SYKSYLLÄ 2014 MAHDOLLISESTI AUSTRALIAAN LÄHTIJÖITÄ?

Aloittaja aussiefin, marraskuu 13, 2013, 20:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aussiefin

Heiii!! Täällä kirjoittelee 21-vuotias nainen Turusta. Haluaisin lähteä australiaan ensi vuoden eli 2014 syksynä, kiertelemään ja töitä tekemään working holiday viisumilla. Yksin en kuitenkaan haluaisi lähteä ja etsinkin mahdollisia muita halukkaita lähtijöitä? Omasta kaveripiiristä ei löydy ketään kiinnostunutta :( olen käynyt lukion ja sen jälkeen hakenut eri kouluihin enkä ole saanut opiskelupaikkaa, haluaisin tehdä jotakin "järkevää" eli siis matkustaa ja lyödä reissu lukkoon ensi vuodelle jotta voi alkaa kerryttämään matkabudjettia!! =)=)

marsa

Heippa hei,

olen itse samanlaista suunnitellut, ensin pitää saada kunnon matkakassa kasaan!
Minnepäin Aussilaa kelasit ensiksi suunnata? Itsella mielessä Sydney :)


aussiefin

Mä haluaisin kanssa aloittaa sydneystä, mulla on isoveli käynyt cairnsissa ja kehunut sen maasta taivaisiin..mutta en tiedä miksi sydney kiinnostaa? sieltä olis varmaan hyvä aloittaa..haluaisin tietysti nähdä mahd.paljon australiaa.

Starlet

Hei,

Täällä suunnittelee 28-vuotias nainen lähtöä Australiaan vuodeksi Working Holiday-viisumilla syksyllä 2014.  :)

veeeve-

Moi!

Täällä kanssa syyskuun alkuun lähtöä suunnitteleva, 25-vuotias tamperelainen nainen :)

Mulla olisi suunnitelmissa vuoden reissu WH-viisumilla. Tod.näk. aloittaisin reissun Brisbanesta, siellä asuu muutama sukulainen. Mutta muuten suunnitelmat täysin auki...  :D

odessa809

haloooooo 8)

Haaveillut ausseihin lähtemisestä jo jonkun aikaa, ja nyt elämäntilanne antoi hyvän raon toteuttaa asian..
Eli tääl ois TRE:lainen Sh nainen, mahd. hoitoalan duunia etsimäs sieltä.. jollei löydy, niin periaattees valmiina tekeen mitä vaan :pepsodent

Mutmut kans tota 2014 syksyä aatellut ajankohdaks, joten ois siistiä tutustuu etukäteen tyyppeihin, kenen kans mahd. lähtis !?!??!

saa laittaa viestii :XXXX

Sari79

Moi! Olin reilun kuukauden Ausseissa vuosi sitten. Nyt haluaisin muuttaa sinne. Täällä Suomessa ei ole mitään mikä "pidättää", paitsi yritän päästä kouluun opiskelemaan uutta ammattia. Omia mielipiteitä sinne meneville ja mitä haluavat nähdä. En tuon lyhyen ajan takia kerennyt paljoa näkemään, olin pääasiassa Sydneyssä missä asuin australialaisella kaverilla. Sydney on kiva kaupunki mutta osa turistirysistä on yliarvostettuja ja ylihinnotettuja eikä niissä ole mielestäni mitään niin ihmeellistä. Ne mitä kannattaa nähdä/tehdä jos menee Sydneyyn on käydä Botanic Gardenissa (varaa siihen koko päivä, alue on aika iso), kävellä se kuuluisa Harbour Bridge päästä päähän (ei maksa mitään jos ei sitten halua mennä sinne sillan yläosaan käveleen), käydä kuuluisalla Bondi Beachilla sekä Manly Beachilla. Manlylle meno oli itsessään jo kiva kokemus kun lautta vie sinne ja reitti on nätti. Lautalta komeat näkymät Sydneyn keskustaan. Illalla kiva tulla kun on auringonlasku ja kaupungin siluetti näyttää erilaiselta. Kannattaa varata päivä tai kaksi Sinisille vuorille. Henkeäsalpaavan upea paikka! Jos olette viinin ystäviä niin päiväretki Hunter Valleyyn on kiva kokemus. Siellä on myös eläintarha joka on paljon parempi kuin Sydneyn keskustassa olevan Wild Life (oli pieni pettymys ja aivan ylihinnoteltu). Keskustassa on korkea Sydney Tower jonne kannattaa mennä. Upeat näköalat! Ennen ylös menoa kaikille näytetään pieni "elokuva" pätkä Sydneystä 4D teatterissa joka oli hauskaa! Kannattaa myös varata pari päivää ja käydä Port Stephenissa. Yksinkertaisesti kaunista!

