Huonekalukauppoja

Aloittaja R?yh?, tammikuu 18, 2007, 23:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

R?yh?

Kertokaapa mitä muita huonekaluliikkeitä siellä Aussilassa on kuin Ikea, niin voisin kurkistaa niiden nettisivuja:eye:

Urul

Taikasana googleen 'furniture'
Löytyy 1,620,000 sivua pelkästään Australiasta
Kyllä täällä on muitakin kuin Ikea.

Aikis

Tässä muutama mielikuva:

Freedom, mun lemppari, show roomissa ihania sisustuksia, suht edullinen
Fantastic Furniture, superhalpa
Harvey Norman, vähän tylsä
Natuzzi, trendikäs


Siis noi on noita ketjuja joita varmaan löytyy Mellunmäestäkin, sitten tietysti on paikalliset yrittäjät, joita me itse pääasiassa käytimme, kun sai taylor made ihan kohtuuhintaan.

jounij

Itse en voi oikein sulattaa liikkeiden Freedom ja Fantastic Furniture mielestäni selvästi ensimmäistä kotiaan kalustaville ostajille suunnattuja tuotteita. Jos haluan sellaisia melkein Ikean huonekaluilta näyttäviä kalusteita, niin sitten menen suoraan Ikeaan, vaikka sellaiseen päästäkseni joudunkin matkustamaan Sydneyyn saakka. Heh, ketjuhuonekalukaupoista olen itse käyttänyt eniten juuri Aikiksen mainitsemaa Harvey Normania. Varmaan olen "aidosti tylsä ja pinnallinen keskiluokkainen" (viittaus toisaalla olevaan Petrin viestiin) ja kaiken lisäksi vielä keski-ikäinenkin.


Harvey Normanin "ystävä"
Jouni
Canberra

RUU

A-Martissa on tullut vastaan suoraan Ikealta kopioituja tavaroita (tai siis samat tavarat eri tarroilla). Vahan on hymy pukannut suupieleen kun niita on vastaan tullut... Hintataso on niissa sama kuin Ikeassa mutta siina perinteisemmassa (tylsan keskiluokkaisessa :hahhaa ) valikoimassa sitten korkeampi.

Tama ketju tosin palvelee vain itarannikolla, NSW:n pohjoisosassa ja QLD:ssa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Timo

Eikä sovi myöskään unohtaa kauppaa eli ketjua nimeltään SALVOS. Sieltä löytää myös huonekaluja, vaikka suhteellisen harvoin mitään Ikean näköistä, ei ainakaan täällä, mistä lähimpään Ikeaan on matkaa puolisentoista tuhatta kilometriä. Piha- ja autotallikirppiksiltä tietysti löytyy myös huonekaluja.

maailmalla79

Meillä on Ikea-koti.
Ei Ikean voittanutta mitä kohtuuhintaisiin huonekaluihin tulee. Plus ne myy näkkäriä

R?yh?

Kiitti vinkeistä kaikille! Minusta Ikeassa on joitakin ihan mukavia huonekaluja ja ihan kohtuuhintaisia. Meillä on esim massiivimäntyinen pitkä ruokailuryhmä, johon olen ollut tosi tyytyväinen. Eikä mikään voita Ikean säilytysjärjestelmiä hinta/laatusuhteessa. Ja keittiön pientä sälää sieltä oon ihana shoppailla. Mutta esimerkiksi sohvien ja sänkyjen valikoima ei ole ihan semmoinen mistä itse tykkäisin.

Sängyistä puheenollen, huomasin, että sänkyjen/patjojen mitat olivat Aussi-Ikeassa erilaiset kuin Suomessa. Saako sieltä lainkaan esim. 160x200 tai 80x200 sänkyjä? Oltiin nimittäin ajateltu raahata meidän parisängyn runko mukana ja ostaa siihen uusi patja paikanpäältä, mutta onko tuhoon tuomittu ajatus? Muistan, että Keski-Euroopassa sängyt olivat samaa kokoa kuin kotimaassa, mutta esim tyynyt ja tyynyliinat olivat kokoa 80x80. Eli kaikki joukolla makkariin mittailemaan:pepsodent

Jaaks


Milka

LainaaOriginally posted by jounij
Itse en voi oikein sulattaa liikkeiden Freedom ja Fantastic Furniture mielestäni selvästi ensimmäistä kotiaan kalustaville ostajille suunnattuja tuotteita. Jos haluan sellaisia melkein Ikean huonekaluilta näyttäviä kalusteita, niin sitten menen suoraan Ikeaan, vaikka sellaiseen päästäkseni joudunkin matkustamaan Sydneyyn saakka. Heh, ketjuhuonekalukaupoista olen itse käyttänyt eniten juuri Aikiksen mainitsemaa Harvey Normania. Varmaan olen "aidosti tylsä ja pinnallinen keskiluokkainen" (viittaus toisaalla olevaan Petrin viestiin) ja kaiken lisäksi vielä keski-ikäinenkin.


