Muuttotavaroita suomeen

Aloittaja muumi, helmikuu 19, 2008, 17:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

muumi

Terppa Dunderilaiset.

Ollaan tässä lähettelemässä tavaroita Suomeen päin. (Sydney-Helsinki)
Firmoja näyttää olevan todella paljon ja hinnat huimia.

Onko kenelläkään kokemuksia tai kontakteja.
Tavaraa ei lähtis kun 6 kuutiota.

kiitoksia kiitoksia etukäteen  ;)


arja

Hei Muumi,
löysitkös hyvää firmaa rahtaamaan tavarat? Meillä on ensi vuoden alussa muutto Suomeen ja tässä mietitään mitä ja miten kannattaa tavaraa muuttaa. Täällä Sydneyssähän meillä on auto ja pienen asunnon huonekalut, mutta miten niitä kannattaa suomeen mukaan ottaa. Paljokohan kuluja tulee esim kontin rahtaamisesta, vai kannattaako auto vaan jättää suosiolla tänne. Muuttofirmat näyttävät mainostavan myös kansainvälisiä muuttoja, mutta näyttää ja kuulostaa aika arvokkaalta heidän palvelut.. ???
Hullu saa olla (ja v?h?n pit??kin olla) mutta ei tyhm?!

HKI

Varmaankin täälltäkin merikonteissa tavaraa raahataan Suomeen, joten joku tietänee toteutuneista hinnoistakin... Itse tiedän jotain vain Floridan suunnasta Suomeen toteutuneesta hinnoittelusta... Suomeen on tietty lyhyempi matka Floridasta kuin täältä, eli vastaukseni hinnoittelua on syytä korjata samassa suhteessa kuin matkan pituuttakin...

Tuttavapiirissä on Suomeen tuotu jos jonkinlaista vempelettä Floridasta meri-konteilla ja konteittain tapahtuva hinnoittelu on kuulemma ollut tolta matkalta Suomeen muistaakseni heillä noin 3500 US dollaria (riippuen kontin koosta). Auto on nostettu telineillä kontin katon rajaan ja sidottu kiinni, sitten auton pohjan ja kontin lattian väliin on pakattu muuta tavaraa kuten myös auton sisälle. Toikin palvelu hinnoitellaan apteekin-, omatoimisuuden- ja tingityn käyvän hinnan mukaan eli varmasti vaihtelua hinnoissa on paljonkin... Tietysti hinnoitteluun vaikuttaa sekin, että kumpaan suuntaan tyhjiä kontteja eniten liikkuu, eli jos Euroopasta tulee tänne tavaraa enemmän kuin täältä sinne menee niin myös tyhjiä kontteja liikkuu samaa tahtia, tällöin laivayhtiöille on kannattavampaa ottaa niihin rahtia alemmalla hinnalla kuin raahata niitä tyhjinä...

Lisään tänne vielä sen, että noilla hinnoilla on kaverit ymmärtääkseni rahdanneet pitkiä kontteja joissa ollut autoa, moottoripyörää, mönkijää ja kaikkea muuta täyteen tungettuna eli pienempiä kontteja saa varmaan halvemmalla. Hinta on kai ollut noissakin lastattuna ja paperit tehtynä, koska ei jokaisen kontin perässä he ole matkailleet...

MH

Australiaan pitää 20ft kontti saada rahdinosuudelta 1000$ halvemmalla kuin tuo hinta. riippumatta suunnasta. samaten jenkkilään saa kalifornian suuntaan tuolla 2500$ siis pelkkä rahdin osuus. Ei sisällä pakkaamisia eikä purkamisia. Mikäli tarjous on kalliimpi kannattaa kysyä muualta. Pienemmät erät saa yhteiskonteissa luokkaa 150$/tonni tai kuutio, riippuen kumpi ehdoista ensin täyttyy. Hinnat siis us dollareita. Vienti ja tuontiselvitykset sitten nostaa kokonaishintaa ja niitä ei voi arvioida ennenkuin tietää mitä ja miten lähetetään.

tljoki

Me olemme kans miettineet tassa Suomeen paluuta ja yrittaneet etsia tietoa mita muutamien huonekalujen ja tavaroiden muuttaminen Suomeen maksaisi... Reitti olisi Melbourne-Hki. Kaikki info kokemuksista ja fimoista olisi tervetullutta! :) ???

iluvatar

Meilläki on sama edessä vuoden päästä, vaikka tuskin ihan koko konttia saadaan täyteen niin ois hyvä tietää noita numeroita joka tapauksessa jos jollain on tiedossa.

Scopjr

Heippa Muumi!

Olen kaymassa Sydneyssa tyomatkalla (olen journalisti) mutta asunut taalla kolme vuotta ja muutin - valitettavasti - suomeen pari vuotta sitten...

Nyt ma olen vaikeuksissa, koska mulla on kertynyt kaikkia tavaroita, joita olen kaivannut suomessa ja kun matkalaukkuun ei mahdu, niin mulla olisi yksi pienehko pahvilaatikko, joka pitais saada Suomeen.

koska olette konttia lahettamassa tai muuta lahetysta ja voisinko laittaa pienta maksua vastaan sen samaan kyytiin? Suomeen paluu 15.12. mutta ens viikon olen toisaalla. Lahetin sulle emailitse mun puh nron ja yhteystiedot, tsekkapa ja soittele mulle asap niin sovitaan hinnasta ja jarjestelyista!

