Mitä tarvitsee, että voi jäädä?

Aloittaja Spoon, heinäkuu 05, 2003, 23:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Spoon

Tervehdys täältä Suomesta. Aikomukseni olisi tulla Australiaan mahdollisimman pitkäksi aikaa ainakin lomailemaan ja tekemään jotain sekatöitä jos ei parempaan ole mahdollisuutta. Lähtö olisi joko tänä tai ensi syksynä.

Lueskeltuani aikani noita aiempia viestejä, kysymyksiä ja vastauksia ja selailtuani kaikenlaisia sivustoja aiheeseen liittyen, totesin work&holiday -viisumin olevan ehkäpä paras vaihtoehto minulle. Sillähän saa ilmeisesti olla jopa vuoden siellä?

Mutta mitenkäs jos haluaisin jäädä sinne pysyvästi. Ei ajatella nyt sitä mitä apuja tai kykyjä minulla on vaan sitä mitä siihen ylipäätään tarvitsee. Mitä siis sinne tuleva tarvitsee voidakseen jäädä pysyvästi ja miten ne asiat, viisumit tai luvat sun muut voi saavuttaa? Eihän se mahdotonta voi olla?

Jouko

Kuten mainitsit niin viisumien ja lupien saanti ei tosiaankaan ole mahdotonta, tästä syystä kannattaa varata hetkinen aikaa ja käydä lävitse palstan aiheita vaikkapa hakua apuna käyttäen.

Kysyt:
LainaaMitä siis sinne tuleva tarvitsee voidakseen jäädä pysyvästi ja miten ne asiat, viisumit tai luvat sun muut voi saavuttaa?

Valitettavasti on mahdoton vastata kysymykseesi yksityiskohtaisesti koska viisumihakemus käsittely on yhdistelmä kunkin hakijan henkilökohtaisten ominaisuuksien arviointia, jotka kaikki vaikuttavat lopputulokseen,( ammatti, koulutus, ikä, sukupuoli, kielitaito, terveys, ihmis-suhteet, maa josta kotoisin, henkilökohtaiset harrastukset).

Eli lyhennettynä, hakijan tulee olla terve, oikean ikäinen ja hänellä tulee olla jokin ammatti / koulutus josta irtoaa tarpeeksi pisteitä, jotta viisumikäsittely menee läpi.

Kannattaa syventyä Department of Immigration & Multicultural & Indigenous Affairs Internet sivustoon joka löytyy osoitteesta,

Department of Immigration & Multicultural & Indigenous Affairs


Samoin kannattaa lukea läpi kenen kannattaa lähetä siirtolaiseksi, löytyy tältä samalta sivulta osoitteesta Kenen kannattaa lähetä siirtolaiseksi

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Raiwå

Spoon

Joukon vastaus jo antoi kiteytettynä sen mitä kukavaan täältä vastaisi.
Joskin vastausten muodot voi vaihdella, on lopputulos tuo Joukon antama.


Lisätä voin itse omaan viestiisi tänne tulosta.

Se on erittäin hyvä idea, ja avartaa katsettasi maata kohtaan, sekä antaa apua tehdessäsi ratkaisuja.
Nämä ratkaisut yleensä tehdään sokkona, sijoitus, ammatti, työpaikka,asuminen.
Kun olet vuoden täällä jyrännyt, saat hyvän raamin asiallesi.
Ja myös se auttaa viisumianomusta tehdessä, että voit varmasti ja vakuuttavasti kuvata aikomuksesi.

Yksityiskohtaisena ja tarkkana valmisteltu anomus luo sen kuvan, että kaveri on tosissaan asiansa suhteen.

Ja toinen hyvä syy, et sitten ihan heti ala katumaan päätöstäsi.
Jos vuoden on nähnyt tätäkin maata työn ja huvin lomassa, saa jo kuvan siitä haluaako tänne ylipäätään tulla.

