin lähellä kotiani ja autottomalle hankalan matkan päässä) mutta ne ovat taas erikoiskauppoja joiden hintaluokat on vähän oman budjetin yläpuolella. Ikävä kunnon vanhaa H&Ma!!!

Kävin kyllä kattomassa pumpkin patchin valikoimat mutta en ollut eläessäni ennen nähnyt niin rumia äitiysvaatteita, ja koot oli sitä paitsi sellaista luokkaa että vaikka kuinka raskaana mulla olis mahtunut neljä säärtä yhteen housunlahkeeseen pienimmässä koossa!!!

Kenelläkään muulla kokemuksia tai vinkkejä??

Manna

sanni

Joo, sama ongelma ja Melbournessa olin myoskin raskausajan. Paadyin vain ostamaan normaaleja vaatteita, mutta kokoa-kahta suurempia. Ihan hyvin niilla parjasin, kun loysin sellaisia, joissa hihat ja lahkeet eivat olleet kamalan pitkat sitten suhteessa leveyteen. Ehka netista voisit loytaa jotain kauniimpia vaatteita, mutta nayttavatko samalta sitten paalla, kuin kuvassa?

pingu

Tervehdys,
Sama juttu oli taalla Brisbanessa. Muutamissa isoimmissa Targeteissa loysin kylla ihan kivan nakoisia vaatteita, mutta hinnat oli tosiaan ihan sikoja. Itse ratkaisin ongelman ostamalla second hand-liikkeista halpoja ja normaalia isompia vaatteita. Nyt kun lapsi on jo 3kk, niin ei sureta kun on jaanyt iso laja vaatteita "nurkkiin lojumaan".

arixmel

Mukava kommentoida asioista mista ei mitaan tieda, :pepsodent mutta tuli yhtaakkia vain mieleen kaukainen muisto siita kun vaimo vei minut jonnekin melbournen itapuolen shoppariin jossa oli Baby Target,(joo hauskaa oli verratessa karryjen laakerointeja ja pinnasankyjen pinnojen vetolujuuksia  :D),,eli se oli semmoinen vauva juttuihin erikoistunut Target
pikaisella haulla loytyi ainoastaan yksi Baby Target ja se on Adelaidessa
http://www.target.com.au/html/stores/targetlocations.htm
(olen kylla ihan varma etta Melbouressa ainakin oli yksi)

Bayby Shop targetteja nayttaa sitten olevan useampiakin
http://www.target.com.au/html/stores/babyshoplocations.htm

Eli voi olla niin etta kun esim menee melbournen keskustassa olevaan targettiin niin valikoima ei olekaan minkaanlainen (ei mainittu tuossa osoite listassa), mutta jossain Fountain Gatessa jossa esim on Baby shop niin siella voi olla huomattavasti enemman,,,ja sitten taas jos sattuuu "Baby
Targettiin" niin taas voi loytya enemman valikoimaa ??

Huomasin saman jutun JB Hifin suhteen eli kun etsin jotain tiettya lapparia niin piti menna siihen erikoistuneeseen JB-Hifiin, eli ketjun sisalla he erikoistuvat tietyille osaalueille.

xcv
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Tuipa

No onhan noita nyt vaikka kuinka paljon!
Targetilla on oma mallistonsa, Arin mainitsemassa baby targetissa (joita on kylla muutama, esim. Northlandissa). Myerilla on aika monta raskis vaatemerkkia, eivatka minusta olleet kamalan kalliita (tosin siita nyt on jo 6 v aikaa...)
Melbourne's child lehti, http://www.melbourneschild.com.au/ on taynna mamma vaate mainoksia.
Ja yksi hyva juttu on "belly belt" eli systeemi jossa sidotaan kumpparo/kangas systeemi napin paikalle ja omien farkkujen kayttoaika pitenee huomattavasti. Naita myy (tai myi) baby target
Ilmoitapa jos et loyda, niin laitetaan lisatietoja!

Heidi

Kylla mun mielesta ihan edullisia perusaitiysvaatteita loytyy ihan mukavasti mm. Targetista, K-Martista ja Big W:sta, eika ne nyt niin kamalan kalliita kaikki muistaakseni ole ihan aitiysvaatteisiin erikoistuneissakaan kaupoissa. Tietysti on eri asia, jos kauppoja ei ole asuinpaikkasi lahella, mutta oletko etsinyt esim. jotain nettikauppoja? Pumpkin Patchin nettisivuilta mina olen tilannut lasten vaatteita, mutta aitiysvaatteiden laatuun, ulkonakoon ja hintaan en ole kylla kiinnittanyt mitaan huomiota.

Mina olin siina mielessa onnellisesssa asemassa jokaisella kolmella odotuskerralla, etta sain ison kasan vaatteita lainaksi kavereilta, ostin itse lahinna vain housuja ja jotain joustavia paitoja, joita voi sitten kayttaa muutenkin. Kolme viikkoa sitten kavivat aitiysvaatteet mulle tarpeettomiksi ja antaisin vaikka sulle ne vaatteet mita en palauta kaverille (oletettavasti niille ei ole enaa kayttoa, mutta never say never...), ne vaan ovat kaikki lahinna kesavaatteita, joille ei taida paljon olla Melbournen syyskeleilla kayttoa!  ;)

Hyvaa odotusaikaa Mannalle ja toivottavasti loydat mieleisiasi vaatteita jostain...  :)

Manna

Kiitos kaikille vastauksista!
Ei ole todellakaan ikinä edes tullut mieleen mennä vaateostoksille Kmarttiin tai targettiin mutta täytyy varmaan käydä kattomassa minkänäköistä sieltä löytyy. Todellakin tähän asti kaikki vaatteet jotka on tarkoitettu raskaana oleville on olleet vähän liian "mummo" tyylisiä mun makuun.. huh kun osaa olla nirso, mutta ois vain ollut kivaa jos jollain ois ollut tiedossa jotain pienempiä kauppoja joista löytyis nuorekkaampiakin vaihtoehtoja! Mutta eihän sitä tiedä mitä noista vielä löytyy kun vaan kunnolla ettii...
Myerissa oli muuten äitisyvaatteita vielä vuoden alussa (tosin vain yhtä merkkiä) mutta ne on lakkautettu tietenkin heti samoihin aikoihin kuin itse tulin raskaaksi!! Kysyntää ei kuulemma ollut...  ???

Jutta

Lainaus käyttäjältä: Manna - toukokuu 19, 2008, 14:50

Myerissa oli muuten äitisyvaatteita vielä vuoden alussa (tosin vain yhtä merkkiä) mutta ne on lakkautettu tietenkin heti samoihin aikoihin kuin itse tulin raskaaksi!! Kysyntää ei kuulemma ollut...  ???

lauantaina viimeksi kävin Myerin tonkimassa ja oli siella aika kivojakin yksilöitä. BigW:n valikoima oli surkea samoin Targetista en oikein löytäny muuta kuin muutamat housut..
Kmart tarvis vielä katsastaa.

Australia on Collinsilla oli joku äitiysvaatekauppa, tosin hinnat oli sita luokkaa ettei siellä viiti vierailla kuin äärimmäisessä hädässä, ainakaan tälläinen laihialaissukuinen.

Tarvinee hamstrata venyviä mekkoja ja tuubitoppeja tavispaitojen alle navanpeitteeksi ja loppuaikanahan sitä voi viettää jo bikineissä  :pepsodent

Tuipa

JK kidsissa ale menossa, voi shopata netissa, kauppoja on mm. Highpointissa

http://www.jkonline.com.au/38.html