Postia Ausseihin (Finnish Survival Package)

Aloittaja Sadepilvi, heinäkuu 23, 2014, 17:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sadepilvi

Hei kaikki! Olen uusi tällä palstalla ja tämä on ensimmäinen viestini tänne.  ;)

Taustastani sen verran, että olen käynyt Australiassa nyt kaksi kertaa, joista ensimmäisellä olin vaihto-opiskelijana Tasmaniassa noin puolen vuoden ajan v. 2012. Tapasin tällöin ihanan aussipoikaystäväni, jonka kanssa pidetään edelleen yhtä. Toinen vierailukertani oli 2013 syksystä 2014 kevääseen. Olen nyt siis Suomessa, hän Australiassa. Hän kävi näiden reissujen välissä Suomessa 3kk. Hän on nyt muuttamassa Suomeen muutaman kk sisällä.

Haluaisin lähettää poikaystävälleni paketin, jota kutsumme leikkisästi Finnish Survival Packageksi.  :pepsodent Jos laitan pakettiin ruisleipää, suklaata, Turun sinappia ja Sisuja, menevätkö ruisleivät ja sinappi tullista läpi? Minulle on jäänyt aika epäselväksi näiden tuotteiden kohtalo tullissa.  ???

Kiitos teille jotka vaivautuvat vastaamaan. Pahoittelen, jos tämä on miljoonas avaus aiheesta, mutten löytänyt varmaa vastausta tuohon ruisleipään tai sinappiin.   :confuse

RUU

Sadepilvi,  kaikki nuo ruuat menevät tullista läpi jos ne on kaupallisesti tuotettu & pakattu. Tullilomakkeeseen kirjoitat reilusti että paketti sisältää ruokaa. Voi myös helpottaa tullin työtä, jos laitat ruokien päälle paperin, jossa on eritelty mitä elintarvikkeita paketista löytyy, sillä paketti todennäköisesti avataan ja tutkitaan.

Tämä sivu antaa sinulle osviittaa: http://www.daff.gov.au/biosecurity/travel/cant-bring-form/australian_biosecurity
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

vuokko

 Myös kuitti ostoksista on hyvä laittaa mukaan . Ei ole koskaan jääny ruuat tulliin kun muksut laittanu niitä tänne

hmclehto

Mulle on noita kaikkia lahetetty eika ongelmia...kuitista tuskin on apua, kukapa siella tullissa Suomea osaa???

vuokko

Varmaan siks on hyvä olla kuitti et näkeevät et ne on ostettu. Ainakin jos on lääkkeitä paketissa . Onhan niis tavaroissa ja kuitissa samat kirjotukset. Mutta jokaisen oma asia,laittaako kuitteja tai ei ,mulle on laitettu ja se on hyvä