Apua lakimiehiltä PR:n hakuun

Aloittaja kirsik, helmikuu 22, 2014, 14:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kirsik

Hei,

Tunteeko kukaan lamiestä tai immigration agenttia, joka voisi kertoa PR hakuprosessin eroavasuuksista, jos hakee itse tai firman kautta?

Kiitos

RUU

Ilman lakimiestä tai agenttia voidaan kertoa seuraavaa:
+ Agentti hakee esiin & täyttää lomakkeet, jotka sinun pitäisi muuten ladata ja täyttää itse.
+ Agentti kertoo sinulle soveltuvat kohdat kirjasesta, jonka muuten lataisit ja lukisit itse.
+ Agentti kertoo mitä liitteitä sinun pitää toimittaa. Ilman agenttia lukisit ne hakulomakkeessa olevasta tarkistuslistasta.
+ Lopuksi agentti toimittaa hakemuksen liitteineen DIACille. Ilman agenttia joutuisit itse postittamaan hakemuksesi.

Huomaa, että agentista huolimatta joudut tekemään huomattavan osan työstä itse: valmistelemaan ammattisi hyväksynnän viisumihakemusta varten (skills assessment), valmistelemaan tai hankkimaan liitteitä hakemusta varten, hoitamaan lääkärintarkastukset, jne.

Jos olet joskus onnistunut hakemaan Kelalta jotain, esim vanhempainrahaa, niin selviät mainiosti myös viisumihakemuksesta ihan ilmankin agenttia. Agentti voi hiukan vähentää työmäärääsi hyvää korvausta vastaan, ja firmat haluavat käyttää sitä sillä se on heidän näkökulmastaan tasalaatuisempaa ja on todennäköisempää että hakemus on muotoseikoiltaan aina oikein.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates