Yksi askel lähempänä!

Aloittaja Kaitlin, huhtikuu 06, 2007, 06:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitlin

Whiuh! Muutto takana eli yksi askel lähempänä lähtöä. Uskomatonta mikä määrä turhaa tavaraa ihmiselle kertyy :O

Viestini oli kokonaisuudessaan siis täysin turha :) Halusin vain hehkuttaa sitä että We are on the move!!!

Lopun alkua...tai alun loppua? Miten päin sen sitten ajatteleekin kukin :D

Mukavat pääsiäiset!
K & K sekä lapsikatras.

ps. Oli muuten sika vaikea se IELTS testi. En osannut ollenkaan kuvitella että se olisi noinkin hankala :O Nyt pitää vaan pitää miehelle peukkuja sillä se on päähakija ja pitäisi saada vähintään 6 bandia jotta voi hakea :( Peukuttakaa siis!!! :peukkuy

R?yh?

No täällä peukutetaan täysillä :peukkuy Meillä myös homma etenee vaihteeksi kivasti. Nomination vaihe meni läpi muutamassa viikossa (subclass 121/856) ja varsinainen viisumihakemus oli ollut sisässä kolmisen viikkoa, kun tuli pyyntö kipaista lääkäriin. Lääkäri-setä on tällä viikolla postittanut paperit kohti Australiaa, joten jännitys alkaa olla käsin kosketeltavaa. Jospa sittenkin päästäisiin muuttamaan vielä tänä keväänä! Tavaraa on lajiteltu hikipäässä ja roudattu sukulaisten iloksi, kaatikselle ja myyntiin. Lähtökuopissa ikäänkuin ollaan, kunhan se viisumi sieltä tulla tupsahtaisi.

Mukavaa pääsiäistä kaikille!!

Räyhä

Kaitlin

Lainaus käyttäjältä: Räyhä - huhtikuu 08, 2007, 00:58
No täällä peukutetaan täysillä :peukkuy Meillä myös homma etenee vaihteeksi kivasti. Nomination vaihe meni läpi muutamassa viikossa (subclass 121/856) ja varsinainen viisumihakemus oli ollut sisässä kolmisen viikkoa,
Wau hienoa onnea! Se on jo puoli voittoa kun se on sisässä  :pepsodent

Lainaus käyttäjältä: Räyhä - huhtikuu 08, 2007, 00:58Tavaraa on lajiteltu hikipäässä ja roudattu sukulaisten iloksi, kaatikselle ja myyntiin. Lähtökuopissa ikäänkuin ollaan, kunhan se viisumi sieltä tulla tupsahtaisi.
Hahahha kuulostaa tutulta!! Tän muuton jälkeen voi vaan todeta että miten ihmiselle kertyykin niin paljon sellaista mitä EI tarvitse. Tavaraa on myyty sitä tahtia että ei itsekään aina pysy mukana mitä meni kellekkin ja millä hinnalla :P

Ainut takaisku oli että mies ei saanut riittäviä Bandeja kielikokeesta alansa assessmenttiin joten ei kun uudelleen kokeeseen :/ (kannattaa muuttaa samana viikonloppuna niin pystyy keskittymään hyvin :D No minkäs sille voi että sattuivat samaan kun muutto tuli vähän yllättäen). Harmi kun ei mun IELTS:ä voinut käyttää :D

Mutta ei me luovuteta :D Hiljaa hyvää tulee... Nyt kuitenkin ollaan jo tosi lähellä assessmentin laittoa ja sitten vaan se hakemus sisään. Meillä hakusessa Indipendent ja subclass 136 minä siinä siivellä vaan :P

Kati ja päälle kaatuvat tavarat uudessa mini kämpässä :P

Kaitlin

Jep ei sitten meidän lähtö suunnitelmat mene ollenkaan miten ollaan toivottu  :( Mies ei saanut riittäviä bandeja kirjoituksesta IELTS testissä, joten luovumme tällä erää siitä että hän olisi päähakija  :(

Nyt sitten pohdimme että olenko minä raskaana oleva nainen päähakijana huonommalla koulutuksella, mutta saisin kuitenkin pisteet täyteen ehkä jopa enemmän kuin mies kun olen alle 35. Ammattini on SOL listalla, mutta ei MODL, joten käsittelyaika ehkä venyy ehkä ei kun katsovat että mies löytyy MODL listalta. Tai no tämäkin riippuu miten ne sitä tulkitsee, mutta arvelisin kuitenkin että siihen SOL listan 60 pointsiin saisin assessmentin vaikka koulutus ei olekaan korkeakoulutasoinen. Työkokemusta kuitenkin sen 8v jo.  ???

MUTTA kun jossain vaiheessa se assessment on miehen kuitenkin tehtävä  :nuttu: :nuttu: Ei niitä töitä varmaan muuten saa.