Toivottavasti saisin paketin teitin tavaroitten kanssa samaan kyytiin. Kiitos paljon, odotan kovasti yhteydenottoasi!

Lainaus käyttäjältä: muumi - helmikuu 19, 2008, 17:07
Terppa Dunderilaiset.

Ollaan tässä lähettelemässä tavaroita Suomeen päin. (Sydney-Helsinki)
Firmoja näyttää olevan todella paljon ja hinnat huimia.

Onko kenelläkään kokemuksia tai kontakteja.
Tavaraa ei lähtis kun 6 kuutiota.

kiitoksia kiitoksia etukäteen  ;)



p?rin?poika

Meilläkin muutto huhtikuussa Melbournesta Suomeen ja sain tarjoukset kontinrahtaajilta. Hintaa tuli n.2500 EUR 20 jalkaselle ja 3200 EUR 40 jalkaselle, sisältäen:

- Tyhjän kontin toimitus kotipihallemme, pakataan itse.
- Täyden kontin haku parin päivän päästä pihalta ja rahtaus Helsingin satamaan.

Rahdin hinta ei ollut kummoinenkaan (2000 USD), mutta kaikenmaailman lisämaksut ja niiden lisämaksut nostivat hinnat ylläoleviin.

Helsingin päässä tulee sitten vielä paikalliset kulut ja kontin rahtaus kotipihalle. Lisäksi myös vakuutus.

Meillä täyttyy 20 jalkanen omin voiminkin, mutta jos löytyy halukkaita kimppaan, otetaan isompi ja jaetaan kulut.

jirvinen

Minulla olisi Suomeen paluu edessa huhti-toukokuussa ja tarkoituksena olisi lahettaa moottoripyora ja muutama pahvilaatikollinen tavaraa Sydney:sta Helsinkiin. Onko kenellakaan kokemuksia mottoripyoran rahtaamisesta? Ja jos joku viela osaisi jotain rahti- / muuttofirmaa suositella, niin olisin syvasti kiitollinen.

Cheers,
Jakee

MH

Rahtasin moottoripyörän toiseen suuntaan eli Hki-Brisbane. Mitä haluat tietää?


Aikis

Meidän ( :D) Harlikan rahtas www.niemi.fi, ja erityisellä huolella...taisi olla pojilla kova kiinnostus pyörään, niin hellästi ja huolellisesti se hoidettiin. Eli siellä ainakin tietävät, miten temppu tehdään. Osaavat tosin velottaakin.

MH

Mulla maksoi rahdin osuus  462e ja laatikon kokonaispaino oli 674kg ja siitä pyörän osuus 250kg. tuon lisäksi tulee tietty vienti ja tuontiselvityskulut. oisko ollu tohon abt toinen mokoma päälle kaikkinensa molemmissa päissä. Ite hoidin pakkaamisen ja laatikon.

jirvinen

No lahinna kiinnoistaisi tietaa mista laatikko oli valmistettu, miten kiinnitit pyoran, jotain muuta huomioon otettavaa jne. (olisiko kuvaa lahettaa?)?

Yksi vaihtoehto tietysti olisi myyda pyora taalla, mutta kun AUD on niin heikko talla hetkella euroa vastaan, niin omien laskelmien mukaan pyoran rahtaus Suomeen on taloudellisesti jarkevampi vaihtoehto.. ja tietysti pyoralla on oma tunnearvonsa, eika sita kehtaisi ihan kenelle tahansa luovuttaa!

MH

Laatikko on 9mm vaneria ja tukipuut 2x4" lankkua. Kehyspuut oli n. 35x45mm. pyörän sivuilla oli lähinnä vaatetavaraa ym. pehmikettä jos olisi sattunut kaatumaan. Mitään ei tapahtunut matkalla ja pyörä oli varmaan sentilleen samassa kohtaa mihin sen kiinnitin. laatikko oli kasattu ruuveilla. Karanteenin tarkastajat nauroivat laatikolle ja sanoivat että tuollasessa uskaltaa lähettää vaikka kruunun jalokivet.  :D

Koko laatikon mitat olivat muistaakseni  pit. 240 kork. 140 ja lev. 120cm

Linkissä muutama kuva laatikosta ja kiinnityksistä.

http://marko.pictures.fi/kuvat/Kuvakansiot/Kuljetus/

Aika pitkälti samat syyt oli minulla miksi lähetin Suomesta Australiaan.

MH

Kun pakkaa kannattaa miettiä se niin, että jos kontti missä paketti on sattuu laivassa kannelle ja siinä pinon päällimmäiseksi. Ei tarvitse olla kovin ihmeellinen aallokko kun sivuttaisliike on luokkaa 5m ees taas.

Tuttava joka on töissä konttilaivassa euroopan liikenteessä kertoi että joskus kun ovat tulleet Englannin kanaalista ylöspäin kohti Tanskan niemeä, niin pienessäkin aallokossa käy hirveä ryminä kun konteissa tavarat ovat irrallaan.