neuvoja vailla olisin

Aloittaja murdu-77, maaliskuu 09, 2007, 08:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murdu-77

Moi vaan kaikille!
Ekaa kertaa tänne kirjotan, kun ajattelin teidän voivan mua auttaa... :)
Elikkäs...Ollaan avo-miehen kans mietitty australiaan muuttoa vuodeksi. Kolme lasta kuuluu myös perheeseen(-02, -03, -05 syntyneet) ja olis siis luonnollisesti lähdössä mukaan. Nyt kun lapset on vielä pieniä, olis muutto helpompaa kun ei oo kouluja yms...
Mun isä on asunut vuosia australiassa ja on nyt kansalainen, kuten myös mun setä perheineen.
Isäni on liikkuvaa sorttia, mutta brisbane saattaisi olla maa mihin muuttaisimme (siellä myös setäni asuu).
Niin, siis se mitä haluisin teidän mulle kertovan, eli mitä mä ensin teen? :o Mulla on vaik mitä nettiosoitteita mut ei niistä hirveesti apua oo ollu. En oikein vieläkään tiedä mikä viisumi olis se meille sopivin yms. Oon lähihoitaja, joten töitä ehkä voisi löytyä. Isäni tottakai auttaisi asunnon hankinnassa ja työpaikan saannissa myös. Miten pitkä prosessi tää kaikki olis ennenkuin työluvat ja viisumit olis kunnossa? ???
Kiitos kaikille ystävävällisille ihmisille jotka tätä tyhmää auttaa :)

Jaaks

Murdu,

Tervetuloa foorumiin  ;D

LainaaNiin, siis se mitä haluisin teidän mulle kertovan, eli mitä mä ensin teen?

Lue läpi ensin : http://www.immi.gov.au/, siellä kerrotaan kaikki ja sitten uudestaan kyselemään.
Et kai halunnut saada valmiita ehdotuksia erilaisille viisumeille, joihin sinulla voisi jonkun mielestä olla mahdollisuus  ???

Töihin vaan tyttö viisumisi edestä, ei sitä pysty kukaan muu sinulle hankkimaan  ;D

ps. olethan lukenut kaikki aikaisemmat viestit ko aiheesta ?

chilifinn

Tästä voit lähteä tutkimaan auttaako asiaa se että isäsi on Australian kansalainen, eli voisitko hakea "family visa" -luokassa.
http://www.immi.gov.au/migrants/family/visa-options.htm

Jos taas on iältään 18-30 v niin working holiday viisumi sallii työnteon Australiassa:
Ei tainnut sopia perheellisille mutta tarkista asia virallisilta sivuilta.
http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/index.htm

Muussa tapauksessa vuodeksi Australiaan meno siten että saa tehdä töitä onnistuu skilled independent kautta, jota voit tutkailla täältä:
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/index.htm
ja lista aivan erityisen halutuista ammateista:
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/skilled-occupations/occupations-in-demand.htm
Sponsoriviisumia tuskin järjestyy ainakaan helposti vuoden mittaista visiittiä varten.

Turistiviisumilla voi mennä vuodeksi jos ei tee työtä. Älä ala edes kysellä josko kuitenkin sitten töitäkin tekisi kun vastaus täältä foorumilta ja viranomaisilta on EI.

Erillistä työlupaa ei ole vaan riippuu viisumista jolla maahan tulee, että saako työtä tehdä vaiko ei. Koska aiheesta on keskusteltu aiemmin useasti ja paljon, ei foorumin väki liene ole kovin innostunutta kertaamaan kaikkia asioita uudelleen.
Hakulaatikkoa käyttämällä löydät paljon lisätietoa viisumeista, työnteosta ja lomailusta.

Tsemppiä teille ja toivottavasti unelmastanne tulee totta. Jos ei ihan vuodeksi ja töihin niin ainahan voi mennä lomalle!

Lisäys: Kuten Jaaks totesi, on sinun tehtävä nämä selvittelyt ihan itse. Vaikka yritinkin nyt hakea valmiiksi linkkejä sinulle niin koko rumba johon suunnittelet lähteväsi on sellainen, että englanninkielisiä sivuja pitää osata lukea ja asioita selvittää. Foorumilta saat kyllä sitten lisäapua jos ja kun homma on edistynyt.

Aikis

Sanoit Murdu että olisitte tulossa/menossa vain vuodeksi...Siinäpä  onkin varsin haastava yhtälö kun WH ei teille perheellisinä sovellu. VAnhin lapsistasi alkaa olla kuitenkin Australian lainsäädännön mukaan jo kouluiässä. Hänelle vois käsittääkseni hakea student visaa ja toinen vanhemmista olisi silloin oikeutettu ja suorastaan pakotettu guardian visaan. Mutta silläkään tuskin saa pahemmin töitä tehdä...Jotta voisitte vain lomailla, oletteko selvittäneet Suomen päässä mahdollisuuttanne vuorottelu tai sapattivapaaseen? Loput perheestä voisi tulla sitten turistiviisumilla...


