WH-viisumin lykkääminen?

Aloittaja Isa03k, huhtikuu 19, 2007, 21:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Isa03k

Eli tämmönen mietityttää, etsitty on kissojen ja koirien kanssa mutta tällä palstalla ei ainakaan asiaa ole puitu. Tai sitten on erittäin hyvin piilotettu. Itse hankin heinäkuussa 2006 WH- viisumin ja nyt mietin onko sen lykkääminen mahdollista. Vahvistusmeilissä on näin epämääräinen selvitys:

Please note: this Working Holiday Visa can only be used once. If you
find your circumstances have changed after you are granted a Working
Holiday Visa and you want to postpone your working holiday but you still
need to travel to Australia  for a brief visit, you MUST apply for a
Tourist visa or another temporary visa. This will cease your Working
Holiday visa and you will be able to apply for another Working Holiday Visa
at a later stage, if you still meet all the eligibility criteria.

http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/how-the-visa-works.htm taas sanotaan, ettei 12kk:n rajaa voi ylittää.

Joten ei kai sitten voi?

Leokatti

Eikun kyllä voi isa. Tuossahan sanotaan ihan selvästi, että jos haluat lykätä WH-viisumia niin se onnistuu niin kauan kun täytät kriteerit WH-viisumin saantiin. Turistiviisumin haku kumoaa WH-viisumisi. Tuo mitä linkissä puhutaan, tarkoittaa toisen vuoden WH-viisumia (jonka saa, kun tekee vähintään 3 kk primary industry -tyyppistä työtä).
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Isa03k

Mulle pitää vääntää rautalangasta. :nuttu: Mutta siis pystynkö perumaan tämänhetkisen viisumin ja hakea uutta ts. voimassaoloajan pidentämiseksi. En tajunnut tota turistiviisumin osaa tässä koska tarvitsen W&H:n jokatapauksessa. 

Isa03k

Netistä hankittu viisumi mutta totta, ei henk. koht. yhteydenoton voittanutta.  Pitää tässä nyt kuitenkin kattoa jos pääsee lähtemään määräajan puitteissa. Olishan tästä ollut apua jos joku muukin on onnistunut tekemään asioista yhtä vaikeita. :pepsodent Mutta kiits  :god: kommenteista joka tapauksessa.

Leokatti

Se turistiviisumi on mainittu vain esimerkkinä. Jos haet nyt toista viisumia Australiaan, tuo WH joka sulla on, kumoutuu automaattisesti. Sen voi myös peruuttaa käsitykseni mukaan, mutta käytännön tietoa siitä, kuinka se tapahtuu, ei minulla ole. Kysäisepä Berliinistä, pitääkö sitä varten täyttää joku lomake tms.

Eli siis tarkoituksesi olisi edelleen tulla WH:lla Ausseihin, mutta ei ennen heinäkuuta, kun viisumi menee umpeen?? Tämäkö on tilanne? Ja haluat siis siirtää WH-viisumisi myöhemmäksi?
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Isa03k

Joo pointti mulla, että kun tilanteet muuttuu ja reissu ei kunnolla ole nyt suunniteltu niin sais vaan pari kuukautta lisää aikaa. Nyt tässä kamala kiire ja ressi sen määräajan kanssa. Pitää tässä nyt vähän miettiä miten tässä tekis *ajattelee ääneen*.  ;)