Melbournen äidit ja liittyvät asiat

Aloittaja Tuipa, huhtikuu 13, 2004, 15:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuipa

Hei kaikille!
Täälläkin yksi jo pitkään Melbournessa asunut, mutta nyt vasta rekisteröitynyt ihmettelijä. Eli 5-vuotta takana ja sinä aikana satunnaisia visiittejä Altonassa ja Hedelbergissa.
Mutta nyt... asiaan!
2-vuotiaan tyttäreni suomenkieli uhkaa jäädä englannin varjoon, minä kun olen ainoa suomenpuhuja kotona ja ystäväpiirissä. Suomi koululle ollaan liian nuoria, joten löytyneeköhän täältä jonkinlaista seuraa tapaamaan esim leikkipuistoissa. Sydnesssä on vastaava perhepiiri, en tiedä onko Melbournessa moista. Jos on niin ilmoitelkaa, jos ei, niin onko kiinnostuneita tapaamaan lasten kanssa edes kerran kuussa? Ilmoitelkaa!
Tuipa

arixmel

Tuipa,
Hieno idea, en kylläkään tunne muita leikkiikäisiä tenavia mutta ilmoittelua kehiin. Meidän poika on nyt 3 kohta 4 eli hiukan vanhempi kuin teidän tyttönne, oltiin juuri puolivuotta suomessa joten hänen suomensa kehittyi huimasti. missäpäin asutte? me asumme collingwoodissa joten kaikki yarrasta st kildaan olevat leikkikentät ja puistot ovat olleet meidän tutkimuskohteinamme. olemme tällä hetkellä matkoilla mutta tulemme heinäkuun alussa takaisin.
heittele viestillä
ari
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Tuipa

Kiitokset viestistä Ari!
Mekin ollaan kierretty eri leikkipuistoja (juuri viime viikkolla testattiin South Melbournen adventure park), käyty ahkerasti eläintarhassa, akvaariossa jne. vaikka asutaankin enemmän "maalla" eli Sunburyssa.
Kunhan palaatte niin tapaillaan!
Ja toivottavasti muittenkin taaperoitten vanhemmat esittäytyvät. 24.4 on taikuri Suomi talolla Altonassa klo 15, toivottavasti sinne tulee mukavasti lapsia!

mette

Tuipa ja kaikki muutkin lapselliset ja lapsenmieliset,menkää  ihmeessä katselemaan ja kuuntelemaan laulavaa taikuria.Sitten Suomipäivien jälkeen meillä ei olla muuta musiikkia soitettukaan kuin taikamaa-albumia.

arixmel

Tuipa,
pistätkö mulle sitten heinäkuun alussa mailia, (löytyy mun yhteistiedoista) siinä on niinpaljon asioita tapahtumassa, touko ja kesäkuun mittaan,sekä olen intiassa ja aasiassa suurimmaksi osaksi aikaa, eli ei ehkä tule dunderissa käytyä, saati sitten ihan heti muistaa koko dunderia, kun takas tulee ja yrittää päästä normaali elämään kiinni.Mutta tällä puheella pistetään tenavat yhteen leikkimään ja eiköhän me siitä niille kielikylpy kehitetä...voidaan vaikka tehdä niille teemapäiviä,,,esim tuo adventure park (ei olla muuten käyty) sitten eläintarha) puistovaellus...rantavaellus,,ihan vaan leikkikenttä päivä...eli eiköhän sitä kaikkea hauskaa keksitä.
ari
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

eevis

Tämä ei nyt ihan suoraan tähän liity, mutta onko Melbournessa suomenkielistä partiotoimintaa? (Ei varmaan, mutta kysynpä nyt kuitenkin...) Vedän täällä Suomessa viikoittain sudenpentulaumaa (7-10 v), ja JOS vaikka niitä nassikoita alkaisi kaivata Ausseissa, jokin samantapainen toiminta olisi ihan hauskaa. Tai onko suomenkielistä iltapäiväkerhotoimintaa tms.?

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


arixmel

Eevis,
en ole kyllä kuulut mistään vastaavista, mutta sanottakoon että olen ollut tuolla saralla hiukan laiska ja antanut vaimon viedä eli lähinnä englanninkielistä kasvatusta kerhoa. Mutta vanhana wannabe sudenpentuna mielenkiintoni heräsi...jos sinä olet vetänyt sitä aiemmin niin sattuuko sinulla olemaan materiaalia aiheesta,,,meinaan ihan näin niinkuin omaksi huviksi vois tehdä pojan kanssa kaikenlaisia teema juttuja ja jos jossain on hyviä päiväohjelmia, tahi tekemisvinkkejä niin kyllä kiinostais...en tiedä edes mitä siellä partiossa tehdään mutta hei mä olen lukenut sudenpentujen käsikirjaa...eli kerro lisää please,,,mä olen että kukaan ei pahastu kerhoohjaajan vinkeistä,
ari
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Tuipa

Eevis,
Enp? usko ett? partiotoimintaa l?ytyy suomeksi. Suoli-koululla on kaksi ryhm??, eli yhteens? n. 15 oppilasta, ja siin? ne aktiiviset suomalaislapset on. Suomi-koulu on kerran viikossa, ja luulisin ett? se riitt?? vanhemmille. T?ll? kun ne matkat on niin pitki?, ja lasten kuskaaminen on aika ty?l?st?. Voithan tietty kysy? Suomi-koululta, jos vaikka tarvitsisivat apuopea!
Mutta englanninkielist? partiotoiminta on aika lailla. Vaan saattaa olla aika erilaista kuin Suomessa... T??ll? kun se tuntuu olevan enemm?n "teemapartiointia" eli vaikka vesihiihdet??n. Vaelluksia on, mutta ei esim. puukonk?ytt??, joka mielest?ni on aika t?rke?? er?taidoissa! Tosin kaikki t?m? perustuu vain yhden himopartiolaisen juttuihin!
Eli partiohenke? l?ytyy t??lt?kin! Tosin vartsanjohtaja ajoista on jo piiiiitk? aika (eli ik? on jo tuplaantunut...) mutta... Mutta kyll? Arin pojalle jotain keksit??n :-) Ja pistet??n isk? vaikka teltanpystytykseen ja er?tulille!

Tuipa

Siis SUOMI-koululla ei suoli.... Hienoa kirjoitusta...

jounij

Laulava taikuri Jari Reponen (pohjoismaiden taikurimestari joltakin vuodelta) esiintyi juuri eilen t??ll? Canberrassa ja t?ytyy sanoa, ett? oli ihan mukava esitys n?in aikuisemmankin ihmisen mielest?. Yll?mainitun Melbournen keikan lis?ksi h?n esiintyy nyt sunnuntaina 18.4. Sydneyss? Scandinavian Klubilla. Kaikki katsomaan!


Kehottaa
Jouni
Canberra

Heidi

Tuipa, palataan asiaan parin vuoden kuluttua, kun meidan seitseman viikon ikainen tyttomme vahan kasvaa! Taytyy sitten yrittaa silloin talloin paasta sinne suomikoululle, vaikka onneksi meilla on jonkin verran suomenkielisia ystavia niin ei jaa kielen opetus pelkastaan minun varaani. ;)

eevis

arixmel :hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa...t??ll? t?iss? ihmiset piti mua ihan pimeen? (tai pit?? ne muutenkin, mut t?? viel vahvisti) kun aloin t?ysill? hirnumaan tota sun bush-experience?! (muuten t?ysin hiljaista, kaikki muut tekee ahkerina viel? t?it?...tulipas mulla hauskoja tuloksia tosta t?n p?iv?n pipetoinnista...) :hahhaa:hahhaa:hahhaa Ja toi kyll? todistaa, ett? pieni? tappajia vaanii siell? Ausseissa joka puskassa! :D En voi uskoa muuta ennen kuin itse n?en....  Jonkun suomalaisen karhun kanssa nyt viel? voi matsata, mutta tuhat pient? h?m?ri? ja niitten verkko naamalla tai murkkupes? jaloissa on kyll? liikaa. Ja mun tuurilla l?yt?isin urbaanilta takapihaltakin jonkun kivan ?kk?m?nki?isen pes?n, ja sielt? kiukkuisen emon joka puolustaa poikasiaan. S?p? karvainen huntsmanni on varmaan kiva kaveri, kun se on niin iso ett? sit? voi tarvittaessa l?im?ytt??, mutta kaikki pienet massana tulevat ?t?k?t ei ole kivoja, kun niille ei voi mit??n jos ne hy?kk??.

Mutta asiaan: Eip? noista skannauksista vaivaa olisi ollut, mutta alla pari linkki? suomenkielisiin leikkeihin, jos et ole vaikka viel? n?iss? koskaan k?ynyt:

http://global.finland.fi/lapsille/pelit/index.html

http://www.ykliitto.fi/maakansa/rauhantalkoot/5kommunkikaatiota/5kommunikaatiota.html

http://www.lastenkaupunki.net/leikit.html

http://www.mll.fi/lapset_ja_nuoret/mita_tehtais/leikkipaikka/

http://www.suunnistus.net/taitokansio/o-leikit.htm

N?? on kaikki suomenkielisi?, ja useimpia olen lapsilla jo testannut ja hyv?ksi havainnut.

Eikun leikkim??n!

eevis

P.S. Huomasinkin vasta nyt ett? poikasi onkin ehk? hiukan nuori noihin pelotteluihin, ett? ?l? jooko sittenk??n palkkaa niit? ep?m??r?isen n?k?isi? ja m?re?-??nisi? miehi? sinne heijastinpolulle... :P
Dees - We will bloody bounce back!!!


arixmel

tuhannet kiitokset linkeista Eevis, tein samantien hakemiston koneelle ja talletin kaikki, kiitoksia viela kerran, jos joskus tormataan niin eka lasi on mun piikiin (netti on paras paikka olla kohtelias, yleensa ei tarvi seisoa omien sanojensa takana:P)ja mun poika ei morkoja pelkaa sehan on pohjanmaalta (tai niinku veri on sielta) ei mutta totta puhuen se on janna miten noinkin oienet pojat pitaa pelottelusta, kauhuelokuvista  ja muusta semmoisesta ( joo olen malli isa ja katselen kauhuelokuvia poikani kanssa,,,muumit???mita ne on ;):hahhaa) kiitoksia viela kerran
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Tuipa

Kiitokset tosiaan Eevikselle minultakin vinkeist?! Kun vaan saisi jonkun porukan kokoon liikuntaleikkeihinkin...
Itse asiassa tuli mieleen, jos t?m? sinulle vaan sopii... Meh?n voitaisiin ottaa Suomi kouluun yhteytt?, ett? voitaisiin j?rjest?? partio leikki iltap?iv? Suomi koulun yhteydess? (tapaavat lauantai aamup?ivisin), tai vaikka Suomi talolla. Sit? voisi sitten ihan markkinoida ja n?in ehk? saataisiin mukaan lis?? lapsia? Koska muuten olet tulossa t?nnep?in?
Ja paikallisesta partiosta. Partsayst?v?ni asuu nyky??n Canberrassa, mutta on kotoisin Victorian alppien l?helt?. Voin kysy? h?nelt? infoa, jos haluaisit vaikka vaeltamaan alpeille (tekev?t my?s talvivaelluksia!)
Ja Arixmel, hein?kuussahan voi olla jo lunta, ja meh?n voidaan tavata vaikka pulkkailemassa, Lake mountain on aika l?hell? ja siell? on jo reilusti lunta. Me ollaan nimitt?in aika usein viikonloppuisin vuorilla hiihtelem?ss?/pulkkailemassa jos ilmat sallii... Laskiainen elokuussa rapujuhlien tilalla????

arixmel

Tuipa,
hieno idea, Alex on oppinut taman talven aikana jo kahden maan pulkkailutavat ja han on varmaan innoissaan oppimaan myos aussi tavat. olen kylla hanelle kertonut etta ei kotona sada lunta ollenkaan jne,,,ja nyt kevaalla juhlallisin menoin nappasimme talvivaatteet kierratykseen (eli kommando pipot ja pakkassaappaat seka haalarit ei tuntunut olevan oikein hyvia kotiintumisia)

pitaa katella tuota heinakuuta sitten tarkemmin, meilla tulee olemaan siina kaikenlaista kiiretta muuton kanssa (tavarat on talla hetkella pitkaaikais varastossa) vaikkakin muutetaan jo kolmas kerta takaisin samaan osoitteeseen.

Eevis oletkos jo loytanyt kamppaa...ja mitenkas pitkas aikaa sita tarvitset...kalustettua vai miten se oli???

periaatteessa jos otat kalustamattoman ja siihen halvat kalusteet ikeasta dimmeysta kirppareilta jne, niin voisit jopa saastaa jonkun taalan,,,ja ainakin asuntojen lukumaara kriteerien loystyessa lisaantyy.
taa mun opettaja tuttu maksoi muistaakseni itsensa kipeaksi kalustetusta kampasta.
:??
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

eevis

Tuipa

Ihan kiva idis, ja lauantait luulisin minulle k?yv?n, kun ainakin olettaisin olevani t?iss? vain viikolla. Tai mist? sit? tiet?? mik? orjapiiskuri toi proffa on... Olen siis tulossa vuodeksi (ehk? hiukan pitemm?ksikin, ei tied? viel?) Monashin yliopiston Prince Henry's Institute of Medical Researchiin. Ja koska viisumini sallii minun olla t?iss? vain yhdell? ty?nantajalla, nakkikioskikeikat viikonloppuisin ei tule kysymykseen, joten luulisin olevani vapaa. :D Mutta aikaa mietti? t?t? kyll? riitt??, koska olen tulossa vasta tammikuussa 2005 (heti  tammikuun alusta).
Ja vaellusmahdollisuus kuulostaa houkuttelevalta, jos vain saat jotain yhteys/lis?tietoja kaveriltasi niin kiva! Ja mukava kuulla, ett? lumillekin p??see l?hell? Melbournea.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

Heh, l?ysinp?s pikkuveljen kaapista sen aidon oikean Sudenpentujen k?sikirjan! Kyll? t?? on ihan aito, ja tiet?? kaiken niin kuin Aku Ankassa (sarjiksessa siis), esim. ett? jos aurinko yht?kki? sammuisi, ja polttaisimme kaikki hiili-, ?ljy- ja muut voimanl?hteet, ei aurinkoa korvaavaa energiaa riitt?isi kuin kolmeksi vuorokaudeksi...tai ett? ihmisen hiukset kasvavat vuorokaudessa n. 0,6 mm... :o Siis kaikkea hy?dyllist?! :hahhaa Mutta lis?ksi mm. periskoopin, leijan, tuulihyrr?n, lankapuhelimen, paperir?ik?n ja ponchon teko-ohjeet. T?ytyyp? ottaa t?m?kin k?ytt??n jossain sudarikokouksessa.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


arixmel

Eevis
niita ei varmaan ole ihan hetkeen enaa painettu. no mina varmaan joutuisin sen lukemaan lapi...hassu juttu muuten tuo aku ankka en ole muistaakseni nahnyt yhtakaan akua ausseissa. ja taalla jenkeissa sama juttu, kuuli luin juuri hiljattain etta niilla on ollut jotain lakisotkuja ja sita ei ole julkaistu taalla viiteen vuoteen tai jotain (hyvin epavarmaa tietoa) mutta pointtina vain se etta ausseissa et ihan heti akuihin tormaa...onkohan Nokian menestyksella ja aku ankan suosiolla yhteytta??//:roue
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

mette

LainaaAlkuper?inen postittaja arixmel
Eevis
niita ei varmaan ole ihan hetkeen enaa painettu.

arixmel :D n?it? sudenpentujen k?sikirjoja luulisi l?ytyv?n jokaisesta kunnollisesta kirjakaupasta.Ovathan nuo sudarit kestosuosikkeja!Meid?n ekspartiolaisen k?sikirjan(sudenpentujen k?sikirja 1) painos vuodelta 1996 :)Voi miten j?nn?? oli lapsena ,kun puhuttiin tulitikkupuhelimilla ...

lis?ys: http://www.lehtipiste.fi/cgi-bin/lehti.pl?aih=47&id=748202

eevis

mette :)

Ei oo tosi, hienoa ett? n?it? viel? tehd??n! T?ytyyp? poiketa jossain lehtipisteess? tiirailemassa viimeisint? versiota. Mun versioni taisi olla painettu joskus -82 tai jotain. Ainakin teksteiss? puhuttiin tapahtumien p?iv?m??rist? vain 1975 asti tai jotain... Kiitti linkist?!

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Merja

Sudareiden k?sikirjan Disney-versiot l?ytyv?t ainakin xxx:nten? painoksena kirjakaupasta edelleen :D
Meill? on luettu Sudenpentujen k?sikirjat 1-6, niiss? on kivasti joka kirjassa joku oma "teema", ovat pojan lempilukemistoa...
Pojalla on my?s "Suomalaisen sudenpennun k?sikirja", joka on upea ja muhkea teos er?taidoista! Ei kyll?k??n kiinnosta ihan niin paljon kuin viihteellisemm?t Disneyversiot ;)

Merja

eevis

Kun t?ss? ketjussa nyt on jo n?it? leikki- ja puuhalinkkej?, niin t?ss? viel? yksi:

http://www.papunet.net  jossa on palapelej?, tarinoita, v?ritysteht?vi? ym. puuhaa lapsille suomeksi. Sivusto oli minusta hiukan sekavasti tehty (kun siell? on niin paljon tavaraa...), joten kannattaa vaikka aloittaa sivukartalta: http://www.papunet.net/kartta/index.php ja l?hte? sielt? katsomaan vaikka Kuvasivut ja P?hkin?.

Hauskoja puuhahetki?!  :D

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Kiitos Eevis :D

Tosi huippu hommia lapsille, mutta "vanhalle" vahan liian vaikeita :hahhaa:hahhaa:hahhaa

eevis

Jaaks :D

Joo, vaikeita voivat meille vanhuksille olla... lapset hoksaa aina t?mm?iset jutskat paljon paremmin! :D Mutta onhan siell? n?k?j??n my?s vaikka ruuanlaitto-ohjeita (lapsille? :D ), niill? luulis uusavuttomilta aikuisiltakin herkkuja syntyv?n, kun ovat niin yksityiskohtaisia: http://papunet.net/kuva/index.php?iso=1&res=1 No t?? uusavuttomuus ruuanlaitossa ei tietty koske sua, kun olet alan ihminen!

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Eevis :D


Ihan hyvia ruoka ohjeita, mutta valmistusohjeet tarvitsee vahan tarkennusta :peukkua

Esim. tassa munakkaan teko ohjeessa
( http://papunet.net/kuva/index.php?iso=1&res=valmistus&red=19 ) sanotaan vaan, etta riko munat kulhoon, mittaa kulhoon 2dl maitoa ja suolaa.
Sitten ohjeet jatkuu ihan muissa asioissa.
Myohemmin sanotaan, etta kaada seos kulhosta paistinpannuun - ihan ok, mutta missaan vaiheessa ei ole sanottu, etta se kulhossa oleva muna-maito-suola seos olisi hyva vatkata :??

Voin kuvitella nuoren lapsen tekevan elamansa ensimmaista munakasta ja kaatavan sen ei-vatkatun seoksen pannuun ja mita tapahtuu :o Maito palaa ja muna jaa raa'aksi.

Just a comment from a cook :D

eevis

Jaaks :D

Oho, onpas tosiaan aikamoinen lipsahdus p??ssyt k?ym??n! Siin? on kirjoittajalla tullut ajatuskatkos, kun muuten on kyll? jokainen vaihe erikseen kerrottu kuvin ja sanoin, hyv? ettei "ojenna k?tesi, ota muna k?mmenelle...jne." Ei ekaa kertaa munakasta tekev? lapsi tosiaan voi tiet??, ett? niit? ois hyv? vatkata. :?? Onkohan muitakin t?pp?yksi?? Nyt vois pist?? palautetta yll?pit?jille... :D Toisaalta tuollaisen kaikenkattavan ohjeen tekeminen on tosi vaikeeta, siin? tarttis itse tehd? samalla homma l?pi kun ohjetta kirjoittaa.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Eevis :D

LainaaToisaalta tuollaisen kaikenkattavan ohjeen tekeminen on tosi vaikeeta, siin? tarttis itse tehd? samalla homma l?pi kun ohjetta kirjoittaa.

Siina sen juuri sanoit.

Eli ala tee, jos et tee kunnolla :D

eevis

Jaaks :D

N?in on! Mutta koska ohjeissa alla kuvien copyrighteissa oli joku amerikkalainen tekij?, niin ilmeisesti ovat n?m? suomalaiset vain k??nt?neet ohjeet englannista... Ehk? k??nt?j? ei ole tosiaan itse niit? ruokia tehnyt  :?? Vaikka kyll? siell? lukee "Resepti: Pia H?m?l?inen" ett? tied? h?nt? sitten :??

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Eevis :D

Kiinnitin itsekin huomion tuohon US copy rightiin ja koko sivustohan voi olla sielta :??  Tuo "net" osoitteen perassa kun ei kerro sivujen kotimaata.
Ehka se on joku expatriate suomalais kotiaiti, joka siella tekee vahan sivubusinesta lastensivuilla :??

Saako muuten suomesta kuinka usein ja helposti nykyaan tuoretta rakuunaa  ?

Kuitenkin - oli kaannetty tai ei, niin oikein pitaa tehda :D - no excuses

eevis

Jaaks :D

Sivuston tekij?ist? l?ytyy t?ss? tietoa: http://www.papunet.net/info_suomi.php eli periaatteessa suomalaiset sivustot mutta mukana "kansainv?lisi?" tahoja.

T?? ei oo nyt mik??n varma tieto, mutta muistaisin juhannusostoksilla Citymarketissa vilaukselta n?hneeni yrttihyllyss? rakuunaakin. Joku puutarha toimittaa niille yrttej? ja mausteita pieniss? ruukuissa, ja ihan n?k?muistilla tuntuisi ett? kyll? siell? rakuunakin joukosta l?ytyi.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Tuipa

Hoi kaiki lapselliset ja lapsenmieliset!
Ensi sunnuntaina (15.8) leivotaan Melbournen Suomi talolla pipareita klo 10 alkaen  ja erityisesti kaikki lapset ovat tervetulleita. Kuulemma Suomi-koululta on tulossa porukka- olisi mukavaa tavata mahdollisimmn paljon suomalaisia lapsia! Leikkiseuraa kaivataan yhä!

Tuipa

PItkästä aikaa viestiä tähän ketjuun...
Puskaradio ja jutustelu muutenkin on tuottanut tulosta, ja olen saanut kasaan aika montakin lapsiperhettä, jotta tämä mukuloiden oma kerho saadaan järjestymään. Järjestelen vielä päivämääriä ja muita, mutta tarkoitus on aloittaa Melbournen Suomi seuran laskiaissunnuntain juhlista, 13.2 ja sen jälkeen tavata joka kuun ensimmäisenä lauantaina klo 10 Suomi talolla.
Toivottavasti löydämme myös uusia perheitä mukaan!
Lisää infoa myöhemmin!

kuldar

Hei!

Kiitos siita! Me sitten saavumme helmikuun 22. Ollaan mukana. Meilla on 3v ja 6v. tytot.

Siiri

Tuipa

Eli pitkästä aikaa kirjaudun päivittämään, sillä Suomi talon ja Melbournen kiireet aiheuttivat muutoksia, ja tänään piti alunperin olla toimintaa, joka sitten korjattiin kiertokirjeessä mutta ei täällä... Joku oli paikalla (sinäkö Kuldar??), suurimmat pahoitteluni, ettei muita lapsia löytynyt!! Mutta nyt päivitystä tulevasta lasten ohjelmasta (ja sitähän riittää!!)

Suomi-päivät Melbournessa Pääsiäisenä
25-27.3, 119 Pier Street Altona + Civic theatre, urheilukentät ja nuorisotalo. Kisojen ajan pe + la tenavaparkki klo 10-14, jossa askartelua, suomalaisia leffoja yms.

Lasten pääsiäisrieha
Sunnuntaina, 27.3 klo 10-13, Suomi talolla, 119 Pier St, Altona
Kotieläintarha, lasten urheilukilpailut, "treasure hunt", paikalla myös pääsiäispupu ja bilby
Tämä on ensimmäinen kerta kun Suomi-päivillä tai Melbournen Suomi talolla järjestetään iso tapahtuma lapsille! Toivottavasti mahdollisimmat monet pääsevät paikalle! Puskaradio kiertämään!

