aurinkorasva

Aloittaja somppu, syyskuu 03, 2003, 17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitlin

Itse olen ostanut aina rasvat luontaistuote tai ekokaupasta. Niissa aina vaikuttava aine ollut sinkki oksidi ja SPF30+ lasten rasvat tosiaan ovat hyvia kun yleensa lisaaineettomia, tuoksuttomia ja ei sisalla mitaan nanopartikkeleita jotka kuulemma kans aiheuttaa syopaa. Haha huvittavaa etta aurinkorasvoissa on ainesosia joiden epaillaan aiheuttavan ihosyopaa jota ne nimenomaan pyrkivat estamaan =) no naitahan on.

Itse olen hyvaksi havainnut merkit UV natural Baby Sunscreen ruskeahko purtilo. Vahan tonkkoa on (niinkuin kaikki naa luonnollisemmat on), mutta levittyy hyvin ja on kosteuttavaa. Sopivaa just vauvelin iholle kun ei ole kovin karheaa. Toinen on Soleo organics all natural Sunscreen. Sama juttu ei lisaaineita ei titanium oksidia ja synteettisia sailontaaineita. Loytyy isompaakin kokoa. Levittyy kivasti vahan valkoiseksi jattaa niinkuin naa yleensa kaikki tekee, mutta ei siis ole kovin 'jykevaa' kun taas mun lemppari Natural Instinct rasva. Tosi tujua. Jattaa valkoisen pinnan ja suojaa tosi hyvin. Sama kuin muissakin ei lisaaineita eika titaniumia vaan organic tuote.

Muita en ole taalla edes kokeillut joten en osaa muista sanoa. Nama ollaan meilla hyvaksi ja suojaavaksi todettu (kunhan ei unohda laittaa). Itse kuulun sarjaan joka ei Suomessa pala ollenkaan ja taalla jos vie lapsen kouluun kavellen (matkaa vajaa kilsa) niin palaa...

Kati


Kaitlin

Laitan tahan viela tietoa tuosta nanopartikkelijutusta http://www.tga.gov.au/npmeds/sunscreen-zotd.htm jos jota kuta kiinnostaa. Meilla tosin organic aurinkorasvojen valinta on lahinna lisaaineiden ja hajusteettomuuden takia seka siksi etta minusta ne suojaavat paremmin, mutta uutisissa joskus oli noista nanopartikkeleista ja kuinka valtio lykkasi taas listan julkaisemista jossa olisi sita sisaltavat aurinkorasvat.

Kati


Elli

Periaatteessa pitäisi riittää, kun tuotteessa lukee "Broad Spectrum", se viittaa siihen, että tuotteessa on asianmukainen UVA- ja UVB-suoja. Luin Australian Women's Health-lehdestä (Jan 2009) näistä aurinkorasvoista, ja siellä mainittiin myös seuraavat ainesosat: avobenzone, ecamsule ja mexoryl sx. Nämä ovat titanium dioxiden ja zinc oxiden lisäksi ok. Ne ovat nimittäin isojen kosmetiikkayhtiöiden rekisteröimiä nimiä jälkimmäisenä mainituille yhdisteille.

Jännä juttu, että Euroopassa on aina tullut hullun lailla oltua auringossa ja solariumissa, täällä koko suhtautuminen on muuttunut kokonaan terveeksi peloksi. Etenkin täällä etelässä Tasmaniassa, joka on todella paha alue otsonikerroksen suhteen.. En mene ulos koskaan ilman aurinkorasvaa, satoi tai paistoi.