kokemuksia elamasta australiassa

Aloittaja tarkari, heinäkuu 21, 2002, 20:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

smurf

Hei Taru!

Missa pain Australiaa asustelet?

Itse vaikutan New South Walesin alueella.

Tv:
Smurf

sannakko

Moikka Taru,

Sama tilanne täällä. Minä asustan Melbournessa.

Terveisin,
Sanna
Sanna

riaapa

Moi!

Olen muuttamassa (miehen mukana, kuinkas muuten) Australiaan noin vuoden kuluttua ja asetumme mitä todennäköisimmin Melbourneen. Olisi kiva kuulla mihin varautua. Olen jo lyönyt päätäni seinään peri-brittiläisen byrokratian tiimoilta kerran jos toisenkin, joten sen tyyppisistä ongelmista en enää hätäänny/ärsyynny. Ainakaan yhtä helposti kuin ennen...

Jakakaa kokemuksianne, please!

Riina.
Riina

anneli

Hei, meitä on siis enemmänkin :)
Itse siis muutin myös hiljattain Melbourneen! Mies on Sydneystä kotoisin, joten olemme molemmat uusien kuvioiden keskellä. Tähän mennessä en ole tavannut yhtäkään suomalaista, joten olisi kiva päästä kontaktiin "omiensakin" kanssa :)
Anna
ps. Hain viisumia (spouse category, de facto) jo kuukausia sitten, eikä sitä ole vielä näkynyt... Nyt olen kuitenkin Suomessa käymässä, joten eivät taida käsitellä sitä tällä aikaa. Palaan pian Melbourneen, joten sitten odotellaan taas...

tiitu

moi!!! olen itse kanssa muuttamassa sydneyn lähelle syyskyyn lopussa... Olisi todella helpottavaa saada tietoa kyseistä paikasta varsinkin nuorilta! (itse olen 18v.)JÄNNITTÄÄ ja pelottaa... olisi kuin aloittaisi elämän uudestaan alusta!:P

Lokari

Poikani Markus (19) on ollut puolisentoista kuukautta Australian itäisimmässä pisteessä Byron Bayssä surffailemassa, ja aikoo viipyä siellä muutaman kuukauden ennen lentoaan Uuden Seelannin ja Bangkokin kautta takaisin Kanadaan.
Hän ei ole vielä tavannut ainuttakaan suomalaista reppumatkaajaa, mutta sanoo tulevansa parhaiten toimeen englantilaisten kavereitten kanssa. Hänellä on kavereita myös Ruotsista, Saksasta ja Israelista.
Markuksella tuntuu olevan niin kiirettä, että hän ehtii emailailla kotiin vain kerran parissa viikossa, mutta ehkä hän vastaisi, jos saisi muilta Australiassa olevilta tai sinne aikovilta suomalaisnuorilta postia.
Hänelle voi kirjoittaa suomeksi tai englanniksi tänne: omykron_@yahoo.com - huomaa tuo alleviivausmerkki ennen miumauta.
Lähetän tämän viestin hänen tietämättään, mutta panen hänelle tästä kopion, samoinkuin tämän viestitaulun osoitteen, jotta hän saisi yhteyksiä muihin aussisuomalaisiin. Hänellähän ei ole paljon aikaa surffailla Internetissä, koska hippikylä Byron Bay on yksi maailman parhaita oikeita surffailupaikkoja.

Marianne

Heissan Taru,

olen itse muuttamassa Australiaan elämänkumppanin kanssa lokakuun puolivälissä Sydneyyn. Hieman kauhistuttaa näinkin suuri elämänmuutos ja niinpä olisin erittäin iloinen mikäli löytyisi suomalaista seuraa kokemuksien jakamiseen.

Kirjoitelkaa kaikki muutkin missä päin Australiaa olettekin ja ennen kaikkia kuulisin mielelläni teidän kokemuksistanne ja siitä miten sopetuminen on sujunut. Tietäiskö muuten kukaan ovatko Suomi-seurat tai yhdistykset siellä aktiivisia?

Terkuin,

Marianne

jounij

Hei Marianne,

Kysäisit Australian (ja vissiin lähinnä Sydneyn)
Suomi-seurojen aktiivisuudesta. Kyllähän täällä
jokaisessa isommassa kaupungissa on Suomi-seura,
mutta aktiivisuus vaihtelee. Sydneyssä on itse
asiassa kaksikin seuraa, mutta niin isossa ja
ruuhkaisessa kaupungissa sen aktiivisuuden kanssa
tuppaa olemaan hieman niin ja näin. (Viikolla
ei oikeastaan voi järjestää mitään, kun ajaminen
paikasta toiseen saattaa kestää toistakin tuntia.
Ehkä kerran kuukaudessa on jotain yhteistä toimintaa.)

Katso yhteystietoja Suomi-seuroihin Dundernewsin
osoitteistosta.

