Nimiäiset Sydneyssä - celebrant haussa

Aloittaja Fin-Pom-Oz, toukokuu 16, 2011, 13:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fin-Pom-Oz

Heip,

Olisi esikoisen nimiäiset suunnittelilla Heinäkuun alussa ja kysyisinkin olisiko kenelläkään suositusta/neuvoa kuinka homman voisi hoitaa. Eli, kaipa pitää löytää sellainen celebrant joka hoitaisi homman kotona vai löytyisikö konsulaatista viranomainen joka voisi suorittaa nimeämisen??? Sorkke, olen vähän ulalla aisasta kun ei ole mitään kokemusta tälläisistä asioista.

Kiitos jo etukäteen viisaista neuvoista ja vinkeistä!  :god:

Aikku.

jounij

Jo sairaalassa melkein välittömästi syntymän jälkeen vastasyntyneen äidiltä kysytään, mikä on lapsen nimi. Se nimi sitten viedään virallisiin kirjoihin. Sen kummempia nimeämisrituaaleja ei tässä maassa ole tapana viettää.


Toteaa
Jouni
Canberra

Fin-Pom-Oz

Hei,

Kiitos nopeasta vastauksestasi. Luin NSW Registry of Births Deaths and Marriages sivuilta että nimi tulee rekisteröidä 60 päivän kuluessa syntymästä ja sairaala antaa siihen tarvittavan lomakkeen täytettäväksi eli ei se sairaala sitä etunimeä taida erikseen rekisteröidä tahi vaatia. Kyllä varmaan nimeä kysyvät jos sen haluaa antaa tai se on päätetty mutta muutenhan se menee ihan sukunimellä ja etunimen voi jättää täyttämättä, vai ymmärsinkö väärin??

A

muru

Olet oikeassa, sairaalassa kysyvat onko teilla nimea valmiiksi mutta tata ei viela tassa vaiheessa tarvi olla. He antavat rekisteroimiseen liittyvat paperit teille ja taytatte sitten kotona ja tosiaan tulee rekisteroida (lahettaa) 60 paivan sisalla. Minulla oli jo nimi valmiina joten sairaalan papereihin ja vauvan 'blue book'iin he vaan laittoivat nimen mutta nama eivat ole virallisia vaan se virallinen osuus tosiaan lahetetaan sitten itse ja saat syntymatosistuksen parin viikon sisalla. Jos sinulla on enemman kysyttavaa vastaan mielellani silla mina synnytin juuri 7kk sitten NSWssa.

Yvonne