Work and Holiday -viisumista

Aloittaja Jarkko, helmikuu 18, 2003, 18:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raiwå

Tervetuloa Jarkko.

Jos olet lukenut anomuskaavakkeet kertaalleen läpi?
lue toisen ja kolmannenkin, ja sitten pyydä vielä naapurisi lukemaan avuksi :D
Jos niillä sivuilla lukee että sinne kuuluisi liittää sellaiset paperit & kuvat, katso mitkä poikkeavat asiat mahdollistaa sen ettei tarvitse laittaa, eli siinä pitäisi olla jokin exemption tai vastaava sana selosteessa.

Sitten kannattaa lukea se kaavakkeen mukana tuleva tietovihko, eli selostus kyseisille kysymyksille, ja niihin liittyviin poikkeuksiin.

Jokatapauksessa et häviä mitään vaikka laittaisit sinne kyseiset tiedot, sen takia ei anomuksesi bongaa.
Päinvastoin, se voi olla että vaikka ultima travel sanookin ettei tarvi? ei aina pidä paikkansa kun virkailija ottaa asiassa oman kantansa.


Onnea anomuksellesi

Tervetuloa

Ray Virta
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

kmlsra7

Todennäköisesti ei mitään syytä huoleen. Firma ilmeisesti hankkii sinulle elektronisen working holiday viisumin, joka myönnetään vain passin numeron perusteella. Itse hankin elektronisen viisumin netin kautta ja totta on, etteivät suomalaiset tarvitse lääkärintodistusta ko. viisumin saamiseksi. Lääkärintodistus vaaditaan vain jos aiot työskennellä esim. kouluissa tai sairaaloissa. Viisumia varten ei tarvitse lähettää kuvaakaan. Elektronisella WH-viisumilla maahan tulleen täytyy käydä hakemassa leimat passiinsa maahan saavuttuaan immigration-toimistosta, tämä on ilmainen palvelu.

Onnea matkaan, itse lähden toukokuun lopulla!

Kati

Raiwå

Kiitos kati
On hyvä että joillain on faktatietoakin :)
Ei silloin mene niin arvaamisen puolelle.
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jarkko

Terve vaan

Minulla olisi tarkoituksena tulla huhtikuun alussa WH-viisumilla kiertämään Australiaa, mutta viisumin hakuprosessi ihmetyttää minua. Hankin viisumin Ultima travel-nimisen firman kautta (www.ultimatravel.fi) ja kaikista muista tiedoista poiketen en kuulemma edes tarvitse lääkärintodistusta, jotta saan sen viisumin. Kuvaakaan ei ole tarvinnut lähettää. Tietäisikö kukaan, onko joillakin firmoilla jotain etuoikeuksia, etteivät niiden tarvitse lähettää kaikkia tietoja, mitä muiden pitäisi? Onko tämä nyt jotenkin mahdollista vai jotain silmään pissimistä?

-Jarkko