WH-viisumin hakuaika

Aloittaja Lenkki, toukokuu 23, 2012, 21:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lenkki

Heippa!

Nopea kysymys vain että onko kellään tiedossa kuinka pitkä on WH-viisumin hakuaika?  ???

-L

Savonian

Mulla kesti kaikkineen n 1½kk. Tosin siinä hidasti se että vaativat lääkärintodistuksen ja lääkärille oli aika hankala saada aikaa. Lisäksi Berliinin päässä kesti 3vkoa ennen kuin alkoivat kysellä sen lääkärintodistuksen perään.

Anssi

Itse kun sen 8v. sitten webistä tilasin niin saattoi mennä jopa useita tunteja.

fatamorgana

Lainaus käyttäjältä: Savonian - toukokuu 24, 2012, 03:18
Mulla kesti kaikkineen n 1½kk. Tosin siinä hidasti se että vaativat lääkärintodistuksen ja lääkärille oli aika hankala saada aikaa. Lisäksi Berliinin päässä kesti 3vkoa ennen kuin alkoivat kysellä sen lääkärintodistuksen perään.

Meneekohan Savonianilla sekaisin WH jonkun muun viisumin kanssa? WH anotaan netitse ja se tulee melkolailla heti jos tayttaa kaikki ehdot oikein (oikean ikainen jne.). Muutamassa tunnissa siis tai viimeistaan vuorokauden sisalla.

sim

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - toukokuu 24, 2012, 12:29Meneekohan Savonianilla sekaisin WH jonkun muun viisumin kanssa? WH anotaan netitse ja se tulee melkolailla heti jos tayttaa kaikki ehdot oikein (oikean ikainen jne.). Muutamassa tunnissa siis tai viimeistaan vuorokauden sisalla.

Ei välttämättä, tämähän riippuu tilanteesta. IMMIä WH-viisumista lainaten, korostus minun:

LainaaAll applicants are required to meet health criteria. Depending on your circumstances, you may need to undertake a medical examination which may include a chest x-ray, HIV, Hepatitis B and/or Hepatitis C test.

Kts http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/eligibility-first.htm

b9leto00

Mää tilasin perjantainaja maanantaina tuli sähköpostia että on myönnetty. Ja aikaa meni hakemuksen täyttämiseen ehkä tunti, koska ekalla kerralla laitoin vahingossa rastin parissa kohtaa ruutuun "yes" vaikka piti laittaa "no". Tämä siksi koska olivat jotenkin hassusti että yleensä kyllä on vasemmalla puolella ja ei oikealla, mutta siellä oli väärin päin ne ruudut ja tottumuksesta laitoin sitten niin.

Savonian

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - toukokuu 24, 2012, 12:29
Lainaus käyttäjältä: Savonian - toukokuu 24, 2012, 03:18
Mulla kesti kaikkineen n 1½kk. Tosin siinä hidasti se että vaativat lääkärintodistuksen ja lääkärille oli aika hankala saada aikaa. Lisäksi Berliinin päässä kesti 3vkoa ennen kuin alkoivat kysellä sen lääkärintodistuksen perään.

Meneekohan Savonianilla sekaisin WH jonkun muun viisumin kanssa? WH anotaan netitse ja se tulee melkolailla heti jos tayttaa kaikki ehdot oikein (oikean ikainen jne.). Muutamassa tunnissa siis tai viimeistaan vuorokauden sisalla.

Mulle tuli alle vuorokaudessa selvityspyyntö yhdestä vastauksesta ja sen jälkeen kolmen viikon päästä ilmoitus että pitää käydä lääkärissä. Ja sen jälkeen viikon päästä tiedustelu että joko siellä lääkärissä on käyty ja taas viikon päästä kysely että missä ne lääkärintodistuspaperit oikein on tulossa. Tosin sitten kun ne paperit vihdoin oli Berliinissä niin viisumi oli myönnetty samana päivänä. Ja W&H-viisumista on todellakin kyse ja täytän kaikki ehdot.

laurs

Tuleeko siitä myönnetystä viisumista vahvistus aina sähköpostiin? Kun mä laitoin netissa WH hakemuksen abouttiarallaa 2 viikkoa sitten ja kun kirjaudun immin sivuille TRN avulla niin siellä sanotaan että application approved ja en oo tosiaan saanu mitään vahvistusta emailiin..  ??? ja  laitoin siis hakemukseen sähköpostini ja myös sen että se olisi 'yhteydenpitotapa´ :D

Savonian

Kyllä siitä tulee ilmoitus, jossa on se viisumin personointinumero. Jos ei näy, ei edes roskapostissa ole s-postitse yhteydessä ja varmista oma s-posti osoitteesi.

maikku86

Heippa!

Ajattelin että tämä oma ongelmani sopisi tähän viestiketjuun.. Eli olisimme tulossa poikaystäväni kanssa Ausseihin WH-viisumien kera tammi-helmikuun vaihteessa 2013. Itselläni on jo WH-viisumi hankittuna, mutta poikaystävän hakemukseen vaadittiin liitteeksi "chest x-ray" sillä hän on ollut Thaimaassa yhtäjaksoisesti yli 3kk vuonna 2010. No nyt on sitten aika varattu n. viikon päähän Panel Doctorille. Osaisiko joku arvioida, kuinka kauan viisumin käsittely kestää sen jälkeen kun on käynyt tutkimuksissa? Ilmeisesti vaihtelee jonkin verran? Ja sitten vielä tärkeä kysymys: voimmeko hankkia lennot jo, vaikka toisen viisumihakemusta ei vielä ole hyväksytty? Se ei varmaankaan ole suositeltavaa, mutta tuleeko meille ongelmia, jos lentolippujen ostopvm on ennen toisen viisumin hyväksymispäivää? Kiinnittävätkö huomiota sellaiseen (olettaen nyt että hakemus hyväksytään)? Kiitos vastauksista jo etukäteen!!


Hoyryjyra

saahan lippuja ostella vaikka ei olis maahan viisumia. ei se mitaan vaikuta. mutta mita jos kavisikin niin huono tuuri etta viisumia ei hyvaksyta? liput menis hukkaan tai joutuisit evisitorilla saapumaan maahan. itsella tokaa viisumia hakiessa ostin liput pari viikkoa ennen lentoa ja onnekseni viisumi hyvasyttiin 3-4 paivaa ennen lentoa. olisin kylla saapunut sitten maahan evisitorilla. oli ongelmia tokan viisumin kanssa kun en pistanyt heti kattelyssa kaikkia todistuksia ja lisaselvityksia mukaan :)


maikku86

Okei, kiitos! Se olis kyllä todella huonoa tuuria.. Katsotaan otetaanko se riski  :)

Savonian

Mä vähän luulen että jos W&H:n saaminen jää kiinni keuhkokuvasta niin samoilla henkilötiedoilla ei sitten ole asiaa muutenkaan Ausseihin, koska keuhkokuvasta hylsyn saaminen tarkoittaa tuberkuloosia, joka on lääkärin ilmoitettava tauti, jonka jälkeen sitten vähintää 6kk menee antibiootteja syödessä. Ja ne antibiotit mitä tubiin käytetään on **KALLIITA**, eli Austalia ei ota vastaan sellaisia ihmisiä joilla on todettu keuhkotuberkuloosi, koska se tarttuu suljetuissa tiloissa helposti ja on hankalaa ja kallista hoitaa.

maikku86

Jep ja sitten olisikin jo vähän isompia ongelmia..  :D No riski on nyt otettu ja lennot varattu.