Onko tässä tilanteessa mahdollista saada partner- visa?

Aloittaja linda12, toukokuu 19, 2014, 17:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

linda12

Hei kaikki!

Olen epätoivoinen ja olisi ihanaa jos joku asiasta paremmin tietävä voisi auttaa minut alkuun, tavoitteena siis olisi saada puolison kanssa yhteinen elämä kaiken reissaamisen ja erossa olon jälkeen Australiassa mutta koska Suomessa viisumit menivät mönkään haluaisin saada tietää mikä vaihtoehto olisi meille paras ja lähteä tutkimaan sitä sitten enemmän :D Tässä tarinaamme:

Tapasimme matkustellessa toukokuussa 2012. Tulin takaisin Suomeen ja muutin WH-viisumilla poikaystäväni luo Australiaan syyskussa 2012, jossa asuimme yhdessä toukokuuhun 2013 kunnes muutimme Suomeen koska aloitin opiskelun. Haimme poikaystävälleni Suomessa puoliso viisumia mutta se evättiin koska hänellä ei ollut tarpeeksi rahaa eikä virallinen 2 vuoden asuminen mitenkään täyttynyt. Asuimme Suomessa siis joulukuuhun 2013 kunnes hän joutui lähtemään pois ja nyt 6 kk kaukosuhteessa. Summasummarum; Olemme siis asuneet yhdessä 17 kk mutta mikään tästä ajasta eri ole täysin "virallista" ainoa todiste tästä ajasta on yksi lasku tullut Suomen  kotiosoitteeseen molempien nimellä, plus poikaystäväni australiaisen pankkitilillä molempien nimet. Lisäksi meillä on paljon kuvia yhteisestä ajasta plus ystävät ja perheet voivat todistaa suhteemme aidoksi, tottakai. Nyt mietimme että muuttaisin Australiaan mutta mitä viisumia suosittelistte?

Täyttyykö meillä de facto-hakemuksen kriteerit? Olen täältä lukenut että monet saaneet viisumin jopa toimistosta suoraan kannattaisiko minun hakea viisumia australiassa vai sen ulkopuolelta? Voisimme myös avioitua tarpeen tullen joten miten prospective marriage visa toimii? Jos haen viisumia miten he suhtautuvat kaukosuhde aikaamme, tämä siis täysin pakon edestä ja tulemme olemaan noin vuoden kaukosuhteessa näkemättä toisiamme ollenkaan koko aikana ennen viisumin hakemista? Jos haen viisumia voinko joutua odottamaan työlupaa joka 12 kk? Rahat kuin ovat hyvin tiukalla opiskelijalla :D

Olisin forever thankful jos joku osaisi kertoa minulle vähän tosi elämästä kun netissä on viisumeistä niin vähän tietoa. Kiitos  :)

Silppu

Jos kerran avioituminen on suunnitelmissa, niin eikö kannattaisi mennä pikimmiten naimisiin ja alkaa sitten järjestelemään viisumiasioita. Varsinaiset hääjuhlat suvuille voi pitää myöhemminkin. Luulisi todistelun suhteen aitoudesta olevan helpompaa jos on jo naimisissa. Sitten voitte mennä vaikka WH-viisumilla Uuteen Seelantiin "häämatkalle" odottelemaan puolisosi kanssa spouse viisumiasi. Saatte molemmat tehdä siellä töitä, ja miehesi saa Aussina työskennellä siellä ilman rajoituksia.

linda12

Itse en ensisijaisesti haluaisi avioitua koska olen suhteellisen nuori mutta tilanne on kärjistynyt niin mahottomaksi etten tiedä enää mitä tehdä eikä eroaminenkaan onnistu meiltä :D

vuokko

Partner viisumia haettaessa mun mielestä pitää asua yhdes . Ainakin me asuttiin ja haetiin . Enkä ikään unohda mokomaa rumba :( Partner viisumin hinta nyt on 4500 dollaria ja siihen lääkäri ja muut kulut päälle eli melkolailla tasan 5000. Toivottavasti saatte jonkun ratkasun aikaan,minulle ei myönnetty työlupaa ennenkun tää lopullinen viisumi tuli  yli kahden vuoden odotuksen ja monien todistelujen jälkeen. Onnea  ruljanssiin