Harvey Normanin "ystävä"

Timo,

Hyva enpahan ole sitten yksin tylsine ja keksiluokkaisine mielipiteineni :pepsodent

En minakaan voi sietaa Fantastic Furniture'n kamoja. Laatu on todella mita sattuu.

Rayha, Melbournessa on myos huonekaluliikeita nimeltaan Gainsville ja Domain, minka muuten myos omistaa Harvey Norman.

Usein itse kaytamme juuri noita Aikiksen maintsemia paikallisia 'puuseppia', jotka voivat tehda huonekaluja mittatilaustyona ja ne eivat useinkaan ole kalliimpia kuin massatyona tehdyt. Tallaisia paikallisia liikkeita loytyy taalla joka kulmalta.

R?yh?

Aikis ja Milka:) Kiva tietää noista puusepistä, usein olen haaveillut tietynlaisesta sohvapöydästä tms, mutta täällä pohjolan perukoilla se teettäminen on turhan tyyristä keskiluokkaisellekin:roue Tehkääpä tilaa sinne tylsiin ja pinnallisiin lähiöihin, täältä pukkaa lisää keskiluokkaista porukkaa...

Piikittelyyn sortuu,

Räyhä

Aikis

Juu Räyhä oikeassa olet...yksi perusjuttuja on että petivaatteiden kanssa ei kannata yrittää miksailla. Pidät ja peset joko skandimitoituksella tehtyjä lakanoita omissa vanhoissa hetekoissasi, jotka kuskaat mukanasi tai sitten hommaat koko repertuaarin uusiksi Ausseissa. Ihan satavarma en ole, myykö Ikea (tai esim tilaako pyydettäessä) pohjoisen tyylin vuodevaatteita.

Aikamoinen läjä raahattiin turhaan lakanoita, kun ei tuota tiedetty (en älynnyt kysyä Dunderista, Räyhä on kiltti ja fiksu tyttö) ja kun ostettiin konttia ootellessamme aussilasta uudet sängyt. Ja myös pussilakanoita, kun parannettiin parisuhdetta aussityylisellä tuplatäkillä...josta ei enää luovuta ellei nyt ihan täys sotatila tule.

Nyt kun ollaan Suomen suuntaan menossa, niin varastot on kuin oravalla asia-pacific standardien (onneksi samat täällä S'poressa) mukaisia fitted sheets (kuminauhalakana) ja tyynynpäällisiä...ja quilt covereita (pussilakanoita). Siksi nuo suomennokset, että itselläni meni ensimmäsellä viikolla sormi suuhun kun ei nää elintärkeät termit olleetkaan hanskassa.

Tyynyliinat ovat enimmäkseen 50x75, mutta saattaa saada niitä toisiakin jostakin hyvistä valikoimista.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Milka
Melbournessa on myos huonekaluliikeita nimeltaan Gainsville ja Domain, minka muuten myos omistaa Harvey Norman.

Tuon Harvey Norman -firman omistaman toisen huonekalu-/kodinkonekauppaketjun nimi on ainakin NSW:ssä ja ACT:ssä "Domayne".


Eri tavalla tavaa
Jouni
Canberra

Jko

Hei,

voisiko joku kertoa, mitkä liikkeet täällä myy noita pussilakanoita? Oon vähän yrittänyt etsiä, mut en ole kaupoissa nähnyt. Lähinnä tämä Sydneyn alue kiinnostaa, Ikeasta varmaan voisi saada, mutta sinne saakka en ole vielä jaksanut lähteä etsimään.
-Jaakko

RUU

Liinavaatteita, pyyhkeitä, ja sen sellaista saa esim Spotlight, Pillow Talk, ja sen tapaisista kaupoista. Samoin tietty marketeista, K-Mart, Big W, Target.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Milka

Australialaiset liinavaatteet: pussilakanat, tyynyn paaliset jne. ovat eri kokoa kuin eurooppalaiset. En tieda kumpia olet vailla, mutta saattaapi olla vaikea loytaa eurooppalaisia kokoja tavallisissa liinavaateliikkeista. Kannattaa kokeilla David Jones tai Meyr liikkeita.

Jko

Nyt löyty jo. Olin jotenkin yhdistänyt nuo quilt coverit päiväpeittoihin ja nyt kun tiesi tarkemmin mitä etsiä niin löyty. Kiitoksia avusta.