Pikku Tiikeli...

Aloittaja Tiikeli, heinäkuu 08, 2004, 19:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiikeli

Heh, tama kirjallinen ilmaisu ei taida olla minun vahvimpia puolia vaikka puhetta osaan suoltaa loputtomasti ;)
Siis se kroko juttu oli niin etta kun oltiin menossa sinne niin silla aikaa kun bussi meni lautalla yli niin meidat lastattiin veneeseen ja kaytiin ajelemassa joella ja  bongattiin rannalla paivaa paistatteleva krokotiili (kuvia tulossa) josta opas sitten kertoi lisaa. Ja samoin sademetsakavelylla bussikuski lahti mukaan ja kertoi hieman kasveista ja vastaili kysymyksiin.

Tuohan kuulostaa ihan hyvalta idealta, kunhan kuvat tulee niin kutsu tytot lattyja syomaan. Koittakaa vain olla kovin jattamatta tahmeita sormenjalkia kuviin :hahhaa
Ehka tuon edellisen jutun sekavuus ja ei niin tarkka selostus johtui sunnuntai paivasta, ei niin hirmu virkku olo :D
Mutta minkas teet kun elo on taalla niin rankkaa etta pitaa lojua rannalla (ja polttaa nahkansa vaikka koitin laittaa rasvaa mutta ei tullut joka paikkaan... :sorry ) ja shoppailla ja bilettaa :sormetr Ei vaiskaan, talle viikolle suunniteltiin kylla Helenan kanssa ihan oikeaakin ohjelmaa; Kuranda, Fizroy Island, snorklausta...

Stinde

No heipi taas,
kuulostaa kyllä hyvälle nuo sinun matkakuvaukset ja tulevat suunnitelmat... :) Meikäpä lähtee egyptiin 28.10. :D viikoksi iskän ja äiskän kaa, kivvaa :)
Töitä on nyt enemmän ko kerkee ees ajatella, palaveria palaverin jälkeen ARGH! :nuttu: No onneksi jossain vaiheessa Joulukuussa jo helpottaa, viimeistään kun alkaa saikku tuon toisen käden leikkauksen jälkeen. ;)
Pidähän hauskaa... ps. Sanna, lättyjä JOOOOOOOOO

kalonki

:D:D ja päälle vadelmahilloa ja mustikkajäätelöä... mää voin tuoda jäätelön :D:D

Kati

Tiikeli

Hei tytot... mika siina on ettette tahdo pysya asiassa ;) Palstan otsikko ei ole 'Syodaanko latyt mansikka- vai vadelmahillon kanssa?' :hahhaa

Me kaytiin eilen tuolla GBR:lla snorklaamassa ja kylla se vaan on hienoa kun ne kalat uiskentelee ihan kyljessa kiinni :o Ensin oli taas pienia kaynnistysvaikeuksia mutta kun totuin vedessa olemiseen niin en olisi halunnut pois tulla.... Ja odotan innolla etta haemme tanaan kuvat kehityksestamita otettiin vedenkestavalla kameralla. Saa nahda onko yhtaan kalaa sattunut kohdalle vai onko vain sinista :D
Jos joku on tulossa tanne Cairnsiin niin koittakaa saada huone Coronasta, on vastapaata The Gilligansia (jonka kaikki taalla tietaa). Maksaa vain 13 dollaria yolta ja lisaksi saa kupongin joka ilta milla voi syoda Woolshedissa. Joko ilmaisen aterian (ei mikaan ihmeellinen mutta pitaa hengissa) tai maksaa 4-6 dollaria lisaa ja saa valita listalta. Pihveja, kanaa, kalaa... Eli on syoty aika hyvin tassa viime aikoina :XXXX Ja hostelli on kivasti keskella kaupunkia ja siisti.
Timo, kiitos kahvista :) Korkkasin purkin tanaan ja ei voi muuta sanoa kuin etta kyllapa osaa olla hyvaa :D:D:D

Stinde

Siis letuthan ovat ehdottomasti tärkeä puheenaihe :) ja niiden kanssa pitää olla vattuhilloa ja vaniljajäätelöä... kyllä se mustikkakin toki käy :D

Töissä on pitänykki ihan sikakiirettä tällä viikolla, hyvä että syömään kerkiee... tai muutakaan. Yhtä hankehakemusta värkänny. Perjantaina pitäs taas muuttaa... ARGH :nuttu: mutta kyllä se siitä. Sitten  kyyy vähään aikaa hievauta luitani... luultavasti :??  Mutta pidähän edelleen hauskaa ja nauti lämmöstä, täällä vaan sataa vettä kokoooo ajan...

