Hotelliin, baariin tai ravintolaan töihin?

Aloittaja Kiwi85, maaliskuu 24, 2015, 06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kiwi85

Moi!

Ollaan tällä hetkellä avovaimoni kanssa töissä samassa hotellissa Suomessa. Teen tässä hotellissa töitä mm. vastaanottovirkailijana, baarimikkona, tarjoilijana, karaokeisäntänä ja jamien ja pubivisojen vetäjänä. Avovaimoni on kokkina, vastaanottovirkailijana, baarimikkona ja tarjoilijana. Hän on todella hyvä laittamaan herkullista ruokaa!

Mun ikä lähenee jo uhkaavasti kolmeakymppiä (joten mm. Working Holiday-jutut saattavat vetää vähän turhan tiukoille), avovaimolla ikää muutama vuosi vähemmän.

Näiden taustatietojen jälkeen kysyisinkin, että olisiko tällaiselle hyvinkin ammattitaitoiselle ja asiakaspalveluhenkiselle pariskunnalle todellisia mahdollisuuksia tarjolla Australiassa? Olen itse asunut ja työskennellyt useammassa maassa (työharjoittelussa IT-alalla Malesiassa ja matkaoppaana Rodoksella, asunut näiden lisäksi Filippiineillä ja Omanissa), ja Australiassakin on tullut käytyä, tosin vain lomalla.

Tällä hetkellä kaikki on hyvin Suomessa, mutta ajattelin näin vähän haistella mahdollisuuksia lähitulevaisuutta varten :)


Mielenkiintoisia vastauksia odotellessa!

RUU

Kiwi85, ehdottomasti helpoin tapa saada hyvä vastaus tähän on tulla tänne sillä WH-viisumilla kokeilemaan. Saatte sekä tuntumaa täkäläiseen työkulttuuriin ja elämänmenoon että jalkaa oven väliin siltä varalta että haluatte aloittaa pidempiaikaisen viisumin hakemisen.

Muista että WH:ta voi hakea niin kauan kun on max 30-vuotias eli vaikka päivää ennen kuin täyttää 31 (tosin kannattaa hakea ainakin kuukausi aiemmin siltä varalta että myöntäminen kestää hiukan). Maahan pitää saapua vuoden kuluessa sen myöntämisestä eli siinä on hyvää aikaa laittaa työt & koti Suomessa tauolle.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates