puhelinkortti vai känny?

Aloittaja LoL, syyskuu 11, 2004, 22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LoL

MOI:)
Minä oon tässä tuskaillut että vaihtaisinko kun tuossa keskiviikkona saavun vihdoin Australiaan niin kännykkäliittymän australialaiseen vai ostaisiko vain puhelinkortin...? Kun tuntuu et järkevämpi olis liittymä, mut kummin on?:?

Jaaks

LoL :D

Puhelinliitymaan tarvitset nykyaan vahintaan 18 kuukauden liittymisen ja useimmin 24 kk, etta kannattaa ostaa se kortti ja sitten ladata se aina kun tarvitsee  :D
 
Tietysti riippuu siita oletko tulossa tanne asumaan pysyvasti vai WH lomalle vuodeksi :?

LoL

No tarkoitus olisi kyllä tulla vain 9 kuukaudeksi (mahd.12kk) vaikka kaikki kyllä ovat ennustaneet että sinne minä jään..:P

Minä vain tajusin että yks toimisto olis antanu kännykän plus pre paid liittymän, siis myyny..

Jaaks

LoL :D


Lainaavaihtaisinko kun tuossa keskiviikkona saavun vihdoin Australiaan niin kännykkäliittymän australialaiseen vai ostaisiko vain puhelinkortin...?

Siis tarkotitko tuolla "puhelinkortilla" takalaista Sim-korttia vai noita "halpa-kortteja" joita voit kayttaa kiinteista puhelimista :?

Kaikki puhelinfirmat taalla myyvat noita pre-paid Sim kortteja ja usein saat juuri puhelimen mukana.  Ilmainen se puhelin ei kuitenkaan ole vaan maksat sen puheluissa :D

Elina

Heippa LoL!

Mulla oli oma vanha känny suomesta ja otin prepaidliittymän täältä. Helppo kun nakki! Eikä tuu ees hirvittävän kalliiksi kun käyttää puhelinta vaan asioitten sopimiseen, suomeen en oo sillä alkanu soittelemaan muuta tekstareita viuhuu eessun taassun. Puhelut pysyy kurissa kun joudut lataamaan saldoa sitä mukaa kun soittelet.

Ensin kun tulin tänne niin mulla oli vielä suomalainen liittymä. Se oli toivotonta, kukaan (mukaanlukien viralliset tahot, asunnonvälittäjät jne) ei halunu tietenkään soittaa suomalaiseen liittymään.

Kyllä täällä puhelinasiat saa helposti kuntoon!

Terkuin,
Elina

Ansku80

Osta molemmat. Tietyilla puhelinkorteilla on tosi halpaa soittaa Suomeen ja prepaid-liittymakin on tosi kateva.

Itse ostin juuri Vodafonen prepaidin (arvo $30) ja LG:n puhelimen, maksoi $99.

Taitsu

Tiedatko tarkemmin milla puhelinkorteilla on halpaa soittaa suomeen.
No mulla on vodafonen prepaid, ja silla saa 60 ilmaista tekstaria joka kuukausi. Mutta luulen etta puhelut silla suomeen ei niin kauhean halpoja ole.
Eli tyhma kysymys :?? naa puhelinkortit toimii siis seka puhelinkopeissa etta tavallisissa lankapuhelimissa. Ensiks kait pitaa napytella sen kortin numero ja sitten se numero mihin soittaa vai?

riaapa

Taitsu,

noita puhelukortteja voi ostaa lähes joka newsagentista, sekä ainakin Seven-Elevenistä. Heillä on jos jonkinlaisia puhelukortteja tarjolla, ja myös hinnastot niille. Eli ei muuta kun vertailemaan... Itse käytän Suomeen soittamiseen Supersaver-korttia, jolla se maksaa 5,2 senttiä / minuutti suomalaiseen lankapuhelimeen, eli 10 dollarin kortilla saan 164 minuuttia puheaikaa. Kännykkäliittymään soittaminen on tietysti kalliimpaa, mutta kyllä tuolla kortilla silti säästää paljon rahaa. Täällä foorumissa on ollut puhetta jostain toisestakin kortista, mutta en muista nimeä...