Starlet



Elämäntilanne on siinä vaiheessa, että nyt olisi vielä hyvä aika lähteä Ausseihin. :) Yksi kaveri oli joskus WH:llä ja toinen kaveri oli koulun puolesta noin puoli vuotta. Toinen heistä on muuttamassa pysyvästi Ausseihin, kunhan saa viisumi- ja työasiat kuntoon. Heidän innostamana olisin kiinnostunut lähtemään WH:llä töihin ja kiertelemään etenkin Itärannikkoa (Sydney, Brisbane jne.)  :) Yksin en haluaisi kuitenkaan matkaan lähteä.



Saa laittaa viestiä.  :)

Piude85

Täällä ois yksi rento ja mukava 29-vuotias nainen, joka suunnittelee myös Ausseihin lähtöä ensi syksynä, luultavimmin elokuussa. Tarkoituksena hommata working holiday -viisumi. Olisi kiva löytää matkaseuraa jo ennen matkalle lähtöä, joten rohkeasti vaan viestiä tulemaan!  8)

juuco

21 vuotias miespuoleinen! itellä kans olis tarkotus ottaa lento sinne suuntaan joskus loka-marraskuussa 2014 ja wh:lla painaa meneen... vuoden kans aattelin olla eikä kavereita ole luvannu lähteä! ei muutaku viestii jos kiinnostaa! :)

jounij

Hullulla halvat huvit?! Minua ovat aina huvittaneet nämä "Syksyllä/keväällä XXXX Australiaan" -viestiketjut. Tämänkin viestiketjun lähtijöillä saattaa tulla kiire: syksy 2014 alkaa Australiassa ensi lauantaina eli 1.3. ja vastaavasti taas kevät 1.9.


Virnuilee
Jouni
Canberra

RUU

Lainaus käyttäjältä: jounij - helmikuu 26, 2014, 07:19
Tämänkin viestiketjun lähtijöillä saattaa tulla kiire: syksy 2014 alkaa Australiassa ensi lauantaina eli 1.3.
Virnuilee

Nopeat nakevat enemman...  :pepsodent
Kanssasi samalla asialla huvitellut...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

PearlJam

Heippa!  :)

Täällä kirjoittelee 26-vuotias reissunainen Jyväskylästä. Minulla on myös aikomuksena lähteä Australiaan ensi syksynä, todennäköisesti lokakuun paikkeilla 2014. Tarkoitukseni näin alustavasti on lähteä pidempään reissuun, alkuun W&H-viisumilla, ja jos hyvin käy kenties pidentää viisumia siihen mahdolliseen kahteen vuoteen. Tutulta kuullosti monen kirjoitukset täällä palstalla elämäntilanteesta ja muutoksenhalusta, seikkailuista ja matkustamisesta. Samoilla mennään; kohti Ausseja siis :)

Minulla asuu muutama kaveri Sydneyssä ja sinne kenties aluksi olisi suunta. Teen mitä tahansa töitä, appelsiinin poiminnasta kahvin kaatamiseen, tosin oma koulutus on sosiaalipuolelta. Työtä on helppo löytää lähes mistä päin maata tahansa, jos ei kovin ronkeli ole. Itse olen hyvin avoin kaikelle mahdolliselle, niin työlle kuin asumiskuviolle. Muuten olen spontaani pallontallaaja, hyvää matkaseuraa ja sopeutuvaista sorttia oleva lämminhenkinen muusikkotyttö. Olisi mahtavaa lähteä reissuun jonkun kanssa/hyvällä samanhenkisellä porukalla, ei siis muuta kuin suunnittelemaan tulevaa matkaa!

Näillä ajatuksilla tulevaa kohti!

"When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assignment, and I told them they didn't understand life." John Lennon

Nina

ninak

Hei !
Oli pakko vastata vaikka kaikki tämä onkii nyt mulle melko uutta (juuri rekisteröidyin tänne) :D Mutta kun näin kirjotukseks ja nimi on ilmeisemmin vielä sama kun mulla sekä suunnitelma lähes (ainakin ajatustasolla) sama!

Mulla ollu nimittäin tässä ajatuksena lähteä jollain keinolla australiaan sillä maa kiehtoo, sekä kaipaan seikkailua ja uusia tuulia.
Valmistun nyt kesäkuun lopulla suuhygienistiks ja ajattelin että joko suuhygienistin työt tai sitten tämä work & travel-juttu vois olla sopiva. Rupesinkin selailemaan googlen kautta sivuja ja törmäsinpä kirjotuksees :)

Näinpä ollen voiskin olla jopa ihan mahdollista että samoihin aikoihin kuules oltas mänössä kohti ausseja ! :D Tosin mun sisko kanssa oli kiinnostunu asiasta ja saa nähä onko sekin myös lähössä matkaan !  :)

fazzu

terve! itsekin muutama päivä sitten rekisteröidyin tänne ja olen lähdössä loka-marraskuussa. Olisi tarkotus saada hyvä porukka kasaan ja voi olla että yksi kaverinikin olisi lähdössä, täyttä varmuutta ei ole sille. Yksin ei olisi välttämättä niin mukava lähteä.

niinaso

Olen 28-vuotias tuore opettaja Itä-Suomesta ja suunnitelmissa olisi lähteä Australiaan elokuussa 2014. Kiertely ja työskentely olisi minullakin mielessä. Töiden suhteen olen melko avoin. Oman alan töitä en ole ajatellut etsiä. Pikemminkin jotain ihan muuta! :D Minulla ei ole ketään tuttuja Australiassa, joten matkakaverit ovat tervetulleita.

aussiefin

Jos joku on oikeasti vakavissaan lähdössä ensi syksynä niin e-mailia mulle niin ruvetaan suunnittelemaan!! =)  cola.cao.con.leche@hotmail.com

-h-

Täällä myöskin kaksi working holidaylle lähtijää syyskuussa 2014. Mitään käytännön suunnitelmia/valmisteluja ei tosin ole vielä tehtynä.
Mietinnän alla on ainakin vielä, mistä kaupungista lähteä liikkeelle ja olisiko järkevää ottaa jonkinlainen starttipaketti alkuun esim. Kilroylta tai UltimateOz:ilta..

pipsi

Ollaan ystäväni kanssa lähdössä Balin kautta Ausseihin huomenna. Ausseissa aloituskaupunkina kesäkuussa toimii Gold Coast, kellään tietoa työtilanteesta? Ollaan molemmat oltu monta vuotta töissä hotellin respassa eli hotelli- ja ravintola-ala kiinnostaa :) Saa laittaa viestiä jos kesä- tai heinäkuun aikana oot samoilla suunnilla :)

-h-

Tarvitsisin pikaisesti apua!

Oon ollut muutama vuosi sitten Indonesiassa yli 3kk eli tarviin varmasti ne röntgenkuvat viisumihakemukseen (tuberkuloosiriski)!
En onnistunut löytämään mitään selvää listaa näistä "panel doctors" ketkä kuvia ottavat. Viisumisivusto näytti yhden lääkärin Helsingissä, mutta on kai niitä oltava muuallakin Suomessa?
Help me! :nuttu:

RUU

Lainaus käyttäjältä: -h- - kesäkuu 06, 2014, 18:00
En onnistunut löytämään mitään selvää listaa näistä "panel doctors" ketkä kuvia ottavat. Viisumisivusto näytti yhden lääkärin Helsingissä, mutta on kai niitä oltava muuallakin Suomessa?
H, kyllä sinä taisi ihan oikeaan listaan osua, Immigration Panel Physicians. Listalla on kaksi lääkäriä kolmella lääkäriasemalla, kaikki Helsingissä. Takavuosina niitä oli myös parissa muussa kaupungissa, mutta näyttävät säästöt osuneen näihinkin. Taisi tulla reissu Helsinkiin sinulle...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

-h-

Jep, tähän tulokseen tulin myöskin  :peukkuy

Ei ole tosin vielä mitään kuulunut tuosta viisumiasiasta, mutta veikkaan että kun on se Indonesia siellä mainittuna niin lääkärireissu tiedossa.. :P

Minulei

Aussiefin, korjaa jos ymmärsin väärin, mutta sanoit ettei sinulla ole opiskelupaikkaa eikä mitään "järkevää" tekemistä, oletan siis että olet työtön? :) Mistä säästät rahat tälläiseen matkaan? :) Tämä ei ole v*ittuiluviesti, vaan olen itse työtön enkä pääse kouluihin ja haluaisin toteuttaa tällaisen WH-matkan Ausseihin. :) Mutta tyhjästä on paha nyhjästä, sen takia ajattelin, että jos tästä saisi jotain ideoita... :p

-h-

Selailin täältä keskusteluista sellaista yleistä muistilistaa hoidettavista asioista..

Kelalle täytyy ainakin tehdä vielä ilmoitus ulkomaille muutosta, mutta tyhmänä kysymyksenä ihmettelisin vielä että miten verotus Suomessa poissaolon aikana? Pitääkö reissun aikana maksaa jotain veroja myös Suomeen vai peritäänkö niitä jälkeenpäin kerta alle vuoden kestävässä reissussa kuuluu vielä Suomen sosiaaliturvan piiriinkin?  ???

Miuv

Moikka! Täällä 21-vuotias helsinkiläinen tyttö jo matkakuumeessa. Laskeudun Sydneyyn 26.9, siitä eteenpäin onkin sitten suunnitelmat ihan auki. Jos joku on samoihin aikoihin siellä päin, olisi kiva nähdä ja käydä vaikka kahvilla tai tutustua kaupunkiin yhdessä. Saataisiin alkupaniikit pois  :D laita viestiä nii voidaan suunnitella, kayel@hotmail.fi :-)

-h-

Onko täällä ketään, joka olisi nyt joutunut niitä lääkäriselvityksiä, keuhkokuvia tms. toimittamaan? 17.6 suurinpiirtein tein viisumihakemuksen ja vieläkin on prosessoinnissa? Pitääkö mun siis odottaa että sieltä tulee jotain kommenttia koskien sitä, mitä lääkäritodistuksia tarvitsee toimittaa vai odotttaako ne niitä suoraan jo nyt? Menenkö siis vaan tuonne lääkärille ja hän suoraan tietää miten toimia vai odotanko vielä jotain vastausta viisumini suhteen?  ??? :(

RUU

-h-, sinulle tulee erillinen pyynto, jos jotain lisatietoja kuten laakarinlausuntoja, tms tarvitaan hakemuksen liitteeksi. Jaa odottelemaan sita ennenkuin varaat aikoja.
Jos kuulut ryhmaan, jonka hakemuksissa on enemman tarkastettavaa (tietyt ammatit, aiemmat oleskelumaat, jne), hakemuksen kasittelyyn menee enemman aikaa. Jos taas olet siina 80%:ssa, jolla on selkein mahdollinen hakemus, voit toki ottaa yhteytta nyt kun aikaa on mennyt reilusti yli keskimaaraisen 6 paivan ja tarkastaa onko hakemus normaalisti jonossa vai tarvitaanko siihen jotain lisayksia.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Maanpe

Hei!

Osaako kukaan neuvoa, mistä löytyisi lista asioista, jotka olisi hyvä hoitaa heti Ausseihin päästyä tai ennen sitä? Luin joistakin kalleista turistipaketeista, mutta en haluaisi sellaista hankkia..

Ps. Ausseihin elokuussa lähtevä, saa laittaa viestiä jos haluaa matkaseuraa :)

GoldenCup

Täällä olisi yksi Tampereelta Ausseihin lähtevä! 13.9 olisi lähtö. Jos itsellä lähtö samoihin aikoihin niin olisi kiva jotain sotasuunnitelmaa kehitellä! :D jarkko_91@live.com mailia vaan rohkeesti! Aina olisi jees tutustua uusiin tyyppeihin!

Lallatin

Moi kaikki!

Oon 28-vuotias tyttönen Keski-Suomesta ja mulla kans varattuna lento Australiaan marraskuun alussa. Puoli vuotta on tarkoitus lomailla ohessa tietysti töitä tehden. :) Kaikki suunnitelmat on vielä avoinna, menen sinne mistä löytyy töitä ja katellaan sitten siitä eteenpäin. Mulle saa laittaa sähköpostia (twim1985@gmail.com) jos on samoihin aikoihin down under, olisi hauska törmäillä sitten reissun päällä!  :)

HelmiP

Hei moi kaikki :)

Minä saavuin eilen Sydneyhyn tekemään mun opiskelulle työharjoittelua WH-viisumilla ja oisin kovasti kavereita vaille. Jos joku olisi valmis tutustuttamaan minua kaupunkiin tai eksyä mun kanssa yhdessä, otathan yhteyttä :) etsin ihan kaikenlaista seuraa picnic ja biitsi seurasta baareiluun tai vaikka patikoimaan, sä voit viedä mä voin vikistä, oon ihan avoin kaikelle.

Olen melkein 21-v tyttö alkujaan Riihimäeltä, viimeksi Helsingistä, opiskelen HAAGA-HELIAssa. Suomessa teen promotöitä. Olen aurinkoinen, positiivinen ja luotettava. Etsin uusia kokemuksia ja kavereita Sydneystä. Voidaan tavata jo vaikka tänään :)

Ethän epäröi ottaa yhteyttä  :pepsodent  8) helmipeu@icloud.com oon ikuisesti kiitollinen avustasi ja seurassasi :)

-Helmi  :god:

Tinyhai

Päivää! 16.9 Ois lähtö ausseihin ja cairns ekana kohteena, mistään muusta ei ole vielä tietoa :D ketään muita suomalaisia nuilla suunnilla?

Riesa

Heei!

Oon 21-vuotias Oululais nainen ja oon lähössä Ausseihin lokakuussa, päivää en vielä tiiä, pittää piakkoin pistää seki lukkoo :D Yksin oon lähössä ku kavereista ei kukaan pääse, niin ajattelin täältä kysellä oisko joku lähössä samaan aikaan? Ois paljo mukavampi mennä kahestaa/porukassa ku yksin. Itellä oli suunnitelmissa lentää Sydneyhin, olla siellä ainaki se 4 pv ja sitte lähtä Melbourneen. Melbournessa vuokraan asunnon/huoneen soluasunnosta, haen töitä ja tutustun kaupunkiin :) Muuta en oo vielä suunnitellu :D Että jos oot lähössä samaan aikaan ja/tai paikkaan ni ota yhteyttä, ois kiva lähtä yhessä!! :)) voe@luukku.com

ruus

Täällä myöskin Oulusta Sudneyhin suuntaava kähdössä matkaan syys/lokakuussa.  Tarkoitus jäädä töihin Sydney suunnalle heppatalleille, työpaikkakin ollu hakusessa jo etukäteen. Mitä kautta kannattais lentää? Kuulin vähän huhua, että Malesian airlanes ois menossa konkkaan, aika montaa lentoa ehdottaa sillä firmalla.

justadreamer

JEE, täällä on muitakin syksyllä ausseihin matkaavia. Mulla on myös lähtö 16.9. ensin Singaporeen ja sieltä Cairnsiin.

Saa ottaa yhteyttä (salla.kolsi@icloud.com) jos sinne suunnalle on joku matkalla, olisi kiva löytää myös suomalaisia sieltä, voisi vaikka lähteä viettämään iltaa  :XXXX  Olen siis yksin reissuun lähdössä, kääk!
Working&Holiday vuosi australiassa 2014-15

kaneliii

Täällä kans yks 24 vuotias mies 30.10 australiaan lähössä! seura ei ois pahitteeks siellä ku yksin lähössä! :p Suunitelmista ei viel suurempaa havaintoa, fiiliksen mukaan!  :D laittakaa toki viestii jos samoihin aikoihin lähössä ja kaveria vailla! :p Taneliii.aaaltonen@gmail.com

0tto

Moi. Mä laskeudun Cairnsiin 11. syyskuuta ja yksin matkustan. Ainakin nyt Suomesta lähtiessä. :) Tarkoitus on tutkiskella kaupunkia/seutua, tutustua ihmisiin, tehdä mahdollisesti töitä ja sitten joooskus myöhemmin lähteä vaikka valumaan rannikkoa pitkin alaspäin. Olisi kiva tavata samoilla mestoilla olevia tyyppejä ja jutella menemään. Vaikka limun merkeissä  :XXXX

Maanpe

Hei, saavuin Sydneyyn 26. elokuuta, yksin matkustan joten saa laittaa viestiä mikäli seuraa kaipaa :)

Herz

Hei ! Täällä ollaan lähdössä työharjoitteluun Canberraan syyskuu-joulukuu 2014, laittakaahan viestiä jos olette tuona aikana huudeilla :)

Luultavasti tämän jälkeen jään kiertelemään vielä vähän ja varsinkin Sydneyn uusi vuosi kiinnostaa ja Uusi-Seelanti kuulostais ihan mahtavalta paikalta vierailla  8)

godless

Turistiviisumi hommattu, ensin Kamputseassa n. 3vkoa ja sitten Perthissä näillä näkymin 8.11 tai heti sen jälkeen.
Ehkä viikko siel ja sitten Cairnsiin suurelle valliriutalle sukeltelemaan. Sen jälkee ei suunnitelmia.

Yksin matkassa tälläin vanhemmalla iällä ku sai vihdoin asiat ym. kohdalleen :)

Mukavaa matkaa kaikille :)