:XXXX:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Spoon

Hmm.. Näinhän se kyllä on. Kiitos vastauksista :)

Australiassa en ole koskaan käynyt, mutta jostain syystä se on jo pienestä pojasta asti ollut haaveeni ja tuntunut omituisen kotoisalta ajatukselta. Olisi varmaan pitänyt syntyä sinne :)

Noh, jos nyt ensin tulisi sitten vuodeksi katselemaan tilannetta, maata ja elämää. Kateeksi kyllä käy jo nyt teitä, jotka siellä asutte vakituisesti :)

Kiitos vielä vastauksista.

Raiwå

Spoon   hmmmm  

Kyllä täälläkin joutuu aamulla töihin lähtemään, jos vaikka vähän aikaisemminkin.

Mutta eipä tarvitse ainakaan pakkasnesteitä autoon muistella :cool:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Spoon

raivo, toki :) Mutta siellä olisin valmiskin siihen. Minulle merkkaa tosi paljon ympäristö, sijaintini ja tila.. kaikki sellainen.. vaikea selittää :) Tarvitsen tilaa tai tukehdun. Vähän taipuvainen masennukseenkin ja tällä hetkellä se johtuu tästä pienestä Lahdesta. Voisi siis sanoa, että osittain terveydellisistä syistä tahdon sinne. Niin toiveajattelulta kuin se kuulostaakin, tiedän sen auttavan :)

Jaaks

"Tarvitsen tilaa tai tukehdun. Vähän taipuvainen masennukseenkin ja tällä hetkellä se johtuu tästä pienestä Lahdesta. Voisi siis sanoa, että osittain terveydellisistä syistä tahdon sinne"

:??:??:??

Spoon,

Tule nyt ihmeessa ensin vaikka WH viisumilla vuodeksi ja katso kuinka menee.

Jos sinulla on jotain ongelmia jo Suomessa niin ei ne valttamatta poistu taallakaan todennakoisesti vaan pahentuu.
Niinkuin Raivokin sanoi, etta kaydaan taallakin toissa eika se elama aina niin leppoisaa ole kun luullaan :cool:
-Ei lankea niinkuin Manulle illallinen-

Kieltamatta olen itse nykyaan hyvassa hommassa eika tarvitse tehda ylitoita, mutta tahan asemaan paaseminen kesti melkein 10 vuotta.  Sita ennen tehtiin kylla 6-7 paivaa ja 70-80 tuntia viikossa.

Sitten jos jossain vaiheessa olet anomassa esim permanet resident viisumia, niin ala nyt vaan kerro mistaan masennuskohtauksista :(

En tarkoita, etta sinulla olisi, mutta pienetkin mielenterveydelliset ongelmat nykyaikana ovat huomattavasti pahempia kuin useat fyysiset vajavuudet ;)

Ei muuta kuin anomukset sisaan ja matkaan - sitten tiedat :D:D

Cheers
Jaaks

Tony

Spoon,

Olen aivan samaa mieltä kuin Raivo ja Jaakskin. Lähde ensiksi katsastamaan Australia paikanpäältä ja mieti vasta sitten, miten sinne kannattaisi jäädä, jos sellaiseen lopputulokseen päädyt. Nykyinen WH viisumi antaa erinomaisen mahdollisuuden tutustumiseen.

Turhien pilvilinnojen rakenteluun ei kannata energiaa tuhlata, niillä on yleensä tapana romahtaa ja silloin pettymys voi olla suuri. Paratiisia et maapallolta tule löytämään, se voi ainoastaan löytyä korviesi välistä, ja siihen eivät välttämättä ulkoiset puitteet vaikuta.

 Myönnettäköön kyllä, että + 30 asteen lämpö kiehtoo minua enemmän kuin saman verran pakkasta.