Tiikeli

Heh, olihan niihin kuviin joku kalakin sattunut mutta kylla saa aika lahelle sukeltaa jos meinaa etta varit nakyy. Ja pari hassun nakoista elajaa maskit paassa oli myos kuvissa ;)
Eilen kaytiin paivareissu Kurandassa. Mutta mikahan ihme siina on etta kun on jonnekin menossa niin ei osaa menna edellisena iltana ajoissa nukkumaan vaan aina loytaa itsensa :XXXX Ja sitten oli vahan veto pois paivalla ;) Mentiin skyraililla ylos ja taytyy sanoa etta kylla se sademetsa naytti hienolta :o Ja maisemat muutenkin vaikka vesisateen takia ei niin kauas nahnytkaan. (Aina paistaa aurinko niin miten se nyt keksi sataa :?? ) Kurandassa nyt ei niin hirveasti ole nahtavaa, kaikkia kojuja joissa samaa tavaraa kuin joka paikassa. Mutta ihan kohtuuhintaisia bumerangeja oli joten niita lahti mukaan iso pino :D Takaisin tultiin sitten junalla. Hienot maisemat siitakin ja pysahdyttiin katsomaan vesiputousta joka ei kylla nain kuivan kauden jalkeen ollut parhaimmillaan. Junasta naki myos skyrailin vaunut pienina pisteina huiman jyrkan rotkon ylapuolella. Siina mina korkeanpaikan kammoinen katsoin etta noin korkeallako sita on roikuttu :o Maisemat oli hienot ja pidin matkoista Kurandaan ja pois mutta taisi silti olla vahan hinnakas reissu siihen nahden mita naki ja koki...
Minulla on nyt vahan ranta boikotissa etta tama enin punainen vari tasaantuisi ja muutenkin voisi vahan koittaa suunnitella vaikka mita sita seuraavaksi. Mutta eikohan sita taas huomenna ;)

kalonki

Hi hii... kalasta tulee mieleen, että se on hyvää paistinpannulla ja uunikalakin on mahtavaa! Tosin on mahdollista että juuri ne kalat mitä kuvasit eivät olisi kelvanneet minulle ruuaksi :hahhaa:hahhaa kun muistellaan miten ranttu osaan olla :roue ja ei välttämättä näytä herkulliselta lautasella sähkönsinikirjava kala hieman kärähtäneiden sipulirenkaiden joukossa...

Hmm... toissa päivänä tein häränsuikalepataa, johon tuli liemeksi puoli litraa punaviiniä!! Uskomattoman hyvää!! Mää luulen että kannattaa sieltä Aussista kotiutua, niin voin laittaa sullekkin :D

Siellä sinun reissulla muten kuuluikin sataa, sillä ethän muutoin olisi voinut nähdä sademetsää  :? siellä olisi ollut vain kuivametsä :hahhaa:hahhaa:hahhaa ...puujalkavitsien maihinnousu...

Mies osti itselleen uuden bumerangin, muttei onnistunut heittämään pois vanhaa... :hahhaa

Juu, täytynee koittaa jatkaa töitä,
Kati

Tiikeli

Kurandan jalkeen meni viikonloppu taas tavalliseen tapaan taalla... rannalla, baarissa, lepoa :D
Mutta nyt sain sen verran itestani kiinni etta sain varattua matkaani eteenpain. Lauantaina suunnistetaan bussilla kohti Alice Springsia ja siella kolmen paivan retki katsomaan Ulurua ja muita paikkoja. Sielta sitten Coober Pedyn kautta Adelaideen ja Great Ocean Road Melbourneen. Joten maisemat rupeavat taas vaihtumaan kun rupesi jo uhkaavasti nayttamaan etta jamahtaa tanne Cairnsiin :??
Nyt vain sitten jotain ohjelmaa loppuviikolle mutta eikohan se mene ihan ihmetellessa niinkuin tahankin asti :hahhaa

kalonki

Moi taas,
harmi kun olen hukannut karttakirjani, niin reittisi seuraaminen alkaa olla hankalaa. (Kannattaiskohan oikeesti harkita kunnon siivousta...??) Netissä tosin on joitain kohtuullisia karttoja, mutta kyllä se paperiversio on kivempi! Melkein pitää kohta käydä ostamassa jokin perus Australian matkaopaskirja, jotta pysyy matkassa mukana :?