Kortin mukana tulee erittäin selkeät ohjeet. Ensin soitat "Access numberiin", joka esim. Supersaverilla Melbournessa on 03-99090900, sitten vaan seuraat ohjeita, eli valitset kieleksi englannin, näpyttelet kortin numeron, jonka jälkeen se automaatti kertoo sulle minkä verran rahaa sulla on siellä kortilla jäljellä. Sitten näpyttelet haluamasi puhelinnumeron (0011 358...) ja vielä ennen kuin puhelu yhdistetään kuulet että kuinka monta minuuttia sinulla on puheaikaa ko. numeroon.

Puhelinkorttia voit ymmärtääkseni käyttää kännykkäliittymästäsikin, mutta silloin siitä veloitetaan joku lisämaksu prepaid-saldostasi. Lankaliittymästä (joka siis puhelinkoppikin on) tuohon "access numberiin" soittaminen maksaa paikallispuhelun hinnan.

Lisää tietoa täältä: http://www.supersaver.com.au/
Riina

sanna77

Riina :D

Kyllä toimii supersaver kännykkäliittymästäkin ja se maksaa tietysti hieman enemmän, koska soitat kännykästä lankaliittymään. Meillä kun ei ole sitä lankaliittymää niin oon ihan normaalisti näppäillyt kännykästä siihen 03-99090900 numeroon. Olishan meillä tossa tien toisella puolella puhelinkoppi, mutta ainakin näin talvella on kivempi jutella oman kodin lämpimässä :D.

zetax

Minakin kokeilin toimiikoo puhelinkortti kannykassa ja ei tosiaan toiminut! Saldo loppu lahes heti.
Kyseessa oli Happy calling kortti.

tattahaara

Hmm, herätän tätä viestiketjua nyt hieman henkiin. Eli siis tarkoituksenani olisi viettää Ausseissa aikaa 3kk, ja nyt mietin että mikähän olisi edullisin ja kätevin tapa hoitaa nuo puhelut. Edullisen puhelinkortin löysin jo nimellä: The Daybreak Calling Card. Kuitenkin vähän arveluttaa se, että onko lankapuhelimia sitten tarpeeksi joka nurkan takana?  :o Kun täällä Suomessa ne tuntuvat pikkuhiljaa jäämään täysin unholaan.

Kännykkä + prepaid tuntuu omalla tavallaan "turvallisemmalta", mutta en sitten tietää kannattaako se 3 kuukauden reissulla. Soittaa sitten ne puhelut mitä tarvitsee vaikka omasta suomalaisesta liittymästä (kääks minkä hintaista).

Mitäs te viisaammat sanotte.

usia

Lankapuhelimia on ainakin taalla Sydneyssa ihan kiitettavasti. Ne toimii ja ihmiset jopa kayttaa niita :pepsodent. Puhelinkortit ovat edullisia jos soittelet Suomeen lankapuhelimeen, mutta puheaika vahenee huomattavasti kun soitat kannykkaan. Tekstiviesteilla voi pitaa yhteyttaa suomalaisesta liittymasta Suomeen ilman suurempia kuluja. 

jounij

Tällaisen edullisia soittoja tarjoavan puhelinkortin käyttö ei muuten tietääkseni vaadi lankalinjaa. Esim. mainitun Daybreak-kortin mukana tulee laaja valikoima paikallisia puhelinnumeroita useisiin Australiaan suurimpiin kaupunkeihin. Voit siis soittaa vaikka kännykällä oleskelupaikkakunnaltasi katsoen lähimpään puhelinnumeroon (toivottavasi paikalliseen), josta käsin tietokone sitten yhdistää puhelusi ulkomaille kortin tarjoamaan edulliseen hintaan. Omasta kännykkäliittymästä laskutetaan sitten vain tuo paikallispuhelun (tai Australian sisäisen kaukopuhelun) hinta.

Nimitys "puhelinkortti" on myös hieman harhaanjohtava. Itse asiassa et useimmiten saa minkäänlaista korttia, vaan ainoastaan kuitin maksustasi. Tässä kuitissa on sitten tietty tunnusluku, joka pitää syöttää puhelimeen ennen puhelun edelleen lopulliseen kohteeseen yhdistämistä.