Ajatteleppas vähän tarkemmin sitä, että sanoit olevasi kateellinen niille, jotka siellä jo vakituiseen asustavat. Olet siis kateellinen sellaisesta, mistä sinulla ei ole mitään omakohtaista todellista tietoa, vain pelkkä omassa päässä syntynyt mielikuva. Vinkiksi vain, että se on aika vaarallinen tapa ajatella;)

:)Tony

Milka

Spoon,

Olen samaa mielta edellisten vastaajien kanssa. Pysyvasti ulkomaille muuttaminen ei yksinaan ratkaise mitaan ongelmia vaan yleensa pahentaa niita.

Kay tekemassa testi tahan viestiin liitetysta linkista ja vastaa kysymyksiin rehellisesti.

http://www.pp.clinet.fi/~ozleague/tyo.html#onkosinusta

Working holiday on ehdottomasti hyva keino tutustua maahan.

:):):)

Milka

Rasti seinaan!!!

Blondi oppi vihdoin viimein liittamaan toimivan hyperlinkin naihin viesteihin!

Vai oisko Jouko uudistuksillaan tehnyt naista sivuista blondin alyllekin sopivat.

:D:D:D:D:D

Jaaks

Hyva Blondi :D:D:D

Unohdin kokonaan tuon linkin ja kysymyslistan, Well Done :D

Jos ei ulkomaille muuttamaan haluavat saa vahintaan 10 pistetta ja papukaijamerkin niin on parempi jaada kotiin :D:D:D

Cheers
Jaaks

Spoon

Kahteen vastasin "ei" ja lapsiin liittyvät kysymykset ei minua kosketa, mutta jos niihinkin on pakko vastata, niin luulisin vastaavani "kyllä" :)

Mutta joo.. Olen ihan samaa mieltä siitä, että ei ulkomaille "pakoon" lähteminen mitään ratkaise, mutta eihän siitä nyt pelkästään olekaan kyse :) Voin nyt kuitenkin teidän mielenrauhanne vuoksi sanoa, että: "Joo, katson sen vuoden nyt siellä ihan rauhassa ja harkitsen vielä sinä aikana mitä haluan." ;)

Raiwå

Spoon :XXXX

Kyllähän se mielen pitää kummasti virkeenä, kun ei tarvi visalla jäätä skrabata lasista aamulla   :D
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

NiinaM

Helllooo Spoon ja muut! Kyllä Ausseihin kannattaa lähteä, siellä muuttuu maailmankuva ja koko mies. Näin kävi minullekin, vaikkakin olen nainen. Heh.

Kuten muut jo sanoivatkin, omat ongelmat eivät jää Helsinki-Vantaalle ja voivat saada yllättäviä muotoja uudessa ympäristössä - kokemusta on. Mutta älä anna sen pelottaa, ongelmia pitää katsoa tuimasti silmiin jossain vaiheessa elämää. Itse löysin Ozin auringon alta suurta helpotusta synkkyyteen ja Australian ihmiset (enkä nyt tarkoita siellä tapaamaani nykyistä aviomiestä pelkästään) tekevät elämänasenteellaan ihmeitä suomalaiselle jörojukalle joka minäkin olin. Trust me, olen kotoisin Heinolasta ja se on jo ehkä huonompi paikka kuin Lahti... Oh well.

Masennuksesta ym.: ilmoitin itse lääkärintarkastuksessa että kärsin opiskeluaikana jonkin sortin masennuksesta, kaavakkeeseen kirjoitin "thesis anxiety, received councelling, no clinical diagnosis was made" eikä aiheesta tullut lisäkysymyksiä. Jos kyseessä olisi ollut pitkäaikaisempi diagnosoitu + terapoitu + lääkitty ongelma niin ehkä se olisi vaikuttanut hakemukseen, mutta meidän perisuomalainen melankolia taitaa olla enempi luonteenlaatu kuin -heikkous.

Jos päätät jäädä pysyvästi Ausseihin mieti haluatko tulla välillä Suomeen ja hakea viisumia kun olet täällä. Olen saanut sellaisen kuvan - korjatkaa jos olen väärässä - että käsittely Saksassa Australian suurlähetystössä etenee nopeammin kuin Ausseissa. Ja ainakin voit samaan aikaan Suomessa esim. tehdä töitä ja hoitaa käytännön asioita sikäli kuin siihen on tarvetta.

