Langaton verkko ei toimi

Aloittaja SallaMaria, maaliskuu 21, 2011, 21:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SallaMaria

Heippa!

Mulla on mukana suomesta ostettu lappari, jossa ei siella mitaan ongelmia loytaa ja yhdistaa
langattomaan verkkoon. Mutta taalla on. loytaa yhteyden ja nayttaa etta se on hyva, mutta kun
yrittaa nettiin, sanoo ettei sivua voida nayttaa. taalla missa asun, on kiintea netti, joka toimii muilla,
muttei mulla. lapparissani ei voi olla vikaa, koska matkustin juuri singaporessa ja siella se toimi, tosin ongelma olisama ja
hotellin respa jotain koodeja sinne kirjotteli ja vaihtoi, niin johan alkoi pelittamaan. onko kellaan ollut samoja vaikeuksia?
Salla Maria

MH

Komentokehote ikkunaan kirjotat ipconfig ja enteriä jos tulee joku 169.. IP osoite niin se on microsoftin jonka kone antaa jos ei löydä muuta.

Jos näin niin edelleen samaan ikkunaan ipconfig/release ja enteriä sit uudelleen ipconfig/renew ja enteriä niin pakottaa sen uudistamaan IP osoitteen. Nämä siis oletuksena että käytät Windowsia.

Komentoikkuna löytyy -> kaikkiohjelmat->apuohjelmat->komentokehote.

Tämä auttaa joskus ei välttämätta aina mutta kannattaa kokeilla. Jos kaikilla muilla koneet toimii niin kyllä se vika on siinä sinun koneessa.


jounij

Useimmat verkot on suojattu salasanalla. Kysyikö koneesi sinulta missään vaiheessa salasanaa verkkoon kytkeytyessäsi salasanaa? (Yleensä salasana tarvitsee antaa vain kerran per verkko, sillä verkon omistajat yleensä vaihtavat salasanoja harvoin ja yleensä oman tietokonen voi "pyytää" muistamaan itse kunkin käytetyn verkon salasanan.


Lisää ehdottaa
Jouni
Canberra