Selventää
Jouni
Canberra

Assa

Lainaus käyttäjältä: jounij - huhtikuu 28, 2007, 23:30
Tällaisen edullisia soittoja tarjoavan puhelinkortin käyttö ei muuten tietääkseni vaadi lankalinjaa. Esim. mainitun Daybreak-kortin mukana tulee laaja valikoima paikallisia puhelinnumeroita useisiin Australiaan suurimpiin kaupunkeihin. Voit siis soittaa vaikka kännykällä oleskelupaikkakunnaltasi katsoen lähimpään puhelinnumeroon (toivottavasi paikalliseen), josta käsin tietokone sitten yhdistää puhelusi ulkomaille kortin tarjoamaan edulliseen hintaan. Omasta kännykkäliittymästä laskutetaan sitten vain tuo paikallispuhelun (tai Australian sisäisen kaukopuhelun) hinta.

Nimitys "puhelinkortti" on myös hieman harhaanjohtava. Itse asiassa et useimmiten saa minkäänlaista korttia, vaan ainoastaan kuitin maksustasi. Tässä kuitissa on sitten tietty tunnusluku, joka pitää syöttää puhelimeen ennen puhelun edelleen lopulliseen kohteeseen yhdistämistä.


Selventää

Jarkevinta (ja halvinta) on soittaa kannykasta kannykkaan ja puhelinkopista lankalinjaan ja puhelinkopista ulkomaille kayttaen korttia. Jos haluaa soittaa kannykasta ulkomaille niin ainakin Vodafonella on kaytossa ns. IDD minuutit jos kaytat jotain heidan value capeista.

Mita value cap tarkoittaa? No se on sellanen prepaid liittymatyyppi jossa maksat vaikka 49$ ja saat 230$ arvosta puheluita ja viesteja seka 20minuuttia kansainvalisiin numeroihin (IDD min). Itse oon ladannut tan aina ja sen mita oon landlineen soittanut niin krediitti tuntuu hupenevan todella nopeesti. Normi voda-voda puhelut on "halpoja" mutta tuon 230d arvon saa kulutettua vaikka viikossa jos puhuu muutaman tunnin paivassa.  >:( Ei siis oo ihan Suomen hinnoissa puhuminen taakka.

Vodafonella ei muuten sitten oo kovin hyvin kuuluvuusaluetta. Moni onkin vitsaillut etta heti kun lahtee 10km ulos Sydneysta niin loppuu kuuluvuus. Ei se ihan noin oo mutta esim. Great Ocean Roadilla ei ollut kuuluvuutta melkein ollenkaan. Saattaa olla jarkevinta valita vahan kalliimpi Optus tai kallein Telstra jos ajattelee tarviivansa vahan parempaa kuuluvuutta. Miulle Voda ja suomen liittyman kayttama Optus (hatavara) on riittanyt hyvin.

Paatin jo heti maahan tultaessa etta kaytan kannykkaa (vodafone) taalla ja puhelinkorttia soittaessani kotiin. Ostinkin GPS nimisen kortin ja hyvin on toiminut. Lykkaa vaan 50snt kolikon puhelinkoppiin ja puhuu vaan. Ja on muuten hervottoman halapaa jos soittaa lankaan minne tahansa eurooppaan.  Kaytannossa alle 5snt per min. Kannykkaan on kalliimpaa - 29snt per min ja sita halvempaa en oo loytanyt.

Ihan hyvin on tuo GPS toiminut. Mita nyt Brissyssa ollessain koitin soittaa kaverille ja puhumiesesta ei tullut mitaan. Eka etin vapaata puhelinkoppia tunnin ja lopulta loysin yhen City Backpackersin takaa ja kun yritin puhua niin viivetta oli varmaan 10sekuntia. Puhelu loppui lyhyeen. Toisaalta soitin kaverille Italiaan, puhuttiin 2.5h ja kredia oli mennyt 3d. How cool is that!   8)