Tsemppiä ja sinappia, lähde nyt ainakin vuodeksi noin alkuun ja katso sen jälkeen millainen mies hymyilee peilistä takaisin.

Jaaks

Hyva Custaro :D

Oikealla asenteella paasee pitkalle :D:D:D

Ausseihin pysyvasti jaamisesta on muutamia ehtoja riippuen milla viisumilla olet taalla ja taaltakasin viisumityypin vaihtaminen ei ole niin helppo juttu.  Saattaa olla helpompi anoa omasta kotimaasta :??

Tassa muutama ote sielta jo kaikille tutulta sitilta : http://www.immi.gov.au

Can I change to another visa?

You can apply to change your working holiday status while you are in Australia if you meet the requirements for another visa.

Working Holiday visa holders are able to meet the criteria for grant of a visitor visa to enable a longer stay in Australia only if exceptional circumstances exist.

People with another type of visa cannot change to a Working Holiday visa in Australia.

How do I extend my stay as a visitor in Australia?

You may be able to apply for an extension of stay in Australia if:
?   you do not have the condition 8503 (no further stay) on your current visa,
?   the application is lodged before the expiry of your current visa;
?   you continue to be a genuine visitor;
?   you have abided by the conditions of your previous visa;
?   you have the financial mean to support yourself during your stay; and
?   generally, your total period of stay has not exceeded twelve months.
If you hold a sponsored visitor visa you are not able to extend your stay in Australia.
Completed applications for a further stay as a visitor can be lodged at the nearest regional office of the Department in Australia, either online, in person, or sent by mail. If an application is by sent mail, you need to include a self-addressed pre-paid envelope for the secure return of your passport.

I have been offered a job. Can I work?

Holders of a visitor visa DO NOT have permission to work in Australia.
You may apply for permission to work by lodging an application for a Temporary Residence Visa. Temporary Residence visas allow Australian employers, who are unable to fill highly skilled positions from the local labour market, to sponsor overseas personnel for up to four years. You cannot start work until the Department has approved your application.
Working without permission is an offence that attracts a fine of up to $10,000. It can also result in your visa being cancelled and your holiday cut short.

Raiwå

Jaaxz :)

quote
Working without permission is an offence that attracts a fine of up to $10,000. It can also result in your visa being cancelled and your holiday cut short.
unquote

Miten voi olla lyhyeksi katkeavalla lomalla, jos jää työnteosta kiinni ?????

Mä kysyn vaan ???


:nuttu::nuttu::nuttu::nuttu:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Raiwo :coolh

Se on just se laiton Working Holiday :D:D:D:D

Raiwå

Jaaxz :o

Lomalla töissä ????


:nuttu::nuttu::nuttu:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

JOO Raiwo......

niinkuin nain



:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

ja sitten



:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

ja sen jalkeen



:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Raiwå

Dear lord !!!

Ihave created a émoticon monster !!


:god::nuttu::god:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Sonja

Moikka Spoon! kylla ma suosittelisin lahtoa Ausseihin. ma asuin siella Melbournessa 3 vuotta. ja siita on jo 10 vuotta kun tulin sielta pois ja siita asti oon halunnu menna takasin & nyt oon sitten paattany etta hankin kans sellasen WH Viisumin ehka tossa vuoden paasta ja meen tsekauttaa millasta siella on nyt! kylla se ulkomailla oleminen ihmista muuttaa (varsinkin kun aussit on niin relaxantteja!!!), mutta kylla siina toisaalta tulee sitten "ikava kotimaatakin". en kylla ite tieda etta onko 1 vuos tarpeeks etta tietaa et haluu asuu jossain? mut toisaalta oon ite ollu nyt 5 vuotta lontoossa ja tiedan etta en ainakaan haluu pysyvasti jaada tanne!!

tsemppia siihen viisumin hakemiseen:P

Sonja