Mainittakoon samalla, että erinomaista suomalaista jazzia
on kohtapuoliin tarjolla useammassa kaupungissa. Jukka Perkon
Hurmio-orkesteri, joka esittää (ainakin) jazz-versioita
Olavi Virran levyttämistä biiseistä, kiertää maata seuraavasti:

Adelaide 26. & 27.10.
Port Douglas 28.10.
Townsville 29.10.
Brisbane 30.10.
Canberra 31.10. (& kutsuvieraskonsertti Suomen suurlähetystössä 1.11.)
Wollongong 2.11.
Sydney 3.11.
Wangaratta 4.11. (osa suurempaa Wangaratta Jazz -festivaalia)


Ilmoittelee

Jouni Juntunen
Canberra
Jouni
Canberra

pirpa

G'day mates! Palasin juuri australialaisen poikaystavani kanssa Suomen kauniista kesasta Australiaan. Olisin myoskin kiinnostunut muiden tyonhaku ym.kokemuksista australian mantereella. Asun Gold Coastilla, enka toistaiseksi ole tavannut yhtakaan suomalaista. Olisi mukava vaihtaa kuulumisia muiden siirtolaisten kanssa!

enkeli

Hohoijaa! Olenpa eksyksissä! Mä asun Kanadassa ja te kaikki kyselette, miten Austaaliassa tulisi toimeen...
Voi että, mutta voinhan sanoa sen, että minulla on jokunen tuttava Austraaliassakin.
En tiedä onko se viisasta, mutta voisin hälyttää tämän tuttavaperheen tänne kirjoittelemaan sille henkilölle avuksi, joka muuttaa sinne Melbournen alueelle.
JOs kiinnostaa, kerro.

Raiwå

Moi Pirpa.

tilaa itsellesi Finlandia news, saat sen täältä samalta servolta hoidettua.
Sieltä löydät yhteystiedot Gold Coast Finnish sports club. Sekä Kultarannikon Suomiseura.
En nyt isompaa hätään löytänyt omaani jotta olisin voinut avata pään.
GGFSC on tällähetkellä valmistelemassa pääsiäis kisoja Carraraan (Broadbeachin takana)
Vapaaehtoisia varmasti haetaan kissojen ja koirien kanssa :)
Toivottavasti löydät Suomalaiset sieltä näillä eväillä, jos et niin lähetä postia niin annan puhelinnumeroita josta löytyy.

:cool:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

arixmel

Hei,
Nayttaa silta etta taalla on aika paljon suomalaisia. Itse olen asunut Melbournen keskustassa noin 4 vuotta ja en ole tormannyt yhteenkaan (paitsi formulakisoissa heh).
jos joku tarvii neuvoja tahi muuta apua, niin mulle voi mailata
ari.haukka@gknaes.com.au
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Henna

Moi. Minäkin suunnittelen muuttavani poikaystäväni luo Brisbaneen Jouluna 2003. Tulen sinne myös työharjoitteluun ensi kesänä. Tällä hetkellä teen opinnäytetyötä, johon liittyy Working Holiday-visan myöntämisen aloittaminen myös suomalaisille, jos jollakin on kokemuksia ko viisumista, ottaisin niitä mielelläni vastaan. Kiitos!
hennamartikainen@hotmail.com

Pinki

Heh, näyttää joillakin olevan aussi-,iehiä, en siis ole ainokainen ;o)
Kuinka olette oikein tutustunut, ja onko tullut mitään ongelmia? Minulla ukko pamahti samaan firmaan töihin. Nyt on ollut jo kolmisen viikkoa Ozissa, ja minä vielä täällä Suomessa...täytyy toivoa että suhde kestää elossa tuonne helmikuuhun jolloin matkaan W & T visaalla sinne!! Kyllä vähän jännittää...
Muita ongelmia ei oikein ole ollut, kuin että kohteliaisuus säännöt tuntuvat aika tärkeiltä. JA ikäero meillä se suurin ongelma on...
Mutta postitelkaa ihmeessä! Olisi ihana tutustua mahdollisimman moneen ihmiseen!

paniikki

Moi!
Olen lähdössä huhtikuun alussa working holiday visalla Canberraan poikaystäväni luo,( joka tällä hetkellä nauttii kesälomastansa täällä lumen keskellä Suomessa...), koska se vaikuttaa tällä hetkellä sopivimmalta vaihtoehdolta, viime vuonna olin siellä ihan turisti viisumilla. Kuitenkin, stressi iski saman tien kun aloin katsomaan ohjeita tähän working holidays:iin!Siis kysyisin tästä lääkäri osuudesta: Sain käsityksen että mun tarvitsee tilata joku lappu jo Saksasta ENNEN

paniikki

jatkoa...
siis ENNEN lääkärille menoa?Kysyisin myös että minkälaiset mahdollisuudet Canberrasta on löytää "casual"-töitä? En ole valmistunut vielä miksikään, Lundissa(Ruotsissa) opiskellut, mutta kaikki vielä ihan kesken.
T: Anna :)

tarkari

Moi kaikki!

Olen reilu puoli vuotta sitten muuttanut tanne Australiaan takalaisen poikaystavani kanssa. Olisi mukava vaihdella tunnelmia jonkun muun vastaavassa asemassa olevan kanssa iloista, suruista ja muista kokemuksista taalla. Tarkoituksenamme on asustella taalla vahintaan 3-4 vuotta, jollei pysyvasti.. Laittakaahan postia!

t. Taru
email:tarkari@hotmail.com