Melbournen mukulat ilman muuta ohjelmaa
la 16.4 klo 10-12
Tavataan, leikitään, askarrellaan

Vappubrunssi
Sunnuntaina 1.5 klo 11 alkaen
Sillibrunssin ja muun ohjelman yhteydessä lapsille vappuaskartelua ja muuta...

Melbournen mukulat ilman muuta ohjelmaa
la 28.5 klo 10-12
Toukokuussa on 5 viikkoa, joten tavataan kuun lopulla!
Satujumppa ja muita leikkejä

Vielä pahoitteluni tuosta sekaanuksesta päivien suhteen. Laskiaisena meitä oli paikalla muutama, mutta toivottavasti jatkossa saadaan paljon lapsia mukaan!

Jos lisäkysymyksiä löytyy, niin vastaan mieluusti!

Heidi

Tuipa :)

Ma jo asken kirjoitin pitkan tarinan ja sitten vahingossa havitin koko jutun... Mutta lyhyesti: onko sulla joku sahkopostilista vai mika on mainitsemasi kiertokirje? Ma haluaisin kovasti tuoda meidan yksivuotiaan mukaan touhuihin ja olisi kiva pysya ajantasalla tapahtumien suhteen, erityisesti kun me asutaan vahan kauempana eika paasta joka kerta mukaan. Kyllahan ma tietty taalla dunderissa roikun koko ajan ja saan tietoa tata kautta, mutta silti! Paasiaisena me ei varmaankaan paasta mukaan, kun mies paivystaa toissa ja ma en taida uskaltautua tien paalle omin nokkineni, kun en ole kovin kokenut kaupunkiajaja... Mutta toivottavasti sitten viimeistaan huhti-toukokuussa paastais mekin mukaan. :)

riaapa

Heidi :)

Tuipa viittasi varmaankin Suomi-seuran kiertokirjeeseen, joka lähetetään aina muutaman kuukauden välein kaikille jäsenmaksun maksaneille jäsenille.

Pahoittelut myös minulta jos Siiri, Kuldar ja tytöt eivät löytäneetkään leikkikavereita eilen. Sain kyllä Siirin tekstiviestin jossa hän asiasta tiedusteli, mutta sen sijaan että olisin ottanut asiasta selvää, kehoitin vain soittamaan Tuipalle. :sorry

Suomi-päivistä tulee varmasti menestys! :peukkuy Ja lapsiparkki tulee olemaan kaikkein hauskin paikka!! :D
Riina

Tuipa

Hei kaikille!
Meillä Melbournen mukuloilla oli viime viikonloppuna ensimmäinen virallinen tapaaminen ja mukavaa oli! Paikalla oli 8 lasta vanhempineen ja yhdessä jumpattiin, leikittiin ja laulettiin.  Kiitokset kaikille jotka olivat paikalla! Vanhempien kesken pidettiin pieni aivoriihi, jonka tuloksena on suunnitteilla vaikka mitä: leivontaa, naamiaiset, leikkiä, lukemista, musiikkia, pulkkaretki....
Eli tervetuloa uudelleen kaikki uudet ja vanhat!
Seuraavan kerran tapaamme siis vappuna, sillibrunssilla 1.5 klo 11 alkaen, jossa lapsille askartelunurkkaus, muun ohjelman muassa.
Peruutimme 28.5 tapaamisen, jotta voimme tavata kesäkuun ensimmäisenä lauantaina, 4.6 klo 10-12 ja pääsemme rutiiniaikaan, eli tapaamme joka kuun ensimmäinen lauantaina.
Kysymyksiä ja ehdouksia otetaan mieluusti vastaan, lähettäkä viestiä u2u
Tuipa

eevis

Muistattehan kaikki Melbournen lapselliset, että elokuun tapaaminen ei olekaan tavalliseen tapaan kuun ekana lauantaina eli 6.8. vaan vasta viikkoa myöhemmin eli 13.8. Kellonaika sama vanha kymmeneltä. See ya!

Kuldar, jos näet tämän, lue U2U! :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


TiinaA

Kenenkäs kautta sitä Melbournen Suomi-seuraan voi liittyä?
nimim. kohta melbulainen

eevis

TiinaA :D

Soita suoraan Suomi-talolle 93984143 ja Kimmo hoitaa asian! Tai sitten melkein missa tahansa Suomi-seuran tapahtumassa paikan paalla. :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!