Jaaks

Sorry Chilifinn ja Aikis, mutta juuri tätä en halunnut kenenkään asioista "tietävän" tekevän.

Lainaus käyttäjältä: chilifinnEpäilenpä pääsisikö koko aikuisen ihmisen perhe tätä kautta Ausseihin. Luulen että tämä viisumi irtoaa helpommalla <18-vuotiaalle australialaisen jälkeläiselle. Lisäksi voi olla vaikutusta sillä onko vanhempi syntyperäinen Aussi yms

- Ei mitään tekemistä iän tai Aussi vanhemman syntymämaan kanssa, mutta Family viisumi on poissa kuvioista, jos on yksikin läheinen sukulainen jäljellä Suomessa. Kuitenkin koko perhe voi saada viisumin yhden vanhemman sukulaisuuden takia.
- WH viisumi ei onnistu lasten kanssa.

Lainaus käyttäjältä:  AikisHänelle vois käsittääkseni hakea student visaa ja toinen vanhemmista olisi silloin oikeutettu ja suorastaan pakotettu guardian visaan.

"Käsittääkseni" - perustuen mihinkä ???????????

- Student visa ja toinen vanhemmista oikeutettu johonkin tai jopa pakotettu ??? entäs muut lapset ???



Jos tuo onnistuisi, niin johan puoli maailmaa olisi hakemassa "student viisumeita"  alaikäisille lapsilleen ja sitten vaan vanhemmat olisi pakko ottaa siinä mukana.

Etc, etc, etc...

Get Real......


chilifinn

Jaaks, en ole esiintynyt "tietäjänä" vaan annoin nyt suorat linkit valmiiksi pureskeltuna ja nimenomaan sanoin että tiedot löytyvät sieltä.
Nyt vastauksesi myötä tuli heti lisää faktaa aloittajalle.
En yleensä vastaile viisumiasioihin koska en ole mikään viisumiasiantuntija mutta koska aloittaja tuntui olevan niin  hukassa niin laitoin edes  hiukan tiedonjyväsiä tarjolle.
Saipa taas pahan mielen joten parasta jättää foorumi rauhaan.

Jaaks

Chilifinn,

Älähän nyt vedä hernettä nenään.
"Aloittaja" ei todellakaan tiedä mistä aloittaa ja siksi hänen tulisi itse ensin päättää mitä haluaa ja tutkia itse kaikkia mahdollisuuksia, joihin annoin linkin ensimmäisessä vastauksessani.

Se, että sinä alat erittelemään mahdollisuuksia tietämättä hänen koko taustaansa ja  mahdollisuuksiansa ei auta asiaa yhtään.

Sinä olet ymmärtääkseni käynyt läpi jo melko paljon näistä "viisumi harjoituksista" ja ikävä kyllä se on kaikkien käytävä läpi tavalla tai toisella ja mitään "oikotietä onneen" ei ole olemassa.

Laita se paha mieli jonnekin muualle ja jatka vaan ....


Aikis

Anteeksi minunkin puolestani, arvon 'tietäjä'.

Jaaks

Aikis,

Ei sinun nyt tarvitsisi Chilifinniltä anteeksi pyytää  ;D

murdu-77

noniin... Enpä osannut arvata että tästä tulisi tälläinen haloo  :o
Toki olen käynyt lukemassa mm immin sivuilla viisumeista, ollut yhteydessä suomi-seuraan yms. Mistään en vain ole saanut tietoa koskien sukulaissuhdetta. Sen vuoksi en vielä tiennyt mitä viisumia hakisin... Kiitos kuitenkin kun selvästi joku edes halusi mua auttaa. Luulin että tämä olisi ollut sellainen paikka mistä olisi voinut kysyä kokeneemmilta neuvoja. Väärässä siis olin. En suinkaan ihan täysin hukassa ole ja isäni myös osaltaan auttaa asioiden järjestelyssä.
Poistun häntä koipien välissä pois, eikä tarvi jaaks pelätä et taas tulisin kyselemään tyhmiä... :(

MH

Murdu,

Otappas ne pavut pois sieltä nenusta.

Tuo viisumi asia nyt on kuitenkin sellainen, että se vaatii aikapaljon taustatietoa jotta voisi sanoa mikä viisumi teille sopii. Eli ihan ensin sinun pitää tutustua viisumi luokkiin ja löytää se mikä teille parhaiten sopii, sen jälkeen voit täältä kysyä neuvoa ja varmasti sitä saat. Eikö kuitenkin ole nii että te itse olette oman elämäntilanteenne parhaita asiantuntijoita, vai kuvittelitko että täällä on selvännäkijöitä jotka pystyvät heti sanomaan mikä teille sopii.

