Asunnon/huoneen vuokraus Sydneystä

Aloittaja hyper9999, huhtikuu 20, 2011, 06:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hyper9999

Hei,

olen kohta 29-vuotias mies Helsingistä (alunperin Itä-Suomesta). Päätin muutaman vuoden jahkailun jälkeen, että nyt haluan tehdä tämän ja tässä nyt kämppä on myynnissä ja töihin ilmoitettu irtisanoutumisesta :) Jännittää, pelottaa ja hermostuttaa, mutta nyt vihdoin tunnen olevani elossa!

Olen tulossa Sydneyhin kesäkuussa tai elokuussa. Olisin kiinnostunut majoittumaan vuokralle kimppakämppään muiden suomalaisten kanssa, tai jos joku on noihin aikoihin lähdössä takaisin Suomeen, voisin korvata hänet esimerkiksi. Vuokraa olisin valmis maksamaan 150-200 dollaria viikossa. Luonnollisesti takuun kera.

ElinaJ

Mikäli saan töitä Sydneystä, voisin olla kiinnostunut kämppisjärjestelyistä! Olen 28-vuotias l-ope ja melko samanlaisen ratkaisun tehnyt kuin sinäkin! Joko olet maisemissa?

Elina

HennaS

Heippa!
Onko asunnot jo löytynyt? Jos olette kimppakämpästä kiinnostuneet meillä ois kämppä Darlighurst alueelle Sydneyssä ja siellä on yksi huone kokonaan vapaana tällä hetkellä. Ensi kuussa vapautuu toinenkin.
Asunnossa asuu tällä hetkellä pari aussia.Hinta taitaa olla tällä hetkellä se 150-170d.

Laitelkaa viestiä jos on kiinnostusta :)

ElinaJ

Hei,

kiinnostusta on toki. En vaan vielä osaa sanoa, päädynkö Sydneyhin vaiko Gold Coastille/ Byron Bayhin. Palaan asiaan!

Elina

zambbalo

Hei,

Olen tulossa syyskuun lopussa Sydneyhyn ja kimppakämppä kiinnostaisi. Onko teillä vielä HennaS vapaata Darlinghurstissa?
T. Eve

fatamorgana

Vinkkina, etta kimppamajoitusta loytyy ihan todella helposti mm. taalta

http://sydney.gumtree.com.au/

Toimii myos kaikilla muilla Aussilan alueilla. Omista kokemuksista sen verran, etta tuon kautta olen loytanut kaksi ihan hyvatasoista/toiminutta kimppakamppajarjestelya Perthissa. Tavallaan on myos fiksumpaa jakaa muunmaalaisten kuin suomalaisten kanssa (mieluiten aussien) niin paasee heti sisaan yhteiskuntaan vahan syvemmin, saa neuvoja, sosiaaliset ympyrat ynna muuta. EN suosittele vuokraamaan tuolta mitaan pitkaikaista, koska jos tuleekin jotain ongelmia tai ristiriitoja vuokranantajan kanssa, on aika yksin sen ongelman kanssa. Pitka-aikaiset (yli 4-6kk) kannattaa hommata vuokravalitys-agencyn kautta, koska heita saatelee eri lait ja saadokset kuin yksityisia, kokemusta on tastakin.

jounij

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - elokuu 24, 2011, 13:56
Pitka-aikaiset (yli 4-6kk) kannattaa hommata vuokravalitys-agencyn kautta, koska heita saatelee eri lait ja saadokset kuin yksityisia, kokemusta on tastakin.

En tiedä, missä osavaltio(i)ssa olet tällaisia kuullut ja millä perusteella, mutta kunkin osavaltion lakien kyllä pitäisi olla samat kaikille vuokranantajille agentin käytöstä ja käytön puutteesta huolimatta. Yksityiset ehkä tosin osaavat huonommin noudattaa lakeja - lähinnä kai tiedon puutteen vuoksi? Lakien noudattamattomuudesta voi tietysti lähteä käräjille, mutta se taas ei taida olla käytännöllinen vaihtoehto suurimmalle osalla lyhytaikaisesti maassa oleskeleville.


Huomauttaa
Jouni
Canberra

HennaS

Heippa Eve..Joo vielä on..laita mailia jos kiinnostusta henna-maria_siukkola@hotmail.com :) ( ja kämpässä asuu ausseja, enkkuja yms..joten ei tartte vaan suomalaisia kattella ;) )