Netti puhelimeen?

Aloittaja Katy311, syyskuu 14, 2012, 00:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Katy311

Hei!

Minulla tällä hetkellä iPhone 4s, jossa netti. Haluaisin myös Australian päässä puhelimeeni netin, sillä helppo hoitaa mm. Pankkiasioita sun muita kännykän netillä. Saan tietysti uuden prepaid sim kortin, mutta puhelimeeni tarvitsee mikro sim kortin.

Onko kellään kokemusta:)?

sim

Australiassa on väestöön suhteutettuna suunnilleen eniten iPhoneja koko maailmassa; microSIM ei ole mikään ongelma.

Katy311

Kiitos. Eli on siis mahdollista saada netillinen prepaid mikrosim kortti :)?

sim


Joonatan

Mistä noita prepaid liittymiä voi ausseissa ostaa? Onko ne jokapaikassa samanlaisia, että saa ostettua noita "paketteja" joihin kuuluu netti kanssa? :)

phoque

Lainaus käyttäjältä: Joonatan - syyskuu 14, 2012, 17:25
Mistä noita prepaid liittymiä voi ausseissa ostaa? Onko ne jokapaikassa samanlaisia, että saa ostettua noita "paketteja" joihin kuuluu netti kanssa? :)

Prepaid simkortteja löytyy vähän joka nurkasta. R-kioskin tyylisistä newsagencyistä, pikkukioskeista, ruokakaupoista, elektroniikkakaupoista. Nykyään noita simejä on vaikka kuinka paljon, Optus, Woolworths mobile (toimii Optuksen verkossa), Telstra, Vodafone (ja sen verkossa toimiva 3), Amaysim... Suurin osa simeistä on 29 dollaria kuukaudelta, ja mitä siihen sisältyy riippuu verkosta. Jos suunnittelet meneväsi pusikkoon (=pois metro-alueelta aikalailla), niin Optus ja Telstra ovat kattavimmat ja jos vielä enemmän menet pusikkoon, niin Telstra tuntuu vain toimivan (nim. WA:ssa kuukauden ilman kattavuutta viettänyt Optuksen asiakas).

Esimerkiksi Optus tarjoaa 29 dollarilla 300 dollaria puheaikaa (kotimaa+ulkomaat), ilmaiset tekstiviestit ja 500mb dataa (ylimenevä menee tuosta 300 dollarista). Mää vaihoin Woolworths mobileen pari kuukautta sitten, 29 dollarilla (Everyday rewards -kortilla (sen ruokakauppayhtiöketjun (?) kanta-asiakaskortti) maksaa 26 dollaria) saa 40 päiväksi käyttöön 500 dollaria puheaikaa+tekstiviestejä (250 Optuksen numeroihin ja 250 muihin numeroihin) ja 5gb dataa. Mää käytän pääasiassa nettiä puhumiseen/tekstaamiseen, niin tuo 5gb sai mut vaihtamaan.

Mutta tosiaan noita simejä ei oo vaikea löytää, myös operaattoreilla on omat kauppapuljunsa, joissa kantsii käydä kysymässä mitä niihin oikeasti kuuluu.

Rajatonta nettiä ei saa puhelimiin pre-paideilla, että siitä on turha haaveilla :D

Kristanna

Itse oon tykästänyt Optus Boost:n, jolla saa $40:lla rajattomat puhelut ja tekstiviestit Australiassa ja 3Gb nettiä. Suomeen tuolla tosin ei yhteyttä pidellä muuta kuin Viber:llä ja Skype:llä. 3kk vietin puskassa eikä edes Telstra toiminut, saattoi tosin olla HTC:llä asian kanssa jotain tekemistä. Tällä mennään eikä meinata!  :XXXX



phoque

Lainaus käyttäjältä: Kristanna - syyskuu 14, 2012, 22:30
Itse oon tykästänyt Optus Boost:n, jolla saa $40:lla rajattomat puhelut ja tekstiviestit Australiassa ja 3Gb nettiä. Suomeen tuolla tosin ei yhteyttä pidellä muuta kuin Viber:llä ja Skype:llä. 3kk vietin puskassa eikä edes Telstra toiminut, saattoi tosin olla HTC:llä asian kanssa jotain tekemistä. Tällä mennään eikä meinata!  :XXXX

Mää en tiennytkään mistään Optus Boostista. Tuo diili kuulostaa kyllä hyvältä ^^ Oon nimittäin just tuon puheajan takia varovainen aina puheluideni kestoista "hei pitäiskö nyt lopetella....?" Sen takia oonkin siirtynyt erilaisiin appeihin, joissa saa datalla soitella toisille :D Täytyy tutkia kyseinen diili, kiitti tuosta.

MH

Ei Mikro sim ole mikään ongelma, eikä myöskään uusin nano niinkuin alla olevasta linkistä näkee :)

https://lh4.googleusercontent.com/-WCtEUueo5ig/UGXmdN1XwXI/AAAAAAADKJo/wde7oI0WvOw/s388/NanoSim.png