Olis hienoa jos tässä Dunderissa olis sellainen karttaominaisuus, johon voisi merkitä matkan aloituspisteen, ja sitten vetää reittiviivaa sitä mukaa kuin etenee. Kartta voisi olla aika simppeli... ja siihen voisi eri järjestetyistä reissuista vaikka linkata niiden mahdolliset esittelysivut netissä... hmmm, alkaa kuulostaa siltä että olen taas töissä joutunut miettimään yhden oppimisympäristön käyttöä tänä vuonna :)

Löytyykö Sari noista sinun seuraavista kohteista esittelyjä netistä??

Tiikeli

Hmm... en ole perehtynyt tarjontaan mita netissa loytyy kun olen lukenut Lonely Planetia ja esitteita mita taalla jaellaan mutta kokeilepa vaikka australia.com, siella muistaakseni oli jotain. Ja Sanna pitaa (tai ainakin yrittaa ;) ) karttaa reissusta. Nakkaapa Sanna se osoite tahan niin Katikin loytaa :D

Sannuli

Joo, yritystä se tosiaan on. Kaikkia pieniä paikkoja ei ole mukana ja kartta josta mulla kuva on, ei sisällä kaikkia pienimpiä paikkoja mutta jotain suuntaa siinä on. Summittaisesti mittasin niin olihan siinä matkaa kertynyt etelästä pohjoiseen sellaiset 3200 km, vähintäänkin.
Karttaa voipi kattella osoitteesta http://pontis.mr.spt.fi/~slehtola/australia_reitti_05102004.JPG Se on sitten aika iso että älkää säikähtäkö :) mutta pienemmästä ei sais selvää.

riaapa

Wow!

Kartalla sen vasta tajuaa miten pitkälle Tiikeli on jo nyt matkannut... Otahan yhteyttä kun pääset tänne Melbourneen saakka! :D
Riina

kalonki

Todellakin Wow :o  

Kiitos Sanna kartasta ja reitistä!!!

Stinde

Kääksis.. siellä se menee :god:
Miekin tästä sinne Egyptiin... 28.10 suuntailen. :D:D kivvaa!
Elämäntapoja pitäs taas rukata kun ei tuuu liikuttua eikä syötyä tervellisesti mutta kyllä tää taas tästä :)
Sanna vois joskus käyvä kylässä :)

Tiikeli

Hmm... se loppuviikko menikin sitten sairastaessa :sorry
Lahdin kuitenkin lauantaina bussilla Cairnsista kohti Alice Springsia vaikka jotkut takalaiset (Jaaks :D ) suosivatkin lentamista. Ja taytyy yhtya siihen Desert Venturesin ajatukseen etta retki on niille jotka uskovat etta matka on yhta tarkea kuin paamaara. Kylla siina naki sita Australian outbackia kun kolme paivaa istuu bussissa. Mutta en kadu yhtaan vaan tekisin vaikka saman uudelleen. Kylla tama maa on uskomattoman kaunis aamulla auringonnousun aikaan :o
Ja pysahdyttiin pienessa kylassa jonka asukasluku silla hetkella oli 5 henkea ;) Ja toisena yona oltiin yota yhdella karjatilalla ja niilla oli siella jos minkalaista elukkaa juoksentelemassa ympariinsa. Sinne olisi saanut jaada toinin majoitusta ja ruokaa vastaa eli jos joku haluaa kokea eloa keskella maata niin sinne vaan. Valitettavasti tama kauhea flunssa ei vielakaan ala menna ohitse joten ei jaksa kirjoitella nyt hirveasti. Koitan parannella itteni etta jaksaisin lahtea torstaina neljaksi paivaksi Ulurulle ja ymparistoon. Ja koska se reissu siirtyi niin olen joutunut siirtelemaan kaikkia muitakin. Mutta nyt loppuu kohta aika joten moi moi :D

Stinde

Kah, kuuluihan sinustakin vihdoin jotain :) Meikä jo aatteli et nyt se on menny jonnekki maalle ja ei tuu sieltä enää poisa :D
Toivottavasti flunssa paranee :peukkuy
itelläki ollu flussaa ja ny on keskiviikkoon sairaslommoo... vuan auto pitäs ostoo ni niitä pitäs kierrellä kattelemassa...
:nuttu: ni ei kerkie muka sairastaa...

kalonki

Ikävä kuulla että flunssa häirihtee!! Toivottavasti voit jo paremmin.