Lisäksi tässä on tietääkseni vielä sellainen kommervenkki, että laki kieltää muita viisumin haltijoita antamasta neuvoja viisumiasiassa eli ne täytyy itse osata etsiä. Poikkeuksena tästä ovat Australian valtion palveluksessa olevat henkilöt. Tuskin kukaan haluaa riskeerata omaa viisumiaan tämän takia. Myöskään tämä ei koske saman perheen jäseniä.

Leokatti

Settle settle...  ;D. Älä Murdu poistu kuvioista tämän takia. Onhan tästäkin keskustelusta nyt taas jollekin toiselle hyötyä.

En ole noita viisumiluokkia nyt niin syynännyt, mutta noin äkkisistään luulisin, että se tosiaan taipuisi tuonne haluttujen ammattien puolelle. Voisi olla helpoin ja nopein tapa saada viisumi, jolla saa tehdä töitä. Varsinkin kun sanoit, että tarkoitus on olla vain vuosi. Tuntuisi että nuo sukulaissuhteitten perusteella myönnettävät viisumit olisi tarkoitettu ennemminkin ihmisille, jotka haluavat "yhdistää" perheen lopullisesti. Mutta minähän en siis mistään mitään tiedä... ??? ;D

Tsemppiä ja kysele vain - moni meistä on kysellyt tyhmiä ja loukkaantunut vastauksista mutta täällä sitä vaan edelleen ollaan... 8).
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

murdu-77

no enpäs kuitenkaan poistunutkaa, ähäkutti :P
En tietenkään ketään pidä selvännäkijöinä, vaan ainut asia mihin en oo löytänyt tietoa on ne sukulaissuhteet. Mistä siis ilmeisesti ei kuitenkaan olekaan mitään hyötyä. Tietty hyötyä on kun on joku joka järjestelee asioita siellä päässä, mut siis ei oo apua viisumin hankintaa ajatellen... Ja siitä ammatista, täällä silmät ristissä yövuorossa oon yrittäny etsiä ammattiani (practical nurse) mut eihän sitä tietty ole listalla. Tai sit silmät on vaan liian ristissä... ::)
Toki turistiviisumilla olis kiva tulla jos vaan olis elämiseen tarpeeks rahaa, mut no money... Ja ei se vuosi välttämättä ole se aika mikä siellä oltais, mies olis valmis jäämään kokonaan, mä vähän toppuuttelen...
Joka tapauksessa hinku sinne olis kova, joten ei kait se auta muu kuin ryhtyä tuumasta toimeen ja päättää mitä viisumia haetaan ja sit vaan hakemaan... ;)

murdu-77

no enpä tollaista vaihtoehtoa ole tullut edes ajatelleeksi... ??? ???
En nyt ihan täysin ymmärtänyt et onnistuisko se tässä tapauksessa. Eli isä asunut n. kymmenen vuotta ausseissa ja kansalainen about 3 vuotta... Ei ymmärrä hän :o ???

Reijo

Lainaus käyttäjältä: murdu-77 - maaliskuu 10, 2007, 12:22
no enpä tollaista vaihtoehtoa ole tullut edes ajatelleeksi... ??? ???
En nyt ihan täysin ymmärtänyt et onnistuisko se tässä tapauksessa. Eli isä asunut n. kymmenen vuotta ausseissa ja kansalainen about 3 vuotta... Ei ymmärrä hän :o ???

Murdu,

Poistin viestini kun huomasin ettei se ihan niin helppoo ollutkaan, koska Isäsi ei ollut kansalainen kun synnyit.

Reijo
Reijo

murdu-77

no sitä mäkin jo ajattelin, et enkö oikeesti ymmärrä enää lukemaani... ;)
kiitos kuitenkin. Ja hetken jo epäilin silmiäni, kun yhtäkkiä viestiäsi ei enää ollutkaan. En sentään niin väsynyt viel oo et omiani näkisin :D

Jaaks

Murdu,

Tutkiskelehan tätä vaihtoehtoa:

Nurses sponsored by a relative

Nurses who can nominate a close relative living in certain regions of Australia to be their sponsor,and provide financial support, should consider this permanent visa option.