linda12

Miten kaikki parit hoitavat tämän yhdessä asumisen? Olemme kyllä asuneet 17 kk yhdessä, mutta emme ikinä niin että molemmat olisivat olleet töissä koska maissa jossa olemme asuneet ei ole ollut toisella viisumia joka oikeuttaa työhön joten meillä se on mahdotonta? WH viisumin aikana en saanut töitä vaikka asuimme yhdessä. Ja kun puolisoni asui Suomessa hänellä ei ollut työlupaa? Eikö tälläistä oteta ikinä huomioon?

linda12

Lisäys vielä, entä jos menen asumaan Australiaan turistiviisumilla ja haemme sitten de facto-viisumia? Tai menen sinne turistiviisumilla, avoidumme ja hankimme viisumin? Tässäkin missään vaiheessa en ole töissä tietenkään joten onko chäänssiä. Ihanaa jos joku jaksaa vastailla ihan mitä vaan aiheeseen liittyvää  :)

vuokko

Immin sivuilta selviää kun sieltä meet kattoon,siellä on selvästi sanottu miten pitää menetellä. Mutta jos tulet turistiviisumilla ,niinkun minäkin tulin ja sitten ennenkun kolme kuuta on menny umpeen pitää laittaa De-facto hakemus sisään ja siihen si todisteita että olette tosissanne ja sun mieheltä takaus että elättää sinut eli sponsoroi sua kunnes saatte viisumin, ja sinä työluvan. Hakemukseen tule KAIKKIEN niitten maitten kansallisen poliisin rikosrekisteriote joissa olet asunu olikohan niin ,että kahden vuoden aikana ,myös suomen poliisin. Nekin on maksulliset . Sitten immin määrämällä lääkärillä terveystarkastus joka makso täällä 350 dollaria. Sekä virkatodistukset johon tulee merkintä vanhemmista ja sisaruksista .Valokuvia , kirjeitä kaikkee mitä vaan löytyy. Sitten molemmilta tulee sellaset lomakkeet täyttää vai oliko peräti kahdet . En muista ees kaikkee ja ne on saattanu muuttuakkin tän kahen ja puolen vuoden aikana ,muttei varmaan helpottanu yhtään. Sitten se viedään immin toimistoon ja sekki mukaan joka tosiaan tällä hetkellä on noin 4500 dollaria ,ja jos viisumia ei myönnetä niin rahaakaan ei saa takas.Meiltä kysyttiin ainakin 4 kertaa todiste et asutaan varmasti yhdessä .Virka -ja poliisininote pitää olla alkuperäsenä . Siinäpä nyt nuo mitä muistin ja meillä oli. Pitkä ja kivinen tie on ,mutta jos rakkaus ja rahat riittää niin hyvin siinä käy :peukkuy

linda12

Kiitos vastauksesta Vuokko! mutta miten teillä viisumissa kesti noin kauan? olitko koko ajan ilman työlupaa?

vuokko

Minä olin puoltoista vuotta ilman työlupaa ja se kestää kaikilla kaks vuotta et saa tuon residentviisumin. Mutta tosta työluvasta en tiedä mulla sitä ei ollu. Meille ainakin sanottiin ettei vihkiminen auta tässä asiassa sama aika menee. Mutta yhdes pitää asua. Suomes saa käydä pitää vaan hake passiin leima et pääsee takas,maksaa jotain parisataa ,siis kuulemma. Itte en käynyt sinäaikana suomes,vaan sairastin kaiken mahdollisen ja mahdottoman .Jos haluut jotain lisä tietoo voit laittaa mulle sähköpostia ,neuvon kyllä jos vaan osaan. vuokko.kuivasniemi@hotmail.com

Vuokko

linda12

Okei suurkiitokset Vuokko! Aihe ei ole vielä niin ajankohtainen meile mutta jos tulee lisää kysymyksiä olisi kiva vaihtaa kokemuksia sähköpostilla! :)

vuokko

 Kysy pois jos osaan vastata niin kerron mielelläni kaikki tietoni :)