Työrintamalla minulta on alettu kysellä haluaisinko tulevaisuudessakin jatkaa tutkimuksen tekoa Oulun yksikössä, vaikka siellä onkin tehty melkoisia uudelleenjärjestelyjä. Alustavasti ilmoitin, että jos työt jatkuvat, ettei niistä tarvitse huolehtia, niin silloin kyllä. Muutoin on aika vaikeaa motivoitua tekemään pitkäjännitteistä tutkimusta. Niinpä on mahdollista että työasiat ratkeavat :) Minut kutsuttiin perjantaille yhden tutkimusryhmän kokoukseen mukaan, jos haluaisin jatkaa tutkimuksen tekemistä siinä. Hi hii... jos se mahdollistaa tulevaisuuden suunnitelmani uudesta hienommasta prätkästä, niin olen ilman muuta kiinnostunut :pyhimys

Jaaks

Tiikeli :D


LainaaKylla tama maa on uskomattoman kaunis aamulla auringonnousun aikaan...

Siihen aikaan ollaan yleensa nukkumassa ja jos ei oltaisi, niin sitten ei nahda enaan yhtaan mitaan :hahhaa


ps.  Siihen flunssaan auttaa kunnon "Moreton Bay Porridge"
( rommia ja lamminta maitoa :hahhaa )

Sannuli

Taas se sisko on ehtinyt pitkälle vaikka romuska meinaa vaivata. Päivitettyä karttaa löytyy taas täältä -> http://pontis.mr.spt.fi/~slehtola/australia_reitti_16102004.JPG
Paljastan Sarin matkasuunnitelmat ja piirtelin sitä jo vähän pidemmäksi. Eli nyt 16.10. Sari on vielä Alice Springsissä, tiistaina lähtee sitten eteenpäin Ulurulle jne.
Ja täällä vain on niin kaunis harmaa syksyinen päivä. Jos lähtis shoppailemaan.

Tiikeli

Heh, tuo Jaaksin laake kuulosti paljon paremmalta :D Mutta onpa nuo onneksi auttanut nuo laakarinkin mommot. Jaksaa sitten huomenna vaellella tuolla outbackissa.

Ja koska olen ollut vahan "jumissa" taalla Alicessa niin olin myos paikalla lauantaina kun oli Master Games avajaiset. Paljon oli porukkaa paikalla ja osallistumassa kisoihin. Hassuin laji minun mielsta kyseisissa kisoissa on kuitenkin 8-pallo. Kantelivat kyltteja mita lajia edustavat niin piti kaikkien jalkapallon, tenniksen ja vastaavan jalkeen hieman hieraista silmia etta tuliko luettua oikein :) Ja minun iloksi niilla oli tietysti avajaisissa komea ilotulitus :o jota on paljon mukavampi katsella taalla lampimassa kuin kotona kun on normaalisti -25 C.

Stinde

Hähää... tulipas ostettua sitten auto... tai no kulkuneuvo... ja oikeestaan isä sen makso... niin että isällä on nyt kulkuneuvo... tai no minun nimissä se on :D ARGH!
Meinasin muuten saaja autokauppiaan kaupanpäälle, kuten Sanna voi todistaa :itke
No ei vaiten :hahhaa:hahhaa:hahhaa
Toivottavasti siellä menee mainiosti ja flussa on paonnut!
p.s. Sanna millon meillon lettuja?

Sannuli

Ai se oli se autokauppias. Enkä toiste juo sulta juomia. Meni sunnuntai krapuloidessa...
Lettuja on joskus kuun lopulla. Paketti pitäisi saapua ihan kohtapuoliin, josko vaikka ensi viikolla. Ilmoitan sitten niin pääsette lettukesteille.
Nyt töille.

Stinde

Joo, se oli se autokauppias... eikös ollut todellakin sykähdyttävä mies :roue ? Ja hahhaahaaa :hahhaa
Meikä sitten lähtee ensviikon torstaina sinne egyptiin, et tiistai lienee viimenen ilta ko olen paikalla ja sitten seuraavan kerran 8.11..... :cool:
Vai rapulan se tequila aiheutti.... :? :hahhaa Ei ois uskonu. No meinashan tuo itelläi vähä olla...