Mietimme sitäkin että jos lähtisimme nyt 3kk lomalle Ausseihin ihan vain katselemaan paikkoja että minne sitä suuntaisi ja sitten kun tullaan takaisin niin pistetään hakemus sisään ja ehkä miehen kielitaito parantunut, MUTTA tämä meidän salamatkustaja hankaloittaa sitäkin. Lentää kun ei saa kuin lääkärin luvalla rv28 jälkeen ja kokemuksesta tiedän että ei se herkkua ole ilman mahaakaan. Käytännössä lähtö mahdollinen siis aikaisintaan Helmikuussa oli viisumia tai ei.

Ääneen pohdin vain ajatuksiani ja kyllä luulen että meidän seuraava askel on tehdä se minun assessment ja sitten paperit sisään minä päähakijana. Näin saamme ne nopeiten käsittelyyn ja viisumin toivottavasti käsiin kun vauveli on syntynyt. Eihän viisumihakemuksessa edes kysytä että oletko raskaana ;) Muuta en löytänyt aiheeseen viittaavaa kuin että jos vauva syntyy käsittelyaikana voidaan se lisätä viisumiin näppärästi vain lähettämällä syntymätodistus. Ilmeisesti jos se syntyy kun viisumi on jo kädessä niin pitää tehdä joku erillinen viisumipapru sille sitten? No pitää selvitellä ellei jollain ole jo kokemusta miten tällaisessa tilanteessa menetellään :pepsodent

HUH, hommaa siis tiedossa pari viikkoa kun väännään assessment juttuja. Pakkohan se minunkin on jossain vaihessa se tehdä jos töitä halajaa ja nyt vielä muistaa mitä sitä on tullut tehtyä toisin kun vuoden kotonaolon jälkeen äippälomalla  ;)

Kati & katras sekä salamatkustaja joka on alkanut potkimaan äitiä ;)


Leokatti

Moi kaima 8)

Näin äkkisistään en muista, mitä te työksenne hommaatte, mutta ei sitä assessmenttia monessakaan ammatissa taida tarvita (olkaa hyvä ja korjatkaa, jos olen täysin väärässä). Viisumin myöntämiseen sen tarve taitaa yleensä loppua.  ??? :confuse
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Kaitlin

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - heinäkuu 03, 2007, 17:02
Moi kaima 8)

Näin äkkisistään en muista, mitä te työksenne hommaatte, mutta ei sitä assessmenttia monessakaan ammatissa taida tarvita (olkaa hyvä ja korjatkaa, jos olen täysin väärässä). Viisumin myöntämiseen sen tarve taitaa yleensä loppua.  ??? :confuse

Minä IT alan ihmisiä ja mies maanrakennusinssi. Eli se on vähän niinkuin YO-paperitkin että koskaan ei sen jälkeen missään tarvinnu ;)))

Kaima  ;)

R?yh?

No voi himputti Kaitlin!! On se kylla varmaan tosi rasittavaa, kun tuon IELTSin kanssa noin tokkii. Tosi harmi!! Mutta jaksan ihailla teidan sitkeytta!! Itse olin aivan hermoraunio, vaikka jalkeenpain ajatellen kaikki meni tosi hienosti. Olen vaan niin himputin huono odottamaan ja saan aina kaikesta hirvean stressin, jos ei kaikki heti tipahda syliin!! Tsemppia teille, kylla tuolla sitkeydella viela viisumi saadaan!!


Rayha

chilifinn

Viisumiin vaadittavassa lääkärintodistuksessa kysytään onko raskaana.
Tsemppiä hakuun. Kun kerran olette kumpikin SOL tai MODL listalla niin luulisi asioiden järjestyvän ennemmin tai myöhemmin.

Kaitlin

Lainaus käyttäjältä: chilifinn - heinäkuu 03, 2007, 22:30
Viisumiin vaadittavassa lääkärintodistuksessa kysytään onko raskaana.
Tsemppiä hakuun. Kun kerran olette kumpikin SOL tai MODL listalla niin luulisi asioiden järjestyvän ennemmin tai myöhemmin.

Eikös lääkärintodistus vaadita vasta myöhäisemmässä vaiheessa eli ei vielä kun pistää paprut sisään? Ainakin siinä isolla lukee että älä käy lekurissa ennen kuin pyydämme. Ties vaikka olisin jo synnyttänyt sillon :pepsodent

Näh en tiedä miksi niin panikoin tän takia kun eihän se _saisi_ vaikuttaa yhtään mitään. Päinvastoin yksi aussi lisää työmarkkinoille tulevaisuutta ajatellen  ;)

Meille riittää että asiat järjestyvät siihen mennessä kun mun hoitovapaa loppuu  :) Aikaa on siis :D

K

Kaitlin

Lainaus käyttäjältä: Kaitlin - heinäkuu 03, 2007, 16:31

luulen että meidän seuraava askel on tehdä se minun assessment ja sitten paperit sisään minä päähakijana.