Skilled - Australian Sponsored visa (Subclass 138)

murdu-77

kiitti jaaks vinkistä! :)
Tutkailin ja vaikutti ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta...
nyt tää yökkö menee puuronkeittoon ja valmistautuu nukkumaan menoon.
Kiitos kun jaksoitte mua jelppiä :)

chilifinn

Poistin omasta aiemmasta viestistäni turhat lätinät. Niinhän se on, ettei noita voi ulkopuolinen toiselle hakea eikä spekuloinnista varsinkaan ole hyötyä.
Palautetta olisi tietysti voinut antaa ilman kettuilua mutta olen jo sen verran monessa liemessä keitetty, ettei tässä palkokasveja ruveta keräilemään vaan kömmitään jaloilleen ja jatketaan jutustelua.  ;D

Niin ja hienoa että myös murdu-77 palasi palstalle hetken nikoteltuaan. Taidetaan olla kuumakalleja kaikki tyynni!  ;D

Aikis

Jaaks se osaa sen lisäksi että tietää niin paljon olla vielä niin kamalan näppärä ja nasevakin! Saat kaikki pisteet!!
Lainaus käyttäjältä: Jaaks - maaliskuu 09, 2007, 23:41
Aikis,

Ei sinun nyt tarvitsisi Chilifinniltä anteeksi pyytää  ;D

Ja suuren arvonantoni kaikesta viisumeihin liittyvistä tiedoista. Mutta valitetettavasti sattumoisin TIEDÄN henkilöitä jotka ovat mm tulleet vuodeksi maahan juuri tuolla student+guardian viisumilla! Muu puoli maailmaa voi siis KÄSITTÄÄKSENI tehdä aivan saman...eiköhän ne osaa siellä immissä sitten pistää stopin tarvittaessa.

Kukaan ei yritä riistää sinulta viisumiekspertin roolia, eikä antaa mitään viimeisiä vastauksia kenellekään. Olet itsekin sanonut, että sen tekevät Australian maahanmuuttoviranomaiset. Mutta ääneen ajattelu ja pohdinta noin niinkuin kysyjän kaveriksi lienee sallittua muillekin. Ja jos virheellistä tietoa joku menee antamaan, voimme luottaa siihen että sinä kyllä korjaat.

Niin että älä viitsi Jaaks aina aliarvioida toisia, pliis.

Tsemii Murdu, pysy linjoilla, eiköhän asiat johonkin suuntaan selviä.

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: AikisTIEDÄN henkilöitä jotka ovat mm tulleet vuodeksi maahan juuri tuolla student+guardian viisumilla!

Varmasti tiedätkin, en yhtään epäile sitä, mutta se ei olisi kuitenkaan sopiva alkuperäisen kysymyksen esittäjälle.
Guardian viisumilla kun ei välttämättä pääse koko perhe ja sillä ei saa tehdä töitä.

LainaaYour family members are generally not eligible to come with you to Australia as dependants on this visa. However, a dependent child under six years of age may be eligible if both of the following conditons apply:
·   the child has a passport for a country with assessment level 1 or 2 for a Schools Sector (subclass 571) student visa
·   there are compassionate and compelling reasons for granting the visa.

Student Guardian Visa (Subclass 580)


unni

Murdu,
Perushoitaja on taalla Australiassa Enrolled Nurse.

Andreasyan

Hyvaa Iltaa,

ajattelin nyt lisata oman lusikkani soppaan ja ehdottaa, etta tarkistatte ton Skilled visa vaatimuksen ennen hakemista silla mielstani Enrolled Nurse (eli lahi/perushoitaja) ei ole listalla mukana. Voin olla vaarassa, ja katsoin netista skilled visa ammatit mutta en loytanyt enrolled nursea...tsekkasin viela immi.gov.au sivuilta Occupations in Demand listan, enka loytanyt sita sieltakaan. Kannattaa kuitenkin ottaa silma kateen ja tsekata viela kerran etten puhu lapia omaan tai kenenkaan toisen paahan.

Sen verran osaan ja uskallan kuitenkin sanoa, etta ainakin QLD:ssa on tarvetta Enrolled Nurseista, etenkin vanhusten hoidon puolella.Milla visalla sitten...en osaa sanoa.

Tsemppista jokatapauksessa toivottelen Murdulle ja perheelle,

AA


Ps. Allekirjoittanut on taas Australian kamaralla, ja oli kiva tulla kotiin...ja jopa tyopaikalle :pepsodent

Leokatti

OT, mutta tervetuloa takaisin Anne! Läksit sitten Ruotsin kesää pakoon... :D
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

murdu-77

ajattelin nyt vähän tilanneraporttia teille antaa...
Mukava huomata että neuvoja vieläkin saan  :)
Oon ollu yhteen työpaikkaan suoraan yhteydessä(brisbanessa) ja ne on musta todella kiinnostuneita ja skypen kautta olis tarkoitus lähiaikoina jutella tarkemmin. Eli ihan hyvältä näyttää. Työpaikka sit jeesais visa asioissa ja muu perhe varmaan pääsis siinä "siivellä" ?! Ehkä, en tiedä...
Täällä suomessa vettä vaan satelee ja on tosi synkkää. Tulis vaan se kesä jo...
Palailen taasen  :)