Turistiviisumilla työnhakuun

Aloittaja Paulina, heinäkuu 30, 2012, 19:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paulina

Hei,

Olen kypsytellyt mielessä Australiaan lähtöä turistiviisumilla ja työnhakua paikan päällä. Olen 35-vuotias, joten WH-viisumi ei tule kysymykseen, vaan ihan "tosi" työt. Kokemuksia & vinkkejä otan mielellään vastaan - muusta kuin papereiden kanssa tullin läpi selviämisestä. Onko joku löytänyt töitä & saanut firman sponssaaman viisumin tällä tavoin?

Firma, jossa olen tällä hetkellä Sveitsissä töissä, myy öljy-ja kaasuputkia öljy-ja kaasuyhtiöille, mahdollisesti siis jotain alaan liittyvää työtä. Nykyisen työpaikan kautta Australiaan siirtyminen ei ole mahdollista.

En ole turhan nirso, aluksi olen valmis työskentelemään myös muissa hommissa.

Riikka

Joonatan

Kuulin eilen juoruja, että Brisbanessa on kova pula työntekijöistä. Siellä on kai löydetty kaasu esiintymiä tmv., joten sen alan työntekijöitä kaivataan tällä hetkellä alueelle paljon. Tämä siis pelkkää huhupuhetta, mutta näin mulle kerrottiin. :)

En siis voinut jakaa kokemuksia, mutta aina voi levittää puska-uutisia eteenpäin. :)

Hoyryjyra

kait se kannattais ihan tulliin tai immiin pistaa vahan emailia. luulisin etta ei ole ongelmaa saapua maahan tyota hakemaan. itse tulin puoleks vuodeks turistilla surffailemaan ja chillailemaan. kyselivat aika tarkkaan mita taalla meinasin tehda, miten elaa jne. Tilin saldon halusivat nahda etta on varaa elattaa itseni 6 kuukauden ajan. aika moni kait tulee Turistiviisumilla toihin vahan eparehellisemmin keinoin..

sim

Mikäli mahdollista, eikö tuolla kokemuksella kannattaisi harkita "oikean" viisumin hankintaa? Turistiviisumilla työnhaussa on kuitenkin aina sekunda-luokassa varsinaisen työviisumin haltijoihin verrattuna.

IMMI ei suhtaudu mitenkään positiivisesti työnhakuun turistiviismulla; esimerkiksi viisumit 956 tai 977 ovat käsittääkseni tähän tarkoitukseen sopivampia.

Paulina

Kiitos kaikille vastauksista!

Ensimmäiseksi tarkistin sen 189 viisumin, mutta en sovi skilled occupation list kategorioihin...voi kunpa olisin insinööri! Käsittääkseni tuon viisumin saanti on melko mahdotonta, jollei pysty osoittamaan olevansa eligible jonkin kategorian alla. Sorry tämä mun kauhea Finglish sekasotku...

viisumit 956 tai 977 henkilöille, jotka matkustavat liiketoimintatarkoituksessa (business related meetings, seminars, conventions, conferences, or networking). 3 kuukautta aikaa hakea työpaikkaa, mutta työpaikan löytyessä työnantajan on joka tapauksessa sponssattava "oikea" viisumi, koska nuo viisumit eivät oikeuta työntekoon. Kolmen kuukauden oleskelu edellyttää ainakin minun kohdallani irtisanoutumista nykyisestä työpaikasta, joten miten perustella se, että matka on business-related...

Olen valmis riskinottoonkin, siksi ajattelin tuota turistiviisumia ja hyppäämistä tuntemattomaan, koska muut vaihtoehdot vaikuttavat olevan melko vähissä.

Rege

Heippa Paulina!

Itsekin olen lähdössä marraskuussa turistiviisumilla kumppanini luokse Cairnsiin, tarkoituksena sitten alkaa etsimään töitä ja toivoa, että jokin työnantaja olisi halukas sponssaamaan (sosiaalialan koulutus ja työkokemus). En löytänyt ammattiani Skilled Occupation Lististä eikä mikään kumppaniviisumi ole vielä mahdollinen, joten tästä lähdetään (WH-viisumi käytetty). Aloin jo immin sivuilla 6kk tai 12kk Tourist Visa (e676) -kaavaketta täyttelemään, kunnes törmäsin maksuasiaan, joka alkoi hämmentämään. Lisätutkimusta siis kehiin vaan joten eiköhän se siitä...

Tsemppiä meille!!  :pepsodent