Jep kaatuipa tämänkin ajatus. Mun pointsit ei riitä mihinkään vaan 100 saisin "hyvällä" tuurilla. Eli minä en ole päähakija.  :(

Kaikki viisumit olen kahlannut läpi ja skill matching voisi olla yes, mutta loppujen lopuksi siinäkin pitää olla se assessment tehty (vaikka ei vielä hakuvaiheessa, mutta nomination vaiheessa sitten) ja passmark on sen 110 (http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/points-test.htm). State Territory Nominated Independent visa (Subclass 137) sama homma ja muut. Ei kai se auta kun pistää mies enkun kurssille.  ???

Ideoita mitä tässä olisi järkevin tehdä?  :confuse Itse järkeilin että kummankin tiedot nyt skill databaseen odotteleen jos vaikka joku intoutuisi ne sieltä huomaamaan ja mies enkun kurssille, jotta on valmis kun pyydetään sitä asessmenttia. Samalla voisi puhdetöikseen tehdä maailman parhaimman assessmentin kans  ;) Aikaa kun tuntuu olevan  >:D

Nyt tökkii mullakin jo pahasti (pyöräkin varastettiin eilen)  :nuttu:  :nuttu:, mutta eiköhän tämä tästä. Uutta intoa on etsittävä jostain jos johonkin haluaa...

K&muut


Tiiu

Oikeasti yksi askel lähempänä, mutta pieni ongelman poikanen on vielä, johon tarvittaisiin vastaus. Kiitos  :god: :god: :god:

Lääkärillä tuli siis käytyä ennen kuin hakemuksemme on edes saanut käsittelijän. Tämä siksi, että meille lähetetyssä ilmoituksessa sanottiin sen lyhentävän ratkaisuaikaa (samoin kuin rikosrekisterinkin toimittaminen jo tässä vaiheessa). Viimeisenä mainitun lähetämme tietenkin siihen toimipaikkaan, jossa viisumimme (skilled independent 136) käsitellään, mutta mihin lähetetään tuo lääkärinlausunto? Lääkärimme ei sitä itse lähettänyt, vaan antoi meille sinetöidyt kuoret, jotka sitten lähetämme eteenpäin. Laitammeko ne menemään samaan osoitteeseen noiden muiden papereiden kanssa vai Local Clearence Unitiin Sydneyyn?
Saamassamme kirjeessä luki: "Please note that the panel doctor is required to send all medical results to the Local Clearance Unit in Australia and not give them to applicants or their representatives." Mehiläisessä ei kuitenkaan suostuttu lähettämään suoraan, joten pitäisikö meidän lähettää nuo lausunnot ohjeen mainitsemaan paikkaan eikä Adelaideen, jossa viisumimme käsitellään.

Päätään puuseinään  :nuttu: :nuttu: ja avusta suuresti kiitollinen

Tiiu

R?yh?

Hei Tiiu!

Kylla vain , laheta laakarin antamat kuoret sinne Local Clearance Unitiin, he kasittelevat naita ja antavat sitten tarvittavat tiedot itse viisumin kasittelijalle. He tosin tarvitsevat sen File Numberin, joka teille annetaan, kunhan saatte kasittelijan. Pitaisikohan teidan pantata noita papereita, kunnes saatte sen ja lahettaa paperit vasta sitten. Etteivat jaa johonkin Clearance Unitin pinoon lojumaan, kun file numberia ei ole, eivatka tieda mihin ne lahettaa.

Mekin kavimme laakarissa pikkuisen etuajassa, tosin saimme file numberin ja samalla heti pyynnon menna laakariin jo parin viikkoa laakarikaynnin jalkeen. Siihen saakka laakari-seta piti papereitamme tallessa ja lahetti ne sitten Clearance Unitiin, kun olimme faxanneet hanelle saamamme osoitteen ja filenumberin, jonka han lisasi papereihin. Kasittely oli sen jalkeen tosi nopeaa, pari viikkoa tasta meilla oli jo viiisumi!  :)

Muistelee,

Rayha

Tiiu

Kiitos paljon Räyhä!

Muistelinkin että sinä siitä jossakin mainitsit, mutta siitä ei selvinnyt juuri tuota lähetyspaikkaa. Asia on sillä selvä. Laitamme ne sitten Sydneyyn. Meille ilmoitettiin, että mukaan pitää laittaa kuitin mukana tulleet ID ja Reference number, jotta osaavat sitten kohdistaa ne oikeaan paperinippuun.

Kylläpä helpotti ja viljasäkki putosi harteilta... Kunpa muutkin asiat selviäisivät näin helposti  :pepsodent

Tikkuja päästä viimein nyhtäen
Tiiu