Mutta jos jatkas hommia..

Tiikeli

Siella sita vaan saatetaan minun siskoa huonoille teille kun en ole vahtimassa ;)

Tulin juuri takaisin Ulurulta ja kuvia kyseisesta kivesta on lahemmas miljoona... Auringon laskiessa, noustessa, paivalla, lahelta, kaukaa... Hullua touhua :D
Mutta jalleen kerran ei voi muuta sanoa kuin etta kylla nailla ryhmaretkilla tapaa mukavia ihmisia. Ja meidan opas (jota oli siunattu suomalaistyylisella sukunimella: Pelle :hahhaa ) oli kylla niin taysilla mukana ja innostunut hommastaan etta ei voi muuta sanoa kuin WAU :god:
Ensimmaisena paivan kun oltiin loydetty kaikki osanottajat ajeltiin Kings Creek Stationille. Matkalla pysahdyttiin mm. Jim's Placessa missa on maailmankuulu laulava dingo Dinky joka antoi meille pienen naytteen laulutaidoistaan. Ei paha aani ollenkaan. Kaytiin myos Rainbow Walleyssa katsomassa Mushroom Rockia joka toi hieman mieleen Dalin tyot kun katseli kaikkia niita reikia. Ja siita naki hyvin miten eri kivilajit on edustettuna siella kalliossa. Leiriydyttiin ihan taivasalla swageissa (eli sellaisissa sakeissa missa on patja ja sinne hypataan makuupussin kanssa tai ilman...) mika oli mukavaa hieman viileasta tuulesta huolimatta.
Aamulla oli sitten kiva heratys neljan aikaan. Mutta taytyy sanoa etta kylla kannatti. Oltiin King Creek Canyonissa ennen auringonnousua ja kiivettiin ylos katsomaan sita. Sitten jatkettiin matkaa ja tehtiin kokonaisuudessaan sellainen kolmen tunnin kavely kanjoonin ympari. Aikaisessa lahdossa oli myos se hyva puoli etta siella ei ollut niin paljon muita ihmisia ja kun paastiin takaisin autolle yhdeksan jalkeen aurinko alkoi jo lammittaa sen verran mukavasti etta kavely olisi saattanut vaatia huomattavasti enemman nestetankkausta. Jo talla ensimmaisella kavelylla huomattiin etta meidan opas on kiinnostunut asioista ja osaa kertoa paljon kasveista ja elaimista vaikka onkin ollut tassa hommassa vain puoli vuotta.
Lounaan jalkeen lahdettiin kohti Ulurua. Innokkaimpia vedettiin hoplasta kun horisontissa siinsi kivi niin kaikki kaivoivat kameroita esiin etta siina se nyt on. Mutta se onkin Mount Conner :roue Mutta paastiin perille vihdoin ja nahtiin myos se aito oikea... Kun oltiin saatu leiri pystyyn niin lahdettiin cultural centeriin tutustumaan hieman paikallisten aboriginaalien tarinoihin ja tapaan elaa. Sitten suunnattiin alueelle joka on varattu auringonlaskun katseluun. Oltiin siella hyvissa ajoissa ensimmaisina joten saatiin parhaat eturivin paikat. (Uskomaton kuin paljon sinne lappaa ihmisia katselemaan sita...) Auringonlaskua odotellessa pidettiin pienia kisoja joihin sisaltyi mm. vesi-ilmapalloja ja appelsiineja. Sitten koitti H-hetki ja otettiin viela muutama kuva lisaa Ayers Rockista :D
Seuraavana aamuna taas heratys ennen auringonnousua ja yllatys yllatys.... mentiin katsomaan Ulurua :hahhaa minka jalkeen suunnattiin kohti Olgas. Siella odotti Walley of Winds ja pieni kavelylenkki. Valitettavasti minun urheilullinen ruumiinrakenne, tarkoittaa tassa tapauksessa polvea, ei kestanyt sita kiipeilya joten tein vain pienen kavelyn nakoalapaikalle eraan toisen tyton kanssa. Mutta kylla siellakin oli mahtavat nakymat :o Ja hyvin naki miten kallio muodostuu pyoreista kivista jotka ovat painuneet yhteen aikoja sitten. Tasta opas antoi hienon selostuksen ennen kavelya, samoin kuin siita miten Uluru on syntynyt.
Iltapaivalla kierrettiin sitten Ulurun ympari (emme siis kiivenneet sinne). Itse tein noin puolikierrosta kasittavan lenkin mika on n. 4,5 km tasaista polkua. Ja lisaa kuvia :hahhaa
Illalla osa porukasta pystytti telttoja kun Pelle kertoi etta pilvista paatellen taitaa olla myrsky tulossa. Me oltiin kuitenkin optimistisia ja ryomittiin swageihin. Tassa tapauksessa optimismi kylla osoittautui turhaksi kun herasin ensimmaisiin vesipisaroihin. Sitten ei muuta kuin akkia keittiokatoksen alle nukkumaan. Ukkonen oli aika korviahuumaava mutta oli sen verran vasy kaiken urheilun jalkeen etten jaksanut nauttia siita. Ainoa nukkumista haittaava tekija oli etta oli kuuma kuin saunassa sateesta huolimatta ja hikoilin makuupussissani :nuttu:
Tanaan ei sitten ohjelmassa ollutkaan paljon muuta kuin ajelua takaisin tanne Alice Springsiin. Ja illalla mennaan porukalla syomaan viimeisen kerran :D

Unohdin tuossa aikaisemmin mainita etta kavin viime sunnuntaina Desert Parkissa taalla Alicessa. Jos viivytte taalla niin kannattaa kayda mutta varatkaa aikaa reilusti 4-5 tuntia silla siella on paljon nahtavaa. Ja retkella kuulin etta myos matelijapuisto taalla on nakemisen arvoinen. Itse en sinne valitettavasti ehdi silla pitaa yrittaa pakata rinkka uusiksi etta saan kaiken sopimaan. Ja huomenna sitten kohti Cooper Pedya ja Adelaidea.
Ja taasen voin todeta etta kaikella on tarkoituksensa. Kun sairastin viikon niin etta kaikki siirtyi viikolla niin nain Masters Gamesien avajaiset ja mika viela parempaa, olen Melbournessa ensi kuun alussa kun siella on Melbourne Cup. Tuskin maltan odottaa :XXXX

riaapa

Tiklu,

oletko siis meidän kylillä lauantaina 30.10.? (Sehän on ymmärtääkseni se Cup Weekend...) Silloin on meidän Suomi-talolla baari-ilta, joten tervetuloa mukaan!! :XXXX
Riina

johki72

Alice springistä tuli mieleeni....

etta siellä on myös loistava Reptile Center, eli jos vaan matelijat ja liskot kiinnostaa niin siellä niitä pääsee erittäin läheltä tutkaileen ja myöskin pitävät päivittäin ns. "esitelmiä" ja kertovat mielenkiintoista infoa näistä matelijoista.Mahdollisuus myös itse pitää käadessa liskoja tai jos haluaa niin saa ison olive pythonin harteileen:D

Suosittelen,

Johanna

Stinde

No kylläpäs sillä on taas ollu kiva reissu :) Vähän meinaa kadehdituttaa... täällä sateli viimeyön lunta joka nyt on kivasti sohjoontunut ja satelee vettäräntääpaskaa taivaalta....
No vajaan viikon päästä lämpimään. Sitäpaitsi enhän mä sun systeriäs pahoille teille... siellä se oli nelivitosessa jo valamiiksi, kun sinne menin :D

kalonki

...soo soo... numerobaarissa käy kaikenlaisia epämääräisiä hippejä :roue

Ihanaa kun tulee talvi! Sataispa tänä vuonna aivan _älyttömästi_ lunta ja olis pakkasta koko ajan semmonen 10 astetta!!! Ja sitte joku jaksas lähteä mun kaa hiihtoretkelle merelle ja johonkin lähisaareen syömään _loistavia_ eväitä: rommikaakauta, eväsleipänä Reissumiestä kivoilla lisukkeilla ja tietysti nuotiossa paistettavaa makkaraa!!
Retken jälkeen kotiin saunaan ja pari olutta = se on siinä! :XXXX

Sari, noi mun toiset sukset ois oikeesti sulle ihan sopivan mittaiset :D

Jaaks

Kalonki :D


LainaaSataispa tänä vuonna aivan _älyttömästi_ lunta ja olis pakkasta koko ajan semmonen 10 astetta!!!

Pida vaan omana huvinasi

Ei oikein taalla kiinnosta

Stinde

Vai on numerossa epämääräsiä tyyppejä :D, ei tainnu viimevkonloppuna olla muita ko se meikä sinne roudaama autokauppias :nuttu:
Kalonki nuo sun suunnitelma kuulostaa oikke hyvälle... meikä vois melkeen lähtä, paitti ettei oo suksia :o
Ja Jaaks, toivottavasti tulee lunta oikeen kunnolla tupaa ens talvena :D
meikä ainaki on sitä mieltä et jos on talvi ni olkoon sitten kunnolla :D

kalonki

...juu numerossa käy mm allekirjoittanut ja kaikki tän kaverit...:roue ja ettei menis vielä himmeemmäksi, niin aikoinaan mun hääkuvat otettiin siellä alakerrassa...:D

Mukavaa että joku toinenkin tykkää talvesta! Itseasiassa tykkään sekä kuumasta hellekesästä että paukkuvan pakkasen talvesta, mutta kaikki siltä väliltä on sitten aika tylsää...
Taidan olla "kaikki tai ei mitään"-tyyppi :D

Stinde

huoh, on se tuo tiikelin systeri sitten kansa. Taas se oli lauantaina samassa baarissa... se varmaan seuraa mua... tai minä sitä... mutta enpä ollu koskaan ennen hevimestassa käynykkää ja tulipahan nyt sekin paikka nähtyä :O Ei minusta niiiiiin kummonen ollu :)
Ja taas uus työviikko, nyt ahistaa :( ja vituttaa :mad: mut onneksi vaan kolme päivää ja sitten lomalle :D
Toivottavasti tiikelistä kuuluu taas pian jotain ja toivottavasti soon pysynnä tervennä !!!

Tiikeli

Riina :D Juupa juu, silloinhan sita ollaan siella joten laske vaan minut mukaan. Pistin jo tuon sinun numeron ylos niin soittelen sitten kun olen maisemissa.

Viikonloppu vierahti 'mukavasti' autossa istuessa. Varasin kahden paivan kyydin Alicesta Adelaideen ja yovyttiin Cooper Pedyssa. Kaikille osanottajille tuli hieman yllatyksena etta kyyti on samanlainen 4WD kuin esim. Frasier Islandilla... Joten kaksi paivaa ja n. 1550 km siella takana seitseman muun ihmisen kanssa. Siina ehtii jo tutustua. Kyllahan siina esitteessa sanottiin ett 4WD mutta jotenkin kai kukaan ei halunnut uskoa etta se on ihan kirjaimellisesti :nuttu: Ja kaikenlisaksi kuski piristi meidan paivaa kertomalla etta tama on vaan auton takaisinviemista Adelaideen 10 paivan safarin jalkeen. Ja me viela maksetaan niille siita... Mutta joo, hauskaa oli kuitenkin loppujen lopuksi ;) Suurta huvia oli katsoa kun toiset nukkui. Siina nuokutaan jos vaikka mitenpain kun ei voi nojata oikein mihinkaan :D Sunnuntaina onneksi organisoitiin itsellemme poyta ja Adam opetti meille korttipelin nimelta 'shithead'. Samanlainen kuin asikkala kotona mutta paranneltuna muutamalla powercardilla. Joten Kuopio huom! kunhan tulen sinne niin sitten taas pelataan koko yo :roue

Tanaan olen viettanyt paivaa taalla Adelaidessa kavelemalla ympari kaupunkia ja ihailemalla maisemia. Taytyy sanoa etta pidan tavasta jolla kaupunki on rakennettu, vanhaa ja uutta sulassa sovussa.

Sannuli

Tulipas sieltä iso paketti. Bumerangeja ynnä muuta hauskaa. Ei sentään menny paketti bumerangina takaisin. Eikä hämähäkkejäkään tai muita salamatkustajia löytynyt.
Valokuvia oli 12 pakettia! Vielä en ole itsekkään ehtinyt/jaksanut kaikkia katsella läpi. Mutta tytöt, lettukestit tulossa jahka se Tintti kotiutuu sieltä egyptistä eli joskus marraskuun toisella viikolla.
Mutta missäköhän se sisko viilettelee?

kalonki

VAUUU!!! 12 pakettia kuvia!!!  :god:  Meikäläisen unelmakestit!
Nooh, lupaan olla kiltisti ja kommentoida/analysoida kuvia sitten Sarille ja säästää teidät muut siltä :D

Laitanpa heti kalenteriin merkinnän marraskuun toisen viikon kohdalle :D

Tiikeli

Saavuin eilen Melbourneen matkattuani kolme paivaa Groovy Grapen mukana. Great Ocean Road on hieno :o 12 apostolista on noin miljoona kuvaa (kuten Ulurustakin :nuttu: ). Matkalla myos kaytiin katsomassa hienoa vesiputousta, kiivettiin yhdelle vuorelle (vaikka saa ei oikein suosinut, tuuli ja satoi niin etta ainoa ajatus oli kuuma juoma kun paasee alas) ja pysahdyttiin juustomaailmassa :hahhaa Siella oli jos minka sortin juustoa makusteltavana.
Eilen sitten viela perinteisesti porukalla viimeinen ilta ulkona :XXXX Satuin myos kivaan hostelliin kun seurasin ihmisia. Toad Hall on melkein keskella kaupunkia ja meilla on kahdeksan tyton huone jossa on oma kylppari. Ja siella on kaksi suihkua ja kaksi vessaa ja riittavasti peileja eli on kylla mukavimmasta paasta missa on majailtu :peukkuy
Nyt vain odottelen Melbourne Cupia :D

Nepp

Moikka Tiikeli,

aiotko menna seuraamaan Melbourne Cupia radalle? Tulen Melbourneen maanantaiaamuna ja jos vaan mahdollista niin menen katsomaan kilpailua paikan paalle. Tosin ei ole hajuakaan mista saisin liput ja vielako niita ylipaataan saa, tama kun oli tammonen akkinainen paahanpisto :)

riaapa

Tervetuloa Melbourneen Tiikeli! Samoin Nepp, sitten maanantaina! :D

Onneksi viime päivien sade ja älyttömän kova tuuli ovat vaihtuneet taas auringonpaisteeksi (ainakin tämän viikonlopun ajaksi...).

Hassua että olet juuri Toad Hallissa, Tiklu, koska kävelen sen ohi aina kun kävelen citystä kotiin ja olen monesti kiinnittänyt siihen huomiota sen hauskan nimen vuoksi (ja eikös se ole se jonka ikkunassa katutasossa on sellainen hymyilevän sammakon kuva?). Kiva kuulla että se on mukava paikka asustaa.

Nepp, lippuja myy ticketmaster7 online sekä myyntipisteissään ympäri kaupunkia. ( http://www.ticketmaster7.com/search/outletsearch.asp?state=VIC&city=Melbourne&region= ) Sydneyn myyntipiste sijaitsee täällä: Leading Edge Music-CBD, Lower Ground, 283 George Street. Lipun hinta näyttäisi kieppuvan siellä 50 dollarin paikkeilla.

Huomenna sitten nähdään Suomi-talolla, Tiikeli! :XXXX
Riina

Sannuli

Nyt minä eksyn taas hieman :o :o aiheesta mutta mutta... menee koko perjantain työpäivä tähän dundernewsissa seikkailuun. Aivan loistavia keskusteluja :D
Kauppalehdessä on ollut nyt muutamana päivänä hauskoja mainoksia. En tiedä mitä mainostaa, mutta tässä pari esimerkkiä:
"Olet matkalla töihin. Kaatosade yllättää ja juokset loppumatkan. Kastutko vähemmän kuin kävellen?"
"Seisot hississä. Hissi alkaa yhtäkkiä syöksyä alaspäin ja hyppäät ilmaan juuri ennen kuin se on kulun pohjalla. Selviätkö paremmin?"
ja se mikä jäi mietityttämään... "Tyhjennät kylpyammetta. Vesi kiertää myötpäivään. Seuraavana aamuna heräät australiassa ja tyhjennät kylpyammetta. Kiertääkö vesi vastapäivään?"
Tästä aiheesta on varmastikin pitkät keskustelut jo käyty, jos joku vain kertoisi mistä löytyisi. ;)
Josko nyt sitten keskittyisi töiden tekoon....

Jaaks

Sannuli :D


Lainaaja se mikä jäi mietityttämään... "Tyhjennät kylpyammetta. Vesi kiertää myötpäivään. Seuraavana aamuna heräät australiassa ja tyhjennät kylpyammetta. Kiertääkö vesi vastapäivään?"

Kylla se todellakin kiertaa vastapaivaan :o