Partner visojen vertailu tilanteessa jossa molempien ehdot täyttyy

Aloittaja Virtaniemi, joulukuu 28, 2014, 09:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Virtaniemi

Hei, onko jollain kokemusta kumpi partner visa kannattaa hakea (300 vai 309) mikäli ehdot täyttyvät molempiin? Kummassa on selkeämmät hyödyt (käsittelyaika jne). Ilmeisesti suurin ero näissä on että toisessa pysyvän viisumin saa hakea jo 9kk jälkeen tai heti naimisiinmenon jälkeen ja toisessa sen hakemista täytyy odotella vähintään tuo 2 vuotta? Tarkoitus olisi löytää pysyvä työpaikka joten mietityttää palkkaavatko aussifirmat ennenkuin taskussa on pysyvä viisumi. Minulla on Australialainen poikaystävä ja asumme Suomessa, tästä kahden vuoden päästä tarkoitus muuttaa Australiaan. Ilmeisesti siitä ei ole haittaakaan jos viisumia alkaa hakea nyt jo?


vuokko

Meillä ainakin tuo partner visan numero oli 800 vai 816. Onko mahdollisesti muutunu ihan viimeaikana.

vuokko

 Tuo hoiukan karkas ennen aikojaan  :nuttu: Siis piti kirjottaa viel että eiköös kannata hake se halvempi versio,koska partnervisahan nousi 1.1  6800 dollariin plus lääkäri ja muut päälle, eli likimain 7500 kaikkineen. Jos vasta kahen vuoden pasta olette tulossa tänne. Mulla kesti reilun kaks vuotta tuo viisumi,mutta suomesta käsin sen saa vissiin nopeemmin

alderoad

Me haettiin partner visaa viime kesänä. 14kk jono tälle hetkellä. Joskus ens kesänä toivottavasti saan viisumin.

SaQ

Moi Virtaniemi,

Tulin 309 viisumilla maahan helmikuussa 2009. Tyon saannissa ei ollut mitaan ongelmia vaikka alkuun viisumi on temporary resident. Ehka jotkut (osa-)valtion virastot tai virat saattavat vaatia pysyvaa oleskelulupaa tai kansalaisuutta. Pysyvan viisumin sain 2011 alussa.

Muistaakseni suurin ero noissa viisumeissa on se etta 300 (prospective marriage) "pakottaa" teidat naimisiin 9kk sisalla. Me emme halusimme paatta itse haa-aikataulut joten hain 309 viisumia ja menimme naimisiin maaliskuussa 2010. Hinnoiltaan taisivat olla molemmat yhta kallitta.

Sinuna varmistaisin vaatiiko 300 viisumi sen naimisiin menon 9kk sisalla. Jos haat on suunnitelmissa joka tapauksessa niin silloinhan se on sopiva viisumi siihen paikkaan. Muussa tapauksessa 309 on sopiva - ei se ainakaan IT-alalla estanyt tyopaikan saantia.

SaQ