Lomailua...?

Aloittaja tiku, heinäkuu 28, 2005, 01:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tiku

Heipä hei!

Kovin moni tuntuu olevan menossa WH-viisumilla töihin, mutta minullapa on aikomuksena lomailla 2 tai 3 kuukautta Australiassa. Onko mahdollisesti kukaan muu lähdössä marras- tai joulukuun alussa vaan kiertelemään? Olenko ymmärtänyt oikein, että tarvitsen turisti viisumin lomailuni ajaksi Australiaan ja saanko tilattua sen netistä? Tammikuuksi suunnittelen meneväni Uuteen Seelantiin, johon ei käsittääkseni viisumia tarvita. Lentoja en ole vielä varanut. Mistähän kannattaisi kysellä? Kaikki tiedot ovat tervetulleita.... :)

-Tiku

zetax

Kyllä tarvitset turistiviisumin ausseihin, netistä saanet. Lentoja löytyy vanhoista keskusteluista. Käytä haku nappulaa vasemmasta ylälaidasta ja kirjoita siihen esim. Lennot.
Älä maksa yli 1400 egee menopaluusta.

eevis

tiku :D

Kylla tietaakseni tarvitset turistiviisumin Uuteen-Seelantiinkin, muistaakseni vaan Finnkiwi joskus sanoi Suomen ja Uuden-Seelannin valilla olevan sopimuksen, jolla viisumit maiden valilla ei maksa mitaan. Mutta hiukan mutua tama, helpoiten saat varmistettua vaikka soittamalla isompiin matkatoimistoihin, esim. Area tms.

Tai sitten loggaat itsesi sisaan NZ:n immin sivuille ja tsekkaat sielta, "Apply for a Visitor's Permit using our Visitor's Online Service" nayttais etusivulla olevan eli vissiin netin kautta voit turistiviisumin hankkia kuten Ausseihinkin: http://www.immigration.govt.nz/
Dees - We will bloody bounce back!!!


Paula_Liina

Minä otin asiasta selvää ennen kuin tulin ausseihin keväällä kun olen itsekin menossa käymään Uudessa-Seelannissa myöhemmin tänä vuonna. Suomen kansalainen ei tarvitse viisumia Uuteen-Seelantiin jos turistina oleskelu kestää alle 3 kk. Tarkistin sen vielä äsken tuolta Eeviksen laittamalta sivulta ja niinhän se on:

------------
Provided that you have not already exceeded the maximum allowed stay as a visitor (9 months in 18-month period immediately preceding your arrival), if you are a Citizen of one of the countries listed on our Visa Free list, you do not need to apply for a visitor visa prior to travel. You will need to show onward travel arrangements (ie return ticket) to a country which you have the right to enter, funds for maintenance (NZ$1000 per person per month of stay), and a valid and acceptable travel document (valid for three months after the departure date) at the border for a stay of up to three months (or up to six months for UK citizens) as a visitor in NZ. To enter NZ visa free, you must be a genuine visitor.
If you hold a passport from any other country, you must apply for a visitor visa prior to travel
------------------

eevis

Paula_Liina :D

Hei kiitos tiedosta, itsekin taytyy tassa jossain vaiheessa tuonne salmen taakse lahtea kaymaan joten hyva tietaa! (olin eilen liian laiska tai paranoidi loggaamaan itse sisaan tuonne sivuille kun ei ollut viela pakko... :D )
Dees - We will bloody bounce back!!!


Raiwå

Tiku :roue

LainaaKovin moni tuntuu olevan menossa WH-viisumilla töihin,

Haluaisin tarkentaa kommenttiasi jotta ei kellekkään jäisi harhakuvia.

WH viisumilla ei pääse tänne töihin, sanan varsinaisessa merkityksessä.

WH viisumi ei valtuuta ketään vapaaseen työsuhteeseen, eikä takaa millään tavalla jatkoa työsuhteessa.
Se antaa ainoastaan mahdollisuuden 'paikata taskujansa' loman yhteydessä.

Vaikka tarkoitit toista, pitää kuitenkin tarkentaa niille jotka ottavat asian kirjaimellisesti.


Valistaa




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Qatar

Minäkin olen lähdössä Australiaan lomailemaan! Poikaystäväni on jo Melbournessa opiskelemassa ja minä menen sinne lokakuun lopussa perässä. Tarkoitus on majailla Melbournessa mutta käydä ainakin Sydneyssä, Cairnsissa ja Isolla Valliriutalla snorklaamassa sekä kierrellä muutenkin Australiassa. Toivottavasti ehdimme Cairnsiin ennen sadekautta, onkohan marraskuussa liian myöhäistä?

Mitenköhän maltan odottaa vielä vajaat kolme kuukautta!!

Tony

Marraskuu, etenkin sen alkupuoli, voi olla sään puolesta oikein hyvää aikaa Cairnsissä. Marraskuussa siellä sataa keskimmäärin 96 mm, joulukuussa sademäärä tuplaantuu, tammikuussa nelinkertaistuu ja helmikuussa lähes viisinkertaistuu marraskuuhun verrattuna. Eivätkä ne varsinaisen sadekauden sateetkaan aivan hirvittäviä ole, jollei jossain Australian lähettyvillä ole pyörinyt syklooni, jonka seurauksena on saattanut syntyä päiväkausia kestäviä sateita. Yleisesti kesäkauden sateet ovat päivittäisiä rankkoja kuuroja, jonka jälkeen aurinko taas paistaa.

http://www.cairnsaccommodation